Kuukuppi

kaikkea kokeillut

Kaikki ovat kauheasti kehuneet tuota kapistusta. Netissä on ihan oma uskonlahkoon verrattavissa oleva ryhmäkin harrastamassa kuukupin joukkopalvontaa.

Siispä minäkin lankesin siihen. Voi yök, mikä kapistus. Kauheaa sottaamista, kivuliasta ja ällöttävää.

Tätä ennen yritin olla myös jotenkin tiedostava ja käytin kestositeitä. Hiersivät, menivät pois mallista, kovettuivat pesussa, hiostivat, eivät pysyneet paikallaan...

Palaan takaisin kertakäyttösiteisiin. Kallista se on, mutta maksan mukavuudesta. Harmittaa vaan että tuli noihin kestoriepuihin tuosta muovikapistuksesta puhumattakaan tuhlattua turhaan.

46

5512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kestoilija

      Sekä kuppi, että siteet vaativat käytössä ja hoidossa tiettyjen ohjeiden noudattamista. Kaikilta se ei onnistu. Etenkin kun kupin osalta joutuu opettelemaan paljon uutta itsestään ja kupista. Voi olla parempi, että pysyt kertakäyttösiteissä jotta et vahingoita itseäsi. Tämä ei ollut ilkeilyä vaan ihan pelkkä toteamus kertomasi perusteella. Se on silloin parempi kaikin puolin jos ne tietyt ominaisuudet puuttuvat itseltä joita ko. suojien käyttäjiltä vaaditaan, että homma onnistuu ja toimii.

    • kullakin

      Sanoit että tuli tuhlattua rahaa. No okei laskepa sitten jos kuukupin käyttäjiltä menee vajaa kaksi euroa kuussa kuukautisiin niin paljonkohan sulta menee kertakäyttöisiin kuukaudessa? Taitaapi olla 3kertainen määrä rahaa. AI niin meneppän kuukuppikunta.net foorumiin ja laita ilmoitus myytävästä kuukupistasi, sillä ostajaehdokkaita sieltä kyllä löytyy ja saat hieman rahojasi takaisin.
      Itse olen kyllä tyytyväinen kuppiini. Ja käyttö on minulle helppoa..riippuu varmaan sisuskaluista kenelle kuppi sopii ja kenelle ei.

      • Anonyymi

        Kaikille ei kuppi sovi.


    • Kuukuppeilija

      Kuinka monta kertaa olet kokeillut kuppia? Jos olet vain kerran, ei kannata luovuttaa. Useimmilla kupin käyttäjillä on ollut alkuvaikeuksia, mutta niistä on päästy harjoittelemalla. Et kai vain luovuttanut liian aikaisin?
      Sanoit, että kupin käyttö on kivuliasta. Oletko laittanut kupin varmasti hyvään kohtaan? Ei kai se ole jäänyt liian alas? Onko antenni kenties hangannut?

      Mutta yksi tosiasia on se, että kaikille naisille kuukuppi ei sovi. Puhutaan siis TODELLA harvoista naisista.
      Sinuna yrittäisin vielä. Ikinä ei kannata antaa heti periksi.

    • Harr

      Kuukuppi versus kertakäyttösiteet, joita käytät (lol)

      "sottaista"..... huh? Siteissä aina perse veressä selkään saakka --> siistiäkö?? -__-a

      "Kivuliasta"......voi ollakin, jos on neitsyt, eikä viitsi venytellä itseään, jonka jälkeen ei satu. Muuten kun opettelee oikean tekniikan, kupinkin saa paikalleen kivuttomasti. Onnistuin minäkin sillä itseäni vähän satuttamaan joskus, kun tumpeloin, mutta enpä oikein enää.

      "Ällöttävää"...... taas öh? Verrattuna verisiin siteisiin...hääh?? -__-a

      Mitenkä aina siteiden käyttäjät kokevat itseensä ja vereensä koskemisen (paradoksaalisesti) ällöttäväksi, luultavasti sama juttu tuon immenkalvon venyttelyn kanssa. "siis mähän en ninku sinne sormia pistä ja siis Venyttele sitä, YÄÄÄÄÄX!!11! Siis immenkalvonhan kuuluu puhjeta ja vuotaa ninku sikana ekalla kertaa vasta, kun harrastan sexii!11!1!

    • Mirka

      Minkä merkkisiä ja mallisia kestositeesi ovat? Ihan sillä kyselen merkkiä, ettei tule itse sorruttua samoihin siteisiin... Minulla on ihan itse tehtyjä ja pari IguNellyä, eikä kumpienkaan kanssa ole ollut (kolmen vuoden aikana) mitään hiertymis- tai kovettumisongelmia ja mallinsakin ovat pitäneet täysin. Harmi, että kohdallesi on osunut huonoja siteitä, sillä normaalisti kestositeet ovat ihan unelmahyviä.

      Siteen paikoillaan pysymiseen taas vaikuttaa hyvin paljon alushousujen malli. Haaraosan pitäisi olla suunnilleen yhtä leveä kuin siteen keskiosan, jotta nepparit ylttävät juuri ja juuri kiinni ja side ei silloin pääse liikkumaan.


      Kupin käytön ällöttävyyteen ei oikein voi ottaa kantaa, sillä sehän on sinun korviesi välissä oleva asia, miltä oman kehosi eritteet sinusta tuntuvat. Kivuliaisuudesta esittäisin kuitenkin saman veikkauksen kuin aiemmatkin vastaajat: todennäköisesti et ole ehtinyt vielä oppia oikeaa laitto- ja poistotapaa. Oikein tehtynä kumpikaan ei satu yhtään, vaan operaatio hoituu ihan käden käänteessä. (Ja tekniikan hioutuminen vaikuttaa varmaan sottaisuudenkin vähenemiseen, usein täydenkin kupin saa ihan sormia sotkematta pois.) Itselläni oli aikoinaan se tilanne, että en liian niukan vuodon vuoksi voinut käyttää tamponeja ja kertissiteet saivat jo päivässä ihoni verille, joten oli sitten "hiukka" enemmän motivaatiota opiskella kupinkin käyttöä, vaikka sujuvan käytön oppimiseen menikin kolme kuukautta...

      Mutta kuten joku jo sanoi, siellä Kuukuppikunnan sivuilla on tosiaan niitäkin, jotka ovat valmiita ostamaan käytetyn kupin, joten jos olet varma ettet halua jatkaa opettelua, laita vain foorumille ilmoitus. (Älä kysy minulta, en ymmärrä minäkään, vaikka järki kuinka saanokin että ovat puhtaita...) Siteetkin saattavat mennä kaupaksi samassa paikassa.

      • Jaanuska

        Minunkin kaverini oli kokeillut tätä kuppia ja oli pettynyt pahasti.
        Itse olen ollut aina siteiden ystävä koska ne tuntuvat ihanan pehmeiltä ja varmoilta alapäässä.
        Vaikka ovatkin hieman vaippamaisia, ei haittaa.

        Kuukuppi on silkkaa roskaa, joten EI SILLE!!


      • Gro
        Jaanuska kirjoitti:

        Minunkin kaverini oli kokeillut tätä kuppia ja oli pettynyt pahasti.
        Itse olen ollut aina siteiden ystävä koska ne tuntuvat ihanan pehmeiltä ja varmoilta alapäässä.
        Vaikka ovatkin hieman vaippamaisia, ei haittaa.

        Kuukuppi on silkkaa roskaa, joten EI SILLE!!

        Kertakäyttöiset siteet eivät koskaan ole olleet epämukavia lukuunottamatta hiostavuutta kuumina kesäpäivinä ja urheillessa. Sitä vastoin hajuhaitat, se että öisin pystyi nukkumaan vain kyljellään, rahankulutus, rapina ja siteiden hävittäminen ja viime aikoina monesta lähteestä kuulemani siteiden kemikaalisuus ja kärjistettynä sanottuna epähygieenisyys saivat minut vaihtamaan kuppiin.

        Ensimmäiset käyttökerrat eivät olleet helppoja, mutta nyt se on jopa hauskaa. Kuukautisten aikaan ei enää tarvitse tuntea itseään likaiseksi ja saa elää yhtä vapaasti kuin aikaisemminkin. Eikä enää tarvitse panikoida, onko siteitä tarpeeksi mukana. Eikä tunnu tuhlaukselta vaihtaa lähes "tyhjää" sidettä kuuden tunnin välein niukkoina päivinä, kun kuppia voi käyttää sen 12 tuntia. Olen neitsyt, joten alussa teki hiukan tiukkaa, mutta nyt olen oppinut tuntemaan kehoani paremmin, mikä helpottaa muitakin asioita..

        Ymmärrän (pitkin hampain) jos joku ei kuppia halua tai jaksa opetella käyttämään, ja hyväksyn täysin sen, jos se ei joillekin harvoille anatomian puolesta sovi. "Uskonlahkomainen" kupista intoileminen johtuu varmasti tosin siitä, että olisi hienoa, jos mahdollisimman moni nainen voisi löytää kyseisen keinon helpottaa elämäänsä.


      • Kuukuppeilija
        Jaanuska kirjoitti:

        Minunkin kaverini oli kokeillut tätä kuppia ja oli pettynyt pahasti.
        Itse olen ollut aina siteiden ystävä koska ne tuntuvat ihanan pehmeiltä ja varmoilta alapäässä.
        Vaikka ovatkin hieman vaippamaisia, ei haittaa.

        Kuukuppi on silkkaa roskaa, joten EI SILLE!!

        "Kuukuppi on silkkaa roskaa, joten EI SILLE!!"

        Oletkos itse kokeillut kuppia? Jos kaverillesi kuppi ei sovi, niin tarkoittaako se sitä, että se ei sitten sinulle sovi? Kannattaa kokeilla itse ennen kuin edes tuomitset!!


      • Tuomi
        Kuukuppeilija kirjoitti:

        "Kuukuppi on silkkaa roskaa, joten EI SILLE!!"

        Oletkos itse kokeillut kuppia? Jos kaverillesi kuppi ei sovi, niin tarkoittaako se sitä, että se ei sitten sinulle sovi? Kannattaa kokeilla itse ennen kuin edes tuomitset!!

        Minä kokeilin kuppia ja ei tuntunut istuvan.
        En ole oikeastaan koskaan pitänyt edes tamponeista, sillä joku kun on "sisälläni" niin en voi sietää sitä tunnetta. Okei, eihän tamponia tai kuppia oikein asetettuna tunne, mutta jotenkin sen kuitenkin tuntee/tietää että se on siellä. Hyi-hyi.. Ei sovi miule.

        Enkä minä ole koskaan tehnyt menkoistani mitään numeroa. Jos sattuu olemaan nämä kertakäyttöset siteet jotenkin "ekologisesti" haittana ympäristölle, niin sou what!!?? Ihan yks paskan haile mulle. ja vaikka tulisikin kalliiksi kuin joku kuppi, niin sou what!? Eipä ole tuota rahaa pulaa miula ainakaan.

        Olen käyttänyt nyt vuokkosten yösiteitä kun on menkat ja hyvin olen pärjännyt. mitä tiukemmat alushousut, sen paremmin se pysyy paikallaan. Kyllähän sen tuntee aluksi, että side on nyt siellä, mutta sen unohtaa.

        3-4pv kun on menkat, niin ei haittaa mun elämää juurikaan kun ei ole juuri noita kipujakaan (syön e-pillereitä).

        Antaa noiden eko-hippi-kiihkoilioitten käyttää niitä kuppejaan, ihan sama miule. Minä pysyn siteissä!


      • mirksu
        Tuomi kirjoitti:

        Minä kokeilin kuppia ja ei tuntunut istuvan.
        En ole oikeastaan koskaan pitänyt edes tamponeista, sillä joku kun on "sisälläni" niin en voi sietää sitä tunnetta. Okei, eihän tamponia tai kuppia oikein asetettuna tunne, mutta jotenkin sen kuitenkin tuntee/tietää että se on siellä. Hyi-hyi.. Ei sovi miule.

        Enkä minä ole koskaan tehnyt menkoistani mitään numeroa. Jos sattuu olemaan nämä kertakäyttöset siteet jotenkin "ekologisesti" haittana ympäristölle, niin sou what!!?? Ihan yks paskan haile mulle. ja vaikka tulisikin kalliiksi kuin joku kuppi, niin sou what!? Eipä ole tuota rahaa pulaa miula ainakaan.

        Olen käyttänyt nyt vuokkosten yösiteitä kun on menkat ja hyvin olen pärjännyt. mitä tiukemmat alushousut, sen paremmin se pysyy paikallaan. Kyllähän sen tuntee aluksi, että side on nyt siellä, mutta sen unohtaa.

        3-4pv kun on menkat, niin ei haittaa mun elämää juurikaan kun ei ole juuri noita kipujakaan (syön e-pillereitä).

        Antaa noiden eko-hippi-kiihkoilioitten käyttää niitä kuppejaan, ihan sama miule. Minä pysyn siteissä!

        "Antaa noiden eko-hippi-kiihkoilioitten käyttää niitä kuppejaan, ihan sama miule."
        :) Aika yksoikonen näkemys.
        p.s. Satun tietämään, että moni käyttäjä kuppeilee vain siksi, että se olisi helpompaa ja mukavaa, eikä siksi, että se olisi ekologista. Hyi hyi, ei ihmisiä saa niputtaa samaan pinoon tuosta vain ;) Käytti sitten mitä käytti.


      • Tuomi
        mirksu kirjoitti:

        "Antaa noiden eko-hippi-kiihkoilioitten käyttää niitä kuppejaan, ihan sama miule."
        :) Aika yksoikonen näkemys.
        p.s. Satun tietämään, että moni käyttäjä kuppeilee vain siksi, että se olisi helpompaa ja mukavaa, eikä siksi, että se olisi ekologista. Hyi hyi, ei ihmisiä saa niputtaa samaan pinoon tuosta vain ;) Käytti sitten mitä käytti.

        On tuo aika kiihkomielistä, että jos on kupinkäyttäjä, niin siitä pitää täällä kiihkota koko ajan ja kertoa miten hyvä se on plaa..plaa..plaa.

        Käyttäkää niitä kuppejanne jos käytätte, mutta alkaa ärsyttää kun te muutamat koko ajan siitä vaahtoatte.

        Antakaa meidän käyttää siteitä jos haluamme, tehkää te myös kuppienne kanssa.


      • osaatko lukea
        Tuomi kirjoitti:

        On tuo aika kiihkomielistä, että jos on kupinkäyttäjä, niin siitä pitää täällä kiihkota koko ajan ja kertoa miten hyvä se on plaa..plaa..plaa.

        Käyttäkää niitä kuppejanne jos käytätte, mutta alkaa ärsyttää kun te muutamat koko ajan siitä vaahtoatte.

        Antakaa meidän käyttää siteitä jos haluamme, tehkää te myös kuppienne kanssa.

        Osaatkohan lukea? Viestin otsikko suorastaan kiljuu "kuukuppi", niin eikö tässä ketjussa sitten saisikaan ilmaista mielipidettään otsikossa olevasta aiheesta? Vai olenko kenties ymmärtänyt ihan väärin tämän foorumin idean?

        Mitä se sinua haittaa jos joku vouhottaa? Ei minuakaan haittaa jos joku vouhottaa vaikka sähkönkulutuksesta, jeesuksesta tai yksityisautoilusta, tai mistä ikinä voi nyt vouhottaakaan...En tajua miten se vouhotus niin ottaa joitain ihmisiä päähän, ellei sitten näiden omatunto oikeasti kolkuttele (jossei sitten ekologisuuden takia, niin vaikka sitten niiden eläinkokeiden puuttumisen. tampaxit ja libressethan testataan eläimillä, söpöillä pikku puputtajilla, joita moni ehkä kotonaankin hyysää)


      • mirksu
        Tuomi kirjoitti:

        On tuo aika kiihkomielistä, että jos on kupinkäyttäjä, niin siitä pitää täällä kiihkota koko ajan ja kertoa miten hyvä se on plaa..plaa..plaa.

        Käyttäkää niitä kuppejanne jos käytätte, mutta alkaa ärsyttää kun te muutamat koko ajan siitä vaahtoatte.

        Antakaa meidän käyttää siteitä jos haluamme, tehkää te myös kuppienne kanssa.

        Ensinnäkään kuten varmaan luit, en puhunut ollenkaan kuinka hyvä se on tms. Jos täälä joku kiihkoilee niin sinä siihen olet viimeksi syyllistynyt. Ja puutuinkin juuri tuohon sinun tekemääsi niputtamiseen ja ennakkoluuloihisi jotka teet vaahdoten. En minä ole kieltänyt sinua käyttämästä vaikka sanomalehteä jos siltä tuntuu. En ole edes suositellut sitä sinulle. Muutoinhan minä voisin sinua syyttää kiihkoilusta sen suojan puolesta mitä sitten käytätkään. Joten kehoitan sinua elämään omien ohjeidesi mukaan etkä vain jakele niitä muille.

        On se muuten kumma ettei edes saa sanoa sanaa kuukuppi niin johan täälä joku on vetänyt herneet nenään.Etenkin jos kertoo sitä käyttävänsä ja olevansa siihen ihan tyytyväinen. Viis siitä, että paljon enemmän täälä näkee sanan tampponi tai side, se ei näytä häiritsevän.
        Joten pikkasen suhteellisuuden tajua "Tuomi" ja muut kumppanit.


      • Mie vaan
        Tuomi kirjoitti:

        Minä kokeilin kuppia ja ei tuntunut istuvan.
        En ole oikeastaan koskaan pitänyt edes tamponeista, sillä joku kun on "sisälläni" niin en voi sietää sitä tunnetta. Okei, eihän tamponia tai kuppia oikein asetettuna tunne, mutta jotenkin sen kuitenkin tuntee/tietää että se on siellä. Hyi-hyi.. Ei sovi miule.

        Enkä minä ole koskaan tehnyt menkoistani mitään numeroa. Jos sattuu olemaan nämä kertakäyttöset siteet jotenkin "ekologisesti" haittana ympäristölle, niin sou what!!?? Ihan yks paskan haile mulle. ja vaikka tulisikin kalliiksi kuin joku kuppi, niin sou what!? Eipä ole tuota rahaa pulaa miula ainakaan.

        Olen käyttänyt nyt vuokkosten yösiteitä kun on menkat ja hyvin olen pärjännyt. mitä tiukemmat alushousut, sen paremmin se pysyy paikallaan. Kyllähän sen tuntee aluksi, että side on nyt siellä, mutta sen unohtaa.

        3-4pv kun on menkat, niin ei haittaa mun elämää juurikaan kun ei ole juuri noita kipujakaan (syön e-pillereitä).

        Antaa noiden eko-hippi-kiihkoilioitten käyttää niitä kuppejaan, ihan sama miule. Minä pysyn siteissä!

        yksi ekohörhö! :D Olen hirveä hörhö, käytänhän kuppia siksi että se on mukavampi kun ei tunnu ja koska menkat menee ihan huomaamatta ohi. :D Kaksi kertaa vuorokaudessa pitäis muistaa, pari kertaa tehny tiukkaa kun jo ehtiny nukkumaan. ;)

        Joo ja tuo rahan säästäminen ja ei-haiseva vessan roskis on kanssa ihan kivoja. Mut kaikki tyylillään, on mullaki kavereita jotka mieluummin käyttää siteitä kuin tamponeja tai kuppia, mutta ihan normaaleja he ovat mun mielestä.


      • idiootti
        Tuomi kirjoitti:

        On tuo aika kiihkomielistä, että jos on kupinkäyttäjä, niin siitä pitää täällä kiihkota koko ajan ja kertoa miten hyvä se on plaa..plaa..plaa.

        Käyttäkää niitä kuppejanne jos käytätte, mutta alkaa ärsyttää kun te muutamat koko ajan siitä vaahtoatte.

        Antakaa meidän käyttää siteitä jos haluamme, tehkää te myös kuppienne kanssa.

        EN ANNA! KIELLÄN SINUA KÄYTTÄMÄSTÄ SITEITÄ!! MINÄ KIELLÄN, ÄLÄ KÄYTÄ SITEITÄ!


    • minä

      Oletteko ystäväiseni huomanneet että vuokkoset, pirkka- ja euroshopper tulevat samasta tehtaasta?! Erona huomasin vain päällysmuovin ja teippien kuvioinnin.

      Käytin muutaman vuoden noita kalleimpia merkkejä ja alituisena vaivana oli hiivatulehduksen oireet yms. Gyne ehdotti vuokkosia ja nyt oon sitte pirkkaa käyttäny. HAlpoja ja tosi hyviä. -Toimii jopa mulla joka on ihme!

      • Haidi

        Minä huomasin yksinkertaisesti sen, että mitä ohuempi side, eli mainoksissa (huomaamaton, ei tunnu) sen enemmän hautoo, rikkoo ihoa ja altistaa hiivatulehd.

        Juttelin gynen kanssa (nainen 45) joka sanoi, että sadat ihmiset ovat hänelle siitä sanoneet, kuinka nämä nykyajan siteet aiheuttavat juuri noita edellä mainittuja seikkoja. Ja kehotti siirtymään niihin hieman paksumpiin, mutta myös samalla hengittävimpiin siteisiin.

        Sanoohan sen nyt järkikin, että jos on super ohut side, jonka tarkoituksena on pitää se veri siellä toisella puolella, niin silloin se on tiiviimpi ja hautovampi.

        Minä kun vaihdoin astetta paksuimpiin siteisiin, joskin hieman vaippamaisempi ovat kieltämättä, niin samantien hävisi nämä ongelmat ja niin on kuullut gynenikin samasta asiasta.

        Jotkut tosin eivät asiaa ihan näin ajattele. He kun eivät voi käyttää mitään minkä tuntee tms.
        minua ainakaan häirinnyt yhtään sen siteen tuntuminen, päinvastoin..


      • Beatrix
        Haidi kirjoitti:

        Minä huomasin yksinkertaisesti sen, että mitä ohuempi side, eli mainoksissa (huomaamaton, ei tunnu) sen enemmän hautoo, rikkoo ihoa ja altistaa hiivatulehd.

        Juttelin gynen kanssa (nainen 45) joka sanoi, että sadat ihmiset ovat hänelle siitä sanoneet, kuinka nämä nykyajan siteet aiheuttavat juuri noita edellä mainittuja seikkoja. Ja kehotti siirtymään niihin hieman paksumpiin, mutta myös samalla hengittävimpiin siteisiin.

        Sanoohan sen nyt järkikin, että jos on super ohut side, jonka tarkoituksena on pitää se veri siellä toisella puolella, niin silloin se on tiiviimpi ja hautovampi.

        Minä kun vaihdoin astetta paksuimpiin siteisiin, joskin hieman vaippamaisempi ovat kieltämättä, niin samantien hävisi nämä ongelmat ja niin on kuullut gynenikin samasta asiasta.

        Jotkut tosin eivät asiaa ihan näin ajattele. He kun eivät voi käyttää mitään minkä tuntee tms.
        minua ainakaan häirinnyt yhtään sen siteen tuntuminen, päinvastoin..

        Kaikki siteet tuntuvat, olivat sitten ohuita tai paksuja. Ei side lakkaa tuntumasta ajan kanssa kuten joku väitti, se tuntuu sitä enemmän mitä pidempään se on. On se ihme, jos sitä ei tunne, että se on limainen ja varsinkin, että koko pillu ja persvako on yksselitteisen märkä. Ei se side ime verta häpyhuulien välistä suoraan emättimen suulta, vaan sitten vasta, kun se lima ja veri on valunut häpyhuulien väliin ja persvakoon ja isompien häpyhuulin päälle jne. Ja se _tuntuu_. Pistän muuten pääni pantiksi, ettei yksikään ilmoittaudu, ja sano pitävänsä siitä liukkaasta verisestä tunteesta alapäässä. Joten ihme, että ylipäänsä siteet menevät kaupaksi. Mitä tulee niihin, jotka eivät halua tuntea sidettä koko aikaa, onko siinä nyt jotain ihmeellistä, jos se tuntuu inhottavalta? Meillä on kupit ja tamponit, ja siksi kuukautispäivät ovat yhtä mukavia kuin muutkin. Mikä ihmeen luonteen karaistuskoe menkkojenkin pitää olla... aina löytyy joku, jonka asenne on, että mistään ei saa valittaa ja ikinä ei saa tavoitella mukavinta vaihtoehtoa. Mutta no, enpä käyttäisi niitä paksuja vaippasiteitä, vaikka ovatkin mukavampia kuin ohuemmat vaippasiteet. Minulla on kuppi, joka ei aiheuta sekään hiivaa. Jos en voisi pitää sisäistä suojaa, käyttäisin kangasisteitä. Ne ovat ohuita, halpoja eikä tarvitse koko ajan roudata niitä kaupasta. Eivätkä hiosta.


      • Mirka
        Haidi kirjoitti:

        Minä huomasin yksinkertaisesti sen, että mitä ohuempi side, eli mainoksissa (huomaamaton, ei tunnu) sen enemmän hautoo, rikkoo ihoa ja altistaa hiivatulehd.

        Juttelin gynen kanssa (nainen 45) joka sanoi, että sadat ihmiset ovat hänelle siitä sanoneet, kuinka nämä nykyajan siteet aiheuttavat juuri noita edellä mainittuja seikkoja. Ja kehotti siirtymään niihin hieman paksumpiin, mutta myös samalla hengittävimpiin siteisiin.

        Sanoohan sen nyt järkikin, että jos on super ohut side, jonka tarkoituksena on pitää se veri siellä toisella puolella, niin silloin se on tiiviimpi ja hautovampi.

        Minä kun vaihdoin astetta paksuimpiin siteisiin, joskin hieman vaippamaisempi ovat kieltämättä, niin samantien hävisi nämä ongelmat ja niin on kuullut gynenikin samasta asiasta.

        Jotkut tosin eivät asiaa ihan näin ajattele. He kun eivät voi käyttää mitään minkä tuntee tms.
        minua ainakaan häirinnyt yhtään sen siteen tuntuminen, päinvastoin..

        Kaikilla ei auta se paksumpikaan side, vaan nekin rikkoo ihon ja siinä tilanteessa ei kyllä ole kyse mistään ekohörhöilystä tai edes mukavuudenhalusta, vaan omasta terveydestä jos/kun haluaa vaihtaa kestositeisiin tai kuukautiskuppiin. Kaikille kertakäyttösiteet tai tamponit vaan ei ole millään tavalla järkevä vaihtoehto.


    • mary

      käyttisin mielelläni kuukuppia mutta en ole siinä vielä onnistunut (ei mene sisään). jos siinä joskus onnistun tulen varmasti käyttämään sitä aina.

      • tiinuska

        " Pistän muuten pääni pantiksi, ettei yksikään ilmoittaudu, ja sano pitävänsä siitä liukkaasta verisestä tunteesta alapäässä. Joten ihme, että ylipäänsä siteet menevät kaupaksi "

        - No tuota, ei minulla ainakaan ole koskaan ilmennyt mitään inho vaikutuksia että siteet olisivat vituttamaan, vaikka menkat ovat olleet vasta 15-vuotta. Eihän sitä sidettä tarvi pitää 12-tuntia putkeen jolloin just se alkaa tuntumaan varppina vittumaiselta!!

        Se kannattaa vaihtaa usein.
        Minä olen myös näitä immeisiä, jotka pitävät enemmän siteistä, eivätkä niistä ehkä kaikein ohuimmista jotka hautovat. En ole kuullut että SIEET aiheuttavat Hiivaa, mutta Tamponit kyllä aiheuttavat.
        Kupista en juurikaan tiedä, enkä halua tietää, minä olen täysin tyytyväinen siteisiin.

        Ärsyttää muutenkin koko Kuppi hössötys.. =)


      • Mie vaan
        tiinuska kirjoitti:

        " Pistän muuten pääni pantiksi, ettei yksikään ilmoittaudu, ja sano pitävänsä siitä liukkaasta verisestä tunteesta alapäässä. Joten ihme, että ylipäänsä siteet menevät kaupaksi "

        - No tuota, ei minulla ainakaan ole koskaan ilmennyt mitään inho vaikutuksia että siteet olisivat vituttamaan, vaikka menkat ovat olleet vasta 15-vuotta. Eihän sitä sidettä tarvi pitää 12-tuntia putkeen jolloin just se alkaa tuntumaan varppina vittumaiselta!!

        Se kannattaa vaihtaa usein.
        Minä olen myös näitä immeisiä, jotka pitävät enemmän siteistä, eivätkä niistä ehkä kaikein ohuimmista jotka hautovat. En ole kuullut että SIEET aiheuttavat Hiivaa, mutta Tamponit kyllä aiheuttavat.
        Kupista en juurikaan tiedä, enkä halua tietää, minä olen täysin tyytyväinen siteisiin.

        Ärsyttää muutenkin koko Kuppi hössötys.. =)

        ne siteetkin aiheuttaa monille hiivaa ja muuta, samat kemikaalit niissä on kuin tamponeissakin. Itselläni rikkoivat ihon. :(

        Ja aina ihmiset hössöttävät asioista joista pitävät! Kyllä minunkin aina tekee mieli kertoa tutuille kaikista asioista jotka olen todennut tosi kivaksi, harmi vaan kun kupista ei uskalla kun ihmiset on niin helevetin ennakkoluuloisia... *huokaa*


      • Höpötin savosta
        Mie vaan kirjoitti:

        ne siteetkin aiheuttaa monille hiivaa ja muuta, samat kemikaalit niissä on kuin tamponeissakin. Itselläni rikkoivat ihon. :(

        Ja aina ihmiset hössöttävät asioista joista pitävät! Kyllä minunkin aina tekee mieli kertoa tutuille kaikista asioista jotka olen todennut tosi kivaksi, harmi vaan kun kupista ei uskalla kun ihmiset on niin helevetin ennakkoluuloisia... *huokaa*

        Ei oo kyl miulakaan koskaan sitteet alkanut hiertää tahi muuta.

        Tamponeita en käyte koska ne aiheuttaa hiivaa ja kuivattavat limakalvoja.

        Mie pysyn kanssa siteissä!!


      • Beatrix
        tiinuska kirjoitti:

        " Pistän muuten pääni pantiksi, ettei yksikään ilmoittaudu, ja sano pitävänsä siitä liukkaasta verisestä tunteesta alapäässä. Joten ihme, että ylipäänsä siteet menevät kaupaksi "

        - No tuota, ei minulla ainakaan ole koskaan ilmennyt mitään inho vaikutuksia että siteet olisivat vituttamaan, vaikka menkat ovat olleet vasta 15-vuotta. Eihän sitä sidettä tarvi pitää 12-tuntia putkeen jolloin just se alkaa tuntumaan varppina vittumaiselta!!

        Se kannattaa vaihtaa usein.
        Minä olen myös näitä immeisiä, jotka pitävät enemmän siteistä, eivätkä niistä ehkä kaikein ohuimmista jotka hautovat. En ole kuullut että SIEET aiheuttavat Hiivaa, mutta Tamponit kyllä aiheuttavat.
        Kupista en juurikaan tiedä, enkä halua tietää, minä olen täysin tyytyväinen siteisiin.

        Ärsyttää muutenkin koko Kuppi hössötys.. =)

        Siteen käyttö resultoi limaisena ja verisenä alapäänä jo 10-25 min käytön aloittamisen jälkeen, riippuen vuodon runsaudesta. Olo ei missään tapauksessa ole mukava. Veri persvaossa on ehkä yksi ikävimpiä tunteita normaalielämässä, mitä tulee mieleen. Kaikista inhottavinta on, kun persvako johtaa verta selkää kohti, kun istuu missä tahansa muussa asennossa kuin 90 asteen kulmassa. Siinäpä syitä, miksi sellaiset vaipat saattaisivat alkaa vituttamaan. Edelleen pysyn kannassani, että siteiden käyttäjät yleisesti ovat muita rajoittuneempia, koska eivät edes halua kuulla mistään sellaisesta, joka saattaisi rikkoa heidän mielenrauhansa tuomalla ikäviä ajatuksia omaan emättimeensä koskemisesta. Miten jonkin sellaisen asian voi tuomita, mitä ei ole edes kokeillut? Itse voin hyvin arvostella siteitä ja tamponeita, koska olen vuosia käyttänyt molempia. Siis vuosia, eli useammin kuin kerran, mikä on myös eri asia kuin kuulla jonkin kaverin koiran kaiman kokeiluista.


      • nanna79
        Beatrix kirjoitti:

        Siteen käyttö resultoi limaisena ja verisenä alapäänä jo 10-25 min käytön aloittamisen jälkeen, riippuen vuodon runsaudesta. Olo ei missään tapauksessa ole mukava. Veri persvaossa on ehkä yksi ikävimpiä tunteita normaalielämässä, mitä tulee mieleen. Kaikista inhottavinta on, kun persvako johtaa verta selkää kohti, kun istuu missä tahansa muussa asennossa kuin 90 asteen kulmassa. Siinäpä syitä, miksi sellaiset vaipat saattaisivat alkaa vituttamaan. Edelleen pysyn kannassani, että siteiden käyttäjät yleisesti ovat muita rajoittuneempia, koska eivät edes halua kuulla mistään sellaisesta, joka saattaisi rikkoa heidän mielenrauhansa tuomalla ikäviä ajatuksia omaan emättimeensä koskemisesta. Miten jonkin sellaisen asian voi tuomita, mitä ei ole edes kokeillut? Itse voin hyvin arvostella siteitä ja tamponeita, koska olen vuosia käyttänyt molempia. Siis vuosia, eli useammin kuin kerran, mikä on myös eri asia kuin kuulla jonkin kaverin koiran kaiman kokeiluista.

        No ei minuakaan koskaan haitannet siteet tai niiden käyttö!

        os jollain on tuollaisia ongelmia että persvaossa virtaa jokin verijoki, niin olet kyllä yksin ongelmasi kanssa.. =)


      • Beatrix
        nanna79 kirjoitti:

        No ei minuakaan koskaan haitannet siteet tai niiden käyttö!

        os jollain on tuollaisia ongelmia että persvaossa virtaa jokin verijoki, niin olet kyllä yksin ongelmasi kanssa.. =)

        Tuskin, se kun kuuluu fysiikan lakeihin, että veri menee sinne suuntaan, mihin vetovoima sitä vetää, eli pitkin persvakoa, jos istuu muuten kuin tikkusuorassa. Jos se taas ei jollain tunnu, sitten on varmaan tuntoaistissa vikaa... ehkä siteiden formaldehydi ja muut kivat terveelliset aineet ovat vieneet kaiken tunnon alapäästä? Tai sitten vuotaa vain tyyliin 10 ml viidessä päivässä. Jos siteet kerran ovat niin pirun mukavia ja ihQuja, miksi tamponien markkinaosuus on niin iso ja kukaan käyttää muuta kuin vaippoja? -__-a

        Tuskinpa olen ainoa, jolla veri vuotaa emättimestä ulos ja limastaa matkalla kaiken siitä ulkopuolelta, eikä teleporttaa suoraan siteen superhyperimukykyiseen geeliytyvään kloorivalkaistuun formaldehydimarinoituun ytimeen. En muuten usko, että siteiden käyttö ei ole haitannut koskaan - jotain seuraavistan asioista et ole saletisti voinut tehdä kiitos niiden: uida, olla alasti, näyttäytyä nolostelematta muille alusvaatteillasi/uimapuvussa/whatever vähissä vaatteissa, harrastaa oraaliseksiä tai nukkua missä asennossa tahansa haluat, ilman epämukavuutta tai pelkoa ohivuodoista.


      • Nanna79
        Beatrix kirjoitti:

        Tuskin, se kun kuuluu fysiikan lakeihin, että veri menee sinne suuntaan, mihin vetovoima sitä vetää, eli pitkin persvakoa, jos istuu muuten kuin tikkusuorassa. Jos se taas ei jollain tunnu, sitten on varmaan tuntoaistissa vikaa... ehkä siteiden formaldehydi ja muut kivat terveelliset aineet ovat vieneet kaiken tunnon alapäästä? Tai sitten vuotaa vain tyyliin 10 ml viidessä päivässä. Jos siteet kerran ovat niin pirun mukavia ja ihQuja, miksi tamponien markkinaosuus on niin iso ja kukaan käyttää muuta kuin vaippoja? -__-a

        Tuskinpa olen ainoa, jolla veri vuotaa emättimestä ulos ja limastaa matkalla kaiken siitä ulkopuolelta, eikä teleporttaa suoraan siteen superhyperimukykyiseen geeliytyvään kloorivalkaistuun formaldehydimarinoituun ytimeen. En muuten usko, että siteiden käyttö ei ole haitannut koskaan - jotain seuraavistan asioista et ole saletisti voinut tehdä kiitos niiden: uida, olla alasti, näyttäytyä nolostelematta muille alusvaatteillasi/uimapuvussa/whatever vähissä vaatteissa, harrastaa oraaliseksiä tai nukkua missä asennossa tahansa haluat, ilman epämukavuutta tai pelkoa ohivuodoista.

        Saat kuule just niin paljon provoilla täällä kuin haluat, mutta se on varppi, että mulle ei koskaan ole ollut kuukautiset ja siteet minkäänlainen ongelma.

        Jos sinä käytät elämäsi ja aikasi kuukautistesi pohtimiseen ja hukkaat elmäsi kupin ihanuuden muille tyrkyttämiseen, niin kuule siitä vaan.

        Olenko minä nyt joku luonnon oikku kun en ole kokenut kuukautisia todelliseksi ongelmaksi.

        Käytän vuokkosten isointa sidettä ja joskus dailysin yösidettä, eikä mulla ole niiden kanssa mitään ongelmia ja hyvin veri imeytyy niihin ja tuntuu mukavalle kun vaihtaa tarpeeksi usein.

        Kyllä minä kuljen kotona just niin paljon alusvaatteisillani kuin haluan menkkojeni aikaan ja jos on pakko uimaan päästävä, niin ei muuta kuin tamponi rakoseen ja veteen vaan!

        Jos sulle on niin vaikea käsittää miks jotkut pitävät enemmän siteistä kuin sinä, niin antasit olla ja hankkisit vaikkapa elämän. Hei kuule, tuolla ulkona paistaa aurinko ja linnut laulaa..

        Ihanaa!!!


      • Mie vaan
        nanna79 kirjoitti:

        No ei minuakaan koskaan haitannet siteet tai niiden käyttö!

        os jollain on tuollaisia ongelmia että persvaossa virtaa jokin verijoki, niin olet kyllä yksin ongelmasi kanssa.. =)

        Ei todellakaan ole yksin ongelmansa kanssa Beatrix! Eiköhän lähes kaikki pelkkiä tamponeja tai kuukuppia käyttävät ole samaa mieltä. :) Minä nyt yhtenä. Et puhuisi soopaa...


      • Mie vaan
        Nanna79 kirjoitti:

        Saat kuule just niin paljon provoilla täällä kuin haluat, mutta se on varppi, että mulle ei koskaan ole ollut kuukautiset ja siteet minkäänlainen ongelma.

        Jos sinä käytät elämäsi ja aikasi kuukautistesi pohtimiseen ja hukkaat elmäsi kupin ihanuuden muille tyrkyttämiseen, niin kuule siitä vaan.

        Olenko minä nyt joku luonnon oikku kun en ole kokenut kuukautisia todelliseksi ongelmaksi.

        Käytän vuokkosten isointa sidettä ja joskus dailysin yösidettä, eikä mulla ole niiden kanssa mitään ongelmia ja hyvin veri imeytyy niihin ja tuntuu mukavalle kun vaihtaa tarpeeksi usein.

        Kyllä minä kuljen kotona just niin paljon alusvaatteisillani kuin haluan menkkojeni aikaan ja jos on pakko uimaan päästävä, niin ei muuta kuin tamponi rakoseen ja veteen vaan!

        Jos sulle on niin vaikea käsittää miks jotkut pitävät enemmän siteistä kuin sinä, niin antasit olla ja hankkisit vaikkapa elämän. Hei kuule, tuolla ulkona paistaa aurinko ja linnut laulaa..

        Ihanaa!!!

        Itse olet tässä naurettava. :)

        Beatrix ei ole ensinnäkään provoa nähnytkään. Ja tietysti siteiden kanssa voi olla kotona pelkillä alusvaatteilla....mutta ei ilman niitä kuten tamponien tai kupin kanssa.

        Se että ihmiset kertovat kuinka mukava kuppi on johtuu siitä että he ovat huomanneet etteivät ole yksin ongelmiensa kanssa! KUKAAN ei ole väittänyt että kaikilla olisi näitä ongelmia.

        Siteiden käyttäjät ovat kyllä paljon nihkeämpää sakkia jos he jaksavat valittaa siitä että joku on löytänyt ratkaisun ongelmaansa... Tai siis, eivät kaikki, mutta nämä sinun kaltaisesi.


      • Gro
        Beatrix kirjoitti:

        Tuskin, se kun kuuluu fysiikan lakeihin, että veri menee sinne suuntaan, mihin vetovoima sitä vetää, eli pitkin persvakoa, jos istuu muuten kuin tikkusuorassa. Jos se taas ei jollain tunnu, sitten on varmaan tuntoaistissa vikaa... ehkä siteiden formaldehydi ja muut kivat terveelliset aineet ovat vieneet kaiken tunnon alapäästä? Tai sitten vuotaa vain tyyliin 10 ml viidessä päivässä. Jos siteet kerran ovat niin pirun mukavia ja ihQuja, miksi tamponien markkinaosuus on niin iso ja kukaan käyttää muuta kuin vaippoja? -__-a

        Tuskinpa olen ainoa, jolla veri vuotaa emättimestä ulos ja limastaa matkalla kaiken siitä ulkopuolelta, eikä teleporttaa suoraan siteen superhyperimukykyiseen geeliytyvään kloorivalkaistuun formaldehydimarinoituun ytimeen. En muuten usko, että siteiden käyttö ei ole haitannut koskaan - jotain seuraavistan asioista et ole saletisti voinut tehdä kiitos niiden: uida, olla alasti, näyttäytyä nolostelematta muille alusvaatteillasi/uimapuvussa/whatever vähissä vaatteissa, harrastaa oraaliseksiä tai nukkua missä asennossa tahansa haluat, ilman epämukavuutta tai pelkoa ohivuodoista.

        Miten minä en ikinä ole muistanut kuppi-intoiluihini liittää tuota oraaliseksin mahdollisuutta!?

        Kiitos Beatrix, se on hyvä pointti, tulee hyvänä kakkosena heti sen jälkeen, että voin nukkua selälläni :)


      • Minna O
        Mie vaan kirjoitti:

        Itse olet tässä naurettava. :)

        Beatrix ei ole ensinnäkään provoa nähnytkään. Ja tietysti siteiden kanssa voi olla kotona pelkillä alusvaatteilla....mutta ei ilman niitä kuten tamponien tai kupin kanssa.

        Se että ihmiset kertovat kuinka mukava kuppi on johtuu siitä että he ovat huomanneet etteivät ole yksin ongelmiensa kanssa! KUKAAN ei ole väittänyt että kaikilla olisi näitä ongelmia.

        Siteiden käyttäjät ovat kyllä paljon nihkeämpää sakkia jos he jaksavat valittaa siitä että joku on löytänyt ratkaisun ongelmaansa... Tai siis, eivät kaikki, mutta nämä sinun kaltaisesi.

        " Siteiden käyttäjät ovat kyllä paljon nihkeämpää sakkia "

        En nyt haluaisi puuttua teidän lapsellisiin väitteilyihin, mutta miksi tuomitset siteiden käyttäjät jotenkin noin lokeroivasti? Itse myös pidän siteistä paljon enemmän ja niiden kanssa on täysin helppoa, ja jos sinulla se ei ole joskus ollut, niin otan tietty osaa ja voi-voi! =)

        Mutta jotenkin alkanut minuakin kismittää tuo kuppakuppien käyttäjien jatkuva provosointi ja hehkutus siitä. Mua ei ainakaan vois myöskee vähempää kiinnostaa koko amme ja ollaan kyllä tyttökavereiden kanssa puhuttu samasta asiasta..

        Taitaa olla tolla "mie vaan" -tytöllä vähän tylsä elämä kun pitää joka päivä olla täällä aukomassa suutaan. Hankkisitte elämän. Sie kans Nanna79, voisit olla myös hiljaa.

        Tietty, tämähän on keskusteluformaatti, jossa saakin ilmaista mielipiteitään, mutta meneehän tuo nyt aika naurettavan lapselliseksi kun pitää olla joka hetkeen valistamassa ja haukkumassa toisen ihmisen suojaa ja niin edespäin..


      • kehiin
        Minna O kirjoitti:

        " Siteiden käyttäjät ovat kyllä paljon nihkeämpää sakkia "

        En nyt haluaisi puuttua teidän lapsellisiin väitteilyihin, mutta miksi tuomitset siteiden käyttäjät jotenkin noin lokeroivasti? Itse myös pidän siteistä paljon enemmän ja niiden kanssa on täysin helppoa, ja jos sinulla se ei ole joskus ollut, niin otan tietty osaa ja voi-voi! =)

        Mutta jotenkin alkanut minuakin kismittää tuo kuppakuppien käyttäjien jatkuva provosointi ja hehkutus siitä. Mua ei ainakaan vois myöskee vähempää kiinnostaa koko amme ja ollaan kyllä tyttökavereiden kanssa puhuttu samasta asiasta..

        Taitaa olla tolla "mie vaan" -tytöllä vähän tylsä elämä kun pitää joka päivä olla täällä aukomassa suutaan. Hankkisitte elämän. Sie kans Nanna79, voisit olla myös hiljaa.

        Tietty, tämähän on keskusteluformaatti, jossa saakin ilmaista mielipiteitään, mutta meneehän tuo nyt aika naurettavan lapselliseksi kun pitää olla joka hetkeen valistamassa ja haukkumassa toisen ihmisen suojaa ja niin edespäin..

        Mikäli sinua ei kiinnosta kyseinen kuppi ollenkaan, niin miksi ihmeessä luet ketjua jonka otsikkokin jo kertoo mistä on puhe. Ainakin itse osaan skipata ne aiheet ohi mitä minua ei kosketa tai kiinnosta keskustella. Joten etköhän nyt syyllisty juuri siihen mistä muita syytät tulemalla tähänkin ketjuun "hehkuttamaan" niistä räteistä yms. provosointi... ;)
        Kummasti vain tääläkin moni on herneet vetänyt nenään kun joku on ollut tyytymätön entisiin suojiinsa ja nyt tyytyväinen kuppiin.

        "mutta meneehän tuo nyt aika naurettavan lapselliseksi kun pitää olla joka hetkeen valistamassa ja haukkumassa toisen ihmisen suojaa ja niin edespäin.."
        Mitäs haukkumista se on jos kertoo omista kokemuksistaan. Silloin ainakin voi seistä omien sanojensa takana. Monen olen täälä nähnyt haukkuvan sellaista asiaa mistä ei itse tiedä mitään. Siinä on vissi ero puhua omasta kokemuksesta ja puhua mutu tuntumalta...asiasta mikä ei yhtään kiinnosta ;)
        Muistathan sitten itsekin tästä eteenpäin ettet vahingossakaan sano mitä suojaa käytät ja miltä itsestäsi tuntuu käyttää sitä. Sen peräänhän tässä itse huutelet.


      • en ymmärrä
        tiinuska kirjoitti:

        " Pistän muuten pääni pantiksi, ettei yksikään ilmoittaudu, ja sano pitävänsä siitä liukkaasta verisestä tunteesta alapäässä. Joten ihme, että ylipäänsä siteet menevät kaupaksi "

        - No tuota, ei minulla ainakaan ole koskaan ilmennyt mitään inho vaikutuksia että siteet olisivat vituttamaan, vaikka menkat ovat olleet vasta 15-vuotta. Eihän sitä sidettä tarvi pitää 12-tuntia putkeen jolloin just se alkaa tuntumaan varppina vittumaiselta!!

        Se kannattaa vaihtaa usein.
        Minä olen myös näitä immeisiä, jotka pitävät enemmän siteistä, eivätkä niistä ehkä kaikein ohuimmista jotka hautovat. En ole kuullut että SIEET aiheuttavat Hiivaa, mutta Tamponit kyllä aiheuttavat.
        Kupista en juurikaan tiedä, enkä halua tietää, minä olen täysin tyytyväinen siteisiin.

        Ärsyttää muutenkin koko Kuppi hössötys.. =)

        En ymmärrä miksi sinua ja ilmeisesti monia muitakin ärsyttää kuppihössötys?

        Minä en katsonut Tanssii tähtien kanssa sarjaa, vaikka siitä hössötettiin joka hemmetin mediassa, eikä se ollenkaan ärsyttänyt mua, että siitä vouhotettiin.

        Maailmassa vouhotetaan monanlaisista asioista, milloin euroviisuista, tv-sarjoista, kestovaipoista, George W. Bushista, jne...

        Mikä vaivaa ihmistä jota vouhotus ärsyttää? Mun mielestä se on epänormaalia. Jos jokin asia ei mua kiinnosta, niin silloin se vouhotus menee vain toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ärsyttämättä.


      • nyt muistin
        Beatrix kirjoitti:

        Tuskin, se kun kuuluu fysiikan lakeihin, että veri menee sinne suuntaan, mihin vetovoima sitä vetää, eli pitkin persvakoa, jos istuu muuten kuin tikkusuorassa. Jos se taas ei jollain tunnu, sitten on varmaan tuntoaistissa vikaa... ehkä siteiden formaldehydi ja muut kivat terveelliset aineet ovat vieneet kaiken tunnon alapäästä? Tai sitten vuotaa vain tyyliin 10 ml viidessä päivässä. Jos siteet kerran ovat niin pirun mukavia ja ihQuja, miksi tamponien markkinaosuus on niin iso ja kukaan käyttää muuta kuin vaippoja? -__-a

        Tuskinpa olen ainoa, jolla veri vuotaa emättimestä ulos ja limastaa matkalla kaiken siitä ulkopuolelta, eikä teleporttaa suoraan siteen superhyperimukykyiseen geeliytyvään kloorivalkaistuun formaldehydimarinoituun ytimeen. En muuten usko, että siteiden käyttö ei ole haitannut koskaan - jotain seuraavistan asioista et ole saletisti voinut tehdä kiitos niiden: uida, olla alasti, näyttäytyä nolostelematta muille alusvaatteillasi/uimapuvussa/whatever vähissä vaatteissa, harrastaa oraaliseksiä tai nukkua missä asennossa tahansa haluat, ilman epämukavuutta tai pelkoa ohivuodoista.

        Tuli tuosta viestistä mieleen ne karmaisevat kokemukset kun teininä käytin yöllä siteitä. Vaikka kuinka olisi ollut supersiivekkeet, ja pitkä yöside niin aina se veri vaan jotenkin luikerteli ulos sieltä siteestä. Aina oli lakanat veritahroilla, ja vielä patjassakin verta kun ei ne siteet vaan yksinkertaisesti toimi.

        Onneksi sitten siirryin tamppoonin, jota käytinkin monen monta vuotta, kunnes kuulin että nekin penteleet testataan eläimillä ja minähän en mitään eläinrääkkäystä tue. Olishan se tekopyhyyttä, että ostain meikkini eläinkokeettomina ja sitten pidän onnessani pimpissä jotain minkä takia eläimet ovat kuolleet.

        Ja roskaakin ne teki ihan turhan takia.


      • edelliseen
        en ymmärrä kirjoitti:

        En ymmärrä miksi sinua ja ilmeisesti monia muitakin ärsyttää kuppihössötys?

        Minä en katsonut Tanssii tähtien kanssa sarjaa, vaikka siitä hössötettiin joka hemmetin mediassa, eikä se ollenkaan ärsyttänyt mua, että siitä vouhotettiin.

        Maailmassa vouhotetaan monanlaisista asioista, milloin euroviisuista, tv-sarjoista, kestovaipoista, George W. Bushista, jne...

        Mikä vaivaa ihmistä jota vouhotus ärsyttää? Mun mielestä se on epänormaalia. Jos jokin asia ei mua kiinnosta, niin silloin se vouhotus menee vain toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Ärsyttämättä.

        Ja jos jokin asia ei minua kiinnostaisi, niin en sitten ainakaan menisi lukemaan keskustelua jonka otsikkona on juuri se asia.

        Rautalangasta vääntäen: miksi te, jotka kuppeja ja kuppivouhottajia inhoatte, tulette lukemaan ja vastailemaan viestiketjuun jonka otsikkona on kuukautiskuppi?

        Siis jokainen toki saa vastata mihin ketjuun haluaa, mutta minua lähinnä kiinnostaa että miksi teitä sitten kuitenkin kuppi KIINNOSTAA, vaikka sitä ette halua myöntää? Vai haluatteko vain haastaa riitaa? Vai mistä on kyse?


      • joojgfhgfhgfhgfhgf
        Nanna79 kirjoitti:

        Saat kuule just niin paljon provoilla täällä kuin haluat, mutta se on varppi, että mulle ei koskaan ole ollut kuukautiset ja siteet minkäänlainen ongelma.

        Jos sinä käytät elämäsi ja aikasi kuukautistesi pohtimiseen ja hukkaat elmäsi kupin ihanuuden muille tyrkyttämiseen, niin kuule siitä vaan.

        Olenko minä nyt joku luonnon oikku kun en ole kokenut kuukautisia todelliseksi ongelmaksi.

        Käytän vuokkosten isointa sidettä ja joskus dailysin yösidettä, eikä mulla ole niiden kanssa mitään ongelmia ja hyvin veri imeytyy niihin ja tuntuu mukavalle kun vaihtaa tarpeeksi usein.

        Kyllä minä kuljen kotona just niin paljon alusvaatteisillani kuin haluan menkkojeni aikaan ja jos on pakko uimaan päästävä, niin ei muuta kuin tamponi rakoseen ja veteen vaan!

        Jos sulle on niin vaikea käsittää miks jotkut pitävät enemmän siteistä kuin sinä, niin antasit olla ja hankkisit vaikkapa elämän. Hei kuule, tuolla ulkona paistaa aurinko ja linnut laulaa..

        Ihanaa!!!

        Pillu on ihana!


    • Mytterö

      "Ei hierrä, ei kierrä on helppo pierrä." ;)

      • Patsy

        Suodaan toki teille kuppihössettelijöille se onni ja autuus jos nyt olette vihdoin löytäneet esineen joka ei tue eläinkokeita, ja jossa ei tule niitä ohivuotoja ja ei näy, rapise tai kuulu.
        Toivottavasti elämänne nyt on paljon helpompaa.

        Kuppia ei kuitenkaan käytä kuin ehkä 1/20 osa naisista, ja vaikka onkin kasvamaan päin tuo luku, niin pitkään siinä menee vielä ennekuin kuppivalmistajat lyö rahoiks. =))

        tälläkin hetkellä istun koneen ääressä pelkät rinsikat ja alkkarit päällä ja superpaksu yöside housuissa, eikä haittaa yhtään. Ei ohivuotoja ja ihan miellyttävältä tuntuu. Sitäpaitsi poikaystäväkin tykkää katsella kun side pullottaa, joten mikäs siinä.. =)

        *maxipad 4eva!*


      • Kupittelijan elämä
        Patsy kirjoitti:

        Suodaan toki teille kuppihössettelijöille se onni ja autuus jos nyt olette vihdoin löytäneet esineen joka ei tue eläinkokeita, ja jossa ei tule niitä ohivuotoja ja ei näy, rapise tai kuulu.
        Toivottavasti elämänne nyt on paljon helpompaa.

        Kuppia ei kuitenkaan käytä kuin ehkä 1/20 osa naisista, ja vaikka onkin kasvamaan päin tuo luku, niin pitkään siinä menee vielä ennekuin kuppivalmistajat lyö rahoiks. =))

        tälläkin hetkellä istun koneen ääressä pelkät rinsikat ja alkkarit päällä ja superpaksu yöside housuissa, eikä haittaa yhtään. Ei ohivuotoja ja ihan miellyttävältä tuntuu. Sitäpaitsi poikaystäväkin tykkää katsella kun side pullottaa, joten mikäs siinä.. =)

        *maxipad 4eva!*

        Itse olin aikoinani ihan tyytyväinen siteisiin ja tamponeihin. Kyllähän ne välillä vuotivat ohitse, hiostivat ja haisivat. Tamponit päästivät aina välilllä läpi ja niiden kanssa jouduin käyttämään kuitenkin vähintään pikkuhousunsuojaa varmistuksena. Jos vaihdoin isompaan tamponiin, kuivatti se inhottavasti limakalvot poisvetäessä -> hiiva. Yöksi laitoin aina ison tamponin ja runsaalle vuodolle tarkoitetun siteen, joten lakanat säästyivät tahroilta. Kaikesta huolimatta olin täysin tyytyväinen siteisiin ja tamponeihin. Olihan niiden kanssa välillä ongelmia, mutta suhtauduin asiaan ajatellen, että tällaista se on naisen elämä kuukautisten aikaan. Tämä oli siis ajatukseni, ennen kuin kokeilin kuppia.

        Aloitin kupittelun ystäväni suosituksella, halusin kokeilla tätä uutta juttua, vaikka olinkin ollut kertakäyttösuojiin tyytyväinen. Kuppi mullisti käsitykseni totaalisesti. Sellaista vapautta, helppoutta ja vaivattomuutta en ollut ikinä saanut kokea kertakäyttösuojien kanssa! Voin huoletta nukkua alasti kuukautisten aikana ja esim. kesällä jättää alushousut vaatekomeroon. Haju- ja hiivaongelmat hävisivät sen sileän tien. Rahaa säästyy jne.
        Ennen kuppia olin todellakin sokea erinäisille ongelmille, mitä sain kokea kertakäyttösuojien kanssa. Olin aidosti tyytyväinen niihin muovivaippoihin ja valkaistuihin tolloihin. Mutta nyt, en vaihtaisi takaisin mistään hinnasta ja ainoastaan minua harmittaa, etten kuullut kupista aikaisemmin!

        Pointtini on, että kupin ihanuuden (ja kertisten ei-ihanuuden!) tajuaa vasta, kun kuppia kokeilee itse. Siksi todellakin suosittelen kuppia kaikille naisille, kannattaa siis kokeilla, sillä kuppi voi muuttaa elämäsi, kuten minun tapauksessa. On se kuitenkin aika monta vuotta, mitä meillä naisilla on kuukautisten kanssa elettävää.

        Hyvää kesää kaikille!


      • ezon
        Kupittelijan elämä kirjoitti:

        Itse olin aikoinani ihan tyytyväinen siteisiin ja tamponeihin. Kyllähän ne välillä vuotivat ohitse, hiostivat ja haisivat. Tamponit päästivät aina välilllä läpi ja niiden kanssa jouduin käyttämään kuitenkin vähintään pikkuhousunsuojaa varmistuksena. Jos vaihdoin isompaan tamponiin, kuivatti se inhottavasti limakalvot poisvetäessä -> hiiva. Yöksi laitoin aina ison tamponin ja runsaalle vuodolle tarkoitetun siteen, joten lakanat säästyivät tahroilta. Kaikesta huolimatta olin täysin tyytyväinen siteisiin ja tamponeihin. Olihan niiden kanssa välillä ongelmia, mutta suhtauduin asiaan ajatellen, että tällaista se on naisen elämä kuukautisten aikaan. Tämä oli siis ajatukseni, ennen kuin kokeilin kuppia.

        Aloitin kupittelun ystäväni suosituksella, halusin kokeilla tätä uutta juttua, vaikka olinkin ollut kertakäyttösuojiin tyytyväinen. Kuppi mullisti käsitykseni totaalisesti. Sellaista vapautta, helppoutta ja vaivattomuutta en ollut ikinä saanut kokea kertakäyttösuojien kanssa! Voin huoletta nukkua alasti kuukautisten aikana ja esim. kesällä jättää alushousut vaatekomeroon. Haju- ja hiivaongelmat hävisivät sen sileän tien. Rahaa säästyy jne.
        Ennen kuppia olin todellakin sokea erinäisille ongelmille, mitä sain kokea kertakäyttösuojien kanssa. Olin aidosti tyytyväinen niihin muovivaippoihin ja valkaistuihin tolloihin. Mutta nyt, en vaihtaisi takaisin mistään hinnasta ja ainoastaan minua harmittaa, etten kuullut kupista aikaisemmin!

        Pointtini on, että kupin ihanuuden (ja kertisten ei-ihanuuden!) tajuaa vasta, kun kuppia kokeilee itse. Siksi todellakin suosittelen kuppia kaikille naisille, kannattaa siis kokeilla, sillä kuppi voi muuttaa elämäsi, kuten minun tapauksessa. On se kuitenkin aika monta vuotta, mitä meillä naisilla on kuukautisten kanssa elettävää.

        Hyvää kesää kaikille!

        Myös minä olin tyytyväinen tampooneihin ja siteisiin, mut nyt kun oon oppinu käyttää kuukautiskuppia, niin en vaihtais enää takas!!

        Alussa kupin käyttö oli kieltämättä vaikeeta, etenkin ku oon neitsyt, meinasin luovuttaa. Onneks en luovuttanu! :)


    • queen_of_cups

      Itse en pidä siteistä. Vaippamainen olo ja kahina kävellessä oli epämukavaa, enkä perusta omassa veressä istumisesta. Siirryin sitten tamponeihin mutta eivät nekään soveltuneet minulle kun kuivattivat limakalvoja niin paljon. Kuukuppi on kyllä ollut mukavin kuukautissuoja mitä on tullut käytettyä, ja vaikka se aluksi vaatiikin opettelua, on se ollut myös helpoin kun ei tarvitse usein sitä olla tyhjentämässä. Rahan ja luonnon säästäminen on vain plussaa. Kunnioitan kyllä jokaisen kuukautissuojavalintaa, tärkeintähän siinä on se oma mukavuus.

    • Anonyymi

      Ajattelin viime vuonna kokeilla kuukuppia. Ostin jopa kaksi, toisen isomman ja toisen pienemmän.
      Olin hyvin innokas ja kuvittelin, että kupin käyttö olisi ihanaa ja helppoa mutta todellisuudessa se oli kaikkea muuta.
      Vessa käynnin yhteydessä kuppi vajosi alas ja vaikka kuinka sitä yritti työntää ylemmäs, sen alaosa silti tuli ulos emättimestä kävellessä ja se todellakin sattui. Kohdussakin oli kipuja, mitä mulla normaalisti kuukautisten aikana ei ole.
      Ohivuotojakin tuli. Lisäksi sain kaksi kertaa peräkkäin tulehduksen ( heti kuukautisten jälkeen) eikä syynä varmasti ollut se, etten olisi huolehtinut hygieniastani.
      Lopputulos oli se, että heitin kupit sekajätteisiin
      ja aloin taas käyttää tamponeita ja siteitä. Olo on varma ja tulehduksia ei enää ole ollut.
      En ikinä enää osta mitään kuppia.

      • Anonyymi

        Jos emättimestä tulee jotain ulos kävellessä ei kyllä siellä ole kaikki ok...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos emättimestä tulee jotain ulos kävellessä ei kyllä siellä ole kaikki ok...

        Kuppi tulee ulos jos se väärin sinne asennettu tai emättimessä jotian outoa,suositteln sillon gynellä käyntiä ei tekis pahaa muuten muillekkaan vaikkapa kerta vuoteen,ongelmat vähenisi huomattavasti naisilla silloin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuppi tulee ulos jos se väärin sinne asennettu tai emättimessä jotian outoa,suositteln sillon gynellä käyntiä ei tekis pahaa muuten muillekkaan vaikkapa kerta vuoteen,ongelmat vähenisi huomattavasti naisilla silloin!

        No oletteko "säästäjät" koskaan sitten laskeneet kuinka paljon tuhlaatte puhdasta vettä tai sähköä kun pesette ja keittelette kuppejanne ja siinä samalla kädet sun muut?
        Niimpä eipä sitä luontoystävällistä konstia kuukautisiin ole olemassakaan,yksi kun annetaa toienn otetaan että aika tasoihin menee,toki ei tarvitsekertakäyttösiteitä ostella mutta...
        Onhan niitä pestäviä siteitäkin eli kesto sellaisia,mikä sitten kellekkin paras?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe