Santorini

matkantekijä

onko kenelläkään Santorinista mitään kokemusta? missä kannattaisi käydä siellä, hintataso, ym...

10

1396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päältä kaunis

kukin nauttii tavallaan!

Santorini on todella kaunis "postikortti" saari,
      sisältä en ole löytänyt mitään Kreikkaa tai
      siihen viittaavaan.
      Saaren ajaa päästäpäähän, yhdessä päivässä skootterilla!

Ja Kamarin puolella Hotellin "sisäänheittäjät"
      puhuvat suomea!

Mutta, jos haluaa etelän matkalta pellolle rakennettua turisti kolhoosia
      ja suomenkielisiä
      menyitä niin silloin paikka on ok
      .
      Hinnat Firan ja Oian puolella on pilvissä,
      sillä tähän ihmesaareen tullaan Amerikasta asti.

Kaunis mereltä, mutta jos haluaa Kreikkaan niin
      mieluummim jotain muuta

• Impi-Ilona

Olimme Santorinilla neljä vuotta sitten. En ole käynyt muualla Kreikassa, mutta mielestäni Santorini oli todella Kaunis ja viihtyisä paikka!! Onhan saari todella karu, mutta silti kaunis. Myös me näimme paljon ravintolaan sisäänheittäjiä, mutta eivät kyllä puhuneet suomea ja eiköhän niitä löydy lähes joka loma paikasta nykyään!! Hintataso ole silloin aika sama suomen kanssa. Jos ei halua olla koko päivää vain rannalla, saa päivän kulumaan hyvin, kun lähtee kiipeilemään vuorille! Sillopin saari oli ainakin todella rauhallinen ja kyllä voisin sinne uudestaan lähteä!!!!

• tosiaankin
        Impi-Ilona kirjoitti:

Olimme Santorinilla neljä vuotta sitten. En ole käynyt muualla Kreikassa, mutta mielestäni Santorini oli todella Kaunis ja viihtyisä paikka!! Onhan saari todella karu, mutta silti kaunis. Myös me näimme paljon ravintolaan sisäänheittäjiä, mutta eivät kyllä puhuneet suomea ja eiköhän niitä löydy lähes joka loma paikasta nykyään!! Hintataso ole silloin aika sama suomen kanssa. Jos ei halua olla koko päivää vain rannalla, saa päivän kulumaan hyvin, kun lähtee kiipeilemään vuorille! Sillopin saari oli ainakin todella rauhallinen ja kyllä voisin sinne uudestaan lähteä!!!!

on pieni,ei tarvi edes päivää kun on tutustunut joka kolkkaan.Mutta jos haluaa nähdä paljon turisteja yhdessä paikassa,niin mikä ettei.

• pidin

todella paljon. Tosin jos etsit turistikohdetta ja haluat vaan olla paikallasi se ei ole sopiva paikka.Omasta mielestäni Oian ja Firan rakennukset ja näköalat olivat kauniit ja upeat.Kamari on rantapaikka. JOs pikkasen viitsii nähdä vaivaa on kohde tosi mielenkiintoinen. Itse kävelimme/kiipeilimme "vuorilla" monena päivänä ja tutustuimme rauniokaupunkiin omin nokkinemme ja lähdimme sieltä kävelylle viinitilalle ja vuoripeltoja halkovaa polkua pitkin saaren keskellä sijaitsevaan pikkukylään jossa turisteja ei näkynyt. Tosi on kyllä sekin että keskellä kesää nämä harrastukset ovat aika kuumia. Itse olime toukokuun lopussa ja ilma oli vielä siedettävä ( 25-30). Yhtä ainoaa suomea puhuvaa ravintoloitsijaa tai sisäänheittäjää emme nähneet. Mutta toukokuun loppu ei vielä oikein turistisesonkia olekaan, joten voi johtua siitäkin. Itse menisin santorinille kyllä uudestaankin oli se sen verran kiva paikka

• matkantekijä

kiitos kaikille mielipiteistä :) itse olen elokuussa menossa, eli on turisteja paljon ja tosi kuuma! saaressa kiinnostaa ehkä eniten tuo tulivuori, jota varmaan mennään katsomaan! :)

• voitko kertoa

olisi kiva tietää.

• pari päivää riitti.
        voitko kertoa kirjoitti:

olisi kiva tietää.

Jos on käynyt vain Santorinilla eikä muualla Kreikassa, niin ei kyllä tiedä Kreikasta mitään. Saari poikkeaa kaikista muista saarista niin paljon. Nimenomaan se on vain postikortteihin kuvattu paikka eikä siellä ole mitään kiinnostavaa.
        Kai siellä on tulivuorikin ollut joskus satoja vuosia vai peräti tuhansia vuosia sitten. Eikös se purkautunut ja valunut murusina meren pohjaan.

• itse asiassa
        voitko kertoa kirjoitti:

olisi kiva tietää.

tulivuori sijaitsee lähes keskellä kalderaa,se pienehkö saari,jos olet huomannut?

• juuri
        itse asiassa kirjoitti:

tulivuori sijaitsee lähes keskellä kalderaa,se pienehkö saari,jos olet huomannut?

ja kyllä se ainakin kaksi vuotta sitten höyrysi hyvinkin toimivan tuntuisesti.. Kyseinen retki on kyllä kokeilemisen arvoinen.
        Kaikissa Kreikan saarissa on omat plussat ja miinukset. En menisi niistä yhdestäkään sanomaan yhtään negatiivista sanaa, koska ne on kaikki hyviä paikkoja omalla tavallaan

• matkantekijä
        pari päivää riitti. kirjoitti:

Jos on käynyt vain Santorinilla eikä muualla Kreikassa, niin ei kyllä tiedä Kreikasta mitään. Saari poikkeaa kaikista muista saarista niin paljon. Nimenomaan se on vain postikortteihin kuvattu paikka eikä siellä ole mitään kiinnostavaa.
        Kai siellä on tulivuorikin ollut joskus satoja vuosia vai peräti tuhansia vuosia sitten. Eikös se purkautunut ja valunut murusina meren pohjaan.

joo, eli Santorinissa on toimiva tulivuori :) saari on sen muotoinen koska joskus se on purkautunut.. keskelle jäänyt tulivuorisaari ja itäosassa on itse "santorini" :) kuumissa lähteissä aion käydä ja kurkkimassa tulivuorta :))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4657
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2661
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2314
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1571
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1360
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      15
      1306
    Aihe