Korvatulpat

Vargas

Mistä saisi ostettua kunnon korvatulpat. Olen erittäin herkkä kaikenlaiselle melulle. Tarvitsisin näitä matkustaessa ja kotona myös. Eli sellaiset mahdollisimman mukavan tuntuiset korvissa, jotka mielellää tuntuisivat mahdollisimman vähän korvissa. Ja myöskin blokkaisivat mahdollisimman paljonerilaisia ääniä. Haluaisin totaalisen hiljaisuuden:) Hinnalla ei ole väliä....

9

3239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytössä

      sellaiset mittojen mukaan tehdyt, yksilölliset tulpat joiden melunsuodatus kykyä voi säädellä erilaisilla suodattimilla. Erittäin hyvät, mukavat ja huomaamattomat, tosin kalliit, hinta taitaa olla n. 200e. Yritys taisi olla finfonic, vaasassa.

    • Alceste

      Hanki rautakaupasta iso kasa ns. kertakäyttösiä vaahtomuovitulppia, jotka on tarkoitettu kuulosuojaimien alle.
      Esim. 250 kpl pakkaus muotoiltuja maksaa n. 45 euroa ja muotoilematomat 2000 kpl samaan hintaan.

      • Vargas

        Kiitti vinkistä vaan. Mut noi kertakäyttötulpat ei kyl oikein sovi. Ensinnäkin ne tuntuu inhottavalta korvassa ja toiseks ne tuppaa pullahtaa pois sieltä aina... eli vähän paremmat tulpat ois hakusessa..


      • tulpat
        Vargas kirjoitti:

        Kiitti vinkistä vaan. Mut noi kertakäyttötulpat ei kyl oikein sovi. Ensinnäkin ne tuntuu inhottavalta korvassa ja toiseks ne tuppaa pullahtaa pois sieltä aina... eli vähän paremmat tulpat ois hakusessa..

        Tuolla jo aiemmin mainitut Finfocin yksilölliset korvatulpat ovat hyvät. Toinen vaihtoehto on Elacin, joita saa hommattua Helsingistä muistaakseni ML-Suojainpalvelusta. Molemmat valetaan juuri sinun korvakäytävään sopivaksi ja niihin on saatavissa eri vaimennusarvon omaavia suodattimia. Tavallisimmin käytetyt vaihtoehdot ovat 15 tai 25 desibeliä vaimentavat. Ja noissa yksilöllisissä on sekin hyvä puoli, että toisin kuin vaahtomuovitulpat, ne vaimentavat kaikkia taajuuksia mahdollisimman tasaisesti. Äänet eivät vääristy samalla tavalla kuin vaahtotulppien kanssa. Hintaluokka on jotain 200 euroa ja mahdollisesti noin neljän vuoden välein on teetettävä uudet, jos korvakäytävä muuttaa muotoaan ja tulpat eivät enää istu kunnolla paikalleen. Itselläni ei (vielä) moisia ole, eikä mulla ole mitään sidoksia kumpaankaan firmaan. Tiedän vaan noiden käyttäjiä ja kovasti ovat kehuneet.


    • eikku

      hei
      seinäjoen keskusapteekkissa tehdäään mittojen mukaan silikonikorvatulppia, hinta 50 e ja viikon toimitusaika, luin sen Ykköset lehdestä, menen itse tänään tilaamaan sellaiset, korvani alkavat huutamaan melusta joten ehkä näistä on apua

    • Saavuttamaton

      Totaalista hiljaisuutta ei saada . Ääni menee
      esim, suusta poskien läpi. Siis muualtakin
      kun korvan aukosta. Kokeiltu on.

    • Anonyymi

      Elacin merkkiset tulpat ovat hyviä niitä löytyy eri käyttökohteisiin mm. päivätyöhön ja nukkumiseen.

      • Anonyymi

        Ketju on jo vanha, joten apua ei tule aloittajalle.
        Myös Orelo tekee mittatilaustyönä korvakäytävien mukaisia korvatulppia, kuulokkeita ym.


    • Anonyymi

      Elacin merkillä on hyviä korvatulppia. Itse käytän nukkuessa Elacinin korvatulppia nukkumiseen. Ovat ns kestotulpat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe