Kertokaapa mielipiteitä IH 475 traktorista.
Tyyppiviat ja varaosien saatavuus kiinnostaa myös.
ih 475
10
11589
Vastaukset
- 2 v, kokemus
Tyyppiviat
ehkä vaihteiston toimivuus; jos vaihteet menevät hyvin päälle ja pysyvät päällä eikä mitään ylimääräistä naksutusta ja rohinaa kuuluu, niin OK
ja varaosien saatavuus:
Kaikki osat saa joko käytettynä tai uusina
Parasta siinä on nopeus ja hyvä koppi - Mara
Tarkoitat siis Internationalia Perkins-moottorilla. Varaosien kannalta Intikka ei yllä Massikan tasolle. Massikkahan onkin varaosakysymyksessä ylihyvä. Perkins-moottoriin kyllä saa varaosia hyvin. Sama konehan siinä on kuin Massikassa. Joitain eroja on, kuten erilainen pakosarja. Riippunee vähän paikkakunnasta, miten osia Intikkaan on saatavilla. Erikoisempaakin osaa voi traktoriin saada, mutta hinta voi olla valikoiman puutteessa korkea.
Hyvistä puolista voi mainita, kuten edellä jo kerrottu, ilmiömäinen nopeus. Sinne se noin viiteenkymppiin menee. Alamäessä halkokuorman kanssa enemmänkin. Perkins on sitkas vetämään, mutta Intikan ollessa nopea tahtoo veto loppua jyrkempiin ylämäkiin ja joutuu laskemaan vaihteella, pahimpiin kahdella. Vaihto on helppoa, jos vaihteiston synkronointi on kunnossa. Auttaa vähän kaasulla ja vetää vaihteen silmään. Sekuran hytti voi vanhuuttaan irrota kiinnityksistä, osaksi kovasta vauhdista johtuen. Orbitrooli-ohjaus toimii myös hienosti. Ohjaus on nokko kevyttä. Suurin plussa taitaa olla juuri tuo nopeus maantiellä tälle traktorille.
Huonoja puoliakin löytyy. Toinen vaihdekeppi on vähän epäinhimillisesti sijoitettu, sitä saa nyökkiä suuremmilla vaihteilla. Ja jos vaihteistovivut eivät ole justiinsa oikein säädetty, tahtovat mennä jumiin ja kaikkea muuta kivaa. Saman aiheuttaa kuluminen vaiheistossakin. Nostovarret ainakin joissain malleissa niin lyhyet, että saa rautakangen kanssa nostella työkoneita tappeihin. Samoin nostolaite hieman tunnoton käytellä, vaikea säätää korkeutta hyvin. Sekuran hytissä on lämmitys, mutta näköala sivuille aika surkea. Eteen näkee kyllä hyvin. Polttoainetankin korkki on sekurahytillisissä malleissa inhottavassa paikassa. Trattihommiksi menee aina tankatessa, jos ei omista kivaa polttoainekannua. Stefoja traktoriin uusiessa kannattaa olla tarkkana. Äkkinäkemältä sopiva tuumatiiviste voi olla Intikkaan liian väljä, joko kehälle tai akselille. Valskaavat suuremmilla kierroksilla.
Kynnin, niitin, ajoin metsästä puuta, aurasin tietä, linkosin sekä ajoin vielä pitkiä matkoja halkoja 475:lla noin kymmenen vuoden aikana. Oli jo vanha peli silloin. Ennen myymistä laitoin vielä kaikki uudet sähköjohdot ja kävin traktorin läpi. Maalasinkin lopuksi. Raskailla kuormilla, pitkillä matkoilla ja Intikan nopeudella ei heikko 6-kankainen takarengas enää tahdo kestää. Ainoastaan lujakudoksiset renkaat kestävät. Jos runko pettää, ainakin minulla alkoi renkaista kulua vain joka toinen ripa. Ja se joka toinen ripa kului aivan silmissä asfaltilla sitten. Ilmanpaineet olivat kyllä aina oikeat.
Ihan hyvä peli, varsinkin jos paljon joutuu ajamaan maantiellä. Kuskille ei turhan mukava. Hytti äänekäs nopeammilla vauhdeilla, kuulosuojat tarpeen. Hinnat näkyvät olevan yhä kohtuu korkeita. Varaosiakin saanee ihan riittävän hyvin vielä. - HHH
Ainaista sammahtelua, moskaa tankissa, tankin putsailua, ilmaamista , sammumista, käyntihäiriöitä........sitä se oli meidän IsännänHarmin viimeiset vuoret. Pitkällä kepillä lähti....oon kuullu jollain muillakin olevan samoja oireita.
Meidän -68 mallin 165 MP-Ferkku oli suunnilleen yhtä nopea. 574-IH oli nopeampi. Mutta Ferkku on edelleen käytössä, toisin kuin IH...
Meillä oli Natikka 5 vuotta/ 1700 tuntia. Raidetangon nivelet meni uusiksi, eipä paljon muuta kulutusosaa mennytkään. Raktori oli ensimmäisiä Sekura-kopillisia, sovitus oli kaukana hyvästä, koetaulun ympärystä vuoti kylmää ilmaa jne.
Ei ikävä oo tullu. - jos rahat loppuu ni myydään...
Meillä on kyseinen natikka vm.77 ja ollu itellä vuodesta 85 lähtien ja lukuunottamatta pieniä sähkövikoja se on aina toiminu ku junan vessa.
Välillä sillä on ajettu 5 vuottakin samoilla öljyillä ja lisäämäti ja esim, naftan suodatinta ei ole koskaan vaihdettu mutta aina se vaan käy ja kukkuu ja työt tulee tehtyä. Parhaita puolia on juuri maantie nopeus ja suuri maavara ja ketteryys ainakin metsässä ajettaessa. Ja kyllähän tässä kokoluokassa nelipyttynen kone käy vähä hienommin ku jotku valtion metallin kolmipyttyset ,joissa ei hampaat taho tärinässä pysyä suussa.
Minä voin ainakin suositella natikkaa, koska itsekkin olen monesti ihmetellyt ja puutakoputtanut miten se voi vaan vuodesta toiseen liikkua ja tosiaan muuta huoltoa ei oo juuri tehty ku löpöä tankkiin lisätty.- Ostoaikeissa
Kiitos kaikille kommenteista.Lisääkin saa tulla.
Kävin eilen katsomassa yhtä 475:sta,oli teknisesti kunnossa sähköissä on laittamista.Vaihteet,jarrut,nostolaitteet ja ohjaus toimivat hyvin.Käyntiin lähti kun vähän pyörähti.Olisko 2000 € paha hinta kyseisestä pelistä? Renkaat olivat kyllä aika kuluneet. - Mara
Ostoaikeissa kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista.Lisääkin saa tulla.
Kävin eilen katsomassa yhtä 475:sta,oli teknisesti kunnossa sähköissä on laittamista.Vaihteet,jarrut,nostolaitteet ja ohjaus toimivat hyvin.Käyntiin lähti kun vähän pyörähti.Olisko 2000 € paha hinta kyseisestä pelistä? Renkaat olivat kyllä aika kuluneet.2000 euroa toimivasta 475:sta ei ole paljon. Osta pois. Renkaisiinhan sinulla saattaa sitten upota rahaa myöhemmin. Yleensä tuota Internationalia myydään 3000 - 3500 eurolla. Olehan tarkkana sähköjohtojen kanssa. Intikassa on vain kaksi lasisulaketta alunperin ja monesti niihin on tyrkätty rautanauloja sulakkeiksi.Tutki johdot huolella ja jos näyttää pahalta, vedä suosiolla uudet. Traktorissa itsessään niitä ei paljoa ole, mutta hytti tuo koko tukun johtoa lisää. Startteja ja latureja yms. saa.
- Natikat
Ostoaikeissa kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista.Lisääkin saa tulla.
Kävin eilen katsomassa yhtä 475:sta,oli teknisesti kunnossa sähköissä on laittamista.Vaihteet,jarrut,nostolaitteet ja ohjaus toimivat hyvin.Käyntiin lähti kun vähän pyörähti.Olisko 2000 € paha hinta kyseisestä pelistä? Renkaat olivat kyllä aika kuluneet.Varo konetta jossa on TA vaihde kallis korjata.
Tein remontin ja uppoaa herkästi 1000€.
Muuten ketterä ja nopea.
- Intikan omistaja
Tervehdys
475 ja 574 intikoihin saa hyvin vielä osia. Intikan oman moottorin tekniikkaa käytetään vielä vanhimmissa Case traktoreissa. Osat intikoihin ovat edullisia. Ongelmia saattaa tulla, jos etsii osia 574 pikavaihteelliseen malliin varsinkin kytkinkopan seutuun. Puslia joutuu itse sorvaamaan. Traktori on hyvin tekninen ikäisekseen ja kun tottuu käyttämään konetta niin ei raski poiskaan myydä. - Internationaali..
Paljoko tuommonen 475 natikka vakiokierroksilla ja -renkailla kulkee? Itsellä käsitys että 44-50km/h. Entäs jos laittaa isommat renkaat?
- 475
intikan käyttöohjekirja ilmoittaa 475 nopeudeksi 2200 k/min 36,7 km/t ja
574:n nopeudeksi 39,3 km/t.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841