Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Korvissa vaikkua

joku vaan

Kävin lääkärissä ihan normaalissa terveystarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että korvissani on vaikkua niin paljon, ettei toisen korvan tärykalvoa pystynyt näkemään. Vaikut ovat sen verran syvällä, ettei itse niitä näe peilin ja lampun avulla. Putsaan itse vaikut aina pois pumpulipuikolla korvakäytävän reunalta (en työnnä puikkoa sen pallopäätä pidemmälle korvakäytävään). Kuulen kuitenkin (luullakseni) normaalisti, enkä mitään tukkoisuutta havaitse, vaikka lääkärin mukaan toinen korvakäytävä oli aika tukossa vaikusta. Lääkäri sanoi, että apteekista pitäisi käydä remo-waxia hakemassa ja kysyisinkin, että onko suotavaa käyttää sitä puhdistusmenetelmää kotona? Vai pitäisikö käydä lääkärillä puhdistuttamassa? Olen vain huolissani ja peloissani, että jos jokin menee pieleen ja/tai korvat menevät vaikusta tukkoon remo-waxin käytön jälkeen. Joskus nuoremapana meni toinen korva tukkoon vaikusta, koska en ollut putsannut korviani pitkään aikaan ja sitten uintireissun jälkeen (kun vaikku oli pehmeää) aloin putsaamaan pumpulipuikolla. Oli todella epämiellyttävän tuntuista. Korva kuitenkin aukesi silloin itsekseen muutaman päivän päästä. En haluaisi kokea sitä uudelleen. Kiitos kaikille vastanneille!

14

15511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "tinni"

      huuhtelun tekee ei sitä lääkärille tarvitse mennä.Miksei lääkäri sitten putsannu kun siellä olit?

      • joku vaan

        Joo, tarkoitin tuolla lääkärillä yleisesti jotakuta terveydenhuollon työntekijää. Se oli sellainen pikatarkastus, ja olivat muutenkin n. 45 minuuttia myöhässä aikataulusta, joten ehkä ei vain ollut aikaa siihen. Muutenkin pitäisi remo-waxit olla valmiina tiputettuina ennenkuin menee putsauttamaan, vai? Kuitenkin, onko sitä suotavaa tehdä kotona? Olisi se varmaankin hyvä käydä asiantuntijalla putsauttamassa, kun ei aikaisemmin ole tuommoista tullut tehtyä.


      • "tinni"
        joku vaan kirjoitti:

        Joo, tarkoitin tuolla lääkärillä yleisesti jotakuta terveydenhuollon työntekijää. Se oli sellainen pikatarkastus, ja olivat muutenkin n. 45 minuuttia myöhässä aikataulusta, joten ehkä ei vain ollut aikaa siihen. Muutenkin pitäisi remo-waxit olla valmiina tiputettuina ennenkuin menee putsauttamaan, vai? Kuitenkin, onko sitä suotavaa tehdä kotona? Olisi se varmaankin hyvä käydä asiantuntijalla putsauttamassa, kun ei aikaisemmin ole tuommoista tullut tehtyä.

        ajattelinkin sitä jälkeenpäin,että edellis iltana kannattaa laittaa sitä Remo-waxia,näin pehmittää vaikku möykyt sieltä ja siten irtoaa heti ensimmäisen huuhtelun avulla kaikki pois.Ihan huoletta itse voit sen laittaa,mutta älä sorki sitä itse tupon kanssa,pakkaus sisältää kyllä huuhtelupullonkin.Sinulla tuntui olevan sitä siellä niin paljon jotta voi olla ettet saa sitä itse huuhtelemalla kaikkea pois.


      • joku vaan
        "tinni" kirjoitti:

        ajattelinkin sitä jälkeenpäin,että edellis iltana kannattaa laittaa sitä Remo-waxia,näin pehmittää vaikku möykyt sieltä ja siten irtoaa heti ensimmäisen huuhtelun avulla kaikki pois.Ihan huoletta itse voit sen laittaa,mutta älä sorki sitä itse tupon kanssa,pakkaus sisältää kyllä huuhtelupullonkin.Sinulla tuntui olevan sitä siellä niin paljon jotta voi olla ettet saa sitä itse huuhtelemalla kaikkea pois.

        Luulenpa, että käyn kuitenkin terveydenhoitajalla puhdistuttamassa. Ainakin näkee korvaan kunnolla niillä laitteilla milloin on kaikki töhnät lähteneet. Toivottavasti se toimenpide ei ole kovin epämiellyttävä.


      • "tinni"
        joku vaan kirjoitti:

        Luulenpa, että käyn kuitenkin terveydenhoitajalla puhdistuttamassa. Ainakin näkee korvaan kunnolla niillä laitteilla milloin on kaikki töhnät lähteneet. Toivottavasti se toimenpide ei ole kovin epämiellyttävä.

        ei se epämielyttävä ole lainkaan,minulla vaan alkaa aina yskittämään jos sorkitaan korvaa se on vähän hankalaa.


      • joku vaan
        "tinni" kirjoitti:

        ei se epämielyttävä ole lainkaan,minulla vaan alkaa aina yskittämään jos sorkitaan korvaa se on vähän hankalaa.

        Luin netistä, että tuo yskiminen on kuulemma normaali refleksinomainen reaktio. Sillä keho pyrkii aukaisemaan korvakäytävän, jos siellä on jotain, kuten sinulla korvaa sorkittaessa.


    • sdfdfg

      Mä en ole 25 vuotisen elämäni aikana putsannut ikinä korviani ja hyvin kuulee,ei ongelmia :D

      • joku vaan

        Ei minunkaan ole ennen tarvinnut minkään aineen avulla putsauttaa, mutta kun lääkäri sitä ehdotti. Vaikun eritys on yksilöllistä, jollakin enemmän toisilla vähemmän.


      • .....

        joillain korvavaikku ei tule ulos vaan se jää/menee pään sisään... jä siellä se saattaa kovettua tai muuttua rääksi joka seuraavan nuhan aikana saattaa sitten tulla suusta ulos ellei sitten finnien kautta... :)


      • Vaikkukorva
        ..... kirjoitti:

        joillain korvavaikku ei tule ulos vaan se jää/menee pään sisään... jä siellä se saattaa kovettua tai muuttua rääksi joka seuraavan nuhan aikana saattaa sitten tulla suusta ulos ellei sitten finnien kautta... :)

        Tuo taisi olla vitsi, vai mitä! :)


    • omainen

      Hoidatin kotisairaanhoitajalla vanhuksen korvat. Hän liotti tosi pitkään korvia remo-waxilla ja huuhteli. Sanoi että kaikki meni hyvin.
      Kuinka ollakkaan, lääkärissä piti käydä ja korvissa oli pahat vaikut edelleen. Lääkäri ne sitten imulla puhdisti ja korvat tulivat viimein kuntoon. PS. älä luota aina sairaanhoitajaankaan.

    • EI remowaxia

      remowaxia ei pidä missään nimessä käyttää, minullle sanoi korvalääkäri että siinä on lipeää ja se ei ole turvallista käyttää!!!!!!!!!

    • vaikkua korvissa

      Itsellänikin korvissa on paljon vaikkua. Pitäisi käydä puhdistamassa ne imulla tai huuhtelulla. Kumpi noista tavoista olisi parempi? Ja ottaako kumpikaan kipeää tai tuntuuko epämiellyttävälle? Kumman valitsen?

      • 1217

        Huuhtelemisen voi tehdä hoitaja, imua tekee vain lääkäri.

        Ei se huuhtelu kipeää tee, jos ei korvissa ole tulehdusta tms. Voi vaatia pitemmän käsittelynkin, jos vaikku on painunut jo tärykalvoa vasten. Remo waxin tms laittaminen korvaan erukäteen edellisenä iltana tai yleensä etukäteen voi pehmittää vaikkua, jolloin se lähtee helpommin ulos.

        Nuo kumiset pumput, joita saa Remo waxin mukana, voivat pahimmillaan työntää vaikun entistä syvemmälle ja tiiviimmin korvakäytävän pohjaan. Hoitajilla on kunnolliset välineet huuhteluun ja tähystykseen.

        Kannattaa mennä ensin terveyskeskukseen hoitajalle. Heillä on kokemusta huuhteluista. On sen verran yleinen toimenpide. Yleensä saa ajan hyvin nopeasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe