klamydia, nyt lapseton???

hjälp

apua! tietoa / mielipiteitä! en ole varma kuinka kauan klamydia kerkesi minulla olla oireettomana, (mutta jos nykyiseltä mieheltäni sen sain niin vajaan vuoden, tai jos omasta vanhasta suhteestani niin yli 2 vuotta!!)yllättäen alkaneet oireet (alavatsa kivut ja runsas verinen vuoto kertoi tulehduksesta) jonka takia lääkäriin heti meninkin. ja meidät on nyt onnistuneesto hoidettu mutta olenkohan minä nyt se klamydialapseton???
eikö juuri tuo pitkään hoitamattomana ollut ja tulehdukseen asti mennyt juttu ole se kaikkein pahin asia??? ja voiko sitä jotenkin selvittää vai pitääkö vain elää epätietoisuudessa siihen asti kun lapsenteko tulee ajankohtaiseks???

24

29494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minnitys

      Itse olen sairastanut oireettoman klamydian. Aikanaan todettiin papa-kokeen yhteydessä, oireita ei siis todellakaan ollut. Myöhemmin tulin raskaaksi ja todettiin ku raskaus. Koska raskaus oli pitemmälle jo ehtinyt (rv12) ja munajohdin oli repeytynyt, minut leikattiin. Lääkäri totesi leikkauksen jälkeen, että molemmissa munajohtimissa oli kiinnikkeitä. Kyllähän niitä yritettiin poistaa, mutta eihän niitä enää voi kokonaan "parantaa". Toinen puoli jouduttiin poistamaan kokonaan. Klamydia on salakavala tauti. Eihän se periaatteessa raskaaksi tulemista kokonaan estä, mutta kohdunulkoisten uhka on suuri, mikäli on kiinnikkeitä. Ja niitähän useimmiten on.

      Mutta periaatteessa.. Mikäli munasarjat pelaavat ja ovuloit, voidaan sinulta ottaa munasolu, siittää se ja siirtää suoraan kohtuun. Toivoa on, vaikket ihan biologisin menetelmin lasta saisikaan =) ! Minä itse elän saman pelon kanssa.

    • timpuri80

      Mulla on ollut kaks klamydia tulehdusta. Toisen hoidin heti, mut toinen oli oireettomana 1,5 vuotta. Jälkeenpäin tajusin et olihan mulla jotain oireita ollu kuten kirvelyä, mut aattelin sitä aina hiivaksi tms. eikä oireet ollu kovin kummosia. Miehelläni sit klamydia oireili kunnolla josta sitten selvisikin tämä meidän vaiva ja molemmat hoidettiin sitten. Nyt pari vuotta tosta ollaan lapsentekopuuhissa. Ite pelkäsin kans kauheesti et jos se on tukkinu johtimia tms. mut mulle tehtiin ssg, jolla siis selvitetään onko munanjohtimet auki ja molemmat oli ihan ok. Et ainakaan mulle se ei aiheuttanu mitään tukoksia tai kiinnikkeitä.
      Tosin vauvaa ei ole kohta vuoden yrityksen jälkeen kuulunu, mut syynä siihen on ainakin osin mun PCO ja mieheni simpoissakin on epämuotoisuutta.
      Et eikun lippu korkeelle ja tosiaan lapsettomuushoidot on nykyään kehittyny niin pitkälle et jos sul jotain siit klamydiasta on aiheutunu niin lapsen saat varmasti hoidoilla. Tsemii!!!!

    • Nimetön

      mulla todettiin viime kesänä klamydia jo toistamiseen ja tällä viimeisellä kerralla on klamydia ollu mulla pari vuotta...outoa oli se että se on ollu mulla ja miehelläni oireettomana.kumpikaan ei ole 100% varmasti pettäny tai mitään...viime lokakuussa kävin ssg:ssä ku olin ihan paniikissa että munanjohtimet on tukossa ku olin jättänyt pillerit pois käytöstä about 8kk ennen ssg:tä. Hieman tukossahan ne olikin,toinen varmaankin tukkoon jäi ja toisesta näkyi neste virtaavan läpi. Seuraavana kuukautena olinkin jo raskaana.nyt odotellaan esikoista syntyväksi elokuun alussa.
      Eli toivoa ei kannata hukata;jollekin voi se ssg auttaa "huuhtomaan" röörit auki.ja todella,todella harvoin klamydia pistää putket kokonaan tukkoon..ja moni saa avun onneksi nykyään hoitojen kautta...tsemppiä kaikille!lapsettomuus on kipeä asia,enkä toivo sitä kenellekään!!

    • ..tärpännyt...

      Hei! Minulla oli nuoruudessa kaksi kertaa klamydia. Toinen oli todella raju. Vuosi sitten tuli halu miehen kanssa perustaa perhettä ja jätin pillerit pois.

      Vuosi meni, turhauduin ja menetin toivon. Jätin asian sikseen ja päätin kesälomalla mennä tutkimuksiin. No, tilanne on nyt, että olen raskaana viikolla 9. Stressillä oli vaikutusta asiaan, murehdin lapsettomuutta koko ajan. Kun "unohdin" asian, niin meillä tärppäs.

      Älkää siis menettäkö toivoanne. Paljon on mahdollista.

    • ainakin itsellä

      Olin 10 v sitten sinkkuna puol vuotta erottuani nyk aviomiehestäni.

      Harrastin lukuisia hoitoja ilman kumia,olihan kierukka nääs.

      Mentiin takaisin yhteen ja naimisiin jonka jälkeen kierukka pois ja heti raskaaksi.

      Olin 5.kk kun töissä alkoivat hirvittävät selkäsäryt.Neuvolaan ja labraan,löytyi klamis joka oli oireettomana sinnitellyt siihen saakka.

      Molemmat ant.kuurille,raskaus jatkui normaalisti ja saimme terveen tyttövauvan.

      Lääkäri sanoi,että olin onnekas että rupes oireilee,pari vuotta vielä ilman raskautta ja olisin ollut steriili.Mun tapauksessa raskaus käynnisti oireilun,joka olikin pahimmasta päästä.

      Mitään oireita ei kummallakaan meistä vanhemmista ollut,siis ennen raskautta.

      • PCO

        Minulla myöskin ollut kaksi kertaa, ensin oireeton ja sitten verisen vuodon kera. Molemmilla kerroilla hoidettiin pois.

        Ei sinänsä estä raskautumista. Jos ongelmia, tutkimuksissa selviää.. ja juuri tuo aukiolotutkimus on se, joka monesti aukaisee röörit.


    • ehti olemaan

      3kk.Eli ei kovinkaan pitkään ja sen havaitsin oireista.Itse tyhmänä venytin lääkäriin menoa. Nyt 6 vuotta tapahtuneesta ollaan miehen kanssa lapsettomuushoidoissa, koska molemmat munatorvet tukossa.Eli kai se on niin yksilökohtaista kuinka nopeasti se ehtii tuhojansa tekemään.Meillä hoitona IVF, toivottavasti onnistutaan.

    • Hui!

      Sori kun tuppaudun tähän keskusteluun, mutta ajattelin nyt samassa ketjussa kysästä tätäkin!Mulla siis ollu joskus klamydia oireettomana. Nyt sitten mietin, että kun se on ollut oireettomana, niin onko miten suuri todennäköisyys, ettei tauti olis tehny tuhoja?? Kun eikös ne ole ne "jälkitaudit" jotka tuhojaan tekee vai olenko nyt aivan väärässä?! Luulisi että jos iskee joku "jälkitauti", niin sitten tulis jotain oireitakin. Ja mulla vaan gyne kokeili käsituntumalla ja totesi, että ei nämä munanjohtimet mitenkään tukkoisilta tunnu???!No tiedä tuosta, seuraavana mulla kyllä edessä aukiolotutkimus, pelottaa...

    • tauti

      useemman vuoden oireettomana, sit kun oireet alko niin pitkään tutkittiin ennen kun vika selvis. Mun oireet oli jatkuvat virtsatietulehdukset ja lopulta mulla oli muutoksia myös papakokeessa. Silloinen mieheni oli taudin armeija-ajoiltaan saanu.

      Siinä mielessä olin onnekas, et mulla on 4 lasta eikä mitään kovin suuria vaikeuksia niiden saannissa sit kun alkuun päästiin eli näinkin voi käydä vaikka kauan tuota tautia sairastaisikin.

      • cameliece

        Wau!hienoa kuulla hyviä tarinoita, että on kaikesta huolimatta moni tullut raskaaksi. Klamydia on salakavala tauti. Itse sain sen nuoruudessani entiseltä poikaystävältä. Mulla se alkoi oireilemaan hyvinkin nopeasti ja sain sen hoidettua pois. Mutta kyllä se on jäänyt mieltä vaivaamaan. Ja nyt kun sopisi raskaaksikin tulla. No ollaan vasta 1kk yritetty..että en vielä heitä kirvestä kaivoon.Mutta pitää lähteä tutkimuksiin,jos alkaa vaikuttamaan huonolle.. Ei pitäisi alkaa ainakaan stressaamaan,koska silloinhan se ei ainakaan tärppää. Toivotaan parasta! :)


    • Lapsia on

      Minulla todettiin klamydia ensimmäisessä raskaudessa. Sen oli täytynyt olla minulla jo monta vuotta, ainakin noin 6-7 vuotta. Olin joko saanut sen ennen seurustelumme alkua tai sitten mieheltäni seurustelun alussa. Hän sanoo ettei ole pettänyt minua ja uskon häntä. Se hoidettiin pois antibiootein. Mitään ongelmia lasten saamisessa ei ole ollut. Ensimmäisellä kerralla tulin luonnollisesti raskaaksi heti, toiselle muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen. Molemmat lapset voivat hyvin ja ovat terveitä.

    • apuaa???

      apua mull on nyt ja mä en tiedä mitä mä teen ????????????????????????

    • ÄRRÄPÄÄ1987

      Huippua lukea näitä juttuja, jotka valaa toivoa! :)
      Itselläni oli klamydia n.vuoden kunnes alkoi oireilemaan vuotoa monta kertaa kuussa yms. Hoidettiin pois ja nyt, kun on ruvennut harkitsemaan lapsia niin tietysti kummittelee tämä asia takaraivossa, että voinko saada.. Ainakin nämä jutut loivat positiivisuutta tulevaisuuteen, ehkä kaikki onkin kunnossa ja olisi mahdollisuus saada lapsia ilman hoitoja. Kiitos teille ! :)

      • shit happends..

        minulla taas oli myös salakavalasti ollut klamis ,ja tuhosi molemmat johtimet. tulin raskaaksi,olin kolme kuukautta ylpeesti raskaana kunnes alkoi sellaiset kivut että putosin polvilleni. ja kappas vaan,sikiö oli toisessa johtimessa kasvamassa. kaikki pois. ivf :llä saatu kaksi lasta.ja noin 7 keskenmenoa. että näin täällä. kyllä on miehillä helppoa sanon vaan.


    • fearless4

      Entäs miehellä, miten nopeasti klappari johtaa lapsettomuuteen?

    • -asiantuntija

      Kyllä se näin on. Klamydiaan liittyy myös kohonnut riski saada HIV, joten esimerkiksi toisen aivastuksesta voi saada sen.

    • klamydin sairastanut

      Mulle sanoi kokenut gyne, että jos syö yhdistelmäpillereitä kun on saanut klamydian, sen ei pitäs pistää putkia tukkoon, kun pillerit jotenkin estää infektion pääsyn sinne asti..? En tiedä mutta näin se setä koskiklinikalla mulle sanoi... Itselläni on ollut nuorena klamydia, max puoli vuotta se on ollut oireettomana, mutta varmaksi en osaa sanoa kauanko se minulla oli tuolloin. Nyt jänskättää, kun jätän pillerit pois miten käy....

    • Fggfc

      Anteeksi kovasti että kysyn, mutta mahtaakohan kukaan tietää että voiko mies sairastaa oireettoman klamydian joka johtaisi lapsettomuuteen? Tähänhän kuuluu kivestulehdus, tai se käsittääkseni sen lapsettomuuden aiheuttaisi... Mutta jos mitään oireita siitäkään ei ole

    • vitutussata

      voi että voi ihmistä Vituttaa kolmas kerta klamydia tartunta, mikä vittu siinä on että aina mulle tarttuu tuo paskatauti vaikka irtosuhteita en harrasta saatana !:D eiku antibiootit hakemaan ja thats it

    • lapset<3

      Heippa!
      ;imulla ollut 3 kertaa klamydia. sitten olin toivoton monta vuotta kun lasta ei kuulunut. menin munanjohtimien aukiolotutkimukseen. siellä todettiin että tubat auki. no meni kuuukaus ja olin paksuna. suosittelen tuota tutkimusta. uskon että se kohdallani aukausi paikat :) nyt vaan mietityttää jos ja kun haluan lisää lapsia meneekö ne uudelleen tukkoon helposti

      • ikuinen vauvakuume

        Mulla ihan sama tilanne.. kokemuksia tämmösestä kaivataan


      • Johanna3o

        Mulla tuli kirvelyä pissatessa ja googletin, että oire saattaa liittyä klamydiaan. Päädyin tilaamaan nopeasti lääkityksen täältä https://www.treated.com/#oo1242

        Klamydian hoidon kanssa kannattaa olla nopea, eli mars päivystykseen tai lääkkeet tilaukseen netistä.


    • Anonyymi

      Eiks muka kukaan kertonut sulle että satunnaisten yhdenyönuttujen kanssa käytetään kortsua??

      Taas yksi tuulitunneli.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe