Poltergeist-ilmiö

Viuhku

Mitäs luulette, Voisiko jakomielitautisen toinen persoona pystyä ruumiin ulkopuolisiin tekoihin? Tarkoitan lähinnä Poltergeist-ilmiötä, mitä luulette sen olevan?

Luulen itse näin: Meissä jokaisessahan on hyvä sekä paha, on myös sellainen puoli, jota emme itse tunne, eikä muutkaan, käytän siitä sanaa persoona. Tämä persoona saa yliotteen ja kyseinen henkilö ei enää pysty kontrolloimaan sitä.

Ja yleensä se kiusaa teini-ikäisiä. Mitäs mieltä te olette ko. ilmiöstä, onko sellaista olemassa, vai onko vain kyse huijauksista? Yleensähän puhutaan että henkilöllä olisi jotakin energiaa, joka tämän aiheuttaisi???

3

1091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huu

kirjoittaudu sisään.

• Cyberanimal

Ensimmäiseksi sellainen korjattava juttu on, ettei termiä jakomielitauti käytetä enää missään, vaan sitä nykyisin kutsutaan skitsofreniaksi, jota varmaan tarkoitit?

tuossa alla on hiukan siitä tietoa:
      " Skitsofrenia on yleensä nuorella aikuisiällä alkava sairaus (psykoosi), jossa on kyse aivojen tiedonohjauksen säätelyhäiriöstä. Tämä häiriö vaikeuttaa keskeisiä toimintojamme ja saa aikaan skitsofrenialle tyypilliset oireet. Skitsofreenikolle omien tunteiden ja ajatusten selkeä ilmaiseminen, ihmissuhteiden ylläpito sekä luova ajattelu tuottavat vaikeuksia. Muita oireita ovat aistiharhat, kuten kuuloharhat, sekä masentuneisuus ja eristyneisyys..."
      http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Psykiatria.shtml/117668?Skitsofrenia

Kuten tuossa yllä tulikin aika selkeästi esille, skitsofrenia on tunnettu myös minäkuvan pirtoutumana, jolloin ei ole oikeasti toista henkilöllisuuttä vaan saman henkilön vääristynyt minä-käsitys. Eli en usko että skitsofeenikko pystyisi "toisella" persoonalla vaikuttamaan ympäristöönsä, vaikka näin kovasti luulisi tekevänsä.

Poltergeistit tunnetaan myös nimellä räyhähenget, ja näitä tapauksia on dokumentoitu ympäri maailmaa mutta Suomesta en tiedä, onko meillä sellaisista raportoitu. Voihan myös olla että niitä on vanhaan aikaan kutsuttu piruiksi. Toisaalta poltergeist-ilmiöt, jotka liitetään nuoreen ihmiseen, uskoisin voivan olla ihan jotain "kasvukipuilua", koska yleensä nämä ilmiot häviävät myös viimeistään silloin, kun tämä henkilö on tullut täysi-ikäiseksi.

• näkyy

tätä "poltergeist" ilmiötä silloin tällöin ,mutta en ole jakomielitautinen ja uskon sen johtuvan itsestäni ,enkä "räyhänhengistä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      21
      3307
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2681
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2260
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      208
      2212
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1698
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1509
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      52
      1461
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1379
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1201
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1174
    Aihe