pukeutuminen

malesiassa

heippa! olemme lähdössä malesiaan ja haluaisin kysellä pukeutumisesta siellä. maa on kuitenkin täynnä muslimeja, onko se siis tiuksempaa kuin muualla aasiassa? olemme lähdössä kuala lumpuriin länsirannikkoa ihmettelemään. borneoon tai manteren itärannikolle ei ainakaan tällä hetkellä ole suunnitelmia matkustaa. kiitän avusta!

9

2832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      "maa on kuitenkin täynnä muslimeja"

      No ei ole. Muslimeja on Malesiassa 50% väestöstä.

      Normaali siisti pukeutuminen riittää hyvin (muista tietysti, että shortsit on rantaa, ei suurkaupunkia varten).

      • pareo

        Oltiin talvella Kuala Lumpurissa ja kyllä sielläkin ihan sortseissa ihmiset kulkivat, joka tosiaan paahteessa ihan fiksua. Eikä siellä noudatettu sääntöä "olkapäja polvet piilossa naisilla", toppeja ja hihattomia näki paljon eikä sitä kukaan paheksu.


    • mano-65

      olla shortseissa ja t-paidassa aivan huoletta..ei tunnu kovin järkevältä olla 30 asteen helteessä pitkillä housuilla ja paidoilla!!??

      • kivirta

        kyllähän se niin on, että temppeleihin naisilla ei ole mitään asiaa sortseissa ja olkapäät paljaana eikä miesten shortsejakaan hyvällä katota. Mutta niillä on yleensä sellaisia kaapuja lainattavaksi näissä temppeleissä.
        Ainakin ennen(v.1999 jolloin siellä olin)se homma meni aika lailla silleen, että länsi rannikko on aika vapaamielinen muttta itä-rannikko on taas aika konservatiivinen. Näimme esim. paikallisten naisten uivan burkhat ja pelastusliivit päällä vaikka lämpöä oli sellaiset 35 astetta.
        Yläosattomissa auringon ottaminen on kyllä asia, jota en uskaltaisi siellä tehdä jos olisin nainen.


      • sq.
        kivirta kirjoitti:

        kyllähän se niin on, että temppeleihin naisilla ei ole mitään asiaa sortseissa ja olkapäät paljaana eikä miesten shortsejakaan hyvällä katota. Mutta niillä on yleensä sellaisia kaapuja lainattavaksi näissä temppeleissä.
        Ainakin ennen(v.1999 jolloin siellä olin)se homma meni aika lailla silleen, että länsi rannikko on aika vapaamielinen muttta itä-rannikko on taas aika konservatiivinen. Näimme esim. paikallisten naisten uivan burkhat ja pelastusliivit päällä vaikka lämpöä oli sellaiset 35 astetta.
        Yläosattomissa auringon ottaminen on kyllä asia, jota en uskaltaisi siellä tehdä jos olisin nainen.

        kyllähän niitä shortseja voi pitää, mutta itse en lähtenyt naisena toppilinjalle. kannattaa hieman seurailla ympäristön (:paikallisten) pukeutumista. esim. joissakin paikoissa mimmien on parempi uida t-paita päällä, kun taas toisaalla voi olla ihan bikineissäkin.
        reissussa ei tarvitse olla seksikäs ja asiallisella pukeutumisella voi välttää paljon harmia.
        ihan terveellä järjenkäytöllä pärjää.


      • ...
        sq. kirjoitti:

        kyllähän niitä shortseja voi pitää, mutta itse en lähtenyt naisena toppilinjalle. kannattaa hieman seurailla ympäristön (:paikallisten) pukeutumista. esim. joissakin paikoissa mimmien on parempi uida t-paita päällä, kun taas toisaalla voi olla ihan bikineissäkin.
        reissussa ei tarvitse olla seksikäs ja asiallisella pukeutumisella voi välttää paljon harmia.
        ihan terveellä järjenkäytöllä pärjää.

        teepaidassa kaiketi kannattaa uida lähinnä joissakin borneon nurkissa ja mantereen itäpuolella. käsittääksini länsirannikko ja saaret (langkawi ym turistipaikat) melko vapaamielisiä. olenki väärässä?


      • maassa maan tavalla
        ... kirjoitti:

        teepaidassa kaiketi kannattaa uida lähinnä joissakin borneon nurkissa ja mantereen itäpuolella. käsittääksini länsirannikko ja saaret (langkawi ym turistipaikat) melko vapaamielisiä. olenki väärässä?

        Olen käynyt Langkawilla ja siellä päin 3 kertaa.
        Yläosatonta ei sielläkään hyväksytä,bikinit tai uimapuku rannalla on ok.Paikalliset naiset uivat kaikki vaatteet päällä...Iltaisin ruokailuun kannattaa miesten pukeutua yli polvimittojen pituisiin shortseihin/pitkät housut ja norm.T-paita riittää/kauluspaita.
        Naisilla mekko tai pitkikset ok,pusero voi olla hihatonkin,mutta hyttyset syövät kyllä mielellään...


      • pareo
        maassa maan tavalla kirjoitti:

        Olen käynyt Langkawilla ja siellä päin 3 kertaa.
        Yläosatonta ei sielläkään hyväksytä,bikinit tai uimapuku rannalla on ok.Paikalliset naiset uivat kaikki vaatteet päällä...Iltaisin ruokailuun kannattaa miesten pukeutua yli polvimittojen pituisiin shortseihin/pitkät housut ja norm.T-paita riittää/kauluspaita.
        Naisilla mekko tai pitkikset ok,pusero voi olla hihatonkin,mutta hyttyset syövät kyllä mielellään...

        Iltaisin miehet kulkivat Langkawilla ihan sortseissa ja normaaleissa lyhythihaisissa paidoissa. Naisilla oli iltaisin päällä minihameita tai ihan sortseja ja hihattomissa topeissa lähes kaikki. Eli ihan samalla tavalla ihmiset ovat pukeutuneet Langkawilla kuin esim. Kanarialla. Paikallisilla naisillakin oli ihan "normaalit" vaatteet, housut ja t-paidat, ei mitään "kaapumeininkiä". Hyttyset eivät kiusanneet meitä ja vaatetus siis todella rentoa, onhan siellä illallakin lämpöä 28 astetta...


      • mutta
        pareo kirjoitti:

        Iltaisin miehet kulkivat Langkawilla ihan sortseissa ja normaaleissa lyhythihaisissa paidoissa. Naisilla oli iltaisin päällä minihameita tai ihan sortseja ja hihattomissa topeissa lähes kaikki. Eli ihan samalla tavalla ihmiset ovat pukeutuneet Langkawilla kuin esim. Kanarialla. Paikallisilla naisillakin oli ihan "normaalit" vaatteet, housut ja t-paidat, ei mitään "kaapumeininkiä". Hyttyset eivät kiusanneet meitä ja vaatetus siis todella rentoa, onhan siellä illallakin lämpöä 28 astetta...

        Paikallisia tapoja jos haluat kunnioittaa niin shortsit ja topit eivät ole asiallinen vaate Malesiassa. Turistipaikat voi olla poikkeus, mutta pääosin Malesiassa pitäisi olla pitkät housut/hame ja vähintään t-paita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe