TOllanen olis kaupassa ja oon miettiny et geissin siihen vaihtais.. voimaa olis 120 heppaa ja vuosmalli -87. Onko kellään tietoa minkälainen kyseinen ford on koneena? tyyppiviat? kestävyys? kaikki info otetaan kiitollisena vastaa :)
FORD 8210
5
7510
Vastaukset
- vakiona
110 hv DIN 400 Nm@1200 r/min
Siinä moottorissa on joko turbo tai mahdottomat savut, jos se oikeasti antaa 120 hevosvoimaa. Mutta TW-forteissa tetenkin antaa vaikka 180 hv kun on turbo ja välijäähdytin...
Kun muistetaan, että koneessa on muut osat tarkoitettu huomattavasti pienempään 4-sylinteriseen kymppisarjan koneeseen (no, vahvistettu taka-akseli) , on mahdollista, että rasitat voimansiirtolinjaa turhankin paljon. Osta ennemmin jokin vastaavalla moottorilla varustettu TW-sarjan traktori(tai joku 8630 - malli) .
Itse olen sitä mieltä, että tuo Ford on mukava ja ergonominen, ja että voimansiirtokin on tilanteen tasalla, ainakin varovaisele kuskille, kytkin on keraaminen (oli viistonnisissakin joskus 70-luvun alussa keraamiset kytkimet !) kaksi apusylinteriä lienee tarpeen, mutta pelkään noissa kuusisylinterisissä kahdenkymmen vuoden vähittäisen tehonnoston noin 65:sta hv:sta 110-120 hevosvoimaan olevan jo vähän liikaa..
Joku syy siinä on, että noita hyljeksitään käytettyjen tarhoilla, hinnasta päätellen, vierastaakohan ihmiset 3 metrin korkeutta, valtavaa akseliväliä ja takakenollaan pönöttävää korskeata ulkopmuotoa ?
-SS-- Jesse James
Jos se on takaveto niin vaikeaa saada edes paripyöriä pitämään, paitsi maantiellä.
Äkeen edessä sutii takapotku, kynnössä myös. Nelikko on vetopeli, mutta molemmat kömpelöitä. Siinä kuski istuu korkealla. Siellä kuski heiluu kuin puolukka p....ssa. Maantiellä ajelee, hyvä näkyvyys. Kestää se ellet ruuvaile syöttöä lisää. - Ford
Jesse James kirjoitti:
Jos se on takaveto niin vaikeaa saada edes paripyöriä pitämään, paitsi maantiellä.
Äkeen edessä sutii takapotku, kynnössä myös. Nelikko on vetopeli, mutta molemmat kömpelöitä. Siinä kuski istuu korkealla. Siellä kuski heiluu kuin puolukka p....ssa. Maantiellä ajelee, hyvä näkyvyys. Kestää se ellet ruuvaile syöttöä lisää.Takavetoihin kannattaa vaihtaa ne alkuperäiset lipsuttimet pois ja tilalle jotain 20.8-R38 tai vaikka 520 sarjalaiset kuten itsellä on pienemmässä takavetoisessa.
Tuo 8210 lienee kuitenkin neliveto. - Kartza
Ford kirjoitti:
Takavetoihin kannattaa vaihtaa ne alkuperäiset lipsuttimet pois ja tilalle jotain 20.8-R38 tai vaikka 520 sarjalaiset kuten itsellä on pienemmässä takavetoisessa.
Tuo 8210 lienee kuitenkin neliveto.Kyl toi nelikko olis.. kova vetokone varmasti.. Siihen tulis mp liftin kuormaaja vielä nokalle.. turbolla siitä on otettu se 120. Kankee se on kyl varmasti käännellä.. ja iso..mut saapahan koulun pihassa vietyä vielä vähä enemmän opettajilta parkkitilaa :D:D
- LASU
elellään tämmösen vapaasti hengittävän kutosen.
t: L.Julin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783190
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313301752- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51310Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264