takuista

pieni kysymys

Pitääkö paikkansa, että kaikilla ns. jälkiasennetuilla varusteilla on vain 1 vuoden takuu. Eli koskee esim. lohkolämmitintä, vakionopeussäädintä, peruutustutkaa, navigointilaitetta, murtohälytintä jne

12

1632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varma tieto

      Ainakin edellisessä autossani (Avensis Verso)olleella, Suomessa asennetulla, vakionopeussäätimellä oli kolmen vuoden takuu.

      • kyllä lukee

        että Suomessa asennettujen, maahantuojan hyväksymien lisävarusteiden takuu on yksi (1) vuosi. Takuuehdot löytyvät mm. Toyotan nettisivuilta.


    • Makke

      Että kun ostin uuden Toyotan -05 lopussa myyjä sanoi hyvin selvästi, kun moitin aluvanteiden, takaspoilerin, lohkolämmitin ym lisävarusteiden hintaa, että "huomioi myös se että kaikissa näissä varusteissa jotka autoosi asennetaan toimituksen yhteydessä on kolmen vuoden takuu kuten autossasikin, sitä ei muut tarvikemyyjät sinulle anna".

      Joten ainakin minulla on selvä käsitys myyjän toimesta uuteen autoon asennettujen lisävarusteiden takuusta, jos taas 1 vuoden päästä ostopäivästä asennetaan jotain varusteita lisää niin takuu ei enää varmastikaan ole 3 vuotta.

    • tietoa

      Autoa tilauksen yhteydessä toimitettavat lisävarusteet ovat 3 vuoden takuussa mukana. Luovutuksen jälkeen asennetuilla 1 vuoden takuu.

      • Osat

        Miten mahtaa olla varaosatakuun laita, siis alkuperäinen varaosa merkkiliikkeessä asennettuna. Onko takuu 3v tai 100tkm vai 1v?


      • Höh
        Osat kirjoitti:

        Miten mahtaa olla varaosatakuun laita, siis alkuperäinen varaosa merkkiliikkeessä asennettuna. Onko takuu 3v tai 100tkm vai 1v?

        Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
        Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???

        Täällä on näitä inttämiskymyksiä aivan helvetisti ja sehän tarkoittaa sitä että kysytään kysymys kysymyksen perään eikä vielä silloinkaan tajuta mistä on oikein kysymys, perkules!


      • Lukija.
        Höh kirjoitti:

        Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
        Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???

        Täällä on näitä inttämiskymyksiä aivan helvetisti ja sehän tarkoittaa sitä että kysytään kysymys kysymyksen perään eikä vielä silloinkaan tajuta mistä on oikein kysymys, perkules!

        "Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
        Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???"

        Sulla itselläs taitaa olla lukihäiriö tai ymmärryksessä vikaa! Minä en ainakaan ymmärtänyt, enkä ole antanut sinulle lupaa vastata puolestani, eli puhu vaan omasta puolestasi.
        Nimim. "Höh" ei tarvitse vaivautua vastaamaan seuraavaan!

        Nimim. "Osat" kysyi varaosatakuusta, jonka minä ainakin ymmärrän aivan eri asiaksi kuin luovutuksen yhteydessä asennetun varusteen tai lisävarusteen takuun, joka luonnollisesti on sama kuin muulla autolla.

        Varaosatakuu kiinnostaa esim. tapauksessa, että autoon asennetaan merkkiliikkeessä vaikka joku uusi nivel tai vaikkapa starttimoottori. Onko silloin osalla ja työllä 3v vai 1v takuu? Kaikissa eurooppalaisissa autoissa varaosatakuu on käsittääkseni 2v ilman km-rajoitusta auton iästä riippumatta.


      • Höh
        Lukija. kirjoitti:

        "Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
        Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???"

        Sulla itselläs taitaa olla lukihäiriö tai ymmärryksessä vikaa! Minä en ainakaan ymmärtänyt, enkä ole antanut sinulle lupaa vastata puolestani, eli puhu vaan omasta puolestasi.
        Nimim. "Höh" ei tarvitse vaivautua vastaamaan seuraavaan!

        Nimim. "Osat" kysyi varaosatakuusta, jonka minä ainakin ymmärrän aivan eri asiaksi kuin luovutuksen yhteydessä asennetun varusteen tai lisävarusteen takuun, joka luonnollisesti on sama kuin muulla autolla.

        Varaosatakuu kiinnostaa esim. tapauksessa, että autoon asennetaan merkkiliikkeessä vaikka joku uusi nivel tai vaikkapa starttimoottori. Onko silloin osalla ja työllä 3v vai 1v takuu? Kaikissa eurooppalaisissa autoissa varaosatakuu on käsittääkseni 2v ilman km-rajoitusta auton iästä riippumatta.

        http://www.toyota.fi/service/varaosat/index.asp


      • Pekka´

      • osa
        Pekka´ kirjoitti:

        Näyttää euroautojen takuu varaosien osalta olevan tuplapitkä Toyotaan verrattuna.

        Varaosatakuun pituus vaihtelee myös euromerkeillä,joillakin se on 12 kuukautta toisilla 24 kuukautta.


    • Jason.

      Moi,

      pitää paikkansa. Jos autossa on asennettuna esim. lohkolämmitin luovtutuksessa, sillä on 3 vuoden takuu, muuten vuden takuu.

      • Itselläni ainakin Toyotasta peruutustutka korjattiin/vaihdettiin kahden vuoden kuluttua takuuseen. Kyseessä ennen luovutusta asennettu lisävaruste, jonka ruksasin siis listalta jo autoa tilatatessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1364
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      102
      881
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      521
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      389
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    Aihe