Poltergeist-ilmiö

Viuhku

Mitäs luulette, Voisiko jakomielitautisen toinen persoona pystyä ruumiin ulkopuolisiin tekoihin? Tarkoitan lähinnä Poltergeist-ilmiötä, mitä luulette sen olevan?

Luulen itse näin: Meissä jokaisessahan on hyvä sekä paha, on myös sellainen puoli, jota emme itse tunne, eikä muutkaan, käytän siitä sanaa persoona. Tämä persoona saa yliotteen ja kyseinen henkilö ei enää pysty kontrolloimaan sitä.

Ja yleensä se kiusaa teini-ikäisiä. Mitäs mieltä te olette ko. ilmiöstä, onko sellaista olemassa, vai onko vain kyse huijauksista? Yleensähän puhutaan että henkilöllä olisi jotakin energiaa, joka tämän aiheuttaisi???

3

1051

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huu

kirjoittaudu sisään.

• Cyberanimal

Ensimmäiseksi sellainen korjattava juttu on, ettei termiä jakomielitauti käytetä enää missään, vaan sitä nykyisin kutsutaan skitsofreniaksi, jota varmaan tarkoitit?

tuossa alla on hiukan siitä tietoa:
      " Skitsofrenia on yleensä nuorella aikuisiällä alkava sairaus (psykoosi), jossa on kyse aivojen tiedonohjauksen säätelyhäiriöstä. Tämä häiriö vaikeuttaa keskeisiä toimintojamme ja saa aikaan skitsofrenialle tyypilliset oireet. Skitsofreenikolle omien tunteiden ja ajatusten selkeä ilmaiseminen, ihmissuhteiden ylläpito sekä luova ajattelu tuottavat vaikeuksia. Muita oireita ovat aistiharhat, kuten kuuloharhat, sekä masentuneisuus ja eristyneisyys..."
      http://www.mtv3.fi/poliklinikka/Psykiatria.shtml/117668?Skitsofrenia

Kuten tuossa yllä tulikin aika selkeästi esille, skitsofrenia on tunnettu myös minäkuvan pirtoutumana, jolloin ei ole oikeasti toista henkilöllisuuttä vaan saman henkilön vääristynyt minä-käsitys. Eli en usko että skitsofeenikko pystyisi "toisella" persoonalla vaikuttamaan ympäristöönsä, vaikka näin kovasti luulisi tekevänsä.

Poltergeistit tunnetaan myös nimellä räyhähenget, ja näitä tapauksia on dokumentoitu ympäri maailmaa mutta Suomesta en tiedä, onko meillä sellaisista raportoitu. Voihan myös olla että niitä on vanhaan aikaan kutsuttu piruiksi. Toisaalta poltergeist-ilmiöt, jotka liitetään nuoreen ihmiseen, uskoisin voivan olla ihan jotain "kasvukipuilua", koska yleensä nämä ilmiot häviävät myös viimeistään silloin, kun tämä henkilö on tullut täysi-ikäiseksi.

• näkyy

tätä "poltergeist" ilmiötä silloin tällöin ,mutta en ole jakomielitautinen ja uskon sen johtuvan itsestäni ,enkä "räyhänhengistä"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      106
      4015
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      76
      3361
    3. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      23
      3034
    4. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      64
      3022
    5. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      62
      2782
    6. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      34
      2649
    7. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      20
      2530
    8. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      81
      2373
    9. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      41
      2316
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      32
      2221
    Aihe