Korvatulpat

Vargas

Mistä saisi ostettua kunnon korvatulpat. Olen erittäin herkkä kaikenlaiselle melulle. Tarvitsisin näitä matkustaessa ja kotona myös. Eli sellaiset mahdollisimman mukavan tuntuiset korvissa, jotka mielellää tuntuisivat mahdollisimman vähän korvissa. Ja myöskin blokkaisivat mahdollisimman paljonerilaisia ääniä. Haluaisin totaalisen hiljaisuuden:) Hinnalla ei ole väliä....

9

3583

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytössä

sellaiset mittojen mukaan tehdyt, yksilölliset tulpat joiden melunsuodatus kykyä voi säädellä erilaisilla suodattimilla. Erittäin hyvät, mukavat ja huomaamattomat, tosin kalliit, hinta taitaa olla n. 200e. Yritys taisi olla finfonic, vaasassa.

• Alceste

Hanki rautakaupasta iso kasa ns. kertakäyttösiä vaahtomuovitulppia, jotka on tarkoitettu kuulosuojaimien alle.
      Esim. 250 kpl pakkaus muotoiltuja maksaa n. 45 euroa ja muotoilematomat 2000 kpl samaan hintaan.

• Vargas

Kiitti vinkistä vaan. Mut noi kertakäyttötulpat ei kyl oikein sovi. Ensinnäkin ne tuntuu inhottavalta korvassa ja toiseks ne tuppaa pullahtaa pois sieltä aina... eli vähän paremmat tulpat ois hakusessa..

• tulpat
        Vargas kirjoitti:

Kiitti vinkistä vaan. Mut noi kertakäyttötulpat ei kyl oikein sovi. Ensinnäkin ne tuntuu inhottavalta korvassa ja toiseks ne tuppaa pullahtaa pois sieltä aina... eli vähän paremmat tulpat ois hakusessa..

Tuolla jo aiemmin mainitut Finfocin yksilölliset korvatulpat ovat hyvät. Toinen vaihtoehto on Elacin, joita saa hommattua Helsingistä muistaakseni ML-Suojainpalvelusta. Molemmat valetaan juuri sinun korvakäytävään sopivaksi ja niihin on saatavissa eri vaimennusarvon omaavia suodattimia. Tavallisimmin käytetyt vaihtoehdot ovat 15 tai 25 desibeliä vaimentavat. Ja noissa yksilöllisissä on sekin hyvä puoli, että toisin kuin vaahtomuovitulpat, ne vaimentavat kaikkia taajuuksia mahdollisimman tasaisesti. Äänet eivät vääristy samalla tavalla kuin vaahtotulppien kanssa. Hintaluokka on jotain 200 euroa ja mahdollisesti noin neljän vuoden välein on teetettävä uudet, jos korvakäytävä muuttaa muotoaan ja tulpat eivät enää istu kunnolla paikalleen. Itselläni ei (vielä) moisia ole, eikä mulla ole mitään sidoksia kumpaankaan firmaan. Tiedän vaan noiden käyttäjiä ja kovasti ovat kehuneet.

• eikku

hei
      seinäjoen keskusapteekkissa tehdäään mittojen mukaan silikonikorvatulppia, hinta 50 e ja viikon toimitusaika, luin sen Ykköset lehdestä, menen itse tänään tilaamaan sellaiset, korvani alkavat huutamaan melusta joten ehkä näistä on apua

• Saavuttamaton

Totaalista hiljaisuutta ei saada . Ääni menee
      esim, suusta poskien läpi. Siis muualtakin
      kun korvan aukosta. Kokeiltu on.

• Anonyymi

Elacin merkkiset tulpat ovat hyviä niitä löytyy eri käyttökohteisiin mm. päivätyöhön ja nukkumiseen.

• Anonyymi

Ketju on jo vanha, joten apua ei tule aloittajalle.
        Myös Orelo tekee mittatilaustyönä korvakäytävien mukaisia korvatulppia, kuulokkeita ym.

• Anonyymi

Elacin merkillä on hyviä korvatulppia. Itse käytän nukkuessa Elacinin korvatulppia nukkumiseen. Ovat ns kestotulpat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      59
      1581
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      26
      1214
    3. 85
      1068
    4. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      42
      887
    5. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      65
      826
    6. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      92
      804
    7. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      15
      779
    8. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      725
    9. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      725
    10. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      691
    11. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      625
    12. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      622
    13. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      621
    14. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      601
    15. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      76
      583
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      580
    17. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      566
    18. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      548
    19. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      25
      541
    20. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      17
      487
    Aihe