Aloe vera + vitamiinit

Onko näin?

Muistelisin jostain lukeneeni että aloe veran kanssa ei saa käyttää vitamiineja koska aloe itsessään jo sisältää niitä niin paljon että saisi yliannostuksen.

Onko näin?

Nimim. "talo täynnä vitamiinipurkkeja"

22

2872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juoja

      Ei Aloen sisältämistä vitamiineista ole vaaraa tulla yliannostusta eikä ole mitään estettä käyttää lisäksi tarvitsemiaan vitamiineja, mutta Aloen sisältämien vitamiinien ja saponiinien (jotka puhdistavat suolinukan, jotta elimistölle tarpeelliset ainesosat pääsevät vapaammin imeytymään) ansiosta ei välttämättä tarvitse ottaa enää lisäksi enenpää lisävitamiineja.

    • kysymykseen

      on muuten todella hankala saada vastausta..jostain syystä.

      Olen ottanut yhteyttä muutamaan jälleenmyyjään joidenka luulisi tietävän nämä asiat mutta huonolla menestyksellä. Kaikilta tulee vain sama teksti minkä itsekkin olen netistä osanut lukea.

      Ehkäpä paras vastaus oli se, että 30mlx2 päivässä pitäisi riittää turvaamaan päivän vitamiinitarpeet (toivottavasti nyt tarkoitit tätä juotavaa aloeta?). Mutta onko näin??

      Itse otan joka tapauksessa lisäksi vielä Multi Kalkkia 2xpäivässä.

      Joku suositteli myös maitohappoa kuuria silloin tällöin.

      Jos saat jotain kautta vastauksen niin kerro ihmeessä, pistän tänne myös tietoa jos jostain saisi tietoa tästä asiasta, kiinnostaa kovasti.

      Jännä juttu ettei kukaan tiedä tarkasti paljonko vitamiineja ja hivenaineita tulee jos aloeta juo esim. sen 60ml/päivässä.

      • Luontoihminen

        Aloe veraakin on paljon erinlaisia joten mistä olet sen hankkinut? Se on vaikea auttaa jos ei tiedä. Oletetaan, että olet ostanut luontaistuotekaupasta silloin he ovat velvollisia selvittämään puutteelliset tiedot sinulle.

        Oletkos kokeillut tuota ylhäällä olevaa hakukenttää? Siinä on mahdollisuus laajenpaankin hakuun jos vaikka joku olisi jo vastannut samantapaiseen kysymykseen.

        Itse käytän aloe veraa joka sisältää OIKEASSA mittasuhteessa muunmuassa seuraavat ainesosat ainut mikä puuttuu on omega3 se pitää hankkia erikseen.

        Se sisältää yli 200 bioaktiivista ainetta A vitamiinista sinkkiin. Siksi sitä kutsutaan "luonnon aarteeksi." ja siksi aloe vera on hyvä parantamaan immuuniteetti järjestelmää. Se sisältää:
        - Acemannaania
        - Aminohappoja
        - Entsyymejä
        - Kalsiumia
        - Kaliumia
        - Magnesium
        - Rauta
        - Sinkki
        - Mangaani

        Vitamiinit:
        - A-vimiini
        - B1-vitamiini
        - B2-vitamiini
        - B5-vitamiini
        - B6-vitamiini
        - C-vitamiini
        - E-vitamiini
        - Beetakaroteeni

        Toivottavasti ainakin vähän selvensi.


      • Onko näin?
        Luontoihminen kirjoitti:

        Aloe veraakin on paljon erinlaisia joten mistä olet sen hankkinut? Se on vaikea auttaa jos ei tiedä. Oletetaan, että olet ostanut luontaistuotekaupasta silloin he ovat velvollisia selvittämään puutteelliset tiedot sinulle.

        Oletkos kokeillut tuota ylhäällä olevaa hakukenttää? Siinä on mahdollisuus laajenpaankin hakuun jos vaikka joku olisi jo vastannut samantapaiseen kysymykseen.

        Itse käytän aloe veraa joka sisältää OIKEASSA mittasuhteessa muunmuassa seuraavat ainesosat ainut mikä puuttuu on omega3 se pitää hankkia erikseen.

        Se sisältää yli 200 bioaktiivista ainetta A vitamiinista sinkkiin. Siksi sitä kutsutaan "luonnon aarteeksi." ja siksi aloe vera on hyvä parantamaan immuuniteetti järjestelmää. Se sisältää:
        - Acemannaania
        - Aminohappoja
        - Entsyymejä
        - Kalsiumia
        - Kaliumia
        - Magnesium
        - Rauta
        - Sinkki
        - Mangaani

        Vitamiinit:
        - A-vimiini
        - B1-vitamiini
        - B2-vitamiini
        - B5-vitamiini
        - B6-vitamiini
        - C-vitamiini
        - E-vitamiini
        - Beetakaroteeni

        Toivottavasti ainakin vähän selvensi.

        Taidan tyytyä näihin tietoihin, kun en jaksa asiaa itse selvitellä, sanoihan tuolla jo joku ettei ole sitä saanut mistään selville.

        Kiitän osanottajia.


      • Luontoihminen
        Onko näin? kirjoitti:

        Taidan tyytyä näihin tietoihin, kun en jaksa asiaa itse selvitellä, sanoihan tuolla jo joku ettei ole sitä saanut mistään selville.

        Kiitän osanottajia.

        Oleppa hyvä!

        Edellisessä oli vitamiinit:
        - A--vitamiini
        - B1-vitamiini
        - B2-vitamiini
        - B5-vitamiini
        - B6-vitamiini
        - C-vitamiini
        - E-vitamiini
        - Beetakaroteeni

        Tässä vielä pois jääneet vitamiinit:
        - B3--vitamiini
        - B12-vitamiini
        - pp
        - foolihappo
        - niasiini
        - koliini


      • tiedonjanoinen
        Luontoihminen kirjoitti:

        Oleppa hyvä!

        Edellisessä oli vitamiinit:
        - A--vitamiini
        - B1-vitamiini
        - B2-vitamiini
        - B5-vitamiini
        - B6-vitamiini
        - C-vitamiini
        - E-vitamiini
        - Beetakaroteeni

        Tässä vielä pois jääneet vitamiinit:
        - B3--vitamiini
        - B12-vitamiini
        - pp
        - foolihappo
        - niasiini
        - koliini

        Niin, tuo itse vitamiiniluettelo nyt löytyy monestakin paikasta, mutta tosiaan ne MÄÄRÄT eli mg tai microg. / ml, you know?


      • Luontoihminen
        tiedonjanoinen kirjoitti:

        Niin, tuo itse vitamiiniluettelo nyt löytyy monestakin paikasta, mutta tosiaan ne MÄÄRÄT eli mg tai microg. / ml, you know?

        ...tarkoitinkin jotta käyttämässäni aloe verassa on nuo määrät OIKEISSA MITTASUHTEISSA.

        Lisäksi kun sanoit (Nimimerkillä: "kysymykseen" vai sanoitko...?) käyttäväsi myös erikseen kalkkia joka taas löytyy käyttämästäni aloesta myös, mutta se kuuluukin mineraaleihin. Mineraaleihin mentäessä löytyvät muunmuassa:

        - Kalsium
        - Kalium
        - Magnesium
        - Natrium
        - Kupari
        - Rauta
        - Sinkki
        - Mangaani

        Nämä edellämainitut myös oikeissa mittasuhteissa.

        Onko muuten käyttämäsi aloe vera Barbadensis Miller lajikkeesta valmistettu?


      • tiedonjanoinen
        Luontoihminen kirjoitti:

        ...tarkoitinkin jotta käyttämässäni aloe verassa on nuo määrät OIKEISSA MITTASUHTEISSA.

        Lisäksi kun sanoit (Nimimerkillä: "kysymykseen" vai sanoitko...?) käyttäväsi myös erikseen kalkkia joka taas löytyy käyttämästäni aloesta myös, mutta se kuuluukin mineraaleihin. Mineraaleihin mentäessä löytyvät muunmuassa:

        - Kalsium
        - Kalium
        - Magnesium
        - Natrium
        - Kupari
        - Rauta
        - Sinkki
        - Mangaani

        Nämä edellämainitut myös oikeissa mittasuhteissa.

        Onko muuten käyttämäsi aloe vera Barbadensis Miller lajikkeesta valmistettu?

        Mittasuhteet ja mittasuhteet... =0/ Jos kysytään täsmäkysymys, että paljonko juomassa on vitamiineja ja hivenaineita MÄÄRÄ/ML, niin oikea vastaus ei silloin ole "oikeassa mittasuhteessa"...! Tähän täsmäkysymykseen ei ole vielä KUKAAN aloemyyjä osannut vastata. Tuon kun tietää, niin varmasti tyhmempikin osaa laskea loput itse, tarvitaanko lisävitamiineja aloen lisäksi. Pyytäkää firmojenne selvittämään nuo asiat, niin saattaa aloen menekkikin nousta, kun tosiaan tietäis, riittääkö se YKSINÄÄN tyydyttämään päivittäiset vitamiini- ja hivenainetarpeet. Siitä tässä nyt alunperinkin oli kysymys. Tai näin minä alkuperäisen kirjoittajan jutun ymmärsin.


      • Luontoihminen
        tiedonjanoinen kirjoitti:

        Mittasuhteet ja mittasuhteet... =0/ Jos kysytään täsmäkysymys, että paljonko juomassa on vitamiineja ja hivenaineita MÄÄRÄ/ML, niin oikea vastaus ei silloin ole "oikeassa mittasuhteessa"...! Tähän täsmäkysymykseen ei ole vielä KUKAAN aloemyyjä osannut vastata. Tuon kun tietää, niin varmasti tyhmempikin osaa laskea loput itse, tarvitaanko lisävitamiineja aloen lisäksi. Pyytäkää firmojenne selvittämään nuo asiat, niin saattaa aloen menekkikin nousta, kun tosiaan tietäis, riittääkö se YKSINÄÄN tyydyttämään päivittäiset vitamiini- ja hivenainetarpeet. Siitä tässä nyt alunperinkin oli kysymys. Tai näin minä alkuperäisen kirjoittajan jutun ymmärsin.

        Että käyttämässäni aloe vera juomassa on oikeat määrät vitamiinejä ynnämuita (ainoastaan omega3 puuttuu) aineita jotka riittävät saamaa päivittäisen "vitamiinipommin". Siinä kun on yli 200 bioaktiivista ainetta ja kerrotaan niiden olevan oikeissa mittasuhteissa niin eiköhän se riitä silloin saamaan sen päivittäisen ihmisen tarvitseman määrän.

        En tiedä mitä aloeta itse käytätte tai alkuperäinen kysyjä käyttää siihen en minä osaa vastata.

        Näin on kerrottu ja se on rittänyt vastaukseksi kaikille jotka ovat tästä käyttämästäni aloe verasta olleet kiinnostuneet ja he ovat kertoneet jotta kyllä tuotteessa "virtaa" löytyy. Jos tuosta huolimatta menekki vielä kasvaa niin huh huh...

        Toki tämä tiedonhalukkuus on hyvä asia ja aijonkin ottaa selvää yhtiöltä mitä kaikkea se sisälttä jotta osaan tarkemmin kertoa myös sinun kaltaisillesi ihmisille jatkossa. Hienoa olet ihan oikeassa sen suhteen jotta pitoisuudet pitäisi tietää tarkemmin eiköhän tuokin selviä viimeistään kunhan arki koittaa.


      • käyttäjä
        Luontoihminen kirjoitti:

        Aloe veraakin on paljon erinlaisia joten mistä olet sen hankkinut? Se on vaikea auttaa jos ei tiedä. Oletetaan, että olet ostanut luontaistuotekaupasta silloin he ovat velvollisia selvittämään puutteelliset tiedot sinulle.

        Oletkos kokeillut tuota ylhäällä olevaa hakukenttää? Siinä on mahdollisuus laajenpaankin hakuun jos vaikka joku olisi jo vastannut samantapaiseen kysymykseen.

        Itse käytän aloe veraa joka sisältää OIKEASSA mittasuhteessa muunmuassa seuraavat ainesosat ainut mikä puuttuu on omega3 se pitää hankkia erikseen.

        Se sisältää yli 200 bioaktiivista ainetta A vitamiinista sinkkiin. Siksi sitä kutsutaan "luonnon aarteeksi." ja siksi aloe vera on hyvä parantamaan immuuniteetti järjestelmää. Se sisältää:
        - Acemannaania
        - Aminohappoja
        - Entsyymejä
        - Kalsiumia
        - Kaliumia
        - Magnesium
        - Rauta
        - Sinkki
        - Mangaani

        Vitamiinit:
        - A-vimiini
        - B1-vitamiini
        - B2-vitamiini
        - B5-vitamiini
        - B6-vitamiini
        - C-vitamiini
        - E-vitamiini
        - Beetakaroteeni

        Toivottavasti ainakin vähän selvensi.

        "Itse käytän aloe veraa joka sisältää OIKEASSA mittasuhteessa muunmuassa seuraavat ainesosat ainut mikä puuttuu on omega3 se pitää hankkia erikseen."

        Aloejuoma, jossa on oikealla tavalla käsiteltyä Aloeta, sisältää kaikki Aloesta löytyvät ravinteet juuri oikeassa mittasuhteessa. Tällöin Aloelle ei ole tehty mitään suodatuksia tai muuta sellaista, joka ravinteita poistaa.


      • uteluikä
        käyttäjä kirjoitti:

        "Itse käytän aloe veraa joka sisältää OIKEASSA mittasuhteessa muunmuassa seuraavat ainesosat ainut mikä puuttuu on omega3 se pitää hankkia erikseen."

        Aloejuoma, jossa on oikealla tavalla käsiteltyä Aloeta, sisältää kaikki Aloesta löytyvät ravinteet juuri oikeassa mittasuhteessa. Tällöin Aloelle ei ole tehty mitään suodatuksia tai muuta sellaista, joka ravinteita poistaa.

        Mistä sen tietää mikä noista kaikista aloeista on tai ei ole suodatettua tai jotain muita vastaavia käsittelyjä? Minulle ainakaan ei ole kerrottu tästä mitään ja olen juonut joskus aloeta, josta en havainnut olevan itselleni mitään vaikutusta.


      • Luontoihminen
        uteluikä kirjoitti:

        Mistä sen tietää mikä noista kaikista aloeista on tai ei ole suodatettua tai jotain muita vastaavia käsittelyjä? Minulle ainakaan ei ole kerrottu tästä mitään ja olen juonut joskus aloeta, josta en havainnut olevan itselleni mitään vaikutusta.

        Myyjältä, myyjä on velvollinen kertomaan sinulle nuo asiat. Sen tiedän jotta ainakin käyttämässäni aaloe juomassa EI ole käytetty mitään suodatusmenetelmää joka tuhoaisi kallisarvoisia vitamiinejä ynnä muita aineita.

        Kun ostat aaloe juomaa katso, että nämä kriteerit täyttyvät:
        A) Laadukasta
        B) Aloe Vera Geelilihaa vähintään 80%
        C) Barbadensis Miller lajikkeesta
        D) Käytät vähintään 3 kuukauden ajan

        Nuo kolme ensin mainitsemaani löytyvät yleensä (Tulisi löytyä.) tuoteselosteesta joka pullon kylkeen on laitettu. Olet ilmeisesti käyttänyt aaloeta niin vähän aikaa jotta tulokset eivät ole kerenneet vaikuttamaan vielä positiivisesti?


      • =))
        Luontoihminen kirjoitti:

        Että käyttämässäni aloe vera juomassa on oikeat määrät vitamiinejä ynnämuita (ainoastaan omega3 puuttuu) aineita jotka riittävät saamaa päivittäisen "vitamiinipommin". Siinä kun on yli 200 bioaktiivista ainetta ja kerrotaan niiden olevan oikeissa mittasuhteissa niin eiköhän se riitä silloin saamaan sen päivittäisen ihmisen tarvitseman määrän.

        En tiedä mitä aloeta itse käytätte tai alkuperäinen kysyjä käyttää siihen en minä osaa vastata.

        Näin on kerrottu ja se on rittänyt vastaukseksi kaikille jotka ovat tästä käyttämästäni aloe verasta olleet kiinnostuneet ja he ovat kertoneet jotta kyllä tuotteessa "virtaa" löytyy. Jos tuosta huolimatta menekki vielä kasvaa niin huh huh...

        Toki tämä tiedonhalukkuus on hyvä asia ja aijonkin ottaa selvää yhtiöltä mitä kaikkea se sisälttä jotta osaan tarkemmin kertoa myös sinun kaltaisillesi ihmisille jatkossa. Hienoa olet ihan oikeassa sen suhteen jotta pitoisuudet pitäisi tietää tarkemmin eiköhän tuokin selviä viimeistään kunhan arki koittaa.

        Jokainen saa sitä mitä tarvii siitä. Ei siis mitään millilitroja. Toisella puuttuu magnesiumia, toisella muuta, ja elimistö ottaa sen minkä tarvii.
        Millilitroja ja muita ei ole mainittu.


      • geeli
        Luontoihminen kirjoitti:

        Myyjältä, myyjä on velvollinen kertomaan sinulle nuo asiat. Sen tiedän jotta ainakin käyttämässäni aaloe juomassa EI ole käytetty mitään suodatusmenetelmää joka tuhoaisi kallisarvoisia vitamiinejä ynnä muita aineita.

        Kun ostat aaloe juomaa katso, että nämä kriteerit täyttyvät:
        A) Laadukasta
        B) Aloe Vera Geelilihaa vähintään 80%
        C) Barbadensis Miller lajikkeesta
        D) Käytät vähintään 3 kuukauden ajan

        Nuo kolme ensin mainitsemaani löytyvät yleensä (Tulisi löytyä.) tuoteselosteesta joka pullon kylkeen on laitettu. Olet ilmeisesti käyttänyt aaloeta niin vähän aikaa jotta tulokset eivät ole kerenneet vaikuttamaan vielä positiivisesti?

        Juomassa selvästi näkyy sen sisältämä hedelmäliha,
        varma merkki suodattomattomasta Aloesta.


      • Luontoihminen
        =)) kirjoitti:

        Jokainen saa sitä mitä tarvii siitä. Ei siis mitään millilitroja. Toisella puuttuu magnesiumia, toisella muuta, ja elimistö ottaa sen minkä tarvii.
        Millilitroja ja muita ei ole mainittu.

        Nuo millilitra määrät pitäisi kyllä olla tiedossa kaikilla myyjillä jos niistä ei ole erikseen mainintaa pullon kyljessä joten kysäiseppä myyjältä jolta aaloesi ostat jotta et annostele liikaa alussa.


      • just
        Luontoihminen kirjoitti:

        Nuo millilitra määrät pitäisi kyllä olla tiedossa kaikilla myyjillä jos niistä ei ole erikseen mainintaa pullon kyljessä joten kysäiseppä myyjältä jolta aaloesi ostat jotta et annostele liikaa alussa.

        ""Nuo millilitra määrät pitäisi kyllä olla tiedossa kaikilla myyjillä""

        Eli missäs on oman tuotteesi millilitramäärät??? Lupasit ottaa toimistolta selvää, joten vastaustasi odotellaan edelleen.... Ja muista; oikea vastaus ei edelleenkään ole; "Sopivassa suhteessa" vaan oikea vastaus on kunkin vitamiinin ja hivenaineen kohdalla; x mg ( tai microg ) / ml

        Ja itsekin sanoit, että ettei tule annosteltua liikaa... No mistäs sen sitten tietää, jos noita määriä ei ole tiedossa? Katsos kun on sellaisiakin vitamiineja ja hivenaineita, joita ei saa ottaa / saada, kuin tietty määrä vuorokaudessa.


      • Luontoihminen
        just kirjoitti:

        ""Nuo millilitra määrät pitäisi kyllä olla tiedossa kaikilla myyjillä""

        Eli missäs on oman tuotteesi millilitramäärät??? Lupasit ottaa toimistolta selvää, joten vastaustasi odotellaan edelleen.... Ja muista; oikea vastaus ei edelleenkään ole; "Sopivassa suhteessa" vaan oikea vastaus on kunkin vitamiinin ja hivenaineen kohdalla; x mg ( tai microg ) / ml

        Ja itsekin sanoit, että ettei tule annosteltua liikaa... No mistäs sen sitten tietää, jos noita määriä ei ole tiedossa? Katsos kun on sellaisiakin vitamiineja ja hivenaineita, joita ei saa ottaa / saada, kuin tietty määrä vuorokaudessa.

        Tämän viestiketjun kirjoittaja tarkoitti varmaan annosmääriä milleinä eli itselläni ne ovat 15-90ml eli ensin 15ml ja nostetaan asteittain joka viikko kunnes saavutetaan 90ml määrä ja sillä tosiaan kuten aikaisemminkin olen jossain keskustelussa sanonut mennään läpi kokoelämän. Jos taas on sairaasta henkilöstä kyse niin aloitus on 5ml Aina sairaan henkilön tulisi jutella ennen aloeen käytön aloittamista lääkärinsä kanssa!

        Mitä tulee sitten niihin vitamiinien ja hivenaineiden numereellisiin määriin niin se on paljolti kiinni siitä missä ja mihin vuodenaikaan aaloe on viljelty. Aloessa on ainoastaan LUONNON antamat vitamiinit siihen ei ole lisätty niitä erikseen jolloin pystytään sanomaan numereelliset määrät. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa jotta jos elät muuten TERVEELLISTÄ elämää eli syöt terveellistä ruokaa etkä mitään "roskaruokaa" niin aivan varmasti se silloin riittää


      • just
        Luontoihminen kirjoitti:

        Tämän viestiketjun kirjoittaja tarkoitti varmaan annosmääriä milleinä eli itselläni ne ovat 15-90ml eli ensin 15ml ja nostetaan asteittain joka viikko kunnes saavutetaan 90ml määrä ja sillä tosiaan kuten aikaisemminkin olen jossain keskustelussa sanonut mennään läpi kokoelämän. Jos taas on sairaasta henkilöstä kyse niin aloitus on 5ml Aina sairaan henkilön tulisi jutella ennen aloeen käytön aloittamista lääkärinsä kanssa!

        Mitä tulee sitten niihin vitamiinien ja hivenaineiden numereellisiin määriin niin se on paljolti kiinni siitä missä ja mihin vuodenaikaan aaloe on viljelty. Aloessa on ainoastaan LUONNON antamat vitamiinit siihen ei ole lisätty niitä erikseen jolloin pystytään sanomaan numereelliset määrät. Nyrkkisääntönä voidaan sanoa jotta jos elät muuten TERVEELLISTÄ elämää eli syöt terveellistä ruokaa etkä mitään "roskaruokaa" niin aivan varmasti se silloin riittää

        Seltyksiä näyttää löytyvän kyllä miljoona, mutta täsmäkysymyksiin ei sitten millään! Kyllä nykytekniikalla pystytään selvittelemään aineesta kuin aineesta niiden sisältämien yksittäisienkin osien määriä!


      • vertaile
        uteluikä kirjoitti:

        Mistä sen tietää mikä noista kaikista aloeista on tai ei ole suodatettua tai jotain muita vastaavia käsittelyjä? Minulle ainakaan ei ole kerrottu tästä mitään ja olen juonut joskus aloeta, josta en havainnut olevan itselleni mitään vaikutusta.

        Laita Aloejuoma läpinäkyvään astiaan, esim. kirkas juomalasi, yskänlääkemittalasi, ja katso juomaa valoa vasten. Mikäli et näe juomassasi hedelmälihahippuja, kuten esim. appelsiinimehussa, on se jollakin tavoin suodatettua.


      • kysymykseenn..
        vertaile kirjoitti:

        Laita Aloejuoma läpinäkyvään astiaan, esim. kirkas juomalasi, yskänlääkemittalasi, ja katso juomaa valoa vasten. Mikäli et näe juomassasi hedelmälihahippuja, kuten esim. appelsiinimehussa, on se jollakin tavoin suodatettua.

        kirjoittelee täällä taas :)

        Joo, eli jotkut ovatkin täällä ymmärtäneet mitä ajoin takaa tällä, etten ole saanut vastausta siihen paljonko näitä vitamiineja ja kivennäisaineta esim. 60ml aloeta sisältää, itse siis juon Satabilized Aloe Vera Gel, Forevere Living Products, eli ilmeisesti tätä niin kovin kehuttua juomaa, Aloe prosentit päälle 90% en muista oliko 91% vai peräti%.

        No siis en edelleenkään tiedä paljonko esim. C-vitamiinia sisältää 60ml tätä kyseistä "herkkua" ;)

        Kahdeksan viikkoa olen nyt tintannut naamariini tätä huonolla menestyksellä, eli en ole huomannut minkäälaista vaikutusta mihinkään suuntaa, lähinnä aloin krooniseen väsymykseen tätä kokeilemaankin. Välillä tuntuu että on kahta väsyneempi. Vielä meinaan kaksi purnukkaa kokeilla ja sitten lopetan ja siirryn taas eräisiin luontaiskaupan teollisiin josta sainkin aikoinani apuja.

        Kevään jatkoja ja kesän odotusta kaikille meille :)


      • AloeVeera
        kysymykseenn.. kirjoitti:

        kirjoittelee täällä taas :)

        Joo, eli jotkut ovatkin täällä ymmärtäneet mitä ajoin takaa tällä, etten ole saanut vastausta siihen paljonko näitä vitamiineja ja kivennäisaineta esim. 60ml aloeta sisältää, itse siis juon Satabilized Aloe Vera Gel, Forevere Living Products, eli ilmeisesti tätä niin kovin kehuttua juomaa, Aloe prosentit päälle 90% en muista oliko 91% vai peräti%.

        No siis en edelleenkään tiedä paljonko esim. C-vitamiinia sisältää 60ml tätä kyseistä "herkkua" ;)

        Kahdeksan viikkoa olen nyt tintannut naamariini tätä huonolla menestyksellä, eli en ole huomannut minkäälaista vaikutusta mihinkään suuntaa, lähinnä aloin krooniseen väsymykseen tätä kokeilemaankin. Välillä tuntuu että on kahta väsyneempi. Vielä meinaan kaksi purnukkaa kokeilla ja sitten lopetan ja siirryn taas eräisiin luontaiskaupan teollisiin josta sainkin aikoinani apuja.

        Kevään jatkoja ja kesän odotusta kaikille meille :)

        Itsekin olen kysellyt Aloevera juoman/juomien vitamiini määrien perään...
        Ihmetyttää suuresti ettei sellaista tietoa mistään löydy/kukaan osaa kertoa???

        Edes vitamiinien "noin määrät" mg tai µg / otettu ml annos auttaisi hahmottamaan asiaa.

        Esim. itselläni on käytössä tuon: Aloe Vera Gel, (Forever Living Products) lisäksi
        myös Vapaakierto Omega3 kapselit Multivita.
        Joten jotakin joutuis jättämään pois/vähentämään...

        Aion tehdä tästä joutessani selvityspyynnön Elintarviketurvallisuusvirastoon, kun ei valmistajilta tule kuin näitä epämääräisiä vastauksia: "Aloe verassa on vitamiini määrät OIKEISSA MITTASUHTEISSA" tai "Sopivassa suhteessa" tai Että mitään lisävitamiineja ei tarvitse aloen lisäksi ottaa, jos syö terveellisesti jne.

        Pezkelez... Eihän sitä tarvitsis ottaa mitään aloeveraakaan, jos osaa syödä terveellisesti "oikeassa mittasuhteessa" :)

        Onkohan se niin kallista sitten tutkia vitamiini määriä aloeverasta, ettei sitä tehdä,
        vai mikä koira tässä on oikeen haudattuna?


      • sukankuluttaja.
        AloeVeera kirjoitti:

        Itsekin olen kysellyt Aloevera juoman/juomien vitamiini määrien perään...
        Ihmetyttää suuresti ettei sellaista tietoa mistään löydy/kukaan osaa kertoa???

        Edes vitamiinien "noin määrät" mg tai µg / otettu ml annos auttaisi hahmottamaan asiaa.

        Esim. itselläni on käytössä tuon: Aloe Vera Gel, (Forever Living Products) lisäksi
        myös Vapaakierto Omega3 kapselit Multivita.
        Joten jotakin joutuis jättämään pois/vähentämään...

        Aion tehdä tästä joutessani selvityspyynnön Elintarviketurvallisuusvirastoon, kun ei valmistajilta tule kuin näitä epämääräisiä vastauksia: "Aloe verassa on vitamiini määrät OIKEISSA MITTASUHTEISSA" tai "Sopivassa suhteessa" tai Että mitään lisävitamiineja ei tarvitse aloen lisäksi ottaa, jos syö terveellisesti jne.

        Pezkelez... Eihän sitä tarvitsis ottaa mitään aloeveraakaan, jos osaa syödä terveellisesti "oikeassa mittasuhteessa" :)

        Onkohan se niin kallista sitten tutkia vitamiini määriä aloeverasta, ettei sitä tehdä,
        vai mikä koira tässä on oikeen haudattuna?

        Missä on järkikulta?

        Luonnon kasveissa vaihtelee ravintoarvojen määrä, johtuen vuodenajasta, kosteudesta, maaperästä, missä kasvi on kasvanut. Mihin muuten tarvitsette pitoisuudet?
        Eihän ihmisen elimistökään toimi niinkuin milligrammavaaka. Elimistön kykyyn käyttää ravintoaineita hyväkseen vaihtelee eri ihmisillä ja samallakin ihmisellä riippuen siitä, mitä muita ravintoaineita kehossa on osallistumassa ravinnon imeytymisprosessiin ja aineenvaihduntatapahtumaan, ja ja minkä verran. Ihminen kun on koneisto, joka tarvitsee niin monen monia ravinteita, pystyäkseen toimimaan oikein. Joitain aineita elimistö valmistaa itse, ja tarvitsee niiden valmistamiseen ainekset.

        Ihmisen koneisto on ihme ja kumma rakentunut niin, että luonnonvaraisia ravintoaineita, joita on ravinnossa, ei siten pääse oikein kasautumaan yliannoksia elimistöön samalla lailla kuin syömällä synteettisiä ravinteita.
        Pois lukien ne kajahtaneet, jotka hullaantuvat sitten jostain tietystä ruoka-aineesta esim. löytäessään porkkanamehua, alkavat sitä litkimään joka armas päivä yksipuolisesti suuria määriä. Sellaisesta käyttäytymisestä voi hankkia myrkytystilan, mutta enpä usko, että kukaan aloe veraa alkaisi kiskomaan litratolkulla päivässä kuukausitolkulla/vuositolkulla. Kenenkähän lompsa sellaista kestäisi? Ei ainakaan meidän tavallisten sukankuluttajien, jotka näillä palstoilla jaaraamme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe