Aatamin omena

Fassetti

Jos on selvästi näkyvä aataminnomena niin estääkö se muutoksen?(transsukupuolisten hoidon)

Eikös arvesta jää kuitenkin elinikäinen iso jälki?

Voi voi siinä taisi mennä minun mahdollisuudet.

10

4354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääpää

Ei sitä omenaa kirveellä poisteta. Eli arpi on aika lailla huomaamattomampi kuin isohko aataminomena.

• fassetti

haittaako aatamin omenan poistosta jäänyt arpi läpimenoa?

• yleensä!
        fassetti kirjoitti:

Arven näkyminen riippuu omasta parantumiskyvystä. Yleensä arpi häipyy hyvin kaulan ihon poimuihin, lääkäri jopa pyrkii sijoittamaan arven sopivasti. Pitää olla hyvin tarkkasilmäinen jos huomaa arven. Eikä se vaikuta läpimenevyyteen, voidaanhan samalla alueella tehdä muitakin leikkauksia.

• ja läpimeno
        fassetti kirjoitti:

Täällä ollaan aina huolissaan läpimenosta, yhä uudelleen, mutta miten nyt yksi kaulassa oleva arpi voisi sitä haitata. Ei kai ahnainkaan suihinotto edes syväkurkkumenetelmällä voi ulottua äänihuuliin asti. Sitä paitsi varsinainen läpimenohan tapahtuu lähinnä vaginassa, joten on tärkeää, että se muotoillaan tarpeeksi väljäksi.

• miksi ?

Entäs sama "ongelma" toisinpäin:
      Olen syntynyt mieheksi, mutta minulla ei ole koskaan ollut aataminomenaa, ei ainakaan mitään näkyvää "miehekästä" kohoumaa kaulassa.
      Merkitseeköhän se jotain?

• Meeri-Anneli

Aataminomenan koko on henkilökohtainen ominaisuus. Minullakin tuo oli aika pieni, eikä se näkynyt kovin silmiinpistävästi. Mutta halusin senkin pois, ettei se olisi vaikkapa intiimitilanteessa outannut.

• fassetti
        Meeri-Anneli kirjoitti:

Aataminomenan koko on henkilökohtainen ominaisuus. Minullakin tuo oli aika pieni, eikä se näkynyt kovin silmiinpistävästi. Mutta halusin senkin pois, ettei se olisi vaikkapa intiimitilanteessa outannut.

Olen nähnyt arpia käsissä ja muualla.Nehän on ihan elinikäisiä.Mutta jääkö a-omenan poistosta iso arpi eli semmoinen joka herättää huomiota?

• Meeri-Anneli
        fassetti kirjoitti:

Olen nähnyt arpia käsissä ja muualla.Nehän on ihan elinikäisiä.Mutta jääkö a-omenan poistosta iso arpi eli semmoinen joka herättää huomiota?

Ei tuollainen parin sentin arpi näy. Se on jonkun ajan kuluttua niin näkymätön, että täytyy olla tarkkasilmäinen jos sen huomaa. Itse en ole huomannut toisilla, jotka ovat käyneet aiemmin leikkauksessa. Mikä tässä aataminomenan arvessa kiikastaa, sehän on niin pieni juttu hoitojärjestelmässä.

• ex a-omena
        Meeri-Anneli kirjoitti:

Ei tuollainen parin sentin arpi näy. Se on jonkun ajan kuluttua niin näkymätön, että täytyy olla tarkkasilmäinen jos sen huomaa. Itse en ole huomannut toisilla, jotka ovat käyneet aiemmin leikkauksessa. Mikä tässä aataminomenan arvessa kiikastaa, sehän on niin pieni juttu hoitojärjestelmässä.

Mulle jäi kyl paha arpi ku sen tien tos 02 mut sit tapahtu ihmeita ja se teki comebackin.. ei kovin vituttanu ku hiljaa säästäny viikkorahoja leikkaukseen ja se kasvaa takaas.. MÄ OON VÄHÄ A-OMENA JA TEEN COMEBACKIN!

• tarkoititko

että olet transmies vai bio mutta lähinnä hyvin iso aataminomena naisella voi herättää huomiota, ei niinkään sen puute miehellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3131
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      2112
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1780
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      84
      1387
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      81