Tikka m695

onko kokemuksia

Kuinkas tällainen peli soi? Onko tarkka peli? Kaliiberi 30-06.

9

5053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäilet

      Kyllä sillä osuu, jos ei ole piippua jollain tavoin rikottu. Eihän se mikään kilpa-ase ole, mutta et taida sinäkään olla kilpa-ampuja. Aseet ovat yksilöitä, omaani, juuri tuollaiseen, olen tyytyväinen, itseeni ampujana en.

      • kun etsin

        lintuasetta, jolla saa ammuttua myös tarkat kaulalaukaukset ja osuu tarpeen vaatiessa päähänkin. Tämä ei ole varsinainen kriteeri, mutta yksinkertasesti haluan luotettavan tarkan pelin, jotta esim teertä päähän kohdistetussa ohimenevässä laukauksessa syypää olisin minä, eikä ase. Varma ja erittäin tarkka se pitäisi olla. En minä kilpa-ampujan ole vaikka olenkin voittanut 6 pienoiskiväärikultaa nuorempana. Yksi SM hopeakin on . Nykyään en ole paljon joutanut metsästämään ja aseista kiinnostumaan mutta nyt taas kun työasiat ovat muuttuneet 100 prosenttisesti.

        Enkä aseista silti muutenkaan niin älyttömänä tiedä, vaikka nuorempana osallistuin juurikin myös kilpa-ammuntaan. TÄLLÄHETKELLÄ en.

        Itse asiaan eli minkälaista kasaa itse taot omilla taidoillas? Tietenkin taas on otettava huomioon se, että aseet on yksilöitä...

        On minulla itselläni myös targetti suomen silloinen huippuase 308w mutta sitä en raaha kuin radalle. 10mm kasaa sillä saa itse ladatuilla. Lisäksi myös "tuurikasat".

        Tuo tikka kiinnostaa kun saisin niin halvalla.


      • sitten asiaa
        kun etsin kirjoitti:

        lintuasetta, jolla saa ammuttua myös tarkat kaulalaukaukset ja osuu tarpeen vaatiessa päähänkin. Tämä ei ole varsinainen kriteeri, mutta yksinkertasesti haluan luotettavan tarkan pelin, jotta esim teertä päähän kohdistetussa ohimenevässä laukauksessa syypää olisin minä, eikä ase. Varma ja erittäin tarkka se pitäisi olla. En minä kilpa-ampujan ole vaikka olenkin voittanut 6 pienoiskiväärikultaa nuorempana. Yksi SM hopeakin on . Nykyään en ole paljon joutanut metsästämään ja aseista kiinnostumaan mutta nyt taas kun työasiat ovat muuttuneet 100 prosenttisesti.

        Enkä aseista silti muutenkaan niin älyttömänä tiedä, vaikka nuorempana osallistuin juurikin myös kilpa-ammuntaan. TÄLLÄHETKELLÄ en.

        Itse asiaan eli minkälaista kasaa itse taot omilla taidoillas? Tietenkin taas on otettava huomioon se, että aseet on yksilöitä...

        On minulla itselläni myös targetti suomen silloinen huippuase 308w mutta sitä en raaha kuin radalle. 10mm kasaa sillä saa itse ladatuilla. Lisäksi myös "tuurikasat".

        Tuo tikka kiinnostaa kun saisin niin halvalla.

        5 laukausta 30 mm sisään (100 m), jos tulee huonompi, niin tunnistan kyllä laukaisuvirheeni. Tämä Sakon ja Lapuan tehdaspatruunoilla 8 mm luoti. Mutta kaverini ampuu samalla aseella paremmin. Minulla on paukkupelko enkä saa sitä pois kitkettyä. Ammun kyllä 4 cm:n kasan pystyasennostakin, kun vire on oikea.


      • onko kokemuksia
        sitten asiaa kirjoitti:

        5 laukausta 30 mm sisään (100 m), jos tulee huonompi, niin tunnistan kyllä laukaisuvirheeni. Tämä Sakon ja Lapuan tehdaspatruunoilla 8 mm luoti. Mutta kaverini ampuu samalla aseella paremmin. Minulla on paukkupelko enkä saa sitä pois kitkettyä. Ammun kyllä 4 cm:n kasan pystyasennostakin, kun vire on oikea.

        Vähissäpä on kokemukset. KErtokaapa lisää


      • kun etsin kirjoitti:

        lintuasetta, jolla saa ammuttua myös tarkat kaulalaukaukset ja osuu tarpeen vaatiessa päähänkin. Tämä ei ole varsinainen kriteeri, mutta yksinkertasesti haluan luotettavan tarkan pelin, jotta esim teertä päähän kohdistetussa ohimenevässä laukauksessa syypää olisin minä, eikä ase. Varma ja erittäin tarkka se pitäisi olla. En minä kilpa-ampujan ole vaikka olenkin voittanut 6 pienoiskiväärikultaa nuorempana. Yksi SM hopeakin on . Nykyään en ole paljon joutanut metsästämään ja aseista kiinnostumaan mutta nyt taas kun työasiat ovat muuttuneet 100 prosenttisesti.

        Enkä aseista silti muutenkaan niin älyttömänä tiedä, vaikka nuorempana osallistuin juurikin myös kilpa-ammuntaan. TÄLLÄHETKELLÄ en.

        Itse asiaan eli minkälaista kasaa itse taot omilla taidoillas? Tietenkin taas on otettava huomioon se, että aseet on yksilöitä...

        On minulla itselläni myös targetti suomen silloinen huippuase 308w mutta sitä en raaha kuin radalle. 10mm kasaa sillä saa itse ladatuilla. Lisäksi myös "tuurikasat".

        Tuo tikka kiinnostaa kun saisin niin halvalla.

        Ammu sillä targetilla. Lintutussari saa painaa ja olla tukeva. Jos ei jaksa kantaa, pitää syödä lisää ruisleipää. Kiteytän asian näin; miksi ostaa bemari, jos mersu on jo kaapissa?

        Hyvä kivääri halvalla kannattaa kuitenkin aina lunastaa kotiin, vaikka sillä ei mitään tekisikään.


      • onko kokemuksia
        k0rh0nen kirjoitti:

        Ammu sillä targetilla. Lintutussari saa painaa ja olla tukeva. Jos ei jaksa kantaa, pitää syödä lisää ruisleipää. Kiteytän asian näin; miksi ostaa bemari, jos mersu on jo kaapissa?

        Hyvä kivääri halvalla kannattaa kuitenkin aina lunastaa kotiin, vaikka sillä ei mitään tekisikään.

        Olen sitä pari kertaa mukana raahannutkin, mutta täytyypä tunnustaa että on niin heikko kunto että en sitä pitkälti vihti raahustaa. Kait se kuntokin kasvaa mutta mutta... Ja kun pituuttakin on kertynyt vain 169cm niin on se pitkä torrakko minulle. Ja painaa kuin synti. Kaikenlisäksi olen aika tarkka aseistani enkä mielelläni sitä sateessa pidä metsässä. Muutenkin se tahtoo reissussa rähjääntyä. Tikan ostasin sillä silmällä että se tulee vain metälle niin ei kauhistuta se rähjääntyminen niin paljoa...

        Se tikka on kuin uusi, täysin uutta vastaava nelisen vuotta vanha. Halvalla saisin tutulta vanhukselta. Ei nyt kuitenkaan niin halvalla että sen sinne kaappiin "huvikseni" ostaisin. En etes bisnesmielessä, kun se voitto mitä siitä saisin jäisi ehkä 200euroon. Halpa siis sen takia kun on niin uusi ja paljon halvempi mitä aseliikkeet pyytävät huonompikuntoisesta, kuten yksityisetkin. Enkä testaamaan sitä asetta lähde huvikseni kun se on n.750km.päässä että sen takia kyselisin siitä kokemuksia.

        No samapa tuo kyllä minä sen taijan ostaa, onhan se kotimainen kuitenkin. Olen vaan päässyt tällaiseen ikävään käsitykseen että nykyään näitten kotimaistenkin aseitten sekaan joutuu niitä vähemmän hyviä. Toisinkuin ennenvanhaan jos osti kotimaisen sai olla varma laadusta. No ensikuussa lähden pohjoiseen ja haen samalla tämän teerenkaato koneen. Kiitoksia vastauksistanne.


    • kalahalamuu

      Joo,mulla itelläni on tuo kyseinen tikka,tosin CAL 9,3.Siinä mulla 18g luodeilla panokset,riuhtasee aika mukavasti.Tarka kun perkele.

    • Anonyymi

      Tiistaina 10.9-19 tuolla kaatui karhu, kymppiosuma, laakista vainaa. Eniten jännitti kun en ollut ampunut kuin 10-15 laukausta..,,

      • Anonyymi

        Sinä nyt olet yli 10 vuotta myöhässä keskestelusta. Lisäksi kysyttiin onko tarkka peli ja vastasit ampuneesi karhun. Ymmärtääkseni karhun kaatoon ei tarvita tarkkaa kivääriä, sillä karhu on aika iso maali ja ampumamatkat maltillisia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      7
      1243
    Aihe