UNILÄÄKETTÄKÖ?

TOTTA VAI EI?

Unilääkkeisiin tulee riippuvuus - ne saattavat vuosien käytön jälkeen aiheuttaa OIKEITA psyykkisiä oireita! Mutta onko kokemusta; määrääkö lääkärisi sinulle liian heppoisesti unilääkettä (nukahtamislääkettä)? Minulle on määrännyt 20 vuotta!! Pari kertaa on vaihdettu merkkiä - mutta koskaan hän ei ole kyseenalaistanut nukahtamislääkkeen käyttöä! Nyt on ONNEKSI oma järki alkanut toimia: monenlaisiin outoihin oireisiin saattaa olla syynä juuri jatkuva unilääkkeiden käyttö!!?? Jalat puutuu ja pistelee, "nytkähtelen" ja myös ylipainoa on. Lääkärini ei koskaan ole ehdottanut lääkkeistä luopumista! Aina korkeintaan määrännyt toista merkkiä, jos toinen ai auta! Tenoxia otan 2 tbl illalla, jos aion nukkua. Lisäksi Xanor ja Klortriptryl 1 tbl. Eli aikamoinen POMMI, vai? Onko samankaltaisia kokemuksia?

8

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anskuliini

Hävettää kertoa, mutta en ole koskaan ottanut nukahtamislääkettä.
      Nytkin on jo toinen silmä ummessa ja kun saan tämän kirjoitettua painun pehkuihin ja nukahdan ennenkuin windows on koneen sammuttanu.
      Hyvää yötä ja kauniita unia.

• Mie ..

..no en tietenkään kirjaimellisesti, mut eipä ole tuohon tarpeeseen lääkettä tullut, tosin ehkä ei ole tarvettakaan ollut, kun ei lääkärillä ole ollut tarvetta käydä kuin joskus 15 vuotta sitten flunssan takia. Ymmärrän silti myös sen että aina ei homma käy kuin elokuvissa, ja voi olla monenlaista ongelmaa, riippuvuudesta en silti osaa sanoa. Mä valvon ihan vapaaehtoisesti, simaa siemaillen.

• todella

aikamoinen satsi. Noihin nukahtamislääkkeisiin tottuu ja niiden teho vähenee ajan kanssa. Parempi kuitenkin ottaa niitä jos ei saa nukuttua. Kannattaa lääkärin kanssa jutella jos on omaa halua vähentää niitä. Ominpäin ei kannata alkaa annostella mitään lääkkeitä.

• nukahtamislääkkeitä voi vähentää omin luvin.
        Minulle ei Tenox sovi, tulen siitä hirveän hermostuneeksi. Käytän Imovanea 0,5 - 0,25 tablettia kerralla.
        Olen nukkunut yli 20 v nukahtamislääkkeillä, aluksi vuorotyön takia. Mieluummin lääke kuin niskakiikku...

• myöskin
        sitroen kirjoitti:

nukahtamislääkkeitä voi vähentää omin luvin.
        Minulle ei Tenox sovi, tulen siitä hirveän hermostuneeksi. Käytän Imovanea 0,5 - 0,25 tablettia kerralla.
        Olen nukkunut yli 20 v nukahtamislääkkeillä, aluksi vuorotyön takia. Mieluummin lääke kuin niskakiikku...

käytän zopinoxi nukahtamislääkettä,siunaten, ihanaa saada nukkua niin kaikessa rauhassa..

• Metusalem

semmosta roppia, että ei nukuttas niin paljon.
      Minä kun kyppiuutisilta köllähän sänkyyn niin uni tullee siinä siunaamassa ja aamu seittemään menee keposesti. Korkeintaan kylykee käännän välillä. Päivälläkin voin vetästä tunnin torkut tai jopa kahen.

• käytössä

jotain lieviä nukahtamislääkkeitä unettomuuteen, mutta otan vain silloin tällöin puoli tablettia. Aluksi otin viikon ajan joka ilta ja huomasin, että tunsin seuraavana aamuna ahdistusta, ilmeisesti lääkkeen sivuvaikutuksena. Minulla on nyt eri merkkisiä ja pyrin käyttämään niitä mahdollisimman harvoin ja noita oireita ei ole ollut.

• juntti

Kokeile seksiä, sillä hyvä seksi ennen nukahtamista
      rentouttaa ja rauhoittaa.Vieroitusoireet kyllä
      on pahat sillä tarve ja halu kasvaa tätä lääkettä
      nauttiessa.Vie loppuiän irtipääsy tästä huumeesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe