Viekö HiTech mottorin voimaa samalla tavalla kuin turbiinikytkin, väitetään että turbiinikytkin veisi 20 % voimaa moottorista ja toimii kuin kuminauha. voiko HiTech kytkintä säätää lähtemään pehmeästi kun koneessa on kieroksia 1500r, metsä ajossa olisi hyvä. mulla oli koeajossa 6550, se lähti aika äkäsesti noilla kierosilla, ja muutenkin olin pettynyt sen äkkilähtöihin. toivottavasti saan asiallisia vastauksia, valtran huollossa sanottiin että ehkä ja ei tiedä ja osta 6400 ja käytä nor. kytkintä ???
HiTech
16
6805
Vastaukset
- aina valmetilla
Kytkimen viive säädettävissä, saadaan lähtö pehmeämmmäksi, vaihdekepin päässä olevassa nappi kytkimessä jos sitä käyttää on viivettä ei nykäise.
Vai ajatko metsässä pelkästään suunnan vaihtajalla ja pika vaihteilla?- ostaisko
niin olisi tarkoitus, ainoastaan suunanvaihtimella. muutenhan siitä ei ole mekittävää hyötyä tavalliseen vaihteistoon.
- aina valmetilla
ostaisko kirjoitti:
niin olisi tarkoitus, ainoastaan suunanvaihtimella. muutenhan siitä ei ole mekittävää hyötyä tavalliseen vaihteistoon.
Metsä ajoon ja etu kuormain käyttöön luotu, ei metsässä pyörä lipsu, enemmän kun kuormaa tarpeeksi pieni vaihde ei tarvitse kaasua käyttää niin paljon lähtiessä. Hiipivää menoa kivikossa ja kannikossa jota kaasulla hyvä säännöstellä, pika vaihteen erotus päällä olevaan vaihteeseen tarpeeksi iso helppo lisätä ja vähentää vauhtia napilla. Valtran 6000 sarjasta löytyy hyviä vaihtoehtoja, myös metsä ohjaamolla.
- voimaa
luistaa vaan tarvittaessa pienillä kierroksilla, eikä kone sammu koskaan millään vaihteella ja lähtee aina pehmoisesti,
Miksi 1500 kierrosta pitää olla lähdettäessä,kyllä se jaksaa pienemmilläkin liikkua,ja kaasupolinkin on keksitty.
Säästyy siinä polttoainettakin aika lailla kun ei jatkuvasti 1500 kierrosta koneessa.- ostaisko
mulla on yksi valtran tekokone, takaperiajolaitteet ja muuta vimpstaakeja, mut ei HiTech vaihteistoa. nyt olis tarkoitus hankkia toinen mut siihen risukoura, siksi mietin olisko toi HiTech hyvä siihen. kun hakkaan puuta niin kyllä mulla on koneessa koko ajan vähintään 1500r ja samate ajokoneessa läjällä. eli kaasupoljinta käytän ainoastaan eteenpäin mennessä.eli hidastaa tekoa paljon jos aina pitää tiputta kieroksia kun siirtyy vaikka 1 metrin.
- tietoa
kyllä turbiinikytkin hukka voimaa vähän kokoajan sen laskennallinen luisto on noin 2-4%, mut maantieajossa kuormattuna huomattavasti enemmän. HiTechkkiä voi verrata enemmän tavalliseen kytkimeen, siinä vie voimaa ainostaan painejäähdytys. kannatan HiTechkiä kyllä sitä pystyy säätämään huolossa minkälaiseksi itse haluaa.
- valtralainen
tietoa kirjoitti:
kyllä turbiinikytkin hukka voimaa vähän kokoajan sen laskennallinen luisto on noin 2-4%, mut maantieajossa kuormattuna huomattavasti enemmän. HiTechkkiä voi verrata enemmän tavalliseen kytkimeen, siinä vie voimaa ainostaan painejäähdytys. kannatan HiTechkiä kyllä sitä pystyy säätämään huolossa minkälaiseksi itse haluaa.
Voithin nestekytkimen luisto täytöksestä riipumatta on 4-7% sen tiedän varmaksi ja mitä siihe Hi TECHIN voimansiirron tehohäviöihin tulee niin kyllähä pakat ja hammaspyörät ja lisääntynyt oljyn määrä lisää tarvittavia kw-määriä mutta jätän kertomatta tekniikasta sen enempää pääpiirteittäin erin omainen voimansiirto maatalouteen metsään kunnallistekniikkaan ja vaikka pullingin ärjyntään hyvä valinta
- utelias
valtralainen kirjoitti:
Voithin nestekytkimen luisto täytöksestä riipumatta on 4-7% sen tiedän varmaksi ja mitä siihe Hi TECHIN voimansiirron tehohäviöihin tulee niin kyllähä pakat ja hammaspyörät ja lisääntynyt oljyn määrä lisää tarvittavia kw-määriä mutta jätän kertomatta tekniikasta sen enempää pääpiirteittäin erin omainen voimansiirto maatalouteen metsään kunnallistekniikkaan ja vaikka pullingin ärjyntään hyvä valinta
Valtran sivuilla kirjoitetaan näin HiTechkistä "eivät ui öljyssä: levyt eivät "pumppaa" öljyä = pienet tehohäviöt" eli mitä tarkoitetaan pienellä tehohäviöllä 5% vai 20 % ?
- arvaa
utelias kirjoitti:
Valtran sivuilla kirjoitetaan näin HiTechkistä "eivät ui öljyssä: levyt eivät "pumppaa" öljyä = pienet tehohäviöt" eli mitä tarkoitetaan pienellä tehohäviöllä 5% vai 20 % ?
Joo ihan oikein pakat eivät ui öljyssä mutta pakkoja pidetään kiinni paineella ja jäähdytetään paineella ja ainakun hydraulipumppu tekee töitä syntyy tehohäviöita ja hukkalämpöä että eihän sellaista traktoria ole vielä keksitty ettei olisi häviöita valtrassa vaikuttaa tosi paljon esim.. jarrujen säätö ja öljynpinnan korkeus ja ne...mutta kannattaa pitää max tai extra max merkissä öljyt
- mävaan
utelias kirjoitti:
Valtran sivuilla kirjoitetaan näin HiTechkistä "eivät ui öljyssä: levyt eivät "pumppaa" öljyä = pienet tehohäviöt" eli mitä tarkoitetaan pienellä tehohäviöllä 5% vai 20 % ?
Teho häviö on varmasti lähiempänä 5.ttä ku sitä toista vaihtoehtoa.(luulisin että alle 5).
hitech-kistä pitää olla kakkos versio, on enemmän säätö mahdollisuuksia. jos takana on kytkin poljin sillä voi hivuttaa sievästikkin. en vaihtais tavalliseen. - Paalinpyörittäjä
arvaa kirjoitti:
Joo ihan oikein pakat eivät ui öljyssä mutta pakkoja pidetään kiinni paineella ja jäähdytetään paineella ja ainakun hydraulipumppu tekee töitä syntyy tehohäviöita ja hukkalämpöä että eihän sellaista traktoria ole vielä keksitty ettei olisi häviöita valtrassa vaikuttaa tosi paljon esim.. jarrujen säätö ja öljynpinnan korkeus ja ne...mutta kannattaa pitää max tai extra max merkissä öljyt
Maantiellä öljyt valtrassa kuumenee jopa yli 80 asteen ja mitä enempi öljyä perässä niin sen enempi kuumenee! Turbiini hyvä metsässä. Yx kolleega ajeli 755 valmetilla sillai, että veto oli kokoika päällä ja siirsi kaasua painamalla ja pysy paikalla käkkärillä. Sillä oli tehokas nokkapumppu, niin kuormauskierroksia vaan 1000.
Mun valttereis ei turbiinia kalliin hinnan ja tehohukan takia, vaikka kaikissa etukuormaaja. Metsätyöt ulkoistin kaikki ku karjaa sen verran, ettei mettään itte ehdi. Ps. tavallinen kytkin kestää 7000 tuntia palkkää ek-hommaa.
valmet 870 ck.miten saisi kytkimen pitävämmäksi,tahtoo luistaa. onko turbiinin öljy on sama kuin voiman siirrossa.
- nykyinennyykkärimies
tuo on aivan hirveä tuo turbiini kytkin jos tulee myös muuhunkin käyttöön kuin metsä tai lumien mättöön aivan hirveä veto koneena luistaa niin perkeleesti ylämäkeen että tuntui jääkö tämä tähän mutta sehän riippuu tietysti öljyn määrästä mutta omassa koneessani oli kyllä oljyt kohillaan. kokemuksia omia 6400 ja n101 turbiini kytkin koneina. vaihdoin merkkiä kun kyllästyin kun osti tehtaalta ni heti sai mennä takuu huoltoon. vaihdoin nyykkäriin ja enään ei ole ollu mitään pahempia vikoja paitsi ulos oton pyörimis nopeuden mittarin anturi ei toiminu uudekseltaan mutta se meni takuuseen ja tuli nopeasti jos vaihat konetta niin kannattaa käydä koe ajamassa nyykkäriä itse ainakin tykästyin kun on 50 perällä ja etu ja hytin jouset malli on t6.140 trima 3.1p kuormaimella
- juitri
poikaset kirjottelee tietämättömyyttään,ei se turbiini voimia mihinkään vie se vaan on yksinkertaisesti niin että siinä ja sillä vaihtella millä turbiinikytkimellinen jää paikoilleen,ilma turbiinia kone sammuisi,asiaa tuntematon vain luulee että se veisi voimia,hyvä varuste,jota ei mielellään jätä traktorista pois,helpottaa ajoa todella paljon.
- 9000i
mistä lisätään öljy 870 ck turbiini kytkimeen.
- 9000
mistä vähennetään öljyä valmet 870 ck turbiini kytkimestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802