Lehtola

on hyvä, ja tulee alalle näyttämään meille tunareille mallia, ku me ei tunnuta yleisesti ottaen mitään muuta ku rikkoa lakia, sentakia tappaa muita tielläliikkujia.

Muutkin taitavat kuljettajat jotka konginkankaan turman olisivat osanneet välttää, teille on kova kysyntä alalla, joten olkaa ystävällisiä, ja tulkaa opettamaan meitä, siis ihan käytännössä, ehkä me sitten kohta kirotaan ku te taitavammat veitte meiltä työn.

21

2725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosiaan!

      Nähdä,ku L/lehtola(t) tunkee kaikki persoonansa hyttiin ja rupee tekeen Miesten töitä!!

    • lehtola

      usein kuljetusa-alalla ja varsinkin rekkakuskeilla on tapana syyllistyä työaikalakien rikkomiseen, ylikuormalla ajoon, keikon vaihtoon, ylinopeuteen , väsyyneenä ajoon tai krapulaisena( kostea edellinen ilta ja aamulla ajoon), liikenteessä piittaamattomuus ns. muiden tielläliikkujien kiilaamien, lisäksi jarruviallisella perävaunulla ajoon, samoin vaikka perävaunu vähän lähtee puskemaan , pitäis vaan saada vautia lisää tyylillä ajoon.
      Samoin ihmettelen kun Metsälästä lähdetään Tampereelle päin ajetaan ohituskaistaa, miten rajoittimella varustettu rekka kulkee 80kmh aluella 100kmh , aika vastuutonta ruuhkassa ajamista ?
      Miettikää itse miten toimitte ja millaisen kuvan anatte itse käytöksellänne liikenteessä.
      Ei Konginkankaan kuskista täällä keskustelupalstalla tehdä syyllistä muuhuin kuin , ylinopeuteen ja työaikalakienrikkomiseen ja ajoneuon hallinan menettämiseen ja kuorman kiinittämättä jättämiseen.

      • kerran

        vuorokaudessa.ja kosteanki illan voi viettää jos on sisäkalut kunnossa!puoli kiloa illalla votkaa ja seuraavan aamun puhallustulos 0,00.ja jos se ei o nolla ni ei ajeta,näitä laitteita ei kukaan järkevä lähe ajamaan esim.0,4 promillen kohmelossa.laki kyllä sen sallis mutta vakuutusyhtiöillä eri käytäntö,jos joku vahinko sattuu.


      • myönnettäköön, että rajotinta vastaan ajetaan hyvinkin usein, mutta siis ei kaikki aja.

        Ylikuorma tulee useinkin niin että ajojärjesteli/pomo/muu johtava taso sanoo että otat kyytiin, jos et ota ni eti uus duunipaikka.

        Kiekkoja vaihdellaan, ku ei viittis jäädä nukkumaan tien varteen yheksäks tunniks, vaikka määränpää alle puolen tunnin matkan päässä, ja tavaran kolmen vartin päästä perillä. (jos ei ole voi näkyä tilinauhassa / ja voidaan pistää ettii uutta duunia, varsinkin jos kuski uusi talossa)

        Väsyneenä saatetaan lähteä, mutta varsin harvinaista, yleensä jos tieto lähdöstä ni kuskit nukkuu kunnolla. (itsellä muutamia lentäviä lähtöjä, pomo soittanut ja kysynyt pääsenkö ajoon 5 tunnin päästä)

        Piittaamattomuutta en ole hirveästi tavannut, joskus on kyllä tullut huomattua suht ajoissa että nyt tulee virhe, mutta en viitti vetää lukkojarrutusta. (esim. punaseksi vaihtuva valo)
        rajotuksia noudatan suht hyvin (rjoitus 5-10kmh) ellei kyseessä ole joku noin 100m matka 60 rajotuksella, vaikka siihenkin himmataan, ja läpi ajetaan jalka valmiiks jarrulla.
        (siis näin teen minä, muista en voi puhua)

        Vaunua en oo vetänyt, joten en voi puuttua asiaan, mutta olen useasti ollut kyydissä kun vaunua vedetään, joten siinä mielessä ymmärrän kutakuinkin vaunyn yleisvaikutuksen niin täys-, kun puoliperäänkin.
        Pikkuautolla tosin oon vetänyt kärryä, joka mm on joutunut luisuun, ja kyllä jos se vaunu lähtee, ni hidastamalla vauhtia vaynu tulee rinnalle/ohi, lisäämällä vauhtia se oikenee, mutta hallinta vaikeutuu huomattavasti.

        Kiilaaminen on harvinaista, mutta ei tosta oo ku kuukaus ku Havukosken liittymästä oli lähössä täysperä, Lahdentielle Hesaan päin. Että vaunu ei putoisi ojaan, joutui rekka tekemään pientä lenkkiä, ja ajaa aivan kaistojen ulko (vasenta) reunaa. Ja eikös sinne okeelle tunkenu hölöauto väliin, ja kolaroi sen rekan kylkeen ku tila loppu. (vaunun perä tuli sisämutkasta) Hirveesti kyllä hölö kuski syytteli rekkakuskii, eikä millään myöntänyt syyllisyyttään. Mutta näin nää kiilaamise taitaakin tapahtua.

        Metsälästä lähdettäessä Tampereelle, rajottimella varustetut rekat ei mitenkään voi päästä 100km/h, koska yhdistelmä vaatii jo kohtalaisen alamäen selaiseen vauhtiin, hommaa tutka tai käy kalibroimassa autosi nopeusmittari alle 1km/h virheeseen ni huomaat että siellä ajetaan korkeintaan 89km/h minkä useimmat rajoittimet sallii.


      • viranomaisia

        hiillostamaan,että laittavat joka satamaan mihin irtoperät tulee jarrudynamometrit minkä kautta olisi pakko ajaa jos ko.kärryä suomen teillä aijotaan vetää.kuljettajan aika huono jalkatuntumalla tietää onko jarrut lehtolan ja lain edellyttämässä kunnossa.nii ja vaakoja sinne kanssa.oma käsitykseni on ,että suomessa kyllä työaikalakeja hyvin noudatetaan.tietysti on poikkeuksia,mutta niitä on joka maassa,ja joskus olosuhteet semmoiset,että kiekko menee väkisin kuralle.ruuhkat yksi esim. ei kai sit autoa voi siihen kaistallekkaan parkkeerata.eikä edes linja-autopysäkille.kyl lepopaikassa peseytymismahdollisuus ja sisäkäymälä oltava!


      • jannetin82 kirjoitti:

        myönnettäköön, että rajotinta vastaan ajetaan hyvinkin usein, mutta siis ei kaikki aja.

        Ylikuorma tulee useinkin niin että ajojärjesteli/pomo/muu johtava taso sanoo että otat kyytiin, jos et ota ni eti uus duunipaikka.

        Kiekkoja vaihdellaan, ku ei viittis jäädä nukkumaan tien varteen yheksäks tunniks, vaikka määränpää alle puolen tunnin matkan päässä, ja tavaran kolmen vartin päästä perillä. (jos ei ole voi näkyä tilinauhassa / ja voidaan pistää ettii uutta duunia, varsinkin jos kuski uusi talossa)

        Väsyneenä saatetaan lähteä, mutta varsin harvinaista, yleensä jos tieto lähdöstä ni kuskit nukkuu kunnolla. (itsellä muutamia lentäviä lähtöjä, pomo soittanut ja kysynyt pääsenkö ajoon 5 tunnin päästä)

        Piittaamattomuutta en ole hirveästi tavannut, joskus on kyllä tullut huomattua suht ajoissa että nyt tulee virhe, mutta en viitti vetää lukkojarrutusta. (esim. punaseksi vaihtuva valo)
        rajotuksia noudatan suht hyvin (rjoitus 5-10kmh) ellei kyseessä ole joku noin 100m matka 60 rajotuksella, vaikka siihenkin himmataan, ja läpi ajetaan jalka valmiiks jarrulla.
        (siis näin teen minä, muista en voi puhua)

        Vaunua en oo vetänyt, joten en voi puuttua asiaan, mutta olen useasti ollut kyydissä kun vaunua vedetään, joten siinä mielessä ymmärrän kutakuinkin vaunyn yleisvaikutuksen niin täys-, kun puoliperäänkin.
        Pikkuautolla tosin oon vetänyt kärryä, joka mm on joutunut luisuun, ja kyllä jos se vaunu lähtee, ni hidastamalla vauhtia vaynu tulee rinnalle/ohi, lisäämällä vauhtia se oikenee, mutta hallinta vaikeutuu huomattavasti.

        Kiilaaminen on harvinaista, mutta ei tosta oo ku kuukaus ku Havukosken liittymästä oli lähössä täysperä, Lahdentielle Hesaan päin. Että vaunu ei putoisi ojaan, joutui rekka tekemään pientä lenkkiä, ja ajaa aivan kaistojen ulko (vasenta) reunaa. Ja eikös sinne okeelle tunkenu hölöauto väliin, ja kolaroi sen rekan kylkeen ku tila loppu. (vaunun perä tuli sisämutkasta) Hirveesti kyllä hölö kuski syytteli rekkakuskii, eikä millään myöntänyt syyllisyyttään. Mutta näin nää kiilaamise taitaakin tapahtua.

        Metsälästä lähdettäessä Tampereelle, rajottimella varustetut rekat ei mitenkään voi päästä 100km/h, koska yhdistelmä vaatii jo kohtalaisen alamäen selaiseen vauhtiin, hommaa tutka tai käy kalibroimassa autosi nopeusmittari alle 1km/h virheeseen ni huomaat että siellä ajetaan korkeintaan 89km/h minkä useimmat rajoittimet sallii.

        humalaan en tossa ottanut kantaa, kun en tunne yhtään kuskia joka leikkis viinalla ennen ajoonlähtöä, toisaalta en väitä etteikö heitä olisi.

        Tämä oli pääsääntöisesti miten minä teen. mutta jokanen kuski on oma persoona, ja jokaisella HUOM. JOKAISELLA alalla on omat mustat lampaansa, on niitä kuljetus alallakin, mutta ala kun on mitä on, niin ovat jotkut kuskit pakotettuna "riko lakii/vaiha firmaa" kolossa.


    • marttapiirikö....?

      Kyllä täytyy naisenakin ihmetellä tätä ko tapausta (lehtolaa)Siis onko kyseessä kenties jokin sisäsiittoisen marttapiirin kokous sulla aina siellä koneen ääressä kun kirjoitat näitä juttuja vai mistä tempaiset nää jutut oot tainnut perehtyä kohtalaisen hyvin alan työehto sopimukseen kun pystyt sanelemaan nää työ aika rikkomukset näin hyvin noo mut sithän sää varmaan osaat leikkiä poliisia ja katsastus miestä ja mennä pysäyttelee rekkoja tien poskiin ettei enää tulis näitä rikkomuksia...Kannattaa käydä kokeilee voisin veikata et tulis aika äkäinen lähtö!Ja sit vielä tuo ratti juopomus juttu siis kuinka moni rekka mies menee OIKEASTI täysperävaunua kuljettamaan edellis illan huuruissa tai no eihän näitä tapauksia ainakaan mulla tuu hirveen montaa mieleen viime vuosilta ei itseasiassa yhtään!Ehkä alan ammattilaisilla on kuitenkin sen verran enemmän järkeä siel korvien välissä et se riittää kuljettamaan koko pitkää reteliä toisin kuin sulla kun järki riittä vain leikkimään jotain saatanan tutkijaa joka tietää asioista kaiken...huh huh kyllä vitutus käyrä käy todella jo huipussaan ite oon nimittäin tutkinut alan työehto juttuja jo 6v enkä kehtaa tulla tänne julkisesti muita haukkumaan omista ajo valinnoistaan.

      • Lehtola viimeisen kerran

        Siis en syytä ketään, tai tee syylistä, kerron vain ne seikat jotka on tuotu onnettomuustukintalautakunnan toimesta julkisuuteen. Tuskin uskaltavat heittää mitään sellaista joka ei pidä paikkansa, kuulemma syytön kuljettaja oli laiminlyönyt kuorman sidonnan , ajoaikasäännöksiä ja lepoaikoja rikottu , käytti ylinopeutta, eikä myöskään pitänyt sitä kuuluisaa kiihdytys varaa jos perävaunu menee linkkuun. Lisäksi ajoi vastaantulevienkaistalla, jos keli oli niin liukas olisi raskaskuorma pitänyt heti vetää ojaan turvaan eikä yrittää epätoivoisesti sitä suoristaa kokotien leveydeltä.


      • ensimmäsen kerran
        Lehtola viimeisen kerran kirjoitti:

        Siis en syytä ketään, tai tee syylistä, kerron vain ne seikat jotka on tuotu onnettomuustukintalautakunnan toimesta julkisuuteen. Tuskin uskaltavat heittää mitään sellaista joka ei pidä paikkansa, kuulemma syytön kuljettaja oli laiminlyönyt kuorman sidonnan , ajoaikasäännöksiä ja lepoaikoja rikottu , käytti ylinopeutta, eikä myöskään pitänyt sitä kuuluisaa kiihdytys varaa jos perävaunu menee linkkuun. Lisäksi ajoi vastaantulevienkaistalla, jos keli oli niin liukas olisi raskaskuorma pitänyt heti vetää ojaan turvaan eikä yrittää epätoivoisesti sitä suoristaa kokotien leveydeltä.

        siitä ojaan kääntämisestä.ei kukaan sitä kärryn ensimmäisistä heilahteluista ojaan käännä!se voi olla sama kuin itsemurha ja jos vaikka hengissä selviäis ni sanomista ja sakkoja tulis kun tahallaan ojaan ajaa.mikä lie olis vakuutusyhtiön kanta näin tapahtuessa?kuski sais maksaa kuorman ja auton. olis siinä työmiehellä maksettavaa ja jäis vielä perillisillekkin.ps. jos vauhtia vaikka 20-30km/h ja 60 tonnin yhdistemä ojan pohjalle tökkää ni hytti varmasti käy ahtaaksi,saati jos vauhti 70-90 km/h


      • Lehtola viimeisen kerran
        ensimmäsen kerran kirjoitti:

        siitä ojaan kääntämisestä.ei kukaan sitä kärryn ensimmäisistä heilahteluista ojaan käännä!se voi olla sama kuin itsemurha ja jos vaikka hengissä selviäis ni sanomista ja sakkoja tulis kun tahallaan ojaan ajaa.mikä lie olis vakuutusyhtiön kanta näin tapahtuessa?kuski sais maksaa kuorman ja auton. olis siinä työmiehellä maksettavaa ja jäis vielä perillisillekkin.ps. jos vauhtia vaikka 20-30km/h ja 60 tonnin yhdistemä ojan pohjalle tökkää ni hytti varmasti käy ahtaaksi,saati jos vauhti 70-90 km/h

        niin ja sitä lopputulosta nyt käydään käräjillä.
        Jos tie on niin liukas kuin se oli ja tilanne se mikä oli , niin


      • viimistä kertaa
        Lehtola viimeisen kerran kirjoitti:

        niin ja sitä lopputulosta nyt käydään käräjillä.
        Jos tie on niin liukas kuin se oli ja tilanne se mikä oli , niin

        lehtola, ni mikäs susta sitten tulee Hanna Karttunen Ins. kenties?


      • eevu73
        Lehtola viimeisen kerran kirjoitti:

        niin ja sitä lopputulosta nyt käydään käräjillä.
        Jos tie on niin liukas kuin se oli ja tilanne se mikä oli , niin

        Itse istuin ko. käräjilää...alankos latomaan faktaa pöytään mistä syytettiin ja mistä OIKEASTI oli kyse?
        Josko ottaisit asioista todellisen selon etkä levittäisi olettamuksia tosiasioina.
        Paperit ja syytekirjelmät on tuossa vieressä joten antaisitko jo olla viimeinkin tuon kaikkitietävän-asenteesi jossa ei ole päätä eikä häntää. Jos taas istuit samassa oikeudessa niin miksi puhut vastoi faktoja ja vääristelet tuomarin ja syyttäjän tekstejä?? Jos taas et istunut niin olisi syytä olla hiljaa asiasta mistä et oikeasti tiedä. Niin kauan kun perustat asioita muka tietoon ja kuulopuheisiin, lehtijuttuihin ja olettamuksiin niin annna olla.


    • Raht-Ari

      Huomaa taas täällä palstalla sen, miten eniten ohjeita antavat ne, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä nykyajan rahtiliikenteestä.

      Itse nukkuisin mieluiten kotona koko vuoden vedoten huonoon keliin ja mahdollisiin yllättäviin vaaratilanteisiin. Mutta kun se vaan ei ole mahdollista...

      Eniten onnettomuuksia ja kuolonuhreja liikenteessä aiheuttavat kuitenkin henkilöautoilijat.

      Entäs ne raukkamaiset elämänsä luuserit, jotka päättävät elämänsä 60.000kg painavan yhdistelmän etusäleikköön. Kaipa sekin on kohta syyte rekkakuskille kuolemantuottamuksesta, mitäs lähti piruparka töihin kuljettamaan noita "kuoleman vankkureita", johon aina niin ah kaikkitietävä henkilöautoilija törmäsi.

      Suositukseni on, että jokainen suomalainen menisi talviaikaan muutamaksi päiväksi raskaan kaluston kyytiin nähdäkseen, millaista se työn tekeminen todella on... Ja neuvokoot vasta sitten kun ovat itse valmiita tekemään saman työn samalla palkalla, kelillä ja asiakkaiden kuskille osoittamalla ainaisella vittuilulla.


      Harmi, että edellinen lakko kesti vain alle viikon. Alkaisi liituraita-kansankin silmät aueta, kun ei sitä leipää ja vessapaperia enää löydykään kaupasta.


      Niin ja vaarallisista ammateista... Montakohan suomalaista vuosittain kuolee hoitovirheisiin... Minä vaan kysyn!

      • ite oot käyttäytynyt

        mulla noin 35 vuoden kokemus rahtihommista ja ei o muistissa et asiakas ois vittuillu.nuorena kiersin apumiehenä ensi eteläsuomessa ja sit myöhemmin keskisuomessa ja huomasin et keskisuomessa mukavammat ihmiset,sit isompana ajanu koko suomessa eikä vieläkään vittuilla ko keskustelupalstalla!!


      • raht-ari...

        ikäiseksesi (tsekkasin profiilin...) olet fiksu. Minä olen mieheni ohjeistanut, että jos joku alle ajaa, älä mene kattomaan. Siis jos ajaa TOSI alle, niin ettei oo mitään mahdollisuuksia selvitä. Se on niin pahaa jälkeä, että jo pelkästä kolarista on vaikea selvitä.

        Ja sitten...

        Vyöt töihin. Se ei merkitse sitä, että olet huono kuski. Joku voi "puskea" sinut mettään.


      • Raht-Ari
        raht-ari... kirjoitti:

        ikäiseksesi (tsekkasin profiilin...) olet fiksu. Minä olen mieheni ohjeistanut, että jos joku alle ajaa, älä mene kattomaan. Siis jos ajaa TOSI alle, niin ettei oo mitään mahdollisuuksia selvitä. Se on niin pahaa jälkeä, että jo pelkästä kolarista on vaikea selvitä.

        Ja sitten...

        Vyöt töihin. Se ei merkitse sitä, että olet huono kuski. Joku voi "puskea" sinut mettään.

        Itse pyörinyt ammattiliikenteessä yli 7 vuotta jo. Kilometrejä kertyy vuosittain 240.000 - 260.000 km.

        Tänä aikana nähnyt jos jonkinlaisia suorituksia liikenteessä. Suurimmat vaaratilanteet, joita olen itse nähnyt, ovat seurauksena 40-55 vuotiaiden businesmiesten välinpitämättömästä asenteesta. Ohituksiin lähdetään sulkuviivasta ja vastaantulevasta liikenteestä huolimatta.

        ja näitä tapauksia näkee joka viikko, useita.

        Yleisestikin ottaen liikennekuri Suomessa on heikentynyt huolestuttavassa määrin. Rajut ylinopeudet, pienessä maistissa ajaminen jne. tuntuu olevan arkipäivää monelle. Ohituksia tehdään käsittämättömissä paikoissa ja tilanteissa. Risteyksistä käännytään härskisti eteen jne.

        Toki myönnän sen, että raskaan kaluston kuljettajat tekevät myös virheitä, osa tahattomasti, osa tahallisesti. Mutta se ei mielestäni oikeuta koko ammattikunnan herjaamista.

        Suurin osa autoilijoista ei ole koskaan ajanut isoa kuorma-autoa, joten heille sen tietäminen miten suuren tilan rekat & linja-autot vaativat tiellä, on vaikeaa ja osa vaaratilanteista selittyy varmasti sillä.

        Mutta SummaSummarum Suomalaisten liikennekäyttäytyminen muistuttaa lähinnä luolamiesten nuijasotia vuonna 1300eKr.

        Tässäkin tapauksessa ei voi kuin ihaillen seurata länsinaapuriamme, miten hyvin liikenne sujuu siellä. Hyvä Ruotsi! Sama kun vielä joskus opittaisiin täällä...


      • minkä lain
        Raht-Ari kirjoitti:

        Itse pyörinyt ammattiliikenteessä yli 7 vuotta jo. Kilometrejä kertyy vuosittain 240.000 - 260.000 km.

        Tänä aikana nähnyt jos jonkinlaisia suorituksia liikenteessä. Suurimmat vaaratilanteet, joita olen itse nähnyt, ovat seurauksena 40-55 vuotiaiden businesmiesten välinpitämättömästä asenteesta. Ohituksiin lähdetään sulkuviivasta ja vastaantulevasta liikenteestä huolimatta.

        ja näitä tapauksia näkee joka viikko, useita.

        Yleisestikin ottaen liikennekuri Suomessa on heikentynyt huolestuttavassa määrin. Rajut ylinopeudet, pienessä maistissa ajaminen jne. tuntuu olevan arkipäivää monelle. Ohituksia tehdään käsittämättömissä paikoissa ja tilanteissa. Risteyksistä käännytään härskisti eteen jne.

        Toki myönnän sen, että raskaan kaluston kuljettajat tekevät myös virheitä, osa tahattomasti, osa tahallisesti. Mutta se ei mielestäni oikeuta koko ammattikunnan herjaamista.

        Suurin osa autoilijoista ei ole koskaan ajanut isoa kuorma-autoa, joten heille sen tietäminen miten suuren tilan rekat & linja-autot vaativat tiellä, on vaikeaa ja osa vaaratilanteista selittyy varmasti sillä.

        Mutta SummaSummarum Suomalaisten liikennekäyttäytyminen muistuttaa lähinnä luolamiesten nuijasotia vuonna 1300eKr.

        Tässäkin tapauksessa ei voi kuin ihaillen seurata länsinaapuriamme, miten hyvin liikenne sujuu siellä. Hyvä Ruotsi! Sama kun vielä joskus opittaisiin täällä...

        puitteissa pystyt ajamaan tuollaisia kilometrisuoritteita laillisesti???


      • Kysyn
        minkä lain kirjoitti:

        puitteissa pystyt ajamaan tuollaisia kilometrisuoritteita laillisesti???

        Että miten siellä ruotsissa toimii liikenne paremmin?
        Terv: Taas ruotsi seisoo paikoillaan Tumbasta Tukholmaan.


      • jukkapoika...
        ite oot käyttäytynyt kirjoitti:

        mulla noin 35 vuoden kokemus rahtihommista ja ei o muistissa et asiakas ois vittuillu.nuorena kiersin apumiehenä ensi eteläsuomessa ja sit myöhemmin keskisuomessa ja huomasin et keskisuomessa mukavammat ihmiset,sit isompana ajanu koko suomessa eikä vieläkään vittuilla ko keskustelupalstalla!!

        esimerkki vittuilusta: aloitin lastaamisen terminaalissa klo23.00 niinkuin aina... ja ajojärjestelijältä tuli tieto että viimeiset tavarat tulevat noin klo 4 aamulla ja on odotettava niitä. asiakkaille oli tieto mennyt tavaroiden myöhästymisestä jo aikaisemmin samana päivänä. (huom. normaali lähtö aikani on noin 1.00-1.30 jolloin olen ajoissa) tuona yönä/aamuna pääsin lähtemään vasta 4.45 ja myönnän että tuli ajettua ilman mitään taukoja koko ajan että saisi edes vähän aikataulua kiinni ja pysyisivät asiakkaat mahdollisimman tyytyväisenä...mutta mikä odotti perillä?!? suorat syyttelyt että sitä on TAAS jääty matkalle nukkumaan ja kahville istumaan ja tahallaan hidastelemaan...silloin kieltämättä hieman hiillyin ja kysyin että onko tavaran toimittajalta tullut tieto tavaran myöhästymisestä...vastaus kuului että kyllä... linjani lopussa kun ajoin takaisin tallille ja olin lähdössä kotiinpäin soittivat jo ajojärjestelijät perään että minä olin alkanut tälle nais paralle möykkäämään ja huutamaan ja haukkumaan ties miksi... mutta kertaakaan en ääntäni korottanut saatika huutanut ja nimitellyt... onneksi johtajani tuntee minut jo entuudestaan ja tietää luonteeni laadun joten sain pitää työpaikkani... aina ei metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan... etenkin tässä tilanteessa kun asiakkaille oli tieto tullut aiemmin että tavara tulee tosi myöhässä niin miksi pitää alkaa syyttämään minua sen myöhästymisestä ja juuri kun olin jättänyt omat taukoni pitämättä että he saisivat tavaransa mahd nopeasti...kyllä se turhauttaa lievästi sanottuna.


      • jukkapoika...
        Kysyn kirjoitti:

        Että miten siellä ruotsissa toimii liikenne paremmin?
        Terv: Taas ruotsi seisoo paikoillaan Tumbasta Tukholmaan.

        kokemukset ruotsin liikenteestä vain hyviä...ohittaessa hitaampia he väistävät ja antavat tietä. ikäväkyllä harvoin olen kohdannut suomessa saman tilanteen rekalla tai henk.autolla...esim lähes jokapäivä kun ajan rekalla linjaani 80 km/h rajoitus alueella on joku edessä ajamassa 70km/h ja sitten kun yritän ohi kun tulee sopiva paikka ja kun pääsen rinnalle kyseinen henkilö auto lähtee kiihdyttämään vauhtia sinne noin 95 km/h joten joudun palaamaan takaisin taakse joka ei minua haittaisi jos tämä auto pitäisi nopeutensa edes siinä 80km/h mutta ei, se putoaa taas sinne 70km/h pintaan ja sama jatkuu noin 2-3 kertaa...ruotsissa kaikki ovat kiltisti väistäneet... harva väistää täällä... ruotsalaisille hatun nosto siitä


      • Sitten Vaan
        jukkapoika... kirjoitti:

        kokemukset ruotsin liikenteestä vain hyviä...ohittaessa hitaampia he väistävät ja antavat tietä. ikäväkyllä harvoin olen kohdannut suomessa saman tilanteen rekalla tai henk.autolla...esim lähes jokapäivä kun ajan rekalla linjaani 80 km/h rajoitus alueella on joku edessä ajamassa 70km/h ja sitten kun yritän ohi kun tulee sopiva paikka ja kun pääsen rinnalle kyseinen henkilö auto lähtee kiihdyttämään vauhtia sinne noin 95 km/h joten joudun palaamaan takaisin taakse joka ei minua haittaisi jos tämä auto pitäisi nopeutensa edes siinä 80km/h mutta ei, se putoaa taas sinne 70km/h pintaan ja sama jatkuu noin 2-3 kertaa...ruotsissa kaikki ovat kiltisti väistäneet... harva väistää täällä... ruotsalaisille hatun nosto siitä

        Kyllähän ne väistää,kun niillä on sitä piennarta mihin väistää.Mutta kyllä sielläkin niitä kotipoliiseja riittää. Myös rahtareina..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe