Paljonko painaa 70-luvulta oleva RH6? Ovatko hyviä koneita?
O&K
17
14166
Vastaukset
- kuumeinen
Ilman varmuutta oikeasta kymmenluvusta kone painaa
16,5 tonnia. - hiukan, mikä
on tyypiltään,alustan pituudesta ja onko uudempaa mallia, eli puomin nosto kahdella sylinterillä.
Onko koneessa Deutzin 5 vai 6 kone?
LC alustalla -79 mallin RH6 painaa 21000kg.
Kaivukoneena yksi aikansa parhaita, erittäin yksinkertainen ja pieniruokainen, itsellä oleva 5 syl.deutzilla varustettu kone kuluttaa 4-6 litraa/ tunti.- RH6
Puomin nostossa on vain yksi sylinteri. Moottorista en tiedä vielä tarkkaan. Telasto on mitä luultavimmin lyhyttä mallia. Onko kaikissa tuon ikäisissä 2-vipu ohjaus? Olen kuullut että ylävaunun käännössä on jokin jalkajarru, pitääkö paikkansa.
- jasseri
RH6 kirjoitti:
Puomin nostossa on vain yksi sylinteri. Moottorista en tiedä vielä tarkkaan. Telasto on mitä luultavimmin lyhyttä mallia. Onko kaikissa tuon ikäisissä 2-vipu ohjaus? Olen kuullut että ylävaunun käännössä on jokin jalkajarru, pitääkö paikkansa.
kyllähän niissä jalkajarru on ollut käännölle..
- iäkäs kone
RH6 kirjoitti:
ilmeisesti aivan -70 luvun alkuvuosilta.
Kyseessä on ilmeisesti A malli, siinä on todennäköisesti Deutzin 4 kone ja ohjausvivut ovat niinsanotusti "väärinpäin" nykykoneisiin verrattuna, eli jos osaat ajaa uusia koneita, et ihan heti vanhan ohjausjärjestelmän konetta. - jalkajarrua
jasseri kirjoitti:
kyllähän niissä jalkajarru on ollut käännölle..
rh 6 oli aikansa parhaita koneita rh..n vipuohjaus on erilainen kuin nykyinen standardi joka tuli käyttöön noin vuonna -73 rh.ssa 80 luvulla olen ajanut kaivinkoneita 1960 lähtien. yksi vaikeimmin opittavista vipujärjestyksistä oli ensimmäisissä hydraulilokomoissa.rh.n vivut on helppo oppia ja kun siinä ei ole esiohjausta niin se vipujärjestys on kuskille kevein käyttää
- on jalkajarru
jalkajarrua kirjoitti:
rh 6 oli aikansa parhaita koneita rh..n vipuohjaus on erilainen kuin nykyinen standardi joka tuli käyttöön noin vuonna -73 rh.ssa 80 luvulla olen ajanut kaivinkoneita 1960 lähtien. yksi vaikeimmin opittavista vipujärjestyksistä oli ensimmäisissä hydraulilokomoissa.rh.n vivut on helppo oppia ja kun siinä ei ole esiohjausta niin se vipujärjestys on kuskille kevein käyttää
käännölle. Mulla on RH 6, malli -79, 5 syl. Deutz, pitkä , ns. 9:n alusta, serie D , isommalla hytillä.
- harhol
on jalkajarru kirjoitti:
käännölle. Mulla on RH 6, malli -79, 5 syl. Deutz, pitkä , ns. 9:n alusta, serie D , isommalla hytillä.
Kyllä se niinon että nuissa rh koneissa on käännön jarru jalalla ainakin vanhemmissa ,viimeksi ajanut 80 luvun mallia muistan kun söi jarru liinat kartion malliseksi niin käänettiin toisin päin ja menoksi tosi nopea koneita
- lovegrew
Onko tietoa mistä saisin tuon RH 6 käyttöohjekirjan? pari vuotta oon maatilanhommissa konetta pitänny ja hyvältä yksinkertaisuudessaan vaikuttaa. Edellinen omistaja on kuitenkin tehnyt omia sähköistyksiä ja nyt pitäis sitten vähä palautella alkuperäisiin kuosiin.
Polttoainetta menee deutzin vitosessa niin vähän että hengellä käypi välillä. Painoa muuten taitaa olla 18,5t laatan mukaan (LC) - Kopiot otettu
lovegrew kirjoitti:
Onko tietoa mistä saisin tuon RH 6 käyttöohjekirjan? pari vuotta oon maatilanhommissa konetta pitänny ja hyvältä yksinkertaisuudessaan vaikuttaa. Edellinen omistaja on kuitenkin tehnyt omia sähköistyksiä ja nyt pitäis sitten vähä palautella alkuperäisiin kuosiin.
Polttoainetta menee deutzin vitosessa niin vähän että hengellä käypi välillä. Painoa muuten taitaa olla 18,5t laatan mukaan (LC)Minulla olisi kopioituna ohjekirja, Soita 044-5430131
- koukussa koneisiin
Kopiot otettu kirjoitti:
Minulla olisi kopioituna ohjekirja, Soita 044-5430131
Onko kellään tietoa R&H 4 :sta vm. 82 Löytyskö teknisiä tietoja . Ostan ohjekirjan jos kenellä sattuu olemaan. Kuuluuko kyseisessä koneessa kääntö kääntyä vapaasti vaikka vipua ei käännä. Kääntö on todella nopea. Kuuluuko se olla sellainen vai pitäiskö virtauksia kuristaa. Olisin kiitollinen tiedoista.
- PELKA-26
Kopiot otettu kirjoitti:
Minulla olisi kopioituna ohjekirja, Soita 044-5430131
mulla kone vm.-68. ohjekirja hävinnyt jonnekkin vuosien varrella,ei sattuisi olemaan jotain tietoja?
- Masi57
PELKA-26 kirjoitti:
mulla kone vm.-68. ohjekirja hävinnyt jonnekkin vuosien varrella,ei sattuisi olemaan jotain tietoja?
Ostin just RH6, lyhyttelaisen.Vuosimalli?? 75-80
Telan vetorattaasta varmaan rusahti hammas poikki
pyörii edes takas 1-2m mutta yhdestä kohtaa ei pääse yli rutisee ja ratas lyö tyhjää. Tarvis saada jokin
räjäytyskuva ratastosta.Tai ohjeita ,ettei tule purettua liikaa tai väärin. - pepe1975
Masi57 kirjoitti:
Ostin just RH6, lyhyttelaisen.Vuosimalli?? 75-80
Telan vetorattaasta varmaan rusahti hammas poikki
pyörii edes takas 1-2m mutta yhdestä kohtaa ei pääse yli rutisee ja ratas lyö tyhjää. Tarvis saada jokin
räjäytyskuva ratastosta.Tai ohjeita ,ettei tule purettua liikaa tai väärin.Ei muuta kuin hydrauliputket pois. Pultit auki isolta kehältä. Pikku luukku auki ja akselin päästä levy pois, kiinni kahdella ruuvilla. sit oletkin jo rattaan kimpussa. Voi ol et oli jotain muutakin pientä, en muista tarkalleen. Mut ei vaikee.
- Sven1975
Missä löidetään käntömottori rh6 ?
- noilla
Katso www.maansiirtopalvelu.fi
- Anonyymi
Mulla on ollu rh6 jostain 1980??
Ostettaessa alavaunu n isoratas rikki..tilkitty jotta toimi viikon. Aloin täyte hitsata erikoispuikolla ja tein gigin hiontaan..kun sitten sain ostaa Helsingistä 300€ rattaan. Myöhemmin sain ostaa lisää osia alavunuun. Jotka voin myydä kun mulla on nyt uudempi rh 6.5 2001. Toisaalta oon tehnyt vanhalla nytkin 2viikkoo..tietä ja ojaa.. toi vanha on niin helppo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1347920- 595902
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813322Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73013Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101698Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2101660Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3361398Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351192Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931189Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321101