gerbiili puri lujjaaa!!!

älämölö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

mun gerbiili puri tosi lujaa ja syvän haavan teki verta tuli paljon... onko normaalia että gerbiili puree niin syvän haavan? gerbiili on poika ostettu viikko sitten. kiitos vastauksista on kipee sormi!!!

57

7965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gerbiil

      onko gerbiili yksin?gerbiili tarvitsee kaverin!
      gerbiili ei pure ilman syytä...oletko kesyttänyt sitä hellästi ja kärsivällisesti?teitkö jonkun liikkeen tai painoitko gerbua, että se säihkähti tms?
      gerbiili ei ole viikossa kesyyntynyt omistajaansa heti, ja ei se pure tuosta vain..syy kyllä on

      • älämölöööööööööööö!

        pidin sitä vain sylissä yht äkkiä se oli mun sormessa kiinni ja verta tuli oon kyllä pidellyt sitä useemminkin ja sillä on kaveri, ei ollut mitään liikkeitä, istuin vain sängyllä.En tietäisin mitään syytä!!!!!!!!!


      • gerbiil
        älämölöööööööööööö! kirjoitti:

        pidin sitä vain sylissä yht äkkiä se oli mun sormessa kiinni ja verta tuli oon kyllä pidellyt sitä useemminkin ja sillä on kaveri, ei ollut mitään liikkeitä, istuin vain sängyllä.En tietäisin mitään syytä!!!!!!!!!

        eihän kädessäsi ollut mitään tiettyjä hajuja?gerbiilit kyllä usein maistelevat sormia, mutta eivät pure.mistäs ne gerbut on hankittu?jos eläinkaupasta, ne voivat olla villejä ja eivät ole ihmisiin kesyyntyneet, mutta ei kaikki.


      • älämälöööööööö
        gerbiil kirjoitti:

        eihän kädessäsi ollut mitään tiettyjä hajuja?gerbiilit kyllä usein maistelevat sormia, mutta eivät pure.mistäs ne gerbut on hankittu?jos eläinkaupasta, ne voivat olla villejä ja eivät ole ihmisiin kesyyntyneet, mutta ei kaikki.

        ei kädessäni ollut mitään hajua niinkuin ei ennenkään! gerbiilit on ostettu eläinkaupasta kyllä...no ovat kyllä olleet todella rauhallisia!!! gerbiili puri ja otti hampailla todella syvälti niin että veren vuoto ei meinannut lakata! onko tässä nyt jotain vikaa?


      • daisy
        älämälöööööööö kirjoitti:

        ei kädessäni ollut mitään hajua niinkuin ei ennenkään! gerbiilit on ostettu eläinkaupasta kyllä...no ovat kyllä olleet todella rauhallisia!!! gerbiili puri ja otti hampailla todella syvälti niin että veren vuoto ei meinannut lakata! onko tässä nyt jotain vikaa?

        On tuossa jotain pielessä, en usko, että gerbiilisi tahallaan puri. Omat purivat alussa, kun ne tuli meille. Tai no, yksi niistä puri, mutta ei enää. Luulisin, että kun totuttelet kärsivällisesti, niin eiköhän se siitä. Voithan kysyä sieltä eläinkaupasta apua..? Omat gerbuni saattavat maistella sormia, jos olen syönyt esim. mandariinia tai omenaa, tai jos kädet ovat hikiset... Eivät tosin kovin usein ja eivät kovaa... Mutta kärsivällisyyttä!


      • Anonyymi

        Se on lauma eläin ja tarvitsee toverin


    • älämölöllölölö!!!!!!!!

      kun sitä koittaa rauhpittaa ja kesyttää niin se yrittää purra! se toinen mun gerbu on todella rauhallinen nukahtaa syliinkin mutta se toinen on kokoajan puremassa!! ja aina yöllä mökistä kuuluu vinguntaa voisiko mun se pureva gerpuni purea sitä?

      • gerbiil

        kärsivällisyyttä!
        sinulle on jo sanottu, gerbiili ei totu viikossa.totuta ja tee luotamus siihen.aikaa voi menn, muista et purista, vedä hännästä tai JAHTAA!jos otat gerbut väkisin kiinni, menetät heti samantien saadun luottamuksen.gerbiilit eivät ole leluja.muista se


      • nöln

        munki gerbiili puri mua koska se ei ollu tottunu jaa niin käy usein


      • huolissaan olija
        gerbiil kirjoitti:

        kärsivällisyyttä!
        sinulle on jo sanottu, gerbiili ei totu viikossa.totuta ja tee luotamus siihen.aikaa voi menn, muista et purista, vedä hännästä tai JAHTAA!jos otat gerbut väkisin kiinni, menetät heti samantien saadun luottamuksen.gerbiilit eivät ole leluja.muista se

        Hei. Toinen kerbiileistäni nukkui viime yönä pois vain sen sisko on vielä hengissä miten se selviää tästä? kestääkö se siskonsa menetyksen olen siitä huolissani auttakaa.


      • Aino:)
        gerbiil kirjoitti:

        kärsivällisyyttä!
        sinulle on jo sanottu, gerbiili ei totu viikossa.totuta ja tee luotamus siihen.aikaa voi menn, muista et purista, vedä hännästä tai JAHTAA!jos otat gerbut väkisin kiinni, menetät heti samantien saadun luottamuksen.gerbiilit eivät ole leluja.muista se

        Tuossa vaiheessa epäilisin että olet tehnyt gerbsullesi jotain pahaa tai säikäyttänyt sen. Sillä jos gerbiili yrittää kokoajan purra sina, niin se ei ole ihan normaalia, sillä ei gerbiili ilman syytä pure. Gerbiili muistaa tilanteet joissa olet vaikkapa satuttanut sitä. On myös vaihtoehto, että gerbsusi on luonnevikainen.


    • Gerbujen onnellinen omistaja

      tottakai gerbut pure elujaa jos se on häiriintyny..herätin gerbuni kerran kun laitoin valot päälle ja laitoin sormeni sitten terraan..puri mua oikein railakkaasti pikkurillistä..se oikein roikku sormessa kun nostin sen ylös.. :( ei ollu kivaa

    • Dude_girl

      Minunkin n. 2w gerbiili puri ennen toisen gerbiilini kuolemaa.(kuoli n. 2 kk sitten)

      mutta sen jälkeen ei ole purrut? mikä syynä?? Kaipasiko ennen enemmän huomiota? nimittäin nyt kun saakaiken huomion itsekkeen,,, gerbiili puri minulle kanssa syvän haavan..

    • Hämyräkki

      Lemmikkieläinliikkeestä ostetut gerbut ovat usein aika "villejä" ja ne eivät ole vielä ehtineet muodostaa luottamussuhdetta ihmiseen. Eläinkaupoissa ei useinkaan ole aikaa käsitellä gerbiileitä, joten niiden kesyttäminen jää uuden omistajan tehtäväksi. Nyt sinun on käsiteltävä purevaa gerbiiliäsi joka päivä paksut hanskat kädessä (kannattaa ottaa niin tukevat hanskat, että gerbiili ei pysty puremaan läpi - monta hanskaa päällekkäin voi olla hyvä vaihtoehto). Jos gerbiili puree, sitä ei kannata heti laittaa takaisin terraarioon, sillä muuten se oppii että puremalla pääsee pois ikävästä tilanteesta.

      Gerbiilisi ei ole siis vielä täysin luottavainen sinua kohtaan, anna sille vaikka pähkinänpala kädestäsi aina välillä, niin se oppii, että sinulta on odotettavissa jotakin kivaa.

      • gebrukka

        hei! kuinka kauan yleensä kestää gerbiilin totuttaminen tai teillä itsellä? ne on varmaan vähän menettänyt luottamuksensa minuun kun kissa pääsi käsiksi niihin!ja millain saisi ne kaikkista helpoiten tottumaan minuun? en ole oiken myöskään saanut keksittuä niille kunnon nimeä voisikko ehdottaa semmoista joka sopisi poika gebrulle? mulla on ollut nimet musti poju we pusu ja nyt on viiksu ja vallu


      • strawberry96

        En kannata laittaa hanskoja, koska gerbiili ei tunnista hajuasi.!


      • hulihali
        strawberry96 kirjoitti:

        En kannata laittaa hanskoja, koska gerbiili ei tunnista hajuasi.!

        No ehkä aluks kannattaa, kun se on tottunut.


      • hulihali
        hulihali kirjoitti:

        No ehkä aluks kannattaa, kun se on tottunut.

        Siis sillon ottaa hanskat pois, kun se on tottunut eikä pure.


      • Meki kerran otettii meiän yksinäiselle gerbsulle kamuja 2 liikkeestä, nii se toine jope kuukauden totuttamisen jälkee puri vaan sitä meiän yksinäisyä :( se toine oli heti alusta alkaen ihan rauhalline, sit piti antaa se hullu pois ku se roikku hampaineen kahestimunki sormissa


    • joijo

      kun ostaa gerbiilin ensimmäinen viikko pitää antaa sen tutustua terraarioonsa vasta sen jälkeen sitä voi alkaa silitellä tai mtn.

    • Gerbalove

      ..puri minua juuri.. Kolmesta kohtaa niin että meni kokonaan läpi. Vertakin tuli kyllä ja pikkurilli on kivan kipeä xP Minustakin tämä oli täysin ilman syytä.. Tytöt olivat olleet juuri jonkun aikaa lattialla juoksentelemassa. (Ja tottakai valvonnalla. ) otin toisen kiinni , en jahdannut tai mitään, vaan otin sen kahdella kädellä varovasti lattialta, kun se istui pesuhiekkakupissaan. Pidin sitä hetken kädessä ja olin laskemassa sitä terraan, ja silloin se puri. Oikein roikkui sormessani. Virheen tein siinä että laskin sen heti takaisin terraan.. Veren takia.

      Gerbiilit ovat olleet minulla n. kaksi kuukautta, ja alussa kyseinen gerbiili näykki, mutta sain sen nyhdettyä pois siltä, mutta nyt se on hiljattain alkanut jälleen purra.. Olen ollut pienestä pitäen tekemisissä jyrsijöiden kanssa, enkä keksi mitään syytä miksi tyttöni puri minua, ja vieläpä niin kovaa.. Voisiko joku kokenut antaa vinkkejä? Miten puremisen saisi pois? Omat keinoni eivät nähtävästi auta..

      Kiitos jos joku voi auttaa :)

    • pöööpö

      kyllä munkin gerbbu puri mua sormeen. oikein kynnen alle auauauauauau!!! se oli sillon aika tottumaton ja nuori. Ei oo siitä eteenpäin purru.

    • Gerbiilin omistaja

      Gerbiili ei pure ilman hyvää syytä. Tässä vika on omistajassa. Opetelkaa hoitamaan gerbiileitänne hyvin. Oletteko lukeneet niistä kaiken mahdollisen? Netissä on monta hyvää gerbiiliaiheista sivua. Käykää kattoon!

      • gerbsu:)

        voiko joku kertoa hyviä osotteita netissä missä on gerbiilwist juttua?=)


    • jenaaa

      Mun gerbiili puri mua haava oli aika iso ja verta tuli.Vrheen tein siinä että otin se heti käteen seuraavana päivänä kun se oli meille tullu. Eläinkaupassa oleva myyjä sanoi että hän ei koskaan ole kuullut että gerbiilit puree. Olin ihan noprmaalisti sängyssä istumassa ja rapsutin sitä. Sitten se ytäkkiä nappasi sormesta kiinni ja roikkui siinä. Sitten päästi irti ja lähti kipitelemään johonkin sain sen kyllä kiinni ja siitä lähtien aina kun otan sen se yritää napata kiinni. PYYDÄN HYVIÄ NEUVOJA SELLAISILTA JOTKA TIETÄÄ NÄISTÄ JUTUISTA.

      • Asumi

        Gerbiili puree jos omistaja/ käsitteliä tekee väärin.

        Hyvä esimerkki.
        Juoksutin minun poikiani lattialle kunnes kaverini haluis ottaa sen syliin. Tämä nappasi suoraan Gerbiiliä hännäpäästä. Poikapas ei pitänyt siitä lainkaan ja kääntyi salaman nopeasti ja nappasi tätä sormesta kiinni.

        Kaveri säikähti ja nosti kätensä ylös ja päästi muutaman kyyneleen. Gerbiili roikui tämän sormessa kiinni oikein kunnolla. Kaveri meinasi ravistaa kättään mutta sanoin että USKALLAKKIN tehdä se. Laitoin kädet Gerbiilin alle että se putoisi kädelleni. Ei päästänyt vieläkään irti. Silitin sitä rauhallisesti ja sanoin että päästä irti. Se piti vielä hetken sormesta kiinni kunnes nosti käteni paremmin niin että gerbu oli käden päällä ja laitoin käden sen ympärille. Sitten se vasta päästi irti.

        Tämä gerbu ei ole KOSKAAN PURRUT MINUA. Mutta aina kun kaveri piti sitä sylissä se puri. Sille jäi hännän kiskomisestä huono maku.

        Nykyään kyseinen gerbiili on jo 4v. Maistelee se minua nykyisin mutta sekin voi olla jo vanhuuttaan.


    • Prisu

      Suihkepullo tekniikka!

      Lämmintä vettä ja sumutin päälle. Laita kätesi terraan jos tulee pureminen niin suihkauta! Mutta EI PÄÄHÄN!!! Anna gerbiilisi olla terrassa ja jos se puree niin uudestaan suihkauta. Jos se puree tokan kerran niin sitten jätä rauhaan ainakin puoleksi tunniksi. Jos ei pure ja tulee kädelle niin palkitse :) Kysyttävää? Jos gerbiili ei pure kannattaa se suihkutuksen jälkeen päästää hiekkaan kuivaamaan itteään :)

    • honeyhh

      gerppu on todennÄköisesti stressaantunu, totuta se ensin rauhallisemmin tarjoamalla herkkuja ym. ja sit kun se tulee käteen, niin sen voi ottaa aina vähäksiaikaa syliin, näin ainakin meillä. :)

      • ewere

        ostin kaupasta stressaantuneen gerbiilin ksoka haluan auttaa sitä' kun jäi säälittämään kun muut pääsee onnellisesti kotiin ja on muutenkin kaupoassa hyvät olot. no itse en ole väkisin niitä pitänyt kädessä mutta tuttuni otti sen muutaman kerran väkisin ja jahtasi kun ne ei antautunu mutta ne ei pure. näyttää että vaikka tuntisi hirveän paljon uhattuna olemista niin ei ne pure. :o


      • joku vaan 545v
        ewere kirjoitti:

        ostin kaupasta stressaantuneen gerbiilin ksoka haluan auttaa sitä' kun jäi säälittämään kun muut pääsee onnellisesti kotiin ja on muutenkin kaupoassa hyvät olot. no itse en ole väkisin niitä pitänyt kädessä mutta tuttuni otti sen muutaman kerran väkisin ja jahtasi kun ne ei antautunu mutta ne ei pure. näyttää että vaikka tuntisi hirveän paljon uhattuna olemista niin ei ne pure. :o

        kannattaa antaa ruoka kädestä niin gerpiilisi kiintyy sinuun


      • gerbiilityttö
        ewere kirjoitti:

        ostin kaupasta stressaantuneen gerbiilin ksoka haluan auttaa sitä' kun jäi säälittämään kun muut pääsee onnellisesti kotiin ja on muutenkin kaupoassa hyvät olot. no itse en ole väkisin niitä pitänyt kädessä mutta tuttuni otti sen muutaman kerran väkisin ja jahtasi kun ne ei antautunu mutta ne ei pure. näyttää että vaikka tuntisi hirveän paljon uhattuna olemista niin ei ne pure. :o

        Jos säälit gerbiiliä, älä nyt osta sitä ainakaan! Säälin takia ei lemmikkiä osteta! Vain jos on aihe ostaa lemmikki, ei koiranpentuakaan osteta koska se on niin söpö, kun se kasvaa aikuiseksi, sanotaan että se ei ole enää söpö, sitten se myydään. Säälistä tai söpöydestä ei lemmikin hankita ole kiinni .. Joten olkaa kärsivällisiä ostaessanne lemmikkiä tai lemmikkejä !!


    • OwO

      Hei vaan! Miksi kai puri? On joku kai?

    • gerbsu=)

      Voisko joku kertoa gerbiileitten näyttelyst?=)

    • Gerbils

      Mun gerbiili Veera,kun ostettiin se eläinkaupasta ,se ei aluksi purrut,mutta yhtäkkiä se näykkäsee sormeen ilman syytä ..
      Mistähän se johtuu ? :O

      • Gerbils

        Meillä on ollut jo yhteensä 10 gerbiiliä ja syy on gerbiilissä..


      • Juuh

        Siis vain näykkäisee? se vain maistelee sormeasi, mulla ne tekee sitä ihan koko ajan :D


    • Chief Brody

      Minä sain kerran pahan pureman, kun menin tappelun väliin. Omaa tyhmyyttäni, mutta tilanteeseen oli pakko puuttua. Yksi pojista roikkui hampailla sormestani.

      Onhan sinulla jäykkäkouristusrokotus voimassa?

    • Kisu+gerbut

      Mulla on kaikki gerbiilit aluks purru ku ei ollu vielä tottunu mun hajuu :) en muista kauanko meni että "kesyynty" ja eläin kaupasta on kaikki ostettu, ja verta on tullu käsistä. Nykyään ne ei pure mua ollenkaa mut jos joku vieras käsi menee terraarioon ni kyllä sitte purraa ja kovaa. Kaipa se niin menee et lemmikki ei pure kättä joka sitä ruokkii.

      Ja vielä aika hauska juttu: toinen edellisistä gerbiileistä puri ensimmäistä kissaamme kun katti tunki nenänsä liian lähelle terraarion katto kaltereita, kissa oppi ettei mennä enää niin lähette.

      Toinen tapaus on uuden kissani (pennun joka on tottunut pieniin eläimiin, eli ei jahtaa niitä) ja toisten gerbiilien kanssa, kun kissa ja gerbut nuuhkivat toisiaan saman terran kattokaltereiden välistä ja lopulta kissa kävi terran päälle nukkumaan ja rupesi kehräämään kun toinen gerbiili tunki etukäpälät kaltereiden läpi ja rupesi "rapsuttamaan" kissaa, harmi etten saanut videolle !

    • gerbufani

      Hei, mulla kans gerbu puri tosi kovaa ja verta tuli ihan kauheesti. Gerbiilini on 3,5 vuotta. Olin siivoamassa gerbun terraa ja aattelin nostaa sen toiseen terraan siksi aikaa, no vähän jouduin jahtaamaan sitä, mutta sain sitten kiinni, ja sit puri :(

      Mulla on tämmönen erikoinen terratsydeemi eli kaksi 80 cm terraa vierekkäin ja putken kautta pääsee vaihtamaan terraa. En ole koskaan tarvinnut nostaa gerbua koska oon antanut sen itse vaihtaa terraa, mut tänään sit aattelin kokeilla huonoin seuraamuksin koska aattelin ettei se pure kun muutkaan gerbiilini eivät ole purreet.

      En tiedä mikä lie on tällä gerbiilillä kun puree, muuten se yleensä on tosi seurallinen terraariossa ja tulee kerjäämään siemeniä kädestä, mut jostain syystä se ei vaan sit nostamisesta tykännyt, ehkä saatoin jahdata sitä liikaa.

      Mulla on tällä hetkellä 6 gerbiiliä ja muut ei oo mua purru kun tää yks jota en oo koskaan käsitellyt. Muita oon käsitellyt vähän ja eivät pure. Tää joka puree niin sen oon ostanut ihan kasvattajalta, silloin ostin niitä kolme eli äidin ja kaksi tytärtä. Äiti ja toinen tyttö on kuollut ja tää on ollut yksinäinen muutaman kuukauden ajan. Oon jo pitkään aatellut että otan vielä lisää gerbiileitä kun aika jättää tästä viimeisestä, mut nyt rupesin ajattelemaan uudestaan että jos nekin sit puree niin kannattaako niitä edes sit enää ottaa. Varmaan kuitenkin otan, pitää sit käsitellä vaikka hanskat kädessä.

      • Gerbuliina

        Gerbiili puree jos se kokee itsensä uhatuksi tai olonsa epävarmaksi.
        Jahtaaminen sai gerbiilin pelokkaaksi ja kun otit sen kiinni se luuli että peto nappasi--> puri puolustukseksi.
        Ja vaikka gerbiili on kasvattajalta ostettu se voi unohtaa miten kädessä ollaan jos sitä ei käsittele säännöllisesti ja silloin se on epävarma ja pelokas.
        Kuitenkin kasvattajalta ostettu gerbiili puree epätodennäköisemmin kuin eläinkaupasta ostettu koska kasvattaja käsittelee gerbiileitä pienestä pitäen.

        Ps. ihanan tilava asunto gerbiileilläsi :)


    • gerbiilityttö

      Omilla gerbuillani on yli metrin leveydeltään terraario. Siellä on tilaa möyriä :) Toinen gerbuistani on purrut lujaa vain yhdesti, reilu vuoden on kummatkin. Gerbiili puri siksi kun jouduin ottamaan sen hännän tyvestä kiinni kun nostin, laitoin käden mahan alle, mutta se tarrasikin sormesta, ja säikähdin, katsoin kauhussa gerbuani, kunnes ajattelin laittaa käteni alle, mutta siirsin käteni terraarioon, lopulta gerbun jalat ysi terraarion puruihin, kunnes se päästi irti ja sujahti pois. Sain opiksi siitä. Ei enää ole purrut! Joten olkaa kärsivällisiä koulutuksessa ja käsittelyssä..

    • HeLpMeE!!!

      MOI! miten voisin totuttaa mun gerbiilit siihen et ne ei lähtis mua pakoon ainaku laitan kättä terraariooon taii laitan niille ruokaa YMS. :O AINAKUN avaan terran kannen ne piiloutuvat koloihinsa.. Olisi kiva jos ne eivät pelkäisi niin paljoo.. Gerbiilit ovat olleet mulla vasta vuoden verran..mun pikkuveli ja mun pikkusisko kyllä meni vetämäään sitä toista hännästä mutta olen yrittänyt palauttaaa luottamuksen ja on palannutkin vähän mutta missä syy kun ne pelkäävät edelleen?? pliis auta

      • ötökkäfani

        ota möki pois ja laita varovasti ja hitaasti terraan ja anna olla jonkun aikaa


    • tarviinhelppii

      Mulla oli kaksi gerbiiliä ja toinen kuoli. Ostettiin kaksi pikkuista sille kaveriksi. Vanha gerbiilini puree ja raapii totutushäkkiä jon näkee jomman kumman pikkuisista. Kokeiltiin pitää sylissä samaan aikaan ja iso hyökkäsi pikkuisen kimppuun. Mua pelottaa että iso tekee jotain pikkuisille. Kannattaako enään totuttaa? Jos se on toivotonsa mikä olisi ratkaisu? En halua luopua kenestäkään :(((

    • shansai

      Moro! Eli mulle voi kertoa hyviä neuvoja käteen totuttamiseen. Olensaannut 2 poikaa vikko sitte, nyt niitä vois alkaa totuttaa käteen.
      Tos on s-osote: [email protected]

    • gerbbu hullu

      mul on 3 gerbiilii ja ostin ne netistä ja aijon ostaa vielä 2 poikaa =D eikä kukaan mun gerbiileist ole vielä purru mua =D mut ne on näykkiny vähän. mut mun mielestä jos gerbiili puree niin mä toimisin näin: pitäisin paksuja nahka hansikkaita kädessä mut hieroisin ensin käteni hajua nahka kintaisiin ja ottaisin gerbiilin käteeni enkä päästäisi sitä pois ennen kuin se on lopettanut puremisen =D ja kun se ei purisi antaisin sille pienen palkinnon siemenen yms.

    • mopsipopsi1

      meil on 2 gerpiilii ja toinen niistä puri mun siskoo sormee monte kertaa ja siit tuli verta onks tää normaalii?

    • kirppupojat

      Huh huh, näitä viestejä lueskellessa ei voi ku miettiä, minkä ikäisille lapsille gerbiilejä oikein annetaan.. Teksteistä kyllä huomaa että suurin osa täällä on hyvinkin nuoria. Itse en gerbiilejä lasten käsiin antaisi...

      Ja kyllä gerbut siitä pikkuhiljaa kesyyntyvät, kun niiden kanssa viettää aikaa. Itse olen viettänyt hyvinkin pitkiä aikoja terraarion vierellä seisten, käsi terraariossa. Lopulta pojat ovat aina tulleet tutkimaan tapahtumia ja kiipeilleet kädellä.
      Hellävarainen ja rauhallinen käsittely mahdollisimman usein. Omani ovat ainakin kesyyntyneet hyvää vauhtia.

      • uusi tulokas

        Monissa paikoissa sanotaan että gerbiilit ovat sopivia lemmikkejä lapsille. Mulla on kaks gerbiiliä ne tulivat tosin vasta eilen mutta ovat ihania. Käsittelyä en ole pahemmin aloittanut.( koska totuttelevat uuteen psikkaan)Ovat tosi uteliaita. Kun laitoin ruokaa niille Nii tulivat heti haistelemaan ja toinen tuli kädelle. Miten mun kannattaisi aloittaa käsittely?


      • gerbiilitonparhaita
        uusi tulokas kirjoitti:

        Monissa paikoissa sanotaan että gerbiilit ovat sopivia lemmikkejä lapsille. Mulla on kaks gerbiiliä ne tulivat tosin vasta eilen mutta ovat ihania. Käsittelyä en ole pahemmin aloittanut.( koska totuttelevat uuteen psikkaan)Ovat tosi uteliaita. Kun laitoin ruokaa niille Nii tulivat heti haistelemaan ja toinen tuli kädelle. Miten mun kannattaisi aloittaa käsittely?

        Voit tehdä vaikka silleen että aina kun ne tulevat kädelle niin annat jonkun palkinnon :D


    • ötökkäfani

      Minun gerbiilini eivät ole koskaan purreet kovaa. Haimme ne lemmikkieläiniikkeestä ja ne olivat arkoja, mutta annoin niiden olla useamman päivän ennenkuin koskin tai nostin niitä. Laitoin varovasti ja hitaasti käden dunaan ja annoin olla enkä yrittänyt ottaa käteen. Nyt viikon kuluttua tytöt ovat sosiaalisia ja eivät pelkää kättä tai minua ollenkaan.. tsemppiä ole kärsivällinen.. Mieleeni tuli että gerbu saattoi olla sairas koska ne ei yleensä pure.

    • Hössötyspössötys

      Jos gerbiilisi puree sinua, kun laitat kätesi terraarioon, älä nosta kättäsi heti pois, silloin gerbiilisi oppii, että näin se pääsee helposti pois kiusallisesta tilanteesta. :)

    • Gerbiili-Fani :3

      Se halusi maistaa sua, tai sitten sitä pelotti, tai sitten se oli vain aggressiivinen. (:

      Ei siis mitään pelkoa! (:



      Mulle ei kyllä ole tullu mitään haavaa, verta vain.

      Juu, thanks again. :))
      By: Gerbiili-Fani :3

    • Gerbiili

      Pureminen voi myös johtua hajusta. Jos olet juuri syönyt jotain tai kätesi muuten tuoksuu sen mielestä hyvälle. Minunkin gerbiili puraisi minua mukavasti peukaloon:( Sattui...

    • Anonyymi

      Mä pidän aina tyhjässä terraariossa kättä niin et gerbiilit itse tulevat haistelemaan ja alkavat kiipeillä kädelle. Otan kaikki piilooaikat pois, etteivät mene piiloon.
      Kesyyntyvät nopeasti.

    • Anonyymi

      Mitä teen kun laitan mun gerbiileille ruokaa ja pienempi on heti tulossa puremaan. Myös kun pöyhin puruja niin pienempi on salamana tulossa puree. Molemmat ovat siis poikia ja 7kk ikäisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe