X-Fi??

Onkojärkeävaiei?

Onko jollakin kokemusta ko. piiristä? Esim Tom's HW hehkuttaa melko avoimesti mutta epäilyttää tekeekö se todella sen mitä lupaa. Kuulisin mielelläni mielipiteitä ko. piiristä!

10

1864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko

      Olen vain lukenut em. kortista.

      Testien mukaan Creative lupaa paljon ja lunastaa enemmän. Tässä suomenkielinen artikkeli laitteesta.
      http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9112_a-312690,00.html

      Enpä menisi itse laittamaan tuohon karvalakki malliinkaan tuota 100€. Mieluumin ostaisin audigyn, joka maksaa puolet tuosta halpismallista.. ja varmasti riittävä meikäläisen käytössä.

      Mutta jos musiikkia teet koneella tai ammattikäyttöön, niin varmaan kannattaa panostaa laatuun. Peleihin ei.

      Niin ja mikä mulla on? SoundBlaster live. =)

      • Ei ikuna ilman

        Minulla on ollut käytössä juuri tuo edullisin kortti, tais maksaa 120€. Vissi on se että kortista en luovu. Käsittämätön suorituskyky peleissä, leffoissa ja musassa. Mutta ei ihme nyt kuin luin läpi Gurun testin Fatal1tystä. Sama piirihän korteissa on eli tekee tismalleen samat asiat. Vakuuttavin rauta moneen vuoteen näissä it-kamoissa!!!


      • :):):)
        Ei ikuna ilman kirjoitti:

        Minulla on ollut käytössä juuri tuo edullisin kortti, tais maksaa 120€. Vissi on se että kortista en luovu. Käsittämätön suorituskyky peleissä, leffoissa ja musassa. Mutta ei ihme nyt kuin luin läpi Gurun testin Fatal1tystä. Sama piirihän korteissa on eli tekee tismalleen samat asiat. Vakuuttavin rauta moneen vuoteen näissä it-kamoissa!!!

        Peleissä aukeaa ihan uusi maailma, kuulee joka ainoan äänen. Yli 100 yhtäaikaista ääntä antaa uskomattoman pelikokemuksen, tankki jyrisee edessä kranaattituli viuhuaa ja jytisee, ja kaveri lataa aseen seläntakana..jne. Pelikokemus nousi toiseen potenssiin. Itse vaihdoin audigy 4:stä, ja ero on huomattava. Jos satsaa 300-> eur näyttikseen, niin miksi jättää toinen yhtä tärkeä aistimaailma vajaaksi.
        Miinuspuolena: Pitkän tauon jälkeen innostuin taas pelailemaan enemmän, ja jouduin sitten sijoittamaan taas uuteen näyttikseen. ;)


    • Kellotaajuus

      ...jos sulla on Hi-Fi kuulokkeet niinku mulla tai muuten hyvä äänentoisto.

      Itse nautin omasta X-Fi kortistani mutta täytyy antaa pieni varoituksen sana. Mukana tuleva ohjelmisto on sekavaa ja aika paskaa.

      Itselläni on Platinum malli joka meinaa vaan sitä että siinä on etupaneeli mukana. Mulla on etupaneelissa kiinni kuulokkeet ja optinen kaapeli vahvistimeen. Sattuipa niin että nämä kaapelit sijoittuvat äänenvoimakkuus numikan ympärille niin että sitä on lähes mahdoton kääntää. Paha suunnittelun kukkanen.

      Mukana tuli myös kaukosäädin. Kaukosäädin on heppoinen muovihempula jonka rullasäätimet ovat viimeisenpäälle halpoja paskoja joita on vittumainen käyttää. Mediacenter tyylisellä käyttöliittymällä voi katsella videoita, kuvia ja kuunnella musiikki pelkän kaukosäätimenkanssa sohvalla maaten mutta... ohjelma on paska verrattuna moniin ilmaisiin ohjelmiin joita on totuttu käyttämään. Musiikin hallinta on vaikeaa, videoihin ei saa tekstitystä ja paljon tällaisia pikku vittumaisuuksia. koko ohjelma on puolitiessään eikä päivityksiä kuulu vaikka creative niitä lupaa kun on rekisteröinyt korttinsa.

      ottaa siis niin paljon päähän kun on maksanut 160€ äänikortista ja saa tällaista viimeistelemätöntä paskaa ja tyhjiä lupauksia mukana.

      Kertaan kuitenkin vielä että äänen laatu on täydellinen ja peleihin uppoutuu aivan eritavalla kuin esim integroitujen äänipiirien kanssa.

    • algot

      Harman kardon audiopro blackpearl v2 10" audiopro acebass 10"... ero on huikea verrattuna entiseen liveen. Kuuloke surroundikin huijjaa aivoja luvatun mukaan. reilu 100€ on tosin paljon jos ääntä toistetaan halvalla vahvistin/kajarisarjalla. Minä huomasin ainakin hyvin eron

      • ugyuffttfdy

        Itselläni kts. piiri MSIn emolevyssä integroituna ja on pahaakin sanottavaa vaikka eron huomas vanhaan ac97 äänipiiriin äänenlaatunsa puolesta niin kts. piiri ylikuumenee välillä pelatessa esim hitman bloody moneytä pelatessa tai jotain elokuvaa katsottaessa äänet ei kuulukkaan enää ja sitten kun yhtenäkertana tajusin kokeilla piiriä emolta niin sehän oli polttavan kuuma ja piti saada nopeesti sormi pois!

        juu oli offia siis tämä koski vain integroitua mallia.


    • DigitalBeat

      Onko varteenotettava kortti jos ajattelee puoliammattimaista musiikintuotantoa? Aikaisemmin SB-sarjasta mulla oli vielä Soundblaster Live 5.1 joskus viime vuonna. Olen kokeillut myös M-Audion Audiophile 2496:ta mutta liitännät ovat hieman rajoittuneet ainoastaan midiin ja 4/4 in/out plugeihin.
      Mun mielestä SB:ssä harrastajalle/kotistudioon järkevämmät liitännät ja jos ei tarvitse reaaliaikaista midi-informaatiota mutta haluaa kuitenki nauhottaa koneeseen korkealaatuisia sampleja esim. rumpukoneesta.

      Onko laatu niin hyvä kuin luvataan?

      • creativea

        Hintaisekseen tosi kallis kortti musiikin tekoon. Jos semmosen keskiverto ratkaisun haluaa tehdä että pitää koneella pelata ja tehdä musiikkia niin x-fi eli pro on passeli siihen. Kortin tehoa voi katsoa verraten vaikka e-mu 1212m korttiin joka pystyy 16 raitaan kuin vastaavasti x-fi elite pro 8 raitaan.Joten paljon enemmän vääntöä emun kortissa mutta pelien tukemia eax jutskia ei löydy.Monipuolisemmat pluginitkin muistaakseni löyty.Latenssiajat myös hieman pienemmät creativeen verrattuna. E-mu kortilla taisi olla 155 euroo hintaa thomannilla ja x-fi elite pro:lla 275 euroo.


      • keith
        creativea kirjoitti:

        Hintaisekseen tosi kallis kortti musiikin tekoon. Jos semmosen keskiverto ratkaisun haluaa tehdä että pitää koneella pelata ja tehdä musiikkia niin x-fi eli pro on passeli siihen. Kortin tehoa voi katsoa verraten vaikka e-mu 1212m korttiin joka pystyy 16 raitaan kuin vastaavasti x-fi elite pro 8 raitaan.Joten paljon enemmän vääntöä emun kortissa mutta pelien tukemia eax jutskia ei löydy.Monipuolisemmat pluginitkin muistaakseni löyty.Latenssiajat myös hieman pienemmät creativeen verrattuna. E-mu kortilla taisi olla 155 euroo hintaa thomannilla ja x-fi elite pro:lla 275 euroo.

        Vaikuttaa kyllä turhan kalliilta siihen hommaan mihin pelkästään korttia tarvitsee. Pelejä kun ei pelaa niin tukea niille ei tarvitse. Tarkoituksena kun on mm. musiikin tuotanto ja audiotyöt DVD-animaatioihin.


      • elite tai 0404 usb
        creativea kirjoitti:

        Hintaisekseen tosi kallis kortti musiikin tekoon. Jos semmosen keskiverto ratkaisun haluaa tehdä että pitää koneella pelata ja tehdä musiikkia niin x-fi eli pro on passeli siihen. Kortin tehoa voi katsoa verraten vaikka e-mu 1212m korttiin joka pystyy 16 raitaan kuin vastaavasti x-fi elite pro 8 raitaan.Joten paljon enemmän vääntöä emun kortissa mutta pelien tukemia eax jutskia ei löydy.Monipuolisemmat pluginitkin muistaakseni löyty.Latenssiajat myös hieman pienemmät creativeen verrattuna. E-mu kortilla taisi olla 155 euroo hintaa thomannilla ja x-fi elite pro:lla 275 euroo.

        kannattaa ottaa huomioon se että x-fi elite pro kortissa on samantasoiset muuntimet kuin emun 1212m kortissa. joten korttia modaamalla siitä saa huomattavasti kovemman kortin kuin emu kortti on kun kortista löytyy laskentatehoa, muistia ja eax tuet. muutenkin kortissa on ulkoinen boxi joka on kätevä niin ei tarvitse kyykkiä koneen takana. muutenkin creativen kortissa on boxissa niinku etuaste/vahvistin et saa vahvistettua laulut, kitarat, bassot jne. mitä nyt tarvitseekaan. emun korttiin pitää ostaa erikseen etusaste koska muuten laulut jne. menee liian hiljasella koneelle. tietenkin emun omalla softalla pystyy nostamaan ääntä lisäämällä gainia mutta huonontamalla samalla ääntä tuoden ääneen kohinaa.

        En tiedä mistä aiempi kirjoittava on vetänyt jutun että emussa on pienemmät latenssi ajat. X-fi elite pro korttia pienempää latenssia en ole missään aiemmin nähnytkään. Molemmat kortit löytyy minulta. X-fi elite pro pystyy uusimmilla ajureilla alimmillaan 1 ms latensseihin, mutta ne ovat minulla tällä hetkellä 5 ms laitettuna. Emun 1212m kortti pystyy minulla 10ms latenssiin. Olen kyllä kuullut etkä joku on saanut kortin 5 ms latenssiin, mutta minä en ole saanut korttia niin alas optimoitua. 10 ms latenssi on mielestäni jo tarpeeksi hyvä audio tallennuksiin, mutta mdi keyboardille tämä on liikaa. soittaminen kärsii kun nopeammassa soitossa 10 ms ei riitä tallentamaan tarkasti kaikkea rytmissä. Mutta tämä ei ole hirveä ongelma kun käsin voi sitten midin korjata. Mutta hidastaa turhan paljon pohjien tekoa. Siksi kumpikaan näistä korteista ei ole täydellinen.

        jos tarkoitus on ainostaan nauhoittaa mikeillä rummut, kitarat, laulut, bassot ja koskettimet niin emu on parempi musiikin tekoon. mutta jos tarvoitus on audiota, midiä ja vst pohjaisia instrumenttejä käyttää niin creative on hyvä työkalu siihen. kummastakin saa hyvän kortin mutta silloin joutuu näihin lisää juttuja ostamaan.

        mutta emun kortti ajurien puolesta on mielestäni vielä ongelmallinen. niin ja creative x-fi elite ilmoittama että pystyy 8 raitaan. 8 raitaa ja siihen vielä 8 midi raitaa niin pitäs riittää. Niin elite ajaa kyllä asiansa. Niin ja kyllä elite 12 raitaa pyörittää kunhan tarpeeksi tehokas kone on. Niin ja emunki 16 raitaa ihmetyttää että ovat noin paljon raitoja ilmoittaneet. 16 raitaa kysyy koneesta todella paljon potkua ja kuten sanoin emun ajurit on karseita. Ihmetyttää kun ei semmoista ole myöskään keksitty kun sampleraten automaattinen vaihto. Tämä on todella kankein käyttämäni äänikortti joten en voi suositella korttia kun jotka tietävät koneen optimoinneista ja äänikortin säätämisestä.

        Mutta kumpikin kortti on hintaisekseen todella loistavia. Käyttötarkoitus kannattaa huomioida mihin tarvitsee. Niin ja nyt on usb äänikortteja tarjolla hyviä että nämä kortit eivät välttämättä enää ole parhaita tarkoitukseen. Esim. emu 0404 usb äänikortti jossa on etuaste, xlr ja plugin, spdig.optiset liittimet niin mielestäni on paras musiikin tekoon hintaan nähden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe