Olen vaihtamassa nykyistä ajoneuvoani (vääräuskoinen VW piireissä), ja kävin koeajamassa Passattia.
Rakastuin.
Miten on, onko moottoripuolella V6 tai 1.8 Turbo millaisia ajettavia. Käsitykseni on, että ne ovat vanhanaikaisia.
Passatin tekniikka vanhanaikaista?
9
1287
Vastaukset
- SS
Turbo on hyvä ajatteva laajan vääntönsä ansiosta. V6:ta ja turboa ehkä piristetään vuoden-kahden sisällä. Ainoastaan se kahdeksanventtiilinen 2L on vanhanaikainen.
- Lisää potkua
On kyllä ihme että tekevät Passattia vielä tuolla koneella. Se karkoittaa suuren osan ostajista muille merkeille. Audiltahan löytyy ihan asiallisia moottoreita, mikä on kun saman konsernin autoon ei saatu lainattua ?
Veikkaisin kuitenkin että tuo poistuu viimeistään vuoden sisään, odotellaan..
- VH
Molemmissa moottoreissa käytetään 5 -venttiilitekniikkaa.
V6:ssa mukavasti vääntöä kokoisekseen(ahtamaton ~100 Nm/l), ja siinä on sitten vielä se venttiilien ajoitus, mistä jotkut Toyotamiehet vouhottaa suureen ääneen.
Lisäksi mukana tulee Audin neliveto.
Ja tuossa turbossa tosiaan vääntöalue on kiitettävän laaja.
Jos moottoriarvot ei riitä, niin esimerkiksi Wetterauer (www.wetterauer.de) tarjoaa virityslastuja...- Pave
Tuo ns. vanhanaikaisuus on Toyotapoikien suosikkihokema VWn, Opelin ym. eurooppalaismerkkien moottoreista nyt, kun Toyotan moottoreissa on se ihmeellinen VVT-i, jonka merkitystä ja toimintaa samaiset pojat tuskin edes ymmärtävät. Eurooppalaiset osaavat tehdä arkimoottoreihinsa hyvät käyttöominaisuudet ilman muuttuvia ajoituksiakin...
- qman
Pave kirjoitti:
Tuo ns. vanhanaikaisuus on Toyotapoikien suosikkihokema VWn, Opelin ym. eurooppalaismerkkien moottoreista nyt, kun Toyotan moottoreissa on se ihmeellinen VVT-i, jonka merkitystä ja toimintaa samaiset pojat tuskin edes ymmärtävät. Eurooppalaiset osaavat tehdä arkimoottoreihinsa hyvät käyttöominaisuudet ilman muuttuvia ajoituksiakin...
Mutta väitätkö, että volskiin ei tulisi ko. tekniikat koskaan? Siis tulevat aivan varmasti, ja sittenkö ne eivät ole "turhaa" tekniikkaa?
- VWww
Pave kirjoitti:
Volkkarien kohdalla täytyy ottaa esille myös dieseltekniikka jossa VW on ollut ja on edelläkävijä.VW:n 1,9 l pumppusuuttimesta otetaan sellaisia oominaisuuksia irti joista muut eurooppalaiset ja varsinkin japanilaiset voivat vain haaveilla! Esim. 110 kw/320 Nm! Huhhuh! Japanilaisten vastaus näyttäisi olevan 2,2 l/81 kw/230 Nm. Revi siitä!
- ;-)
VWww kirjoitti:
Volkkarien kohdalla täytyy ottaa esille myös dieseltekniikka jossa VW on ollut ja on edelläkävijä.VW:n 1,9 l pumppusuuttimesta otetaan sellaisia oominaisuuksia irti joista muut eurooppalaiset ja varsinkin japanilaiset voivat vain haaveilla! Esim. 110 kw/320 Nm! Huhhuh! Japanilaisten vastaus näyttäisi olevan 2,2 l/81 kw/230 Nm. Revi siitä!
Nuo Nikkanin 81kW tehot otettiin jo muista 5v sitten. Kyllä Rellun miehet osaa ohjata firman toimintaa ; ) .
- *** -se alkuperäinen
Passatin tekniikka ei ole vanhanaikaista.Sehän on suunniteltu ennen sotia ja hieman korjailtu sotien jälkeen.
- Dobermann
Passat on ihan oikeesti suunniteltu Kuplan prototyypiksi. Ensimmäisen proton babrut palo II-maailmansodassa, mut nykytekniikalla vm -46 kuplasta saatiin otettua sen DNA-näyte ja siitä kloonattiin millenium-Passat. Adolfin DNA on ollut tallessa jo kauan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415