kuinka kauan teillä kestää menkat?

viikon vuoto

mulla kestää menkat aina viikon. se on ärsyttävää kun jos lähtee vaikka mökillekin tai jonnekin ja jos ne sit alkaa siellä niin ne kestää koko ajan. tamponejakin pitää varata tosi paljon mukaan riippumatta siitä minne on lähdössä. menkkani alkoivat 2 vuotta sitten. kuinka kauan teillä siis kestää menkat? onko viikon vuoto normaalia?

61

15572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia

      7 päivää. Ikä 32 vuotta, kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana ja näin on ollut siis viimeiset 21 vuotta.

      • viikon vuoto

        hyvä että muillakin kestää viikon menkat ja että se on normaalia. mutta eikö se ole sun mielestä yhtään rasittavaa kun ne kestää niin kauan? jos lähdet jonnekin matkalle niin etkö joudu ottaan hirveesti suojiaa mukaan? musta se on niin rasittavaa enkä haluis että ne kestäis koko elämäni niin kauan


      • normaalia
        viikon vuoto kirjoitti:

        hyvä että muillakin kestää viikon menkat ja että se on normaalia. mutta eikö se ole sun mielestä yhtään rasittavaa kun ne kestää niin kauan? jos lähdet jonnekin matkalle niin etkö joudu ottaan hirveesti suojiaa mukaan? musta se on niin rasittavaa enkä haluis että ne kestäis koko elämäni niin kauan

        :D Noooh... Jatketaanpa vielä, että kiertoni pituus saattaa olla 21 päivää, eli kuukautiset voi tulla kahdesti kalenterikuukauden sisällä. Välissä vain kaksi viikkoa vuodotonta aikaa. :D Ensin alkuun kuukautiset tietysti tuntuu hirveän vaivalloisilta, mutta vuosien mittaan siihen tottuu. Se on vain osa elämää. Ja monilla vuodon kesto vaihtelee iän myötä, minulla on kai ollut suorastaan harvinaisen säännölliset kuukautiset.

        Olen viimeiset kolme vuotta käyttänyt kuukautiskuppia ja kestositeitä, joten matkalle voin nykyään ottaa mukaan pelkän kupin ja pärjään sillä koko vuodon. Mutta kyllähän se toki aikoinaan oli vähän rassaavaa, kun piti olla kolmea eri imukykyä tamponeita mukana ja siihen päälle vielä siteitä ja pikkuhousunsuojia alkamisen odottelua varten (muutaman päivän heittoahan on aina).


      • normaalia
        normaalia kirjoitti:

        :D Noooh... Jatketaanpa vielä, että kiertoni pituus saattaa olla 21 päivää, eli kuukautiset voi tulla kahdesti kalenterikuukauden sisällä. Välissä vain kaksi viikkoa vuodotonta aikaa. :D Ensin alkuun kuukautiset tietysti tuntuu hirveän vaivalloisilta, mutta vuosien mittaan siihen tottuu. Se on vain osa elämää. Ja monilla vuodon kesto vaihtelee iän myötä, minulla on kai ollut suorastaan harvinaisen säännölliset kuukautiset.

        Olen viimeiset kolme vuotta käyttänyt kuukautiskuppia ja kestositeitä, joten matkalle voin nykyään ottaa mukaan pelkän kupin ja pärjään sillä koko vuodon. Mutta kyllähän se toki aikoinaan oli vähän rassaavaa, kun piti olla kolmea eri imukykyä tamponeita mukana ja siihen päälle vielä siteitä ja pikkuhousunsuojia alkamisen odottelua varten (muutaman päivän heittoahan on aina).

        Joku vastaaja puhui e-pillereistä. Minulla vuoto niukentuu lähes olemattomiin e-pillereitä syödessä, mutta sitä kestää siitä huolimatta ihan yhtä kauan. Kierron pituus toki pysyy silloin aina nätisti 28 päivässä.


      • Anonyymi

        Jee, en ole ainut, jolla alkoi 11-vuotiaana! 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jee, en ole ainut, jolla alkoi 11-vuotiaana! 🙂

        No joo et todellakaan, aika monella alkaa 11v


    • Gee-vanhus

      Minulla alkoi kuukautiset vasta 14-vuotiaana, ja useita vuosia ne kestivät 6 päivää. Eräänkin kerran olin koulussa 6. päivänä ilman suojaa, ja housuthan siinä vereentyi. Äitini vaan päivitteli että ei hänellä vaan kestä kuin 5 päivää...

      En muista missä vaiheessa kuudes päivä jäi pois, mutta kumminkin ehkä siinä noin 25-vuotiaana minulla oli enää 5 päivän menkat, nykyään (olen 37 v) saattaa joskus 4 päivääkin riittää.

      Harmillisesti kuitenkin kierto on samaan aikaan lyhentynyt. Alussa kiertoni oli parikymppisenä jotain parin kk luokkaa, sittemmin jotain 40 - 60 vrk välillä, tällä hetkellä saattaa paukahtaa menssut vaikka on "vasta" 33 vrk mennyt. Ei sen muuten väliä, mutta kun sattuu niin helvetisti, eikä niitä kipuja kovin usein viitsisi sietää.

      • Gee

        ...minulla, kuten äidillänikin aikoinaan, on usein kierron keskivaiheilla yksi päivä jolloin ei välttämättä tule yhtään mitään (tai korkeintaan vähän nukutun yön jälkeen tai seuraavan yön tullessa).


    • maijuliini.. .

      Sinä oot nuori.E-pillereitä antavat vuotoihin lääkärit yleensä.Mutta lääkärin kanssa asiasta voit jutella.Minulla kestää 6 päivää, kova vuoto, mutta parempi tääkin kuin menkat poissa.
      Kärsin polykystisistä munasarjoista.Nyt kystat tosin hävinneet..tulee ja menee ilmiö.

    • viikko vierähtää

      Itselläni menkat alkoi kun olin 14 vuotias. Alussa vaihteli sekä kierron pituus, että vuotopäivien määrä. Useimmiten kuitenkin kesti 7-9 päivää. Pillerit aloitin sitten 15 vuotiaana ja siitä eteenpäin ovatkin olleet todella säännölliset. Kuitenkin ne kestävät edelleen sen viikon. Loppujen lopulta e-pillerit hyvin harvoin vähentävät vuotopäiviä, vuodon määrää vähäntävät kyllä. Joten e-pillerit tuskin sinua auttavat siinä asiassa. Iän mukaan asia saattaa hyvinkin muuttua, tai sitten ei. Naisen elämä kun on juuri tätä ;)
      Kyllähän se oma riesansa on raahata mukana jos jonkin näköisiä suojia mukanaan. Itselläni se rumba loppui kupin löytämiseen. Joten nykyään ei tarvi huolehtia kuin siitä ettei tyhjennys väli venähdä kauheasti yli sen sallitun 12 h. Sekä siitä, että silloin on lavuaarilla varustettu vessa käytettävissä. Muutoin olen saanut jokseenkin hyvin unohtaa koko kuukautiset sen viikon aikanakin.

      • Kuukuppeilija

        Minulla menkat kestää kanssa viikon! Nyt kun hankin kuukupin, niin onneksi mun ei enää tarvitse jonnekin reissuun varata kauheita kasoja siteitä ja tamponeita, yksi kuppi riittää!


      • viikon vuoto
        Kuukuppeilija kirjoitti:

        Minulla menkat kestää kanssa viikon! Nyt kun hankin kuukupin, niin onneksi mun ei enää tarvitse jonnekin reissuun varata kauheita kasoja siteitä ja tamponeita, yksi kuppi riittää!

        oishan se varmaan ihan hyödyllinen se kuukuppi mutta en oikein vois käyttää sitä mökillä kun siellä on ulkovessat eikä juoksevaa vettä tuu. ja mökillä ne menkat on just ärsyttävät just sen takii.


      • Mie vaan
        viikon vuoto kirjoitti:

        oishan se varmaan ihan hyödyllinen se kuukuppi mutta en oikein vois käyttää sitä mökillä kun siellä on ulkovessat eikä juoksevaa vettä tuu. ja mökillä ne menkat on just ärsyttävät just sen takii.

        kupin käyttö ulkohuusissa. ;)


      • Anonyymi

        15-vuotiaana* muistappa se-


    • ............................

      aika tarkalleen 5-7 päivää,kierto on 30-32 päivää,eli viikkovuoto pidemässä kierossa.
      mut mulla on sillein että esim,viikon kestävässä vuodossa veristä tulee 4 päivää ja sit ikäänkuin rusehtavaa valkovuoto vikat päivät jolloin pärjään pikkuhousunsuojilla.

      Ei sulla mitään hätää ole,ymmärrän että pitkä vuotoaika on hermostuttavaa=(

      Tiedän ihmisen jolla vuoto kestää 10 päivää!
      ja lääkäri sanoi että se yhä normaalia,mutta sit kun menee sen yli, voidaan puhua että jokin EHKÄ vialla...

      • vuotoa vuotoa...

        Miulla alkoi 13 vuotiaana ja kestivät 3-5 päivää. Olivat pitkään säännöllisen epäsäännölliset, huhtikuuhun 2005 saakka. Joulkuussa sain pojan ja
        nyt alkoi vasta menkat ja ovat kestäneet jo 3 viikkoa. Johtunee kai hormonihäiriöistä tai jostain....


    • Melkein mummeli

      näyttää nykyisin olevan 11-13 päivää, kierto on 25 päivää. Gyne kutsuu meikäläistä ensi viikolla, näitten kanssa menneepi hermot...Alkaisko ikä painaa, loppuvuodesta tulee 40v täyteen.

      • viikon vuoto

        niin kun sinä joku sanoit että kuukupin käyttö onnistuu ulkovessassakin niin mihin tyhjennät sen veren sieltä kupista? heitätkö sen vaan sinne multaan? kun sithän se näkyy siellä kun seuraava tulee?


      • tsemppiä

        Moi! Juttele gynen kanssa hormonikierukasta, jos haluat päästä pitkään kestävistä menkoista eroon.

        Mulla jo toinen menossa ja ekan kierukan alun noin 3 kk tiputtelun jälkeen on ollut todella harvoin kuukautiset, jos lainkaan.

        Suosittelen!


      • Mie vaan
        viikon vuoto kirjoitti:

        niin kun sinä joku sanoit että kuukupin käyttö onnistuu ulkovessassakin niin mihin tyhjennät sen veren sieltä kupista? heitätkö sen vaan sinne multaan? kun sithän se näkyy siellä kun seuraava tulee?

        ...tietysti sinne. Mutta muista sitten ensi kerralla kun menet ulkovessaan että älä vaan kakkaa kun se näkyy siellä kun seuraava menee!


    • mary

      mulla kestää kans noin viikko. olen ostanu kuukupin mutta en ole käytössä vielä onnistunut. seuraavaksi kokeilen tamponia.

    • Tipu 21v.

      ...alkoivat menkat 13-vuotiaana.
      Siitä lähtien kestivät sen viikon. Ja tietysti kärsin myös mahakivuista, joten oli välillä todella inhotavaa...
      Noin puolitoista vuotta sitten aloin syömään E-pillereitä. Niistähän sanotaan että vievät nuo kuukautiskivut pois, mutta minullapa ei. Onneksi kuitenkin vuotopäivät jäivät vain viiteen, eli masukin on kipeä vain viisi päivää sen seitsemän sijaan. :)

      Hyvää tulevaa kesää kaikille!

      • epilleritkäyttön(kö?)

        Mä oon kohta 14 ja mulla alko 12 vuotiaana. Heti alusta maha oli tosi kipee ja vuotoo tulee kamalasti ja kummankii takii oon käyny lääkärissä monesti. Ne suosittelee e-pillereitä,mut sit ne sano että Se pysäyttää kasvun kokonaan,ja mua pelottaa,vaikka en enää paljoo kasva...
        pitäskö mun ottaa ne pillerit, kun nykyset särkylääkket (joita on tosi paljon) ei auta mihinkään? Mulla kestää noin 5-7 päivää aina, ja välillä tulee pientä tiputtelua 20 päivän välil, eli ei mulla montaa viikkoo oo ilman kuukautisiakaan.


    • heel

      6-8pv
      kivuliaat ovat

    • tklokl

      Yleensä 3 päivää kunnon vuotoa 2 jotain vähästä.
      Ekaks oli ihan helvetin kivuliaat menkat mut parin ekan vuoden jälkeen harvoin enää sattuu kauheesti (:

      Oikeestaan tykkään mun menkoista, paitsi jos olen reissussa tms.

    • Keizndke

      Itsellä kestää melkeen aina sen 4-5 päivää ja tuostakin vika pv on vain pientä tiputtelua. On käynyt hyvä tuuri :)

    • runsasta

      Ekat menkat oli 11päivää, ja ei runsaita. Nykyään viikon molemmin puolin ja runsaat!!!

    • Jooeimenkat

      Mulla kestää 7 päivää. Mut viimeset 4 päivää on semmosta joo ei joo ei. Se on tosi ärsyttävää

    • tällaista_täällä

      Itselläni alkoi 12 vuotiaana ja ovat olleet säännölliset, joskin nyt ikääntyessä kierron pituus on kasvanut (olen 30)... Eli menee yli 31 päivää, mutta tulevat joka kuukausi. Olen onnekas että runsasta vuotoa on vain pari päivää jonka jälkeen kuukautiset äkkiä hiipuu, eli yhteensä varmaan vaan n. 4 päivää. Kipuja ei ole ennen ollut juurikaan paitsi pientä nipistelyä mutta ikääntyessä on tullut enemmän kipuilua :/ Tässä vielä 15 vuotta joutuu ilmeisesti kuukautisten kanssa vielä elämään kunnes alkaa vaihdevuodet.

    • Mulla kestää yleensä 3-5 päivää,monesti osan aikaa hyvinkin runsasta,joten käytän koko menkkojen ajan yösiteitä... Oon 19 v. ja mun menkat alkoi ku olin viistoista...että semmosta

    • Moropää

      Hehee

    • Menkkani

      Mun menkat on todella epäsäännölliset kestävät yleensä 10-16 pv, mutta nyt poikkeuksellisesti ovat kestäneet jo 34pv 😱

      Välillä saattaa olla menkkojen välissä vuoden tauko tai sitten tulevat kerran kuussa.

      Monia lääkityksiäkin on kokeiltu, joista ei näkyvää hyötyä ole ollut, myös menkkani on ollut aina todella runsaat eli siteitä saa vaihdella 2 tunnin välein, jos ei useamminkin.

      Menkkani alkoivat n. 10 vanhana ja nyt olen yli 18v.

    • Mylifeeeee

      Oon nyt 14v, ja alkoivat kun olin 10v. Ne kestää 4 päivää, joskus jopa koko viikon. Mul ne on runsaat, ja kivuliaat. Siksi syön särkylääkkeitä, ja lepäilen vaan niitten aikaan. Mul ei tarvii tulla yselee kuin paljon ja tälle, ku en haluu kertoo teille ku ollaa esittänyt apu, mut eidiit nyt sen enempää.

      • menkattttt

        Mulla alkoi justiinsa, ja kestää nyt jo seitsemättä päivää... Tosin nyt vuodosta on tullut vaalean ruskeaa, onko se normaalia?


      • Anonyymi

        En ruve vadtailemaan kysymyksiin, kuten jo vastasin. Mutta ditä tirtoa löytyy googlaamalla, sekä kyselemällä vaikka terkkariltq. 7pvä on 1vko, ja se on ihan normaalia ja ok aika. Ja luuletko, ettei kellään muulla oisi vaaleanruskeaa tai punasta vuotota?



        T. MyLifeeeee


    • Anonyymi

      Alko 11 vuotiaana. Mulla kestää yleensä viikon, ekat 3-5 päivää runsaat ja tosi kivuliaat. Pisin aika jona mulla oli menkat oli joku kaks viikkoa, oli kyllä aivan painajaista :(

    • Anonyymi

      No mulla on kestänyt 7päivää ja nyt on kaheksas ja on todella runsaat ja vähän pelottqq

    • Anonyymi

      Itellä kestää aina 5-6 päivää!

      • Anonyymi

        Mulla kans yleensä semmonen just viis tai kuus päivää


    • Anonyymi

      Noin 4 päivää tulee vuotoa, jonka jälkeen käytän vielä kaksi päivää pikkuhousunsuojaa. Noin viikko menee yhteensä suoja housuissa.

    • Anonyymi

      Mulla alko nää 12vuotiaana ja oon ny 13. Täytän tänä vuon 14. Yleensä mun kierto on noin 4-6pv mutta saattaa välillä pyörähtää seittemänteenkin. Hirveesti kokemusta mulla ei vielä oo näistä, kun vasta neljäs kerta onkin mutta välillä ne myös saattavat olla vain kolme pv ja oon niin kiitollinen siitä, jos näin on :D

    • Anonyymi

      oon 13v ja mun menkat on kestäny nyt 2 vko ja 1 päivä, enkä tiiä miks, ei vaa taho loppuu.. menkat alkoi ensimmäisen kerran 4kk sitten.

      • Anonyymi

        "oon 13v". Miksi samaa jargonia kun kyseessä on 80v, isoisä. Ei voi olla kuukautisongelmaa!


    • Anonyymi

      Alkoi 14-vuotiaana, ikää nyt 28 vuotta. Aina ollut epäsäännölliset mensut. Ennen kestänyt neljä päivää, nyt muutaman kuukauden aikana mennyt seitsemään päivään. Kipujakin aina ollut, tuntuu että aina vaan pahenee, kun ikää tulee lisää.

    • Anonyymi

      pls kertokaa onko normaalia että kuukautiset on 3 viikkoa?🤷🏼‍♀️ mulla ei vieläkään loppu oo vuoto jatkuu ja jatkuu

      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole normaalia jos oikeesti kuukautiset kestää kolme viikkoa.Kannattaa mennä lääkäriin.Johan sulle tulee anemia.Normaalin kuukautiskierron pituus on 24–35 vuorokautta, keskimäärin 28 vuorokautta. Vuoto kestää normaalisti 2–7 vuorokautta

        Tavallisimpia kohtuperäisiä syitä runsaisiin vuotoihin ovat kohdun hyvänlaatuiset lihaskasvaimet eli myoomat, sekä kohdun limakalvon hyvänlaatuiset kasvaimet eli polyypit. Harvinaisempaa (0,08 % tapauksissa) on, että syynä on kohdun limakalvon syöpä.

        Yleissairaudet, kuten kilpirauhassairaudet tai diabetes voivat aiheuttaa runsaita vuotoja.


    • mun menkat kestää yleensä 3-5 päivää, mutta tässä lähiaikoina mul on kestäny ehkä 1-2 päivää, ja sitte seuraavan kuukauden käytän sidettä ku pelkän että vuotaa. onko se normaalia?

      • Anonyymi

        Sidewttä ei tartte pitää koko kuukautta vaan silloin kun sulla on kuukautiset.Sä et voi hautoa alapäätäsi siteen kanssa koko ikääsi kun ei ole vuotoa.


    • Anonyymi

      Onko normaalia että menkat kestää 9 päivää?

      • Anonyymi

        Juuri ja juuri. Nuorena saatoin vuotaa 8 päivää. Mutta jos aina vuodat pitkään tai joku vuoto jatkuu yli 10vrk, kohdun seinässä voi olla myooma, joka pitää gynegologin kaapia tai sitten sait varhaisen keskenmenon ja istukan pala jäi vuotamaan, sekin pitää gynegologin kaapia pois.. Toisen synnytyksen jälkeen minulla on voimakasta verenvuotoa ensimmäisen päivän ja myöhään illalla kaavittiin istukan pala pois noin 15min toimenpiteessä. Se ei sattunut yhtään hyvässä lääkityksessä.


    • Anonyymi

      3 päivää kestää ja siteitä käytän

    • Anonyymi

      Olen 12v menkkani alkoivat ekan kerran noin 4kk sitten ja tulivat ekana kertana 21-26pv eli 5päivää tosi runsasta vuotoa. Seuraavana kuukautena ei tullut ollenkaan. Seuraavana kuukautena tuli 28-3 pv eli kestivät 8päivää ja olivat ihan hitoksen runsaat

    • Anonyymi

      Mulla alko 10-vuotiaana ja kestää usein 7 päivää. On se kyl joskus rasittavaa ku pitää vaihtaa koko ajan suojaa sen takii, että vuotaa hirveesti🥱 Mut kyl mä oon siihen jotenki tottunu🙃

      • Anonyymi

        Joo! Mulla alussa kesti aina 7-8 päivää joka oli raskasta itselle mutta kun menkat on ollut kohta 2 vuot niin kestää enään 4-5 onneksi(:


    • Anonyymi

      Onks normaalii jos mä en tunne yhtään kipua kun mul on menkat?! On se varmaan mut aik moni kokee kipui.

      • Anonyymi

        On normaalia! Jossain vaiheessa sinullekkin tulee varmasti jotain pikku kipuja, mutta kehoja on erillaisia(:


      • Anonyymi

        Ei ollut 40 vuoteen yhtään kipua menkkojen aikana. Eikä muuten ollut ensimmäistä synnytystä ennen yhtään supistuksiakaan, mutta kun lapsivesi valahti lattialle oli helvetilliset kivut 2 tuntia ennen kuin vauva syntyi. Toisen lapsen kanssa tunsin ensimmäisen pienen supistuksen 2 h ennen ja sitten 20 min välein ja sitten tunsin kun vauva putosi sisälläni ja yhtäkkiä täysin kivuton syöksysynnytys. Vauvalta murtui solisluu, mutta nyt hänen kätensä toimii ihan hyvin. Jos ensimmäisen synnytyksen yhteydessä ei olisi ollut 2h hirveitä kipuja, epäilidin, että minulta puuttuu alakropasta tuntoaisti. Mummoni synnytti 14 lasta ja 10 kertaa hän pesi itse itsensä ja vauvan ja lähti jatkamaan töitään. Minä kävelin toisen synnytyksen jälkeen portaat ylös synnyttäneiden osastolle ja olisimme päässeet kotiin 2 tuntia synnytyksen jälkeen, jos vauvalla ei olisi ollut solisluun murtumaa.


    • Anonyymi

      Viikko on valitettavan normaalia ylernsä 5-7 päivää. Partioleirillä ja metsävaellulsilla on ikävää vaihdella sidettä ja yrittää peseytyä muualla kuin uimassa. Nykyisin kaikki kantavat vesipulloa mukanaan joka paikkaan ns. urheilujan juomapullo korkilla on helppo huuhdella jalkoväliä ja kuivata paperilla. Ennen pesu piti tehdänikn, että haki järvestä vettä ja yritti pestä pusikossa ja kuvailla puunlehdillä suurilla partioleirillä joutui rämpimään tosi kauaksi.

    • Anonyymi

      On normaalia jos menkat kestää viikon tai vähän yli viikon, Itellä noin viikko tai alle joskus 8pv:(

    • Anonyymi

      Ap kysyi lähes 20 vuotta sitten, onko viikon vuoto normaalia. Kenelle se vielä on epäselvää, vastaan nyt, että viikon vuoto on normaalia. Ensimmäisinä päivinä vuoto on yleensä runsaampaa ja niukkenee viikon aikana.

      Tätä jatkuu melkein 40 vuotta, mahdolliset raskaudet tuovat taukoja.

    • Anonyymi

      Mulla 8päivääää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe