Heips!
Voisiko joku kertoa greippimehun kansanuskomuksen? Mihin uskotaan/uskottiin vaikuttavan? Ovulaatioon? Limakalvoon? Naiseen kuitenkin, vai?
Nimimerkillä -kaikki keinot käyttöön ;)
Greippimehu
7
8302
Vastaukset
- Aino
Limakalvon paksuuteen tuntuu minulla ainakin vaikuttavan parantavasti. Kai siinä on joitain (happamia?) ainesosia, mikä sen tekee. Jollakin oli ihan gyne määräämällä määrännyt mehua samaisen asian takia. Enpä tiedä siitä sen enempää :)
- mietiskelijä
Taitaa viestinä hieman sivuta kysymystäsi, mutta halusin kuitenkin vastata. Eli olen itse tällä hetkellä viimeisilläni raskaana. Raskauden alussa himosin aivan älyttömästi greippejä ja greippimehua, enkä ollut ainut, vaan moni muukin on kertonut tästä valtavasta greippi himosta. Olisiko greipillä sitten joku vaikutus johonkin päin. Olen myöskin kuullut tarinan äidistä joka onnistui tulemaan raskaaksi juotuaan jonkun aikaa greippimehua. Niin ja sitten olen kuullut myös väitteitä greippimehun vaikutuksesta lapsen sukupuoleen, eli jonkinlainen yhteys tyttölapseen on greipillä. Joku taianomainen ja mystinen vaikutus siis greipillä täytyy olla =) Sitähän voi turvallisin ja hyvin mielin kokeilla, koska on todella terveellistä juomaa! Ei muutakun greippejä/greippimehua ja iloisia ajatuksia joka päivään, niin ja kannattaa yrittää unohtaa "liika yrittäminen" niin kyllä se vauva sieltä alkunsa saa =)
Hyvää kesän odotusta ja vappua! - tyttö maalta
ei voi olla kovin vanha kansanuskomus.
Onko greippi tunnettu Suomessa edes sata vuotta?
Tuskin- turhaa
stressiä palstasta. Kysymys oli ihan hupaisa eikä kannata viisastella. Kansanuskomus tai ei, väliäkö sillä.
Sitrushedelmät tulivat eurooppaan 1800 luvulla. Ainakin luulisi suomen ylimystön nauttineen niistä jo tuolloin.
- ja lääkkeet
Voikohan juoda greippimehua jos syö teroluteja? Muistelisin kuulleeni että greippi muuttaa jotenkin lääkkeen tehoa...
- Malla
Eli greippimehu kannattaa aina tosiaankin ottaa eri aikaan kuin mahdolliset vitamiinit/laakkeet. Greippimehu saattaa laimentaa joidenkin laakkeiden vaikutusta jos juot mehua nielaistaksesi tabletit. Nauti siis mehu laakkeiden ottamisen valisina aikoina.
- -piip-
Malla kirjoitti:
Eli greippimehu kannattaa aina tosiaankin ottaa eri aikaan kuin mahdolliset vitamiinit/laakkeet. Greippimehu saattaa laimentaa joidenkin laakkeiden vaikutusta jos juot mehua nielaistaksesi tabletit. Nauti siis mehu laakkeiden ottamisen valisina aikoina.
Kaikille greippimehun juominen ei sovi...itselläni kävi niin että limakalvo ohentui huomattavasti...joten sain piikkiä vatsaan jotta limakalvo paksuuntuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747