Mikähän on Suomessa liikennemerkkien lisäkilvissä käytettävä fontti?
Fonttikysely
8
17599
Vastaukset
- itype
Fontti ei liene mikään tunnettu kirjain, vaan se on ilmeisesti tiehallinnon itse suunnittelema tai tilaama pienaakkonen. Siltä se vähän näyttää, kapea vähän epäonnistunut groteski, joka ei sentään ole aivan niin huono kuin esimerkiksi suomalaisten autojen rekisterikilpien täysin virheelliset kirjaimet ja numerot, jotka alkeellisuudessaan kertovat että yhtään ammattitaitoista graafikkoa ei ole koskaan istunut vankilassa. Siellähän ne kilvet kai tehdään? Kannattaisko kysyä tiehallinnosta?
- rehellistä-kansaa
Suomalaisethan on tunnetusti rehellisiä.
Täällä ei rahaa väärennetä!
- dfggggg
Suomessa opastusmerkeissä on käytössä tekstityyppi joka on Tiehallinon edeltäjän Tie- ja Vesirakennushallituksen 1960-luvulla itse kehittämä tyyppi. Lisää asiasta :
http://alk.tiehallinto.fi/julkaisut/pdf/3200927-vopastusmerkkienluettavuu.pdf - fontti hukassa
Kiitoksia avustaneille vastauksista.
- Thevangelist
Täällä on digitaalinen versio ladattavissa, mutta kirjainten välistykset kannattaa tarkistaa jos käyttää sitä johonkin: https://github.com/thevangelist/tie/
- fsfdsfdsfsf
Ihme että tuollaisiakin fontteja jostain voi saada.
- trollerson
fsfdsfdsfsf kirjoitti:
Ihme että tuollaisiakin fontteja jostain voi saada.
Äkkiähän siitä fontin koneelle pyöräyttää, jos vain on hyvät kuvat / materiaalit.
- Yary
HKV 135
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253770
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422762Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532290Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131799Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191540Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531512- 971399
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621261Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951204