Moottorin ohjausyksikön vaihto!

3150 €

Eipä ole vielä minulla missään autossa ollut näin kalliita korjauskustannuksia. Eräänä sateisena maaliskuun aamuna Sceniccini simahti työmatkalla valtatien varteen. Hinattiin merkkikorjaamolle ja todettiin vika: moottorin ohjausyksikkö paskana. Kustannusarvio reilut 1200 euroa ja loppulasku oli 3150 euroa. Ymmärtäisin summan jos tässä korjattaisiin helikopteria, mutta meikäläisen renulle tuo summa on aivan ylihulppea.

Sama se kait on muissakin nykyajan autoissa, ainakin opelin tila-autossa ja bemareissa kuuluu olevan samaa vikaa. Ohjausyksikköjä ei korjata, ja uudet on aivan kohtuuttoman kalliita. Renu lähtee vaihtoon ja mielelläni otan seuraavaksi vähän vanhemman pirssin, jossa ei ole tällaisia helvetin kalliita hajoavia hienouksia.

11

14589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scenickuski

      aikamoinen ero arvion ja todellissen korjauksen kanssa . Mikä aiheutti erotuksen vai korjattiinko samalla paljon muitakin vikoja ?

    • Scenicisti

      Miten vanha auto oli kyseessä? En itse kyllä suostuisi moista maksua maksamaan alle 5 vuotta vanhasta autosta, kyllähän sen auton tulee toimia takuuajan jälkeenkin.

      • 3150 €

        Siinäpä se ongelma onkin, että takuu on juuri loppunut. Merkkiliikkeessä oli ilmeisesti väärä tieto uuden ohjausyksikön hinnasta ja työn kokonaislaajuudesta, ainakaan ei yhtään suostuttu tinkimään vaikka hinta-arvio heitti niin hirveästi.


      • Etelän-Hetelmä(oikea)
        3150 € kirjoitti:

        Siinäpä se ongelma onkin, että takuu on juuri loppunut. Merkkiliikkeessä oli ilmeisesti väärä tieto uuden ohjausyksikön hinnasta ja työn kokonaislaajuudesta, ainakaan ei yhtään suostuttu tinkimään vaikka hinta-arvio heitti niin hirveästi.

        Terve.

        Oletuksena on TODELLAKIN että ohjain yksikö kestää paaaaaaaljon pidempään kuin ton pari vuotta.

        Ei muuta kuin kuluttajansuojan juttusille.
        Ei ne mitään kertakäyttötavaraa ole että ihan yksi kaksi hajoo. Kyllä niiden pitää kestää paljon pidempään.

        Onneksi ollaan suomessa.

        Hinta arvio saa heittää MAX 30% siitä mitä on sovittu.
        Muuten pitää pokalle ilmoittaa uusi hinta ennenkuin korjataan loppuun.

        Muuten ovat velvollisia antamaan sillä hinnalla mitä ovat sanoneet silloin kun ruvettu korjaamaan
        Eli hinta 30%.....

        Onnea taisteluun.


      • maahantuojalle
        3150 € kirjoitti:

        Siinäpä se ongelma onkin, että takuu on juuri loppunut. Merkkiliikkeessä oli ilmeisesti väärä tieto uuden ohjausyksikön hinnasta ja työn kokonaislaajuudesta, ainakaan ei yhtään suostuttu tinkimään vaikka hinta-arvio heitti niin hirveästi.

        Ja selvitä onko osalla jatkettu takuu. Oikea hinta on merkittävästi omaa summaasi alempi.


      • jalmari
        Etelän-Hetelmä(oikea) kirjoitti:

        Terve.

        Oletuksena on TODELLAKIN että ohjain yksikö kestää paaaaaaaljon pidempään kuin ton pari vuotta.

        Ei muuta kuin kuluttajansuojan juttusille.
        Ei ne mitään kertakäyttötavaraa ole että ihan yksi kaksi hajoo. Kyllä niiden pitää kestää paljon pidempään.

        Onneksi ollaan suomessa.

        Hinta arvio saa heittää MAX 30% siitä mitä on sovittu.
        Muuten pitää pokalle ilmoittaa uusi hinta ennenkuin korjataan loppuun.

        Muuten ovat velvollisia antamaan sillä hinnalla mitä ovat sanoneet silloin kun ruvettu korjaamaan
        Eli hinta 30%.....

        Onnea taisteluun.

        Olen aivan samaa mieltä siitä, että annettu hinta-arvio ja lopullinen summa eivät ole ollenkaan samalta planeetalta. Olen itse hyvin tarkka siitä että kustannusarvio pitää. Bilian tietokannassa lienee kohdallani merkintä "hankala asiakas", kun työnjohtaja nolona ilmoitti huollon hinnan olevan 733 kun arvio oli 730... Eli kohallani piti hyvin kutinsa. En mä kyllä voi ymmärtää, miten osa voi maksaa noin suolaisesti ja ehdottomasti sen tulee kestää pitkään.


      • Kentsu
        3150 € kirjoitti:

        Siinäpä se ongelma onkin, että takuu on juuri loppunut. Merkkiliikkeessä oli ilmeisesti väärä tieto uuden ohjausyksikön hinnasta ja työn kokonaislaajuudesta, ainakaan ei yhtään suostuttu tinkimään vaikka hinta-arvio heitti niin hirveästi.

        Ei jumalauta, toi hintahan on jo tähtieteteellinen. Jos auto on just 2 vuotta vanha ja tommonen remontti tulee eteen, niin maahantuojan tai valmistajan ON TULTAVA kyllä tossa asiassa vastaan, jos meinaavat merkin maineen edes jotenkin pelastaa! On ihan selvää että toi ohjausyksikkö on ollut selvää sekundatavaraa; kyllä sen pitää toimia monta kertaa pidempään. Kumma kun Relluja on kutsuttu jälkitarkastuksiin viime aikoina esim. takaturvavöistä ja Lagunan kohdalla vaihtoivat mulle ohjaustehostimesta jonkun korkeapaineletkun jälkitarkastuskampanjan johdosta. Sanoivat mulle vielä Biliassa että "joo kato kun Renault niin haluaa varmistaa että heidän laatu pysyy korkealla, niin siksi tällainen varotoimenpide". Ehkä pitäis varotoimenpiteenä vaihtaa myös näitä ohjausyksiköitäkin, mut se ei tunnu kiinnostavan että jos auto vaikka jättää tielle. 18.000,00 mummon markkaa, en kyllä suostuis maksamaan kovin hevillä! Ei kun kuluttaja-asiamiehelle vaan. Voin sanoa että kannattaa, olen nimittäin sitä kautta voittanut yhden jutun Volvo-Autoa vastaan, joka koski kohtuuttomia sopimusehtoja liittyen huoltosopimukseen. Vaihdoin Meganen Lagunaan ja kehtasivat kuukauden kuluttua vaihdosta tehdä mulle kilometritarkistuksen Meganesta ja lähettää tasauslaskun huolloista vaikka en ollut huollattanut Meganea kuin viimeksi 10 kk aikaisemmin, jolloin taksat siihen asti kattoivat huollon! Rahat tuli kiltisti takaisin tilille. Veikkaan että suakin tulee onnistamaan tätä kautta jos et muuten pääse sopimukseen. TSEMPPIÄ! ÄLÄ SUOSTU MAKSAMAAN!


      • Kentsu
        Kentsu kirjoitti:

        Ei jumalauta, toi hintahan on jo tähtieteteellinen. Jos auto on just 2 vuotta vanha ja tommonen remontti tulee eteen, niin maahantuojan tai valmistajan ON TULTAVA kyllä tossa asiassa vastaan, jos meinaavat merkin maineen edes jotenkin pelastaa! On ihan selvää että toi ohjausyksikkö on ollut selvää sekundatavaraa; kyllä sen pitää toimia monta kertaa pidempään. Kumma kun Relluja on kutsuttu jälkitarkastuksiin viime aikoina esim. takaturvavöistä ja Lagunan kohdalla vaihtoivat mulle ohjaustehostimesta jonkun korkeapaineletkun jälkitarkastuskampanjan johdosta. Sanoivat mulle vielä Biliassa että "joo kato kun Renault niin haluaa varmistaa että heidän laatu pysyy korkealla, niin siksi tällainen varotoimenpide". Ehkä pitäis varotoimenpiteenä vaihtaa myös näitä ohjausyksiköitäkin, mut se ei tunnu kiinnostavan että jos auto vaikka jättää tielle. 18.000,00 mummon markkaa, en kyllä suostuis maksamaan kovin hevillä! Ei kun kuluttaja-asiamiehelle vaan. Voin sanoa että kannattaa, olen nimittäin sitä kautta voittanut yhden jutun Volvo-Autoa vastaan, joka koski kohtuuttomia sopimusehtoja liittyen huoltosopimukseen. Vaihdoin Meganen Lagunaan ja kehtasivat kuukauden kuluttua vaihdosta tehdä mulle kilometritarkistuksen Meganesta ja lähettää tasauslaskun huolloista vaikka en ollut huollattanut Meganea kuin viimeksi 10 kk aikaisemmin, jolloin taksat siihen asti kattoivat huollon! Rahat tuli kiltisti takaisin tilille. Veikkaan että suakin tulee onnistamaan tätä kautta jos et muuten pääse sopimukseen. TSEMPPIÄ! ÄLÄ SUOSTU MAKSAMAAN!

        Ajattelin sen verran vielä sanoa, että Relluun olen ollut tyytyväinen, mutta merkin edustus on väärällä firmalla. Olen nimittäin sen verran vittuuntunut Bilian paskaan palvelutasoon että sen takia olen ehkä valmis vaihtamaan merkkiä. Niin kävi myös Citikankin kohdalla. Vehon suuntaan en edes kuse!


    • Anonyymi

      Moottoriohjain yksikkö

      • Anonyymi

        Nii..in? Ketju on 15 vuotta vanha.


    • Anonyymi

      Onneksi myynnissä on autoja, joilla on 5v takuu ilman km-rajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe