Jyväskylä pahoinvoiva

ex-jyväskyläläinen

Jyväskylä on Suomen pahoinvoivin kunta muuttakaa äkkiä pois! Juomavesi on täynnä kemikaaleja! Kaupunki on ankea! (Kaikkea muuta kuin viihtyisä) Onnettomassa kaupungissa elää onnettomia ihmisiä ja ettehän te tahdo olla onnettomia?! Kaupungilla on pahaa karmaa ja se vaikuttaa tietenkin myös ihmisiin se vaikuttaa tapahtumiin huonon onnen tavoin. Muuttakaa viihtyisämpään ja hyväosaisempien kaupunkiin, Tampereelle!

Gallup

Tahtoisitko muuttaa pois Jyväskylästä? Kyllä/Ei, Miksi?

41

2565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edes

Missäpäin Mansea on Hyväosa?

• Jukupätkä

Tuo Jyväskylän pahoinvointi on tiedetty jo monta vuotta ja varsinkin lahtelaiset ovat vahingoniloisia siitä, että Jyväskylä onkin nyt paljon väkivaltaisempi kuin se. Näyte lahtelaisten riemusta:
      http://www.ess.fi/Article.jsp?article=10376

• T: Lahti city people

Niin oonki ilone! :D Kiva ku muuallaki tapahtuu ja vieläpä keskustas! Lahes kaikki tapahtuu jossai muual ku keskustas...muuttakaa Lahteen! Stadi jne, koko Suomi lähellä!

• .....

Just just. En muuta, en voi pahoin, en ole onneton, voin hyvin ja menee hyvin. Ihan kuten menee kaikilla tutuillakin. Älkää aina jaksako valittaa, saati puhua muuta kuin omasta puolestanne.

• Joo...

Tarkkaile vähän tilastoja ja faktoja kun puhutaan kuinka onnellisia kaupunkilaiset keskimäärin ovat. :D

• VIKA???
        Joo... kirjoitti:

Tarkkaile vähän tilastoja ja faktoja kun puhutaan kuinka onnellisia kaupunkilaiset keskimäärin ovat. :D

Itse olen todella viihtynyt Jklssä... Ei tarvitse kylillä pelätä, mukavia ja kohteliaita ihmisiä näkee lähes päivittän. Jos nyt hakemalla haluaa vikaa etsiä, voisin kaupunkiamme sanoa hieman pieneksi.

Jokainen joka jyväskylässä ahdistuu, voisi mietti voiko omassa mielenterveydessä olla vikaa... sama pätee siihen, että jos väkivaltaisia tilanteita pelkää, niin kannattaako soittaa suutansa niille kekkosen näköisille idiooteille..?

• kyllä kansa tietää
        Joo... kirjoitti:

näin on! tilastot ovat vedenpitäviä!

• Onnellinen jyväskyläläinen

Kuitenkin Jyväskylä on menestynyt hyvin kaupunkien imagotutkimuksissa ja on Suomen toiseksi suosituin kaupunki.

Olen 16-vuotias ja on mielestäni hyvä, jos minun ei koskaan tarvitse muuttaa Jyväskylästä.

• Imagolla ei eletä

Joo, mutta kun kysyisivät itse jyväskyläläisiltä, jotka tietää mikä kaupunki tosiasiassa on, olisi imago muuta kuin parhaasta päästä.

• Montulla
        Onnellinen jyväskyläläinen kirjoitti:

Olen 16-vuotias ja on mielestäni hyvä, jos minun ei koskaan tarvitse muuttaa Jyväskylästä.

Voi kun olisi vielä tuollainen lapsenusko Jyväskylään, olisi se niin mukavaa. Aikuisen todellisuus on aika toisenlainen.

• Imago jees
        Imagolla ei eletä kirjoitti:

Joo, mutta kun kysyisivät itse jyväskyläläisiltä, jotka tietää mikä kaupunki tosiasiassa on, olisi imago muuta kuin parhaasta päästä.

Yökkylä, se Jyväskylän pimeä puoli, on suomalaisille tuntematon asia. Jostain syystä imagokauppiaat eivät puhu siitä mitään.

Imago jees kirjoitti:

Yökkylä, se Jyväskylän pimeä puoli, on suomalaisille tuntematon asia. Jostain syystä imagokauppiaat eivät puhu siitä mitään.

Eivätkä Mikkelin imagokauppiaat sano Mikkeliä kikkeliksi. Yhtä tyhmä juttu.

• Sateenkaari
        Onnellinen jyväskyläläinen kirjoitti:

Eivätkä Mikkelin imagokauppiaat sano Mikkeliä kikkeliksi. Yhtä tyhmä juttu.

Tuo nyt oli aika lapsenomainen veto. Mutta Yökkylä taitaa olla jotenkin onnistunut sana kuitenkin Jyväskylää kuvaamaan. Yritetään tehdä kaupungista taas sellainen, että ei tarvitse salailla sen olemusta. Lahti esimerkiksi on onnistunut siinä tosi hyvin.

• Anonyymi
        Sateenkaari kirjoitti:

Tuo nyt oli aika lapsenomainen veto. Mutta Yökkylä taitaa olla jotenkin onnistunut sana kuitenkin Jyväskylää kuvaamaan. Yritetään tehdä kaupungista taas sellainen, että ei tarvitse salailla sen olemusta. Lahti esimerkiksi on onnistunut siinä tosi hyvin.

Missä mielessä Lahti on onnistunut siinä tosi hyvin?

• Muuten ok city

En tiedä, onko miten paljon pahoinvointia, mutta kyllä väkivaltaa on kohtuuttoman paljon. Se pelottaa.

• 30v

30 vuotta Jyväskylässä olen asunut ja kertaakaan en henkilökohtisesti kohdannut mitään pelottavaa tai väkivaltaista. Ja olen asunut niin kuokkalassa kuin kangaslammella ja kangasvuoressakin, Ristonmaalla ja vähän joka puolella. Asiaan saattaa kyllä vaikuttaa se, ettei enää pienten lapsen äitinä liikuskele yömyöhäsellä keskustassa.

• RAtkaisee...
        30v kirjoitti:

30 vuotta Jyväskylässä olen asunut ja kertaakaan en henkilökohtisesti kohdannut mitään pelottavaa tai väkivaltaista. Ja olen asunut niin kuokkalassa kuin kangaslammella ja kangasvuoressakin, Ristonmaalla ja vähän joka puolella. Asiaan saattaa kyllä vaikuttaa se, ettei enää pienten lapsen äitinä liikuskele yömyöhäsellä keskustassa.

Tämän ketjun perusteellahan voisi luulla, että Jyväskylä on ainut "väkivaltainen" kaupunki Suomessa. Älkäähän nyt hyvät ihmiset olko noin naiviita!!! Joensuuhan on tunnettu hyvin heidän avomielisestä suvaitsevaisuudestaan uussuomalaisia kohtaan ja Lahden murteessakaan ei ole vastinetta väkivallalle... Just joo. Kun on tarpeeksi kännissä niin sitähän uskaltaa mennä mihin vain. Itseäni ei ainakaan pelota asustella Jyväskylässä vaikka turpiinikin olen parisen kertaa meinannut saada. Kyseisetkään juntit eivät olleet Jyväskyläläisiä, vaan Saarijärveltä, joka totta kai on tunnettu niin kotoisasta ja rauhallisesta ilmapiiristään. Jyväskylä on yksi suurimpia kaupunkeja Keski-Suomen alueella, vai jopa suurin, mutta kannattaa ottaa huomioon, että kaikki Jyväskylässä olevat ihmiset eivät välttämättä ole Jyväskyläläisiä... Jospa ne Tampereleiset ja Lahtelaiset käyvät täällä näin purkamassa omaa ahditustaan ja paineita, jotta jaksavat taas sitte kotipuolessa käyttäytyä. Tampereella on varmasti rauhallista, kun suhteellisen moni ystäväni täältä jyväskylästä lähti opiskelemaan (tekuun, ei siis poliisikouluun...) sinne. Jos minun pitäisi vaikkapa työn takia muuttaa etelämpään päin jyväskylästä, uskoisin, että Tampere olisi ainut vaihtoehto... siis jos JOUDUN muuttamaan. Tästä Jyväskylän pahoinvoinnistahan voisi soitella Karpolle, kun hänhän on aina pienempien asialla...

• asdcfbnm
        RAtkaisee... kirjoitti:

Tämän ketjun perusteellahan voisi luulla, että Jyväskylä on ainut "väkivaltainen" kaupunki Suomessa. Älkäähän nyt hyvät ihmiset olko noin naiviita!!! Joensuuhan on tunnettu hyvin heidän avomielisestä suvaitsevaisuudestaan uussuomalaisia kohtaan ja Lahden murteessakaan ei ole vastinetta väkivallalle... Just joo. Kun on tarpeeksi kännissä niin sitähän uskaltaa mennä mihin vain. Itseäni ei ainakaan pelota asustella Jyväskylässä vaikka turpiinikin olen parisen kertaa meinannut saada. Kyseisetkään juntit eivät olleet Jyväskyläläisiä, vaan Saarijärveltä, joka totta kai on tunnettu niin kotoisasta ja rauhallisesta ilmapiiristään. Jyväskylä on yksi suurimpia kaupunkeja Keski-Suomen alueella, vai jopa suurin, mutta kannattaa ottaa huomioon, että kaikki Jyväskylässä olevat ihmiset eivät välttämättä ole Jyväskyläläisiä... Jospa ne Tampereleiset ja Lahtelaiset käyvät täällä näin purkamassa omaa ahditustaan ja paineita, jotta jaksavat taas sitte kotipuolessa käyttäytyä. Tampereella on varmasti rauhallista, kun suhteellisen moni ystäväni täältä jyväskylästä lähti opiskelemaan (tekuun, ei siis poliisikouluun...) sinne. Jos minun pitäisi vaikkapa työn takia muuttaa etelämpään päin jyväskylästä, uskoisin, että Tampere olisi ainut vaihtoehto... siis jos JOUDUN muuttamaan. Tästä Jyväskylän pahoinvoinnistahan voisi soitella Karpolle, kun hänhän on aina pienempien asialla...

jyväskyläläinrn, ei Jyväskyläläinen!

• löytyykö hyvää
        asdcfbnm kirjoitti:

jyväskyläläinrn, ei Jyväskyläläinen!

Jyväskylä on muuttunut noista ajoista huonompaan suuntaan kaikella tavalla.

• hyvin menee
        löytyykö hyvää kirjoitti:

Jyväskylä on muuttunut noista ajoista huonompaan suuntaan kaikella tavalla.

No ei ole. Oletko sinä niitä katkeria Savolaisia, jotka jäävät aina kakkosiksi, kun vertaillaan Kuopiota ja Jyväskylää. Älä ole katkera vaan muuta sinäkin Jyväskylään.

• työttömänä lääkäriin

mikä asia täällä on mennyt noista ajoista parempaan suuntaan?

• katukaupasta

ei kannata yrittääkään sinne lääkäriin.

• köyhät kyykkyyn

miks pitää roikkuu täällä valittamassa. Jyväskylä on paras bailaus paikka nuorille se näkyy ja huomataan.

• Yliopisto-opiskelija

Paljon hyvää, mutta huonoa:

Isoista kaupungeista suurin työttömyys Porin kanssa. Mm. n. 1000 maisteria työttömänä, paljon insinöörejä ja diplomi-insinöörejä työttömänä jne. kokonaistyöttömyys ainakin 13 000! N. 10 prosenttia!

• ei enää jyväskylään

se kyllä näkyy, että Jyväskylässä on suuri työttömyys. esim.perusterveydenhuolto, päihteiden käyttö ym.

• Yliopisto-opiskelija
        ei enää jyväskylään kirjoitti:

se kyllä näkyy, että Jyväskylässä on suuri työttömyys. esim.perusterveydenhuolto, päihteiden käyttö ym.

Ei se alkoholin käyttö työttömyydessä näy! Tutkimusten mukaan työtön ei juo sen enempää kuin työssä käyväkään.

Juopot on asia erikseen!

Kuten totesin, niin Jyväskylässä on iso työttömyys ja muiden suurten yliopistokaupunkien tavoin todella suuri akateeminen työttömyys välillä kandi-tohtori!

• savosta huijari

Hyvähän täällä on asua siihen asti kun pysyy terveenä..sitten ei ookaan niin hyvä enää..ja jos on töitä sattunut saamaan, niin hyvä juttu..työttömyys ei oo ilo kellekään, asui sitten missä tahansa.

• ddwdqw

Itse olen asunut koko elämäni jyväskylässä ja ei oo mitään pahaa sanottavaa. Päihteiden käyttöä on paljon ja väkivaltaa siinä missä muuallakin mutta ihmiset on mukavia. Ja jyväskylän yössä on yleensä aina kivaa. Jos kermaperseille ei kelpaa niin muuttakkoon vittuun, ei tuu ikävä.

• Porissa porisi

En ole koskaan asunut Jyväskylässä enkä tule asumaan. On aivan selvää, että Risto Dufvalla on henkinen yliote kaikkiin jyväskyläläisiin, Risto on päällikkö, ja Valtra määrää. Taitaa olla Jyväskylä vielä surkeampi paikka kuin Pori.

• Lahti city people

HUH HUH, aika raju väite, että Pori parempi kuin JKL...mutta voi olla kyllä tottakin, tai no omien kokemusten perusteella JKL parempi...Mutta LAHTI nyt voitaa Porin ja JKL:n 100-0 ;) Joo ei ny sentään.

• kkla8855

Jyväskylä olisi varsin hyvä paikka, mutta harmina on kaupungin tuhlaavaisuus. Lutakkoon on syydetty rahaa ja kaikenlaiset tunnelit vielä lisäävät sitä entisestään. Kaiken kukkuraksi tulee vielä Kankaan myrkkymaiden saneeraus. Lisäksi keksitään uusia typeryyksiä, kuten asutuksen laajentaminen Päijänteen saariin. Kävelukatuja halutaan laajentaa, jotta saataisiin lisää juoppoja ja feissareita. Kadut pilataan töyssyillä.

Toisaalla säästetään saituuteen asti. Lähiöistä viedään viimeisetkin palvelut, kuten Säykistä. Keskussairaalan annetaan rauhassa homehtua. Hajoavia pyöräteitä ei korjata vaikka kyse ei olisi suurista summista. Esimerkkinä olkoon vaikka Kaivokatu-Taitoniekantie, jolle ryntää pian valtava joukko opiskelijoita.

• paremmin tietävä.

Haista paska!

• Jyväskylä kurja

Jotain kummaa on Jyväskylässä, paljon ulkomaalaisia otettu. Palottelusurmia, kuten tässä kevättalvella "laukkusurma". Tekijät pääsi vaapaaksi. Vaikea löytää rakasta puolisoa, miehet ovat sitä sorttia paikassa kuin paikassa, että 2 tai 3 kertaa eronneet ja uutta naista odottelevat, joka alkaisi kantaa olutta kaupasta.

Paljon kapakkatappeluja. Kauppakatu ja Väinönkatu pahimmat. Viikonloppuna surmattiin mies puukolla Jyväskylän keskustassa. Pupuhuhta on aina ollut pahassa maineessa. Nyt taitaa tulla Kuokkalakin samaan syssyyn. Huumeen käyttäjiä, aika paljon. Varttuneelta väeltä puuttuu oma tanssipaikka kokonaan. Nuoriso vallannut kaikki paikat.

• pois muuttaneet

ei kyllä tule ikävä Jyväskylään.

• EI TERVE

HUHHUH! Muutin pieneltä paikkakunnalta Jyväskylään yli 2v sitten. Ensinnäkin olen laittanut merkille että en ole nähnyt ainuttakaan kunnon tappelua vaikka liikun paljon vkl yössä. Pienellä paikkakunnalla tällaista "baari tappelua" AINA viikonloppuisin. Onko kaupunkeja missä pientä kähinää ei olisi? Kyllä varmasti tuntuu siltä että aina tapellaan jos istuu ainoastaa laitakaupungin kuppiloissa missä kokopäivä juopot viettävät aikaa.
      Jokaisessa kaupungissa on ns. "huonon maineen" kaupungin-osat. Huumeita on jokaisessa kaupungissa, varsinkin isommissa. Kun tuntuu "Jyväskylän kurjan" mielestä olevan paljon noita nistejä niin näetkö paljonkin katukuvassa moisia? vai luetko automaattiesti kaikki pitkätukkaiset tai housuja roikottavat nuoret niihin?
      "Nuoriso vallannut kaikki paikat" Mitäpä lottoat opiskeliakaupungista, että onko nuoria? Varsinkin keskustan discoissa.. paitsi Jyväshovissa.
      Kyllä tässä kaupungissa on asiat aika hyvin mallillaan verrattuna moneen muuhun mitä olen nähnyt. Kasvukeskus.. se kertoo jo paljon.

• kokemuksella

junttilandia jyväskylä on, jossa ei oikeesti toimi mikään.

• Jyväskylä kurja

Olen kuullut tuon asiana samoin, että Tampere olisi fiksumpi kaupunki. Siellä pääsee tavallinenkin ihminen eteenpäin , on näes työläiskaupunki, joka aikoinaan ajanut asioitaan eteenpäin.

Täällä Jyväskylässä on porvarit ja sorvarit remissä, uskonlahkot.

Taampereen Mannerheimin patsaskin jäänyt kuulemma johonkin lepikkoon ei lasketa samanlaista arvoa kuin muualla maailmassa. Kaikki kadut siellä on selkeitä.

Nytkin viikonlopulla taase pahoinpitely Jyväskylän keskustassa, jossa viikkoa aiemmin tapettiin nuori mies Väinönkadun ja Yliopistonkulmaan, kukkia ja kynttilöitä paljon tuotu.Tietyt porvarisuvut hallitsee kaupunkia ja kouluihin pääsyä samoin pääsee helposti herran lapsi hyvällä työpaikalle.

• c'mon

Jyväskylässä on aivan erinomainen tuo kävelykatu, MUTTA
      ...VOI LUOJA MIKÄ MÄÄRÄ PORUKKAA SIELLÄ ON YÖ-JA ILTA-AIKAAN VETÄMÄSSÄ ALKOMAHOOLIA MASSUUNSA TERASSEILLA! Järkyttävää ja vähän epämiellyttävää katsottavaa. Kävelykatu pyhitetty iltaisin ja öisin juopottelulle täysin.

• VIINA-VIRTAA94

OIKEIN!!!

• Karmaa ei ole olemassa.☠️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      101
      1631
    2. 210
      1507
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      979
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      55
      809
    6. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      765
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      48
      752
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      712
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      54
      702
    Aihe