"kuukautisien pidentyminen"

kuukautiseni alkoivat viikko sitten ja loppuivat pari päivää sitten. tänä iltana kuitenkin tuli hieman verta (vain paperilla pyyhkiessä), joka on erikoista sillä tätä ei ole ennen sattunut. yleensä on ollut niin, että sinä päivänä kun kuukautiseni loppuvat, ei vuotoa tule parin päivän päästä.

mietin tässä, että johtuisiko tämä siitä että käytin näiden kk aikana tamponeita, jota en ole ennen tehnyt. siteitä käyttäessäni kuukautiseni kestävät 4-5 päivää ja nyt tamponeita käyttäessäni ne kestivät 7 päivää.

voiko olla, että tamponit ärsyttivät limakalvoa tms.?
2408
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

ne limakalvoa voivat ärsyttää ja kuivattaa, ainakin mulla. Ja kenties, jos sulla on kohdunnapukka ihan tamponin vieressä sieltä ei vuotaisi niin nopeaan kuin normaalisti...mutta enpä itse koskaan huomannut tällaista.

Äänestä

Joskus voi tulla verta kuukautisten jo loputtua, tuskin liittyy tamponiin. Jostain syystä vain kohdun limakalvo ei ollutkaan stabilotunut, vaan joku kohta päätti vielä irrota. Yleensä tamponin koetaan ennemminkin lyhentävän kuukautisia, koska se imee veren emättimestä tehokkaammin, eikä sitä jää sinne norumaan ja valumaan. Luulatavasti se imee sitä jonkin verran myös kohdunkaulan sisältä, mikä tehostaa efektiä. Vertaa vesipisaaraan, joka on pöydällä, Jos kosketat sitä talouspaperilla vähänkin, se imaisee sitä heti ison osan. Tamponi luultavasti tekee saman kohdunnapukan suulla verelle, joka puskee ulos.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hieman huolestunut kirjoitti:

kuukautiseni alkoivat viikko sitten ja loppuivat pari päivää sitten. tänä iltana kuitenkin tuli hieman verta (vain paperilla pyyhkiessä), joka on erikoista sillä tätä ei ole ennen sattunut. yleensä on ollut niin, että sinä päivänä kun kuukautiseni loppuvat, ei vuotoa tule parin päivän päästä.

mietin tässä, että johtuisiko tämä siitä että käytin näiden kk aikana tamponeita, jota en ole ennen tehnyt. siteitä käyttäessäni kuukautiseni kestävät 4-5 päivää ja nyt tamponeita käyttäessäni ne kestivät 7 päivää.

voiko olla, että tamponit ärsyttivät limakalvoa tms.?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu