Kokemuksia reikihoidosta?

miimi

Hei,
kertoisitteko millaisia kokemuksia teillä on reikihoidosta? Olen käynyt reikin ..peruskurssin...ja välittänyt reikiä parille ystävälle. Olen tavallaan epäilevä tuomaa; auttaako, eikö auta, mitä auttaa. Ystäväni alkoi käymään reikissä säännöllisti 1 x vko. Hän kertoi, että ensimmäiset kerrat olivat mukavia lepohetiä, mutta reikin edetetessä hoitojen aikana hän ikäänkuin vaipui syvempään, rentoutuneeseen univalvetilaan. Tähän kuuluvat myös erinäiset (harha)tuntemukset suhteessa omaan kehoon ja sen asentoon.

19

20982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jep..

Itse kävin reiki 1 kurssin melkein vuosi sitten ja olen tehnyt säännöllisesti reikiä about muutaman kerran viikossa. Kun reikiä jaksaa käyttää niin tunne mentaaliset ym ongelmatkin paranevat. Tosin ei kannata hätäillä. Reikin toimivuus on luonnollista ja ah niin itsestäänselvää. :) Minäkin epäilin aluksi ensimmäiset 2kk en ollut ollenkaan varma että miten pitäisi suhtautua. Sinä päivänä kun sain virityksen olo oli sellainen kuin olisin ollut humalassa, nimittäin hoipertelin bussissa ja olo oli aivan loistava. ;) Mutta kuten sanottu, reiki ei vaadi uskoa!

• miimi

Olen kovastikin kokenut itse saavanai reikistä jotain sellaista jonka myötä elämäkin tuntuu tavallaan muuttuneen, sisäisesti. Olen jossain määrin rauhallisempi ja levollisempi, löytänyt etäisyyttä asioihin joihin oli syytä löytääkin jne...mutta kyse olikin siitä toisesta? Oletko itse välittänyt reikiä kenellekään? Mitkä ovat olleet heidän kokemuksensa?

• Jepjep.

Uskosta ja uskonnosta en sano mitään, liian tulenarka aihe. Mutta normaaliälyisen aikuisen ihmisen rationaalinen ajattelu on ehdoton kontraindikaatio reikihoidolle.

• Kaikessa..
        Jepjep. kirjoitti:

Uskosta ja uskonnosta en sano mitään, liian tulenarka aihe. Mutta normaaliälyisen aikuisen ihmisen rationaalinen ajattelu on ehdoton kontraindikaatio reikihoidolle.

Mutta kokeile itse sillähän se selviää että toimiiko se reiki vaiko eikö se toimi, turhaan siitä turisemaan. :D

• usui
        Jepjep. kirjoitti:

Ei ihmisen äly ja rationaalinen ajattelu vieläkään pysty hallitsemaan luonnonvoimia, kuten olemme huomanneet.

• miimi

Ihme porukkaa...eikö ne osaa lukea?

• kyl, kyl

Mahdottoman eläinrakkaana jäbänä minua suuresti ilahduttaa Reikin soveltuminen myös
        lemmikkien ja kotieläinten hoidossa.
        Niillä ei ole ennakkoluuloja jostain hämäräperäisestä...

Reikissä ensimmäinen ehto on rakkaus, edellytykset luonnollisen energian herätämiseen
        hoidettavassaan.

Olen nähnyt läheiseni saaman Reikihoidon tomat tulokset.
        Häntäkin piti toppuutella kuulemistaan harhakäsityksistä (ateistista soopaa),
        että Reikihoitoa voisi rinnastaa äiti-lapsisuhteeseen.

• kun..
        kyl, kyl kirjoitti:

Mahdottoman eläinrakkaana jäbänä minua suuresti ilahduttaa Reikin soveltuminen myös
        lemmikkien ja kotieläinten hoidossa.
        Niillä ei ole ennakkoluuloja jostain hämäräperäisestä...

Reikissä ensimmäinen ehto on rakkaus, edellytykset luonnollisen energian herätämiseen
        hoidettavassaan.

Olen nähnyt läheiseni saaman Reikihoidon tomat tulokset.
        Häntäkin piti toppuutella kuulemistaan harhakäsityksistä (ateistista soopaa),
        että Reikihoitoa voisi rinnastaa äiti-lapsisuhteeseen.

Nykypäivänä on paljon asioita joihin ei myöskään kannata liittyä mukaan kuten skientologia. Eli ymmärrän kyllä sen varovaisuudenkin. Mutta reiki on ollut minulle juuri sitä mitä se on luvannutkin.. Loistava juttu. :)

• arkkienkeli-mikael

Tämä johtuu siitä että energiakanavat aukeavat ja kaikki paska mikä täyttää näitä pisteitä lähtee pois.Oliko ystäväsi testannut uutta reiki-systeemiä?
      Siis että sähköllä toimivia neuloja?
      olen itse kokeillut ja se tosiaan avasi tien jotenkin erinlailla ja olen nyt helpommin vastaanottanut energiaa ja lähettänyt.
      Se on upea tunne!
      kannattaa koittaa!

• TheOneAndOnly

Itse kävin ykkösen noin 5v sitten ja kyllä minäkin mietin kovasti että onkohän tämä huijausta.

Mutta ei se oo huijausta/toiveajattelua/plasebojuttuja. Näkyy toimivan ihmisiin ja kasveihin ihan yhtä hyvin. Ja kokemusta on.

Ymmärrän hyvin, että "normaali" jäbä ajattelee kaiken tällaisen olevan hörhöjen hommaa, mutta heille voin vain sanoa, että älkää tehkö johtopäätöksiä ennen kuin itse kokeilette. Ei tuo tiede näytä olevan kaikkitietävä vielä, varsinkin kun mennään näille rajatiedon alueille. Paljon on tutkittavaa vielä.

Niin tuosta unenomaisesta tilasta ja ruumiin "asentoharhoista". Tuo tunne johtuu siitä, että astraaliruumis alkaa irrota fyysisestä, jolloin tuntoaisti alkaa kadota, eikä enää tunne missä asennossa ruumis on. Ihan normaalia siis, ja tapahtuu meille jokaiselle joka ilta kun menemme nukkumaan. On merkki syvästä rentoutuneisuuden tilasta, eli hyvä juttu.

Reikiä täytyy antaa yleensä monta kertaa ennen kuin henkilö ottaa sitä kunnolla vastaan. Ensimmäiseet kerrat menevät siis "pehmitellessä" ja avatessa pahimpia tukoksia. Sitten vasta energia alkaa mennä kunnolla perille ja vaikutukset voimistuvat. Eli yksi kerta ei todellakaan aina riitä, eikä silloin vielä tule välttämättä kovin kummoisia tuloksia. Ainakin se 3 kertaa kannattaa siis antaa hoitoa (mieluiten viikon-kahden aikana, että ehtii vaikuttaa)ja sitten katsoa onko muutosta parempaan tapahtunut.

Reikihän auttaa aina, mutta ei aina siihen vaivaan mihin sitä haluaisi. Hoitaja siis vain antaa energiaa. Mitä se energia tekee, on pois hoitajan käsistä.

-Pete

• siltä

että tässäkin on eri koulukuntia, kun mun tietojeni mukaan reikihoitaja ei käytä omaa energiaansa vaan kanavoi universaalia energiaa käsiensä välityksellä hoidettavaan

• TheOneAndOnly
        siltä kirjoitti:

että tässäkin on eri koulukuntia, kun mun tietojeni mukaan reikihoitaja ei käytä omaa energiaansa vaan kanavoi universaalia energiaa käsiensä välityksellä hoidettavaan

Tietääkseni tässä ei ole kuin yhtä koulukuntaa ja se on juuri näin, reiki on universaalia energiaa, jota on kaikkialla. Hoitaja "imee" tätä energiaa ympäriltään ja antaa sitä hoidettavalle.

Toisaalta reikiä voi antaa niinkin, että omaa energiaa sekoittuu ulkopuolelta tulevaan energiaan. Mutta tuo tapa on siis "väärin" ja johtuu yleensä siitä, että hoitaja haluaa voimakkaasti auttaa hoidettavaa.

-Pete

• ritu
        TheOneAndOnly kirjoitti:

Tietääkseni tässä ei ole kuin yhtä koulukuntaa ja se on juuri näin, reiki on universaalia energiaa, jota on kaikkialla. Hoitaja "imee" tätä energiaa ympäriltään ja antaa sitä hoidettavalle.

Toisaalta reikiä voi antaa niinkin, että omaa energiaa sekoittuu ulkopuolelta tulevaan energiaan. Mutta tuo tapa on siis "väärin" ja johtuu yleensä siitä, että hoitaja haluaa voimakkaasti auttaa hoidettavaa.

-Pete

Siis aivan hörhöilyä!

• TheOneAndOnly
        ritu kirjoitti:

Siis aivan hörhöilyä!

Joo, koko homma on ihan hihhulihommaa. Eihän nyt kukaan täysjärkinen voi tuollaiseen uskoa. "Universaalia energiaa.." johan sen nyt tuostakin näkee.

Kaikkihan tietävät että mitään kaikkialla läsnäolevaa energiaa ei ole. Johan sen nyt järkikin sanoo.

Niin no mitä nyt jotkin huippufyysikot höpisee jostain null-space energioista..mutta eikös nekin ole ihan yhtä hullua porukkaa..

-Pete

• Polarisaatio
        TheOneAndOnly kirjoitti:

Joo, koko homma on ihan hihhulihommaa. Eihän nyt kukaan täysjärkinen voi tuollaiseen uskoa. "Universaalia energiaa.." johan sen nyt tuostakin näkee.

Kaikkihan tietävät että mitään kaikkialla läsnäolevaa energiaa ei ole. Johan sen nyt järkikin sanoo.

Niin no mitä nyt jotkin huippufyysikot höpisee jostain null-space energioista..mutta eikös nekin ole ihan yhtä hullua porukkaa..

-Pete

Miten te sieppaatte sen suuntautumattoman energian?
        Onhan se valon nopeuttakin nopeammin värähtelevää.

• kokeillut
        Polarisaatio kirjoitti:

Miten te sieppaatte sen suuntautumattoman energian?
        Onhan se valon nopeuttakin nopeammin värähtelevää.

Minua myös kiinnostaa tämä, että miten sitä "napataan", ajatuksen voimallako? Ja se mua ihmetyttää, että onko meistä jokaisesta tavantallaajasta reikikurssille ja hoidon antajaksi. Eikö ole mitään esitestiä, soveltuvuuskoetta tms.

Itse olen kokeillut reikihoitoa ja pidin siitä. Antaja olikin kyllä todella voimakas ja erikoinen persoona. En tiedä uskoinko persoonaan enemmän vai reikihoitoon!?

• miemie
        kokeillut kirjoitti:

Minua myös kiinnostaa tämä, että miten sitä "napataan", ajatuksen voimallako? Ja se mua ihmetyttää, että onko meistä jokaisesta tavantallaajasta reikikurssille ja hoidon antajaksi. Eikö ole mitään esitestiä, soveltuvuuskoetta tms.

Itse olen kokeillut reikihoitoa ja pidin siitä. Antaja olikin kyllä todella voimakas ja erikoinen persoona. En tiedä uskoinko persoonaan enemmän vai reikihoitoon!?

Kuka tahansa voi kayda Reiki kurssin, siella ykkosella sita itselle selviaa kiinnostaako...mina hoitelen itseani ja mietin loytyyko tahtoa ja taitoja toisten hoitoon. Ei ole mitaan kiiretta, itsani ajatellen kurssin kavin ja jatkan pian kakkoselle.

• Anonyymi

On mutta huone vaste

• Anonyymi

Reikihoidot parantavat ihmisen terveyttä. Myös itse annettuina. Sain oikeaan käteeni Woiman. Se lievittää kaikkia sairauksia. Reikikurssilla se "asennettiin" kehooni".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      257
      8870
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      307
      6176
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1320
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1277
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1091
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      75
      923
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      847
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      758
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      310
      680
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      666
    Aihe