Minulla oli todiste De ja vusta

Unessa nähnyt

Minä näin joskus lapsuudessani unen, jossa katsoimme erästä pelottavaa elokuvaa. Myöhemmin eräässä koulussa piti piirtää kuva jostakin asiasta joka on omasta miälestään ollut, tai on pelottava ja minä piirsin tuon uneni pohjalta sen elokuvan kansi kuvan. Kuitenkin sitten nykyään on äitini onnistunut piilottamaan niin hyvin kaikki vanhat piirustukseni, etten ole sitä enää löytänyt.

Kävi vain mielessä, että olisin ehkä saattanut näyttää kuvan yhdelle kaverille, mutta ei väkisin.

Itse uskon että kyseessä oli De ja vu.

4

1281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unessa nähnyt

Tuo elokuva tehtiin monta vuotta myöhemmin oikeasti.

• Magus Lupus

Eihän tuo ole esimerkki dejavusta vaan ennalta tietämisestä.

Toisaalta uskon, että suuri osa dejavu-kokemuksista saattaa johtua siitä, että ihminen on nähnyt ennalta jonkin paikan tai tilanteen vaikkapa unessa ja sitten unohtanut sen kunnes se toteutuu.

• Unessa nähnyt

Muistin tuon elokuvan unesta melko tarkkaankin vielä ja sen kohokohdat, muutenkin joskus muulloinkin muistelin sitä unta, ja olin varma, että sen täytyi olla elokuva joka joskus tulee. Sitten jos alkaa vasta silloin tuntua kun näkee jonkin asian, että on nähnyt sen asian ennenkin, väittävät skeptiset ihmiset sen johtuvan jostain muka häiriöstä päässä tai jotain muuta.

Jostain muualta palstalta näin pari vuotta sitten jonkun väittävän nähneensä manaaja nimisen elokuvan unessa ennenkuin oli vielä edes nähnyt sitä.

• taiteilija
        Unessa nähnyt kirjoitti:

Muistin tuon elokuvan unesta melko tarkkaankin vielä ja sen kohokohdat, muutenkin joskus muulloinkin muistelin sitä unta, ja olin varma, että sen täytyi olla elokuva joka joskus tulee. Sitten jos alkaa vasta silloin tuntua kun näkee jonkin asian, että on nähnyt sen asian ennenkin, väittävät skeptiset ihmiset sen johtuvan jostain muka häiriöstä päässä tai jotain muuta.

Jostain muualta palstalta näin pari vuotta sitten jonkun väittävän nähneensä manaaja nimisen elokuvan unessa ennenkuin oli vielä edes nähnyt sitä.

...Ja jos hyvin tylsiä ja skeptisiä ollaan, niin voisi tuo muisto olla muuttunut aika lailla siitä mitä se todellisuudessa oli, kun ei sitä kuvaakaan enään ole tallella... Unen elokuva on voinut muistuttaa tuota oikeaa leffaa ja on muotoutunut sitten leffan nähtyäsi "myöhemmin" samanlaiseksi.

Joku taisi sanoa, että oma menneisyys on ihmiselle yhtä hämärän peitossa kuin oma tulevaisuuskin, eli menneitä tapahtumia katsotaan aina tämän hetken minuuden silmin.

Paitsi minusta kyllä tuollainen ennaltanäkeminen on aivan mahdollista, että miksipä ei...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1421
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1287
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      134
      1028
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      887
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      836
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      53
      807
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      764
    Aihe