Korvissa vaikkua

joku vaan

Kävin lääkärissä ihan normaalissa terveystarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että korvissani on vaikkua niin paljon, ettei toisen korvan tärykalvoa pystynyt näkemään. Vaikut ovat sen verran syvällä, ettei itse niitä näe peilin ja lampun avulla. Putsaan itse vaikut aina pois pumpulipuikolla korvakäytävän reunalta (en työnnä puikkoa sen pallopäätä pidemmälle korvakäytävään). Kuulen kuitenkin (luullakseni) normaalisti, enkä mitään tukkoisuutta havaitse, vaikka lääkärin mukaan toinen korvakäytävä oli aika tukossa vaikusta. Lääkäri sanoi, että apteekista pitäisi käydä remo-waxia hakemassa ja kysyisinkin, että onko suotavaa käyttää sitä puhdistusmenetelmää kotona? Vai pitäisikö käydä lääkärillä puhdistuttamassa? Olen vain huolissani ja peloissani, että jos jokin menee pieleen ja/tai korvat menevät vaikusta tukkoon remo-waxin käytön jälkeen. Joskus nuoremapana meni toinen korva tukkoon vaikusta, koska en ollut putsannut korviani pitkään aikaan ja sitten uintireissun jälkeen (kun vaikku oli pehmeää) aloin putsaamaan pumpulipuikolla. Oli todella epämiellyttävän tuntuista. Korva kuitenkin aukesi silloin itsekseen muutaman päivän päästä. En haluaisi kokea sitä uudelleen. Kiitos kaikille vastanneille!

14

15871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "tinni"

huuhtelun tekee ei sitä lääkärille tarvitse mennä.Miksei lääkäri sitten putsannu kun siellä olit?

• joku vaan

Joo, tarkoitin tuolla lääkärillä yleisesti jotakuta terveydenhuollon työntekijää. Se oli sellainen pikatarkastus, ja olivat muutenkin n. 45 minuuttia myöhässä aikataulusta, joten ehkä ei vain ollut aikaa siihen. Muutenkin pitäisi remo-waxit olla valmiina tiputettuina ennenkuin menee putsauttamaan, vai? Kuitenkin, onko sitä suotavaa tehdä kotona? Olisi se varmaankin hyvä käydä asiantuntijalla putsauttamassa, kun ei aikaisemmin ole tuommoista tullut tehtyä.

• "tinni"
        joku vaan kirjoitti:

Joo, tarkoitin tuolla lääkärillä yleisesti jotakuta terveydenhuollon työntekijää. Se oli sellainen pikatarkastus, ja olivat muutenkin n. 45 minuuttia myöhässä aikataulusta, joten ehkä ei vain ollut aikaa siihen. Muutenkin pitäisi remo-waxit olla valmiina tiputettuina ennenkuin menee putsauttamaan, vai? Kuitenkin, onko sitä suotavaa tehdä kotona? Olisi se varmaankin hyvä käydä asiantuntijalla putsauttamassa, kun ei aikaisemmin ole tuommoista tullut tehtyä.

ajattelinkin sitä jälkeenpäin,että edellis iltana kannattaa laittaa sitä Remo-waxia,näin pehmittää vaikku möykyt sieltä ja siten irtoaa heti ensimmäisen huuhtelun avulla kaikki pois.Ihan huoletta itse voit sen laittaa,mutta älä sorki sitä itse tupon kanssa,pakkaus sisältää kyllä huuhtelupullonkin.Sinulla tuntui olevan sitä siellä niin paljon jotta voi olla ettet saa sitä itse huuhtelemalla kaikkea pois.

• joku vaan
        "tinni" kirjoitti:

ajattelinkin sitä jälkeenpäin,että edellis iltana kannattaa laittaa sitä Remo-waxia,näin pehmittää vaikku möykyt sieltä ja siten irtoaa heti ensimmäisen huuhtelun avulla kaikki pois.Ihan huoletta itse voit sen laittaa,mutta älä sorki sitä itse tupon kanssa,pakkaus sisältää kyllä huuhtelupullonkin.Sinulla tuntui olevan sitä siellä niin paljon jotta voi olla ettet saa sitä itse huuhtelemalla kaikkea pois.

Luulenpa, että käyn kuitenkin terveydenhoitajalla puhdistuttamassa. Ainakin näkee korvaan kunnolla niillä laitteilla milloin on kaikki töhnät lähteneet. Toivottavasti se toimenpide ei ole kovin epämiellyttävä.

• "tinni"
        joku vaan kirjoitti:

Luulenpa, että käyn kuitenkin terveydenhoitajalla puhdistuttamassa. Ainakin näkee korvaan kunnolla niillä laitteilla milloin on kaikki töhnät lähteneet. Toivottavasti se toimenpide ei ole kovin epämiellyttävä.

ei se epämielyttävä ole lainkaan,minulla vaan alkaa aina yskittämään jos sorkitaan korvaa se on vähän hankalaa.

• joku vaan
        "tinni" kirjoitti:

ei se epämielyttävä ole lainkaan,minulla vaan alkaa aina yskittämään jos sorkitaan korvaa se on vähän hankalaa.

Luin netistä, että tuo yskiminen on kuulemma normaali refleksinomainen reaktio. Sillä keho pyrkii aukaisemaan korvakäytävän, jos siellä on jotain, kuten sinulla korvaa sorkittaessa.

• sdfdfg

Mä en ole 25 vuotisen elämäni aikana putsannut ikinä korviani ja hyvin kuulee,ei ongelmia :D

• joku vaan

Ei minunkaan ole ennen tarvinnut minkään aineen avulla putsauttaa, mutta kun lääkäri sitä ehdotti. Vaikun eritys on yksilöllistä, jollakin enemmän toisilla vähemmän.

• .....

joillain korvavaikku ei tule ulos vaan se jää/menee pään sisään... jä siellä se saattaa kovettua tai muuttua rääksi joka seuraavan nuhan aikana saattaa sitten tulla suusta ulos ellei sitten finnien kautta... :)

• Vaikkukorva
        ..... kirjoitti:

joillain korvavaikku ei tule ulos vaan se jää/menee pään sisään... jä siellä se saattaa kovettua tai muuttua rääksi joka seuraavan nuhan aikana saattaa sitten tulla suusta ulos ellei sitten finnien kautta... :)

Tuo taisi olla vitsi, vai mitä! :)

• omainen

Hoidatin kotisairaanhoitajalla vanhuksen korvat. Hän liotti tosi pitkään korvia remo-waxilla ja huuhteli. Sanoi että kaikki meni hyvin.
      Kuinka ollakkaan, lääkärissä piti käydä ja korvissa oli pahat vaikut edelleen. Lääkäri ne sitten imulla puhdisti ja korvat tulivat viimein kuntoon. PS. älä luota aina sairaanhoitajaankaan.

• EI remowaxia

remowaxia ei pidä missään nimessä käyttää, minullle sanoi korvalääkäri että siinä on lipeää ja se ei ole turvallista käyttää!!!!!!!!!

• vaikkua korvissa

Itsellänikin korvissa on paljon vaikkua. Pitäisi käydä puhdistamassa ne imulla tai huuhtelulla. Kumpi noista tavoista olisi parempi? Ja ottaako kumpikaan kipeää tai tuntuuko epämiellyttävälle? Kumman valitsen?

• 1217

Huuhtelemisen voi tehdä hoitaja, imua tekee vain lääkäri.

Ei se huuhtelu kipeää tee, jos ei korvissa ole tulehdusta tms. Voi vaatia pitemmän käsittelynkin, jos vaikku on painunut jo tärykalvoa vasten. Remo waxin tms laittaminen korvaan erukäteen edellisenä iltana tai yleensä etukäteen voi pehmittää vaikkua, jolloin se lähtee helpommin ulos.

Nuo kumiset pumput, joita saa Remo waxin mukana, voivat pahimmillaan työntää vaikun entistä syvemmälle ja tiiviimmin korvakäytävän pohjaan. Hoitajilla on kunnolliset välineet huuhteluun ja tähystykseen.

Kannattaa mennä ensin terveyskeskukseen hoitajalle. Heillä on kokemusta huuhteluista. On sen verran yleinen toimenpide. Yleensä saa ajan hyvin nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe