Jos isä ei ole paikalla..

kuinka..

..tilaisuus menee?
Olen tuleva yksinhuoltaja, ja vauvalla ei biologista isää tule elämässään olevan.. Miten kastetilaisuus järjestyy? Onko muita joiden vauvan isä ei ole ollut paikalla? Pahalta tuntuu ettei isä osallistu, mutta pakko hyväksyä.. :(

6

1818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauvallesi

      Älä suotta murehdi isän poissaoloa. Tietty voisit vielä pyytää häntä olemaan läsnä kastetilaisuudessa. Tilaisuudesta tulee varmasti onnistunut myös ilman isää. Kastetilaisuuden kulkuun se ei vaikuta mitenkään. Normaali kaava kummeineen jne.

      Järjestä juuri sellainen tilaisuus kuin haluat, ja nauti juhlasta ja vauvasta. Pääosassa on vauva.

      • äit-

        jonka tunsin työkaverin kautta, se työkaveri ja sen tyttö ja pappi, siinä kaikki. Ketään muita ei kiinnostanu koko juttu pätkän vertaa! Sellastakin on, uskokaa.


      • rm
        äit- kirjoitti:

        jonka tunsin työkaverin kautta, se työkaveri ja sen tyttö ja pappi, siinä kaikki. Ketään muita ei kiinnostanu koko juttu pätkän vertaa! Sellastakin on, uskokaa.

        ja sellastaki on että isää ei päästetä koko tun kastetilaisuuteen! kaikenlaista on.. kaikkee jengi murehtii.


    • saparoo

      eipä ollut munkaan vauvalla iskää paikalla mutta ristiäiset meni hyvin ja vauva sai nimen :)

    • äitee +4

      ei isällä juuri ole omaa roolia muiden kustannuksella vaikka usein kynttilä isälle annetaan. Pappi kyllä hoitaa homman ilman isääkin ihan tyylillä..

      Miksi tuntuu pahalta ettei isää kasteessa jos ei elämässäkään?

    • tarina!!!

      Minä olin ensimmäisen lapseni raskausajan yksin, ei tullut isää tunnustamaan saati ristiäisiin. Eikä vieläkään olla häntä nähty. Kun tämä ensimmäinen oli vuodenikäinen, löysin elämäni miehen, hän otti ilomielin koko paketin ja teimme yhdessä toisen! Nyt ensimmäinen on 3v ja nuorempi puoli vuotta. Me olemme seurustelleet 2v, ja häistä ollaan puhuttu! Myöskin olemme ajatelleet ensimmäisen adoptiota perheen sisäisesti virallisesti tälle ainoalle isälle joka ensimmäisen elämässä on koskaan ollut. Olen kyllä tosi onnellinen että löysin onnen vaikka koin ensimmäisen raskauden ja ensimmäisen lapsen ensimmäisen vuoden yksin. Tämä ihana mieheni on kyllä korvannut kaikki menetetyt vuodet! Kyllä se onni sieltä tulee vaikka välillä elämä potkii!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe