On taas kohta aika vaihtaa leasingautoa ja huomasin, että Golfista on tulossa 4motion bensakone-Variantiin. Onko arvon herroilla tahi rouvilla kokemusta Golf 4motionista? Ennen se taisi olla 1,8/125hp koneella.
Golf 4motion
14
3327
Vastaukset
- 2motion
Jos kerran lompakkosi on niin avara, että haluat maksaa nelivedon tuoman lisän bensalaskuusi. VW:n bensakoneet kun muutenkin eivät ole niitä kaikkein taloudellisimpia. HUOM: jos vaikka ajat maantienopeudella (>80km/t) neliveto ei ole kytkettynä mutta lisääntynyt paino ja ylimääräiset mukana pyörivät akselit nivelineen lisäävät kulutusta.
4motion muuten jarruttaa 3lla pyörällä saadakseen voiman jaettua tasaisesti kaikille 4lle pyörälle.
Mihin muuten tarvitset nelivetoa?
Me maalaiset pärjäämme kyllä ilman nelivetoakin vuoden jokaisena päivänä! - HABA
Mitä haluat tietää? Itselläni on Golf Variant Tdipd 4motion. Loistava peli.
PS. Minusta tuossa edellisessä vastauksessa paistaa läpi jonkin asteinen purkamaton katkeruus. Kysymykseenkään se ei taida vasta. Onko se leasing-autoja vai nelivetoja kohtaan suunnattu ???- 2motion
miks vitussa pitäis olla 4motion, mielummin samalla rahalla vaikkapa audi!
- TeroPee
Itse kyselin vast'ikään maahantuojalta juuri tuollaista autoa ja vastaus oli seuraava:
"2-litraista neliveto Variant Golfia ei ole Suomen tuontiohjelmassa,
joten tällaista autoa ei pysty tilaamaan Suomesta.
Jos olet ulkomailla töissä niin sitäkautta pystyt tilaamaan
tällaisen auton Suomeen, mutta muuten se mahdotonta.
Tarkempia tietoja Volkswagen malleista saat internet sivuiltamme
www.volkswagen.fi"
Mistä olet saanut tiedon tuollaisen auton markkinoille tulemisesta?
Toisaalta, Skoda Octavian saa samalla tekniikalla varustettuna (2.0l bensa ja 4-veto) hintaan 169.900,- kun nykyisin Golf Variant 2.0 Comfortline maksaa 157.500,- ja diesel-puolella etu- ja nelivedon hintaero on 18.000 mk.- tahtoo silti nelivedon
Ainakin TM:n Volkswagen Golf -mainoksessa on komeasti ilmoitettu 2.0/85kW Variant 4Motion. Eikä se ole ainoa mainos, jossa olen tämän nähnyt. HInta Firstline -varustelulla oli n. 175tmk. Perustuu siis lehtimainoksen tietoihin
- HABA
tahtoo silti nelivedon kirjoitti:
Ainakin TM:n Volkswagen Golf -mainoksessa on komeasti ilmoitettu 2.0/85kW Variant 4Motion. Eikä se ole ainoa mainos, jossa olen tämän nähnyt. HInta Firstline -varustelulla oli n. 175tmk. Perustuu siis lehtimainoksen tietoihin
Kun olin omaa autoani hankkimassa, kiinnostuin aluksi 90hv tdi nelivedosta. Kun menin sitä kyselemään, sanoivat, ettei kyseistä autoa ole saatavana lainkaan (vaikka mainoksessa ja hinnastossa lukikin). Kyselyjen jälkeen selvisi, että on niitä sittenkin niitä saatavana, tieto vain kulki myöhässä. Päätinkin sitten ottaa 115hv koneen koeajon kestettyä siinä vaiheessa n. 15 sekuntia.
Eli kannattanee pyytää selvittämään asiaa, milloin bensakonetta on saatavana. Toivottavasti saat auton. - tahtoo nelivedon yhä vaan
HABA kirjoitti:
Kun olin omaa autoani hankkimassa, kiinnostuin aluksi 90hv tdi nelivedosta. Kun menin sitä kyselemään, sanoivat, ettei kyseistä autoa ole saatavana lainkaan (vaikka mainoksessa ja hinnastossa lukikin). Kyselyjen jälkeen selvisi, että on niitä sittenkin niitä saatavana, tieto vain kulki myöhässä. Päätinkin sitten ottaa 115hv koneen koeajon kestettyä siinä vaiheessa n. 15 sekuntia.
Eli kannattanee pyytää selvittämään asiaa, milloin bensakonetta on saatavana. Toivottavasti saat auton.Katsoin juuri viimeisimmästä TM:stä ja kyllä ainakin omassa painoksessani kirkkaasti väitetään, että valikoimassa on 66kW TDI JA 85 kW bensa 4Motion. Ja teille, autohankintani kyseenalaistajat: En pidä teitä juuri minään. Ajan vapaalla autoedulla, en siis maksa bensoista juuri paskaakaan, huollon ajaksi saan aina vara-auton eikä kulutuksesta tarvitse välittää. Hajotkaa!
- neliveto on pakkomielle
HABA kirjoitti:
Kun olin omaa autoani hankkimassa, kiinnostuin aluksi 90hv tdi nelivedosta. Kun menin sitä kyselemään, sanoivat, ettei kyseistä autoa ole saatavana lainkaan (vaikka mainoksessa ja hinnastossa lukikin). Kyselyjen jälkeen selvisi, että on niitä sittenkin niitä saatavana, tieto vain kulki myöhässä. Päätinkin sitten ottaa 115hv koneen koeajon kestettyä siinä vaiheessa n. 15 sekuntia.
Eli kannattanee pyytää selvittämään asiaa, milloin bensakonetta on saatavana. Toivottavasti saat auton.HABA, kiitos kannustuksesta. Kun ajat omallasi liukkaalla, miten automaattisen nelivedon kytkeytymisen huomaa - vai huomaako sitä ollenkaan? Kaarrekäytös? Saako kaasun tallaus mutkassa myös perän sladiin?
Saapas nähdä, onko uudella 74kW:n pumppusuutinkoneella varustettu korvaamassa 66kW TDI:n. - tdipd ja xx
neliveto on pakkomielle kirjoitti:
HABA, kiitos kannustuksesta. Kun ajat omallasi liukkaalla, miten automaattisen nelivedon kytkeytymisen huomaa - vai huomaako sitä ollenkaan? Kaarrekäytös? Saako kaasun tallaus mutkassa myös perän sladiin?
Saapas nähdä, onko uudella 74kW:n pumppusuutinkoneella varustettu korvaamassa 66kW TDI:n.viime keväänä ajamassa Boran 4motionin
ja täytyy sanoa, että ajettavuus on mahtava. Tuli vaan siinä pikkuteitä ajellessa sellainen ajatus mieleen, että ko. autolla on helppo (?) ylittää sekä itsensä että elektroniikan tuoma hyöty ja sitten mennään ja kauas pusikkoon. Lisäksi tehohukka oli aika huomattava verrattuna hieman myöhemmin ajamaani etuveto Golfiin. Varmasti se on kiva peli ja sillä sai perän halutessaan irti, mutta minä en ainakaan halunnut maksaa 18000mk suhteellisen turhaksi kokemastani varusteesta. Nykyisessä Golfissani on ASR ja EDP vakiona ja sekin etenee kivasti. Makuja on tietysti monia! - HABA
neliveto on pakkomielle kirjoitti:
HABA, kiitos kannustuksesta. Kun ajat omallasi liukkaalla, miten automaattisen nelivedon kytkeytymisen huomaa - vai huomaako sitä ollenkaan? Kaarrekäytös? Saako kaasun tallaus mutkassa myös perän sladiin?
Saapas nähdä, onko uudella 74kW:n pumppusuutinkoneella varustettu korvaamassa 66kW TDI:n.Sitä kytkeytymistä ei huomaa tavallisessa ajossa muusta kuin siitä, että auto ei sudi. Luistonesto kurahtelee välillä edessä ja takana. Näin siis ihan hissukseen ajellessa.
Jos pysähtyy liukkaaseen mäkeen (lumi, jää, irtosora), nelivedon kytkeytymisen huomaa siitä, kun pito paranee välittömästi toisen etupyörän sutaistua. Luistonesto tulee mukaan ja takaveto. Viive on paljon lyhyempi, kuin syncrossa mutta kuitenkin erotettavissa (n.½ sek)
Liukkaalla tiellä tasaisella kaasunkäytöllä ajo on vakaata myös mutkissa. Takavedon voiman tuntee siitä, että perä ei irtoa niin helposti jäätiköllä kuin etuvetoisessa kun pyörät ei jarruta ja siten aiheuta peräluisua. Jos kaasua vähän varpaalla härnää, saa takapään irti ja voi ajaa nelipyöräluistossa (siis pienissä kaupunkinopeuksissa eikä motarilla - sanon vaan ettei ala se varoittelu vaarallisesta ajotavasta).
Mitä tulee liukkaankelin ajoon niin nelivedolla ajelee lähempänä kesäkelitunnelmia hyvän pidon vuoksi (en asu Helsingissä enkä siellä päinkään ja siksi en elä kesäkelissä ympäri vuoden) Suurempia nopeuksia ei ole syytä käyttää. Etu tulee ohituksissa, lähdöissä, lumella, jäällä ja sohjoisella pinnalla ajettaessa. Ylipäätään talvikelissä muuttuvat tieolosuhteet kuten kaistanvaihto motarilla eivät tunnu kuten etu/takavedolla.
Renkaista sanoisin sen, että täällä missä asun on jäätä asfalttiteillä varsin runsaasti. Nastat kyllä pitää rapinaa vedon ollessa päällä sekä etu- että takapäässä. Aiemmin mietin kitkarenkaita mutta nyt olen siinä vakaassa uskossa että nastarenkaan sivuttaispito iljanteella on kitkarengasta parempi ja siksi tulen pysyttelemään nastoissa (tilanne voisi olla toinen eteläsuomen suolassa tai pohjoisen alati lumipintaisilla teillä). - neliveto suorastaan himottaa!!
HABA kirjoitti:
Sitä kytkeytymistä ei huomaa tavallisessa ajossa muusta kuin siitä, että auto ei sudi. Luistonesto kurahtelee välillä edessä ja takana. Näin siis ihan hissukseen ajellessa.
Jos pysähtyy liukkaaseen mäkeen (lumi, jää, irtosora), nelivedon kytkeytymisen huomaa siitä, kun pito paranee välittömästi toisen etupyörän sutaistua. Luistonesto tulee mukaan ja takaveto. Viive on paljon lyhyempi, kuin syncrossa mutta kuitenkin erotettavissa (n.½ sek)
Liukkaalla tiellä tasaisella kaasunkäytöllä ajo on vakaata myös mutkissa. Takavedon voiman tuntee siitä, että perä ei irtoa niin helposti jäätiköllä kuin etuvetoisessa kun pyörät ei jarruta ja siten aiheuta peräluisua. Jos kaasua vähän varpaalla härnää, saa takapään irti ja voi ajaa nelipyöräluistossa (siis pienissä kaupunkinopeuksissa eikä motarilla - sanon vaan ettei ala se varoittelu vaarallisesta ajotavasta).
Mitä tulee liukkaankelin ajoon niin nelivedolla ajelee lähempänä kesäkelitunnelmia hyvän pidon vuoksi (en asu Helsingissä enkä siellä päinkään ja siksi en elä kesäkelissä ympäri vuoden) Suurempia nopeuksia ei ole syytä käyttää. Etu tulee ohituksissa, lähdöissä, lumella, jäällä ja sohjoisella pinnalla ajettaessa. Ylipäätään talvikelissä muuttuvat tieolosuhteet kuten kaistanvaihto motarilla eivät tunnu kuten etu/takavedolla.
Renkaista sanoisin sen, että täällä missä asun on jäätä asfalttiteillä varsin runsaasti. Nastat kyllä pitää rapinaa vedon ollessa päällä sekä etu- että takapäässä. Aiemmin mietin kitkarenkaita mutta nyt olen siinä vakaassa uskossa että nastarenkaan sivuttaispito iljanteella on kitkarengasta parempi ja siksi tulen pysyttelemään nastoissa (tilanne voisi olla toinen eteläsuomen suolassa tai pohjoisen alati lumipintaisilla teillä).Kiitos vastauksesta; antoivat vahvistusta. Ihmetyttää maahantuojan ilmoitus siitä, ettei 2.0 85kW kuulu maahantuontiohjelmaan. TM 20/00 s. 115-116 aukeamalla on selvästä sanottu, että malli on ohjelmassa hintaan 170,400 (FL)
- tdipd ja xx
HABA kirjoitti:
Sitä kytkeytymistä ei huomaa tavallisessa ajossa muusta kuin siitä, että auto ei sudi. Luistonesto kurahtelee välillä edessä ja takana. Näin siis ihan hissukseen ajellessa.
Jos pysähtyy liukkaaseen mäkeen (lumi, jää, irtosora), nelivedon kytkeytymisen huomaa siitä, kun pito paranee välittömästi toisen etupyörän sutaistua. Luistonesto tulee mukaan ja takaveto. Viive on paljon lyhyempi, kuin syncrossa mutta kuitenkin erotettavissa (n.½ sek)
Liukkaalla tiellä tasaisella kaasunkäytöllä ajo on vakaata myös mutkissa. Takavedon voiman tuntee siitä, että perä ei irtoa niin helposti jäätiköllä kuin etuvetoisessa kun pyörät ei jarruta ja siten aiheuta peräluisua. Jos kaasua vähän varpaalla härnää, saa takapään irti ja voi ajaa nelipyöräluistossa (siis pienissä kaupunkinopeuksissa eikä motarilla - sanon vaan ettei ala se varoittelu vaarallisesta ajotavasta).
Mitä tulee liukkaankelin ajoon niin nelivedolla ajelee lähempänä kesäkelitunnelmia hyvän pidon vuoksi (en asu Helsingissä enkä siellä päinkään ja siksi en elä kesäkelissä ympäri vuoden) Suurempia nopeuksia ei ole syytä käyttää. Etu tulee ohituksissa, lähdöissä, lumella, jäällä ja sohjoisella pinnalla ajettaessa. Ylipäätään talvikelissä muuttuvat tieolosuhteet kuten kaistanvaihto motarilla eivät tunnu kuten etu/takavedolla.
Renkaista sanoisin sen, että täällä missä asun on jäätä asfalttiteillä varsin runsaasti. Nastat kyllä pitää rapinaa vedon ollessa päällä sekä etu- että takapäässä. Aiemmin mietin kitkarenkaita mutta nyt olen siinä vakaassa uskossa että nastarenkaan sivuttaispito iljanteella on kitkarengasta parempi ja siksi tulen pysyttelemään nastoissa (tilanne voisi olla toinen eteläsuomen suolassa tai pohjoisen alati lumipintaisilla teillä).muuten ole luistonesto joka kurahtelee. Ainakin minulla etuvedossa jos ottaa luistoneston pois, niin silti kurahtelee (eli jarru menee päälle/pois) toinen pyörä. Sen on pakko olla VW:n "elektroninen tasauspyörästön lukko". Vaikkakin sitä myydään lisävarusteena 1300mk hinnastossa! Huijaustako?
- HABA
tdipd ja xx kirjoitti:
muuten ole luistonesto joka kurahtelee. Ainakin minulla etuvedossa jos ottaa luistoneston pois, niin silti kurahtelee (eli jarru menee päälle/pois) toinen pyörä. Sen on pakko olla VW:n "elektroninen tasauspyörästön lukko". Vaikkakin sitä myydään lisävarusteena 1300mk hinnastossa! Huijaustako?
kas helkkaria, niinpä sopisi olemaan. Eikös se tule vakiona pd-versioihin ? 4motioniin tulee ilman lisälaskua.
- tdipd ja xx
HABA kirjoitti:
kas helkkaria, niinpä sopisi olemaan. Eikös se tule vakiona pd-versioihin ? 4motioniin tulee ilman lisälaskua.
kaikissa esitteissä ja esim. stockan autosivuilla se on eri hintaan saatavissa. Tosin ei ole eka kerta, kun VW:n esitteet/web-sivut eivät ole ajan tasalla....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232