reittilento & lomalento??

-stupid

Sivistyksessäni on todella suuri aukko,kun en tiedä mitä eroa on reittilennolla ja lomalennolla.. Voisiko joku ystävällisesti valaista tietämätöntä.

12

18942

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa

Rettilento. Fiksut,järkevät,kielitaitoiset,koulutetut.
      Lomalento.
      MAALAISET,kielitaidottomat,tyhmät,idiootit.....
      Reittilennoilla tarjoilu ilmaista.
      Lomalennoilla tyhmä turisti maksaa juomistaan

• Anni

Kun jaksoit vastata niin mikset vastannut samalla asianmukaisesti?

a) kummasti myös fiksuja, kielitaitoisia ihmisiä kaupungeistakin, matkustaa charter-lennoilla lomalleen...Jos pelkästään maalaiset lentäisivät lomalennoilla, koneet jäisivät hyvin vajaiksi...

b) myös reittilennolla pääsee lomalle...Yleensä on vain helpompi ostaa pakettimatka, pääsee yhdellä lomalennolla suoraan lomakohteeseen.

c) reittilennoilla tarjoiluilmaista? sinä en ainakaan taida hirveästi lentää? Mm. SASilla, Iberialla, Austrian Airlinesilla, Blue1lla jne. jne. maksaa syötävät ja juotavat turisti-luokassa.

d) lomalennoilla turistit maksavat juomistaan sen takia, että lennon kokonaishinta on niin edullinen, että se ei kata juomia....

Eli alkuperäiselle: Lomalennot eli charter-lennot ovat pääsääntöisesti eri matkatoimistojen "vuokraamia" koneita. Jokaisella toimistolla on siis kiintiö tiettyyn lentoon. Joskin esim. Finnair ja Air Finland myyvät myös itse paikkoja tiettyyn kohteisiin. Lennoilla on myös one-class periaate, eli yksi matkustusluokka.
        Lomalentojen palvelukonsepti on sellainen, että lennolla on ilmainen ruoka (sis. lipun hintaan), mutta juomat muu pieni purtava on maksettava itse. Myös kuulokkeet maksavat. Useimmilla lennoilla on mahdollisuus tehdä tax-free ostoksia koneen myyntivaunuista.

Reittilento: voit varata matkatoimistosta tai netistä itse. Yleensä reitistä riippuen useampi matkustusluokka esim. First Class/Business Class/Economy, tai Business Class/Economy Flex/Economy...Hyvin reitti ja yhtiökohtaista. Myös reitistä/yhtiöstä riippuen lennolla saat ilmaisen aterian & juomat.
        Reittilentoyhtiöillä on myös omat kanta-asiakasjärjestelmänsä, eli ansaitset pisteitä lennoista. JNE.

• lentää hirveästi
        Anni kirjoitti:

a) kummasti myös fiksuja, kielitaitoisia ihmisiä kaupungeistakin, matkustaa charter-lennoilla lomalleen...Jos pelkästään maalaiset lentäisivät lomalennoilla, koneet jäisivät hyvin vajaiksi...

b) myös reittilennolla pääsee lomalle...Yleensä on vain helpompi ostaa pakettimatka, pääsee yhdellä lomalennolla suoraan lomakohteeseen.

c) reittilennoilla tarjoiluilmaista? sinä en ainakaan taida hirveästi lentää? Mm. SASilla, Iberialla, Austrian Airlinesilla, Blue1lla jne. jne. maksaa syötävät ja juotavat turisti-luokassa.

d) lomalennoilla turistit maksavat juomistaan sen takia, että lennon kokonaishinta on niin edullinen, että se ei kata juomia....

Eli alkuperäiselle: Lomalennot eli charter-lennot ovat pääsääntöisesti eri matkatoimistojen "vuokraamia" koneita. Jokaisella toimistolla on siis kiintiö tiettyyn lentoon. Joskin esim. Finnair ja Air Finland myyvät myös itse paikkoja tiettyyn kohteisiin. Lennoilla on myös one-class periaate, eli yksi matkustusluokka.
        Lomalentojen palvelukonsepti on sellainen, että lennolla on ilmainen ruoka (sis. lipun hintaan), mutta juomat muu pieni purtava on maksettava itse. Myös kuulokkeet maksavat. Useimmilla lennoilla on mahdollisuus tehdä tax-free ostoksia koneen myyntivaunuista.

Reittilento: voit varata matkatoimistosta tai netistä itse. Yleensä reitistä riippuen useampi matkustusluokka esim. First Class/Business Class/Economy, tai Business Class/Economy Flex/Economy...Hyvin reitti ja yhtiökohtaista. Myös reitistä/yhtiöstä riippuen lennolla saat ilmaisen aterian & juomat.
        Reittilentoyhtiöillä on myös omat kanta-asiakasjärjestelmänsä, eli ansaitset pisteitä lennoista. JNE.

.:.

• Julli.

Olen maanviljelijä ja lentänyt tähän asti lomalle reittilennolla. Täytynee korjata tapani.

• Zippi
        Anni kirjoitti:

A ) Lomalennot huomattavasti kalliimpia , kuin reittilennot.( Ei niinkuin sinä sanoit , että lomalennoilla kokonaishinta niin edullinen.Päinvastoin.)
        B ) Olen lentänyt ehkä noin 4-6 kertaa reittilennolla, ja minulla on aina ollut ilmaista:)

Minun mielipiteeni.

• Austrianilla
        Anni kirjoitti:

turistiluokassa juomat mitään, ei ole ainakaan omilla Suomeen suuntautuvilla lennoillani viimeisten 10 vuoden aikana maksanut.

• make90
        Zippi kirjoitti:

A ) Lomalennot huomattavasti kalliimpia , kuin reittilennot.( Ei niinkuin sinä sanoit , että lomalennoilla kokonaishinta niin edullinen.Päinvastoin.)
        B ) Olen lentänyt ehkä noin 4-6 kertaa reittilennolla, ja minulla on aina ollut ilmaista:)

Minun mielipiteeni.

väärässä oot!! eikä yllätys sinäänsä

• -stuertti-

REITTILENTO on lentoyhtiön aikataulunmukainen säännöllinen lento kohteeseen. Tälle lennolle voit ostaa lipun (pelkkä lento) suoraan lentoyhtiön verkkosivuilta/puhelinmyynnistä/toimistosta jne. Tarjoilut näillä lennoilla (tosin nykyään jo lentoyhtiöstä ja reitistä riippuen) sisältyvät lentolipun hintaan.

LOMALENTO on lento, jota ei lentoyhtiön aikataulustosta löydy. Tälle lennolle et voi varata lippuja lentoyhtiön omia varauskanavia käyttäen, sillä lennon paikat on myyty tiety(i)lle matkatoimisto(i)lle, jotka käyttävät niitä osana pakettimatkojaan (sis. hotellin, kuljetukset, oppaan palvelut yms). Eli jos tälle lennolle haluat, on matka varattava jostakin matkatoimistosta, esim. Aurinkomatkat, Fritidresor/Finnmatkat, Tjäreborg... Näillä lennoilla ainakin juomat - joillakin yhitöillä nykyisin myös ateriat - ovat maksulliset.

Tosin esim. Finnairilla myös reittilennoilla tehdään näitä 'pakettimatkojen' lentoja, esimerkiksi Lontooseen matkustettaessa lennät todennäköisimmin reittilennolla ja näin ollen ateria ja juomat sisältyvät lennolla hintaan, vaikka olisitkin matkatoimiston pakettimatkalla.

Toivottavasti tämä suurpiirteinen linjaus vähän selvensi eroa.

• Galileo

Stuertti sanoi:
        Tälle lennolle et voi varata lippuja lentoyhtiön omia varauskanavia käyttäen, sillä lennon paikat on myyty tiety(i)lle matkatoimisto(i)lle, jotka käyttävät niitä osana pakettimatkojaan (sis. hotellin, kuljetukset, oppaan palvelut yms). Eli jos tälle lennolle haluat, on matka varattava jostakin matkatoimistosta, esim. Aurinkomatkat, Fritidresor/Finnmatkat, Tjäreborg...

Ei pidä paikkaansa - Finnairin lomalentoja voi varata suoraan Finnairilta sillä osalla lomalentoja on myös ns.reittilentopaikkoja ja päinvastoin.

• -stupid

Kiitos Annille ja Stuertille asiallisista ja selkeistä vastauksista! Selvis kertaheitolla reitti- ja lomalennon ero :)*kiitos ja kumarrus*

• Jusa

Johan sen sanoo nimikin, mikä lento kyseessä.

• Charter/tilauslento
        Jusa kirjoitti:

Johan sen sanoo nimikin, mikä lento kyseessä.

Lomalento ei kerro mitään, viimeksi mun lomalento Barcelonaan oli reittilento, ei charter. Sitä edellinen lomalento oli charter, ja taas sitä edeltävä oli reittilento, vietin syyslomaa lasten kanssa Brysselissä, sinne ei tehdä tilauslentoja.

Lomalennot = tilauslennot/charterit lennetään useimmiten suorina lentoina ilman koneenvaihtoja/välilaskuja kohteeseen, poikkeuksia tietysti löytyy (Thaimaa, löytyy sekä suoria että välilaskullisia, Meksikoon ei suoria lentoja tilauslennoissakaan). Suomen "maakuntakentiltä" lomalennot yleensä tilauslentoja suorina, kaukokohteisiin ei maakunnasta ole reittilentoja.
        Hgistä helpommin lomalle vaikka reittilennolla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe