Sen verran pienet jätökset, että en meinaa laittaa. Käymme maissa isommilla tarpeilla.
Sittenkun tyhjennysmahdollisuus tulee kotisatamaan, pitää harkita
Laitatteko imutyhjennyksen septiin?
12
2000
Vastaukset
- vanttipissaaja2
Ei ole edes vessaa, joten laidan yli kustaan ja paskat väännetään maissa. En osaa edes tuntea huonoa omatuntoa asiasta, sillä koen tuon kusemisen aivan luonnolliseksi asiaksi. Kyllähän muutkin eläimet jättävät päästönsä sellaisenaan mereen. Eriasia on sitten ne Pietarin valuttamat paskavedet. Ne tulevat muualta kuin mereltä, joten ne eivät mereen kuulu.
Onneksi laki ei vielä laidan yli kusemista kiellä. Se kieltää vain käymäläjätteen päästämisen, eikä kusi ole käymäläjätettä, jos se ei ole ollut käymälässä.- hyvä ystävä
ei noi kovaan ääneen. Kohta joku saa idean kriminalisoida sen vanttipissankin.
- Töks
Onhan se tuokin kannanotto Itämeren tilanteeseen. Septitankki on sinulla siis siksi, ettet satamassa veneen viereen liruttele. Mutta heti köydet irroitettuasi hanat auki, vai? Toivottavasti et saa kovin paljoa kannatusta mielipiteellesi.
Nyt tietenkin sanot, että mitä ne sinun jätökset Pietarin viemärijätteiden rinnalla. No, eipä juuri mitään, mutta jokaisen panosta tarvitaan. Jos vaikka näkisimme vielä kesän, ettei tarvitse leväpuurossa veneillä.- Metsästäjää
Multa löytys laatikollinen venäjän armeijan haulikon panoksia? Tarvisitko niitä? Voi olla että ruuti on kuivunut. Onko vaikutusta?
- Töks
Metsästäjää kirjoitti:
Multa löytys laatikollinen venäjän armeijan haulikon panoksia? Tarvisitko niitä? Voi olla että ruuti on kuivunut. Onko vaikutusta?
Keskustelun taso saavutti taas tälle palstalle niin tyypillisen "totaalisenasianvierestäpaskanjauhanta-asteen". Anna toki sormiesi levätä, jos ne eivät pysty parempaa tuottamaan.
- on jo
Jos ei olisi, niin laittaisin.
Minä en kuse enkä kakkaa omaan pesään!
Tietysti olen laittanut, se kuuluu minun tehdä niinkuin kaikki muut. Tämän keskustelun taso on jälleen sitä luokkaa että moista ei muualta löydy.
Se yli laidan kusemisen haitta on paljon suurempi kuin paskominen yli laidan mutta molemmat tulisi säilyttää septissä.
Hyödyllinen keskustelu olisi sellainen missä pohdittaisiin millä tavalla saataisiin sellaisia imupisteitä että niihin pääsee sekä että millä rahalla pumput pidetään kunnossa ja puhtaina. Lisäksi että millä tavalla estetään että imutyhjennyspaikassa makaa vene tuntikaupalla.
Minä lupaan hoitaa osuuteni kunhan vaan annetaan siihen mahdollisuuksia. Ja te kaikki muut ylilaidanpaskoojat/kusiat hävetkää........- septio olla
Omaan veneeseeni laitoin septin pelkästään imu- tyhjennyksellä.
On pari vuotta mennyt ihan mukavasti. Sitten ihmetellään jos joku syksy ei löydy yhtään ehjää imupistettä.
Sitten jos tankki on täynnä nii voin kyllä huuhdella mereen mutta vaan pytyllisen kerrallaan.
Septiä en saa mereen tyhjennttyä.
Aika vähällä käytöllä tuo veneen vessa on kun
satamissa yleensä käytetään sataman wc palveluja.
Toisaalta eihän sitä tiedä mihin ne jätteet sieltä
kulkeutuvat, toivottavasti ei mereen kuitenkaan.
Astianpesuvedetkin muuten kannetaan maihin pusikkoon eikä pumpata siihen satama-altaaseen missä muksut jai aikuisetkin käyvät uimassa. - jahtiin
Lähdetään nyt sitten vielä jahtaamaan hylkeitä ja muita elukoita, voidaksemme asentaa niiden selkään septitankki, jonne heidän jätöksensä ohjataan. Hankalampaa taitaa olla imutyhjennysasemien käytön opettaminen näille mereneläjille.
- staakipissaaja
jahtiin kirjoitti:
Lähdetään nyt sitten vielä jahtaamaan hylkeitä ja muita elukoita, voidaksemme asentaa niiden selkään septitankki, jonne heidän jätöksensä ohjataan. Hankalampaa taitaa olla imutyhjennysasemien käytön opettaminen näille mereneläjille.
Hylkeen paskajööti on tuplakokoinen jopa ison miehen tuotokseen verrattuna. Käykääpä vaikka Korkeasaaressa katsomassa. 6000-7000 hyljettä työntää aukostaan niitä ainakin pari päivässä kun ensin ovat repineet kalat verkoista. Se on iso määrä eloperäistä kuormitusta...
- perämies
Tosin vanttipissi ei ole neitosten mieleen, senpä tähden kemiallinen wc ajaa tämän asian. Jos tulee vikaa.
Vanha veks ja uusi tilalle aikaa menee maks 15 min ja 50 e, riippuen laiturin pituudesta. - WC:n
versio imutyhjennysliitännällä on ihan kätevä jos on pieni miehistövahvuus. Helppo asentaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673