leskenlehdet

304

nyt kun alkaa taas leskenlehdet kukkia niin kysyn että saako niitä syöttää kaneille?

20

3000

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mävaannnn

nii.. kyllä niitä kai voi antaa.. rengastettavissa voikukan lehteen.. mutta ei teidenvarsilta..

• .....

"rengastettavissa voikukan lehteen"

mitä toi muka meinaa? lehti ja kukka on eri asia. tarkoitit varmaan voikukan kukkaan. leskenlehden lehdethän eivät vielä kasvaa, vasta syksymmällä.

• MISSÄÄÄN NIMESSÄÄÄ

NIITÄ SAA SYÖTTÄÄÄ KANILLE NE OVAT MYRKYLLISIÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Milla

leskenlehdet ovat myrkyllisii..

• 304

saako niitä antaa,kun toiset sanovat ei ja toiset joo?

• EI!

EI MISSÄÄN NIMESSÄ

• 304

minkalaisia oireita kani saa leskenlehdistä?

• pöllö

Onpa kumma, kun meidän kaneille on annettu leskenlehden kukintoja ja se ei ole saanut niistä mitään oireita, se syö niitä hyvällä halulla.Ei muuten aikaisemmatkaan kanimme saaneet niistä mitään myrkytysoireita.Kanimme kuolivat vanhuuttaan.Käsittääkseni kani ei syö sellaista mikä on sille myrkyllistä.

• Linda96

Leskenlehtiä EI saa antaa, niin saako Voikukkia antaa?

• luonnontiede
        Linda96 kirjoitti:

Leskenlehtiä EI saa antaa, niin saako Voikukkia antaa?

Kyllähän voikukkia saa kaneille antaa.Niistä valmistettiin ennenvanhaan jopa ihmisille kelpaavaa voikukkaviiniä.Nuoret voikukan lehdet sopivat myös ihmisten salaatiksi.Mikäli nykyään uskaltaa ympäristömyrkkyjen vuoksi poimia niitä ja syödä.Voikukan juuria käytettiin ennenvanhaan myös kahvin korvikkeen valmistamiseen.
        Kohta tulee joku sanomaan väärä palsta, täytyy lopettaa.

• Minni2323

ei kannata antaa,voikukkia voi antaa..

• 304

kuten jo kysyin,mutta en saanut vastausta niin minkalaisia oireita kani voi saada niistä,olen nimittäin ennen tänne kirjoittamista antanut kanilleni vähän leskenlehtiä ja kani on vieläkin täysissä voimissa,niin voiko leskenlehdistä tulla jotain ei päällepäin näkyviä oireita?

• .....

eiköhän kani itse tiedä, mitä se saa syödä ja mitä ei. ei kai ne nyt nii tyhmii oo että syövät jotai kärpässienii.

• ...
        ..... kirjoitti:

eiköhän kani itse tiedä, mitä se saa syödä ja mitä ei. ei kai ne nyt nii tyhmii oo että syövät jotai kärpässienii.

Kanit eivät itse tiedä on myrkyllistä vai ei!!!

• hgftyu
        ... kirjoitti:

Kyllä tietäääääää.

• ....
        ... kirjoitti:

jaa, että rusakot syö syksyllä kärpässieniä vai??? nii ja autonrenkaita vai???

• Anonyymi

Kani voi saada leskenlehdestä yskää.

• Anonyymi

Leskenlehtiä ei missään nimessä saa antaa kanille! Ja sen takia niitä ei saa antaa koska ne ovat myrkyllisiä.

• Anonyymi

Leskenlehtiä voit antaa ihan hyvällä omalla tunnolla.ei ongelmia meillä 4 vuoteen.kyllä jättävät syömättä kasvit joista ei tykkää.

• Anonyymi

Leskenlehtiä ei saa antaa. Ovat tosiaan myrkyllisiä. Aiheuttavat syöpää ja ovat maksalle haitallisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      20
      2664
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1291
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      947
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      925
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      881
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      842
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      795
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      165
      776
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe