SYSTEEMI.NET

kaupantekijä

No niin aloitetaan tänne sitten keskustelu systeemi.netistä.

Kertokaa mielipiteitä myyjistä/ostajista, kohteista mitä on myynnissä jne jne.

Keskustelu on avoin kaikille enkä ota vastuuta jos keskustelussa ilmenee jotain mikä loukkaa joitain ihmisiä.

Ja toivomuksen olisi että keskusteluun ei kirjoiteta anonyyminä, jos sulla on jotain sanottavaa niin uskallat sen varmaan sanoa myös nimeäsi käyttäen.

119

31782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahwo

      joku keksi aloittaa tämän keskustelun. Toivottavasti ihmiset liittyvät keskusteluun :)

    • Raimo Lehto

      Ei näytä kovin lupaavalta tämä alku, kun keskustelun avaaja itsekään ei rohkene omalla nimellään kirjoitaa vaikka sitä muilta toivoo.

    • ostaja

      Niin olis ite voinut nimen laitaa. siksi en minäkään laita.....!!
      Mutta on sielä kaikenlaista myynissä,
      tarkaa pitää olla kun huutaa.
      Joillekin erä on muutama merkki toisilla iso läjä
      itse olen ostanut aika paljon sieltä
      osiin olen pettynyt toisiin suuresti ilahtunut.
      mutta aina voi jaloilla äänestää keltä ostaa
      kyllä olen sitä mieltä että kannataa kokeilla sillä välillä lähtee tosi halvalla Hyviä Merkkejä
      välillä on ylihinnoteltua.
      ei muuta kuin luettelo käteen ja tarkaileen omaa pussia kun se tyhjenee :D he he
      Joten hauskka se on ja jänittävintä on odottaa lähetystä.
      Johon myyjät voisi kiinittää huomiota miten leimaa.

      • pyysalo.kari

        Erien koko kyllä vaihtelee suuresti,varsinkin kun on myynnissä nähnyt Otsikolla ISO ERÄ ja todellisuudessa on kyseessä nippanappa 10 kpl merkkiä.Samanen ongelma on ulkomaillakin ,vaikka siellä näkyy olevan isompia eriä ja kokoelmia varten omat myyntipaikat ,niin näitä 3-5 merkin kohteita on mukana harmitavan paljon.Toinen asia joka näkyy selvästi tulleen esiin on postimaksulla hinnan hilaaminen ylöspäin ,kun sitä pyydettyä postimaksua ei kuitenkaan ole käytetty kohteen postitukseen,vaan puhtaasti rahastamiseen.Nämähän ovat lähinnä näkemys ja omantunnon asioita ,mutta kun saman harrastuksen parissa elellään niin ...............
        Se että joku on laittanut selvästi ylihintaisen lähtöhinnan on ostajan harkinnassa mistä haluaa maksaa nyt tai odottaa ensiviikkoon ,joltakin toiselta saa asiallisen kohteen oman hinta/laatu suhteeseen sopivan on osa tätä "nappi"kauppaa.
        Nyt kun kesäkin koittaa on mahdollista saada jotain mukavaa huokeallakin.


      • ostaja
        pyysalo.kari kirjoitti:

        Erien koko kyllä vaihtelee suuresti,varsinkin kun on myynnissä nähnyt Otsikolla ISO ERÄ ja todellisuudessa on kyseessä nippanappa 10 kpl merkkiä.Samanen ongelma on ulkomaillakin ,vaikka siellä näkyy olevan isompia eriä ja kokoelmia varten omat myyntipaikat ,niin näitä 3-5 merkin kohteita on mukana harmitavan paljon.Toinen asia joka näkyy selvästi tulleen esiin on postimaksulla hinnan hilaaminen ylöspäin ,kun sitä pyydettyä postimaksua ei kuitenkaan ole käytetty kohteen postitukseen,vaan puhtaasti rahastamiseen.Nämähän ovat lähinnä näkemys ja omantunnon asioita ,mutta kun saman harrastuksen parissa elellään niin ...............
        Se että joku on laittanut selvästi ylihintaisen lähtöhinnan on ostajan harkinnassa mistä haluaa maksaa nyt tai odottaa ensiviikkoon ,joltakin toiselta saa asiallisen kohteen oman hinta/laatu suhteeseen sopivan on osa tätä "nappi"kauppaa.
        Nyt kun kesäkin koittaa on mahdollista saada jotain mukavaa huokeallakin.

        Kesällä hinnat on halvempia se on tosi mutta monesti laatu on heikompaa.
        olen sitä mieltä että postimaksu saisi olla korkeintaan postimerki pakkausmateriaali eli15sentiin luulis tohon rahaan saavan jo palan pahvii kuoren ja perkamentipussin yleensä mitä olen seurannut niin tavara tulee suojalevyssä josta ei ole kuitenkaan peritty mitään, niin kuin taas jotku pei siitäkin.
        mutta tää on tätä keräily iloa kaikille.


      • Merkkimies - Heikki
        ostaja kirjoitti:

        Kesällä hinnat on halvempia se on tosi mutta monesti laatu on heikompaa.
        olen sitä mieltä että postimaksu saisi olla korkeintaan postimerki pakkausmateriaali eli15sentiin luulis tohon rahaan saavan jo palan pahvii kuoren ja perkamentipussin yleensä mitä olen seurannut niin tavara tulee suojalevyssä josta ei ole kuitenkaan peritty mitään, niin kuin taas jotku pei siitäkin.
        mutta tää on tätä keräily iloa kaikille.

        Itselläni on vuosien kokemus, ostajana ja myyjänä Systeemissä. Voin sanoa, että kaikki on toiminut 100 % hyvin. Myyjät ovat keränneet useita kohteita yhteen ja sitten on sovittu lähetysajankohdista. Toimitukset ovat olleet nopeita, mitä nyt Posti viivyttelee. Kokkola - Kannus välillä meni viikko leimausten mukaan laskettuna, mutta mitä nyt viikko sinne tänne. On muistettava, että tämä on harrastus myyjillekin. "Ensin työ sitten leikki, näin on sääntö pikku Heikki."
        Itseäni harmittaa, että huusin kohteita (n. 10 ekun arvosta, mutta sitten kaatui sekä kone, että sähköpostiyhteydet pitemmäksi aikaa. Valitettavasti en saanut kohteita. Syy ei ollut myyjän vaan minun. Kaikkia sattuu.
        Tarjosin kerran kaikki suomalaiset joulupostimerkit ebay:ssa. Eräs japanilainen huutaja joka oli ensi kertaa huutamassa kyseli sitten että miten toimitaan. Huuto oli 7 dollaria. Kerroin että lähetä rahat niin minä lähetän merkit. Hän vastasi että tässä on suuri riski, jos hän ei saakkaan merkkejä niin rahat menevät taivaan tuuliin. Kirjaaminen olisi maksanut n. 15 dollaria. Vastasin hänelle, että hänelle voisin antaa kolme eri mahdollisuutta saada merkit: 1. lähetät rahat ja minä lähetän merkit. 2. Minä lähetän ensin merkit ja hän lähettää merkit saatuaan rahat. 3. Minä lähetän hänelle merkit ja hänen ei tarvitse lähettää mitään maksua, no many no risk! Hän teki ensimmäisen vaihtoehdon mukaan (huom ei kolmannen) Viikon päästä lähetyksestäni tuli onnellinen vastaus. merkit ovat täällä ha kaikki on OK.
        Olen huomannut että Systeemi toimii täysin luotettavasti, itse en ole vielä törmännyt harakirki huutajiin. Tommille ja Mikalle kiitokset! Palautusoikeus on ollut ja inhimillisyys puolin ja toisin. Jatketaan pilke silmäkulmassa!


      • Pallo hukassa
        ostaja kirjoitti:

        Kesällä hinnat on halvempia se on tosi mutta monesti laatu on heikompaa.
        olen sitä mieltä että postimaksu saisi olla korkeintaan postimerki pakkausmateriaali eli15sentiin luulis tohon rahaan saavan jo palan pahvii kuoren ja perkamentipussin yleensä mitä olen seurannut niin tavara tulee suojalevyssä josta ei ole kuitenkaan peritty mitään, niin kuin taas jotku pei siitäkin.
        mutta tää on tätä keräily iloa kaikille.

        Neuvokaa miten saisin vaihdettua systeemissä olevan sähköpostiosoitteeseeni uuteen ilman uutta rekisteröintiä.
        Olen yrittänyt kirjoittaa asiasta Systeemi.nettiin, mutta kukaan ei ole vastannut. Kuka muuten tätä palvelua pitää yllä? Ei kai tämä mikään ilmassa kelluva homma ole!


      • tahwo
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Neuvokaa miten saisin vaihdettua systeemissä olevan sähköpostiosoitteeseeni uuteen ilman uutta rekisteröintiä.
        Olen yrittänyt kirjoittaa asiasta Systeemi.nettiin, mutta kukaan ei ole vastannut. Kuka muuten tätä palvelua pitää yllä? Ei kai tämä mikään ilmassa kelluva homma ole!

        onnistunut mitenkään.... joten rekisteröidyin uudestaan. nopeeta ja helppoa.


      • -tk-
        Pallo hukassa kirjoitti:

        Neuvokaa miten saisin vaihdettua systeemissä olevan sähköpostiosoitteeseeni uuteen ilman uutta rekisteröintiä.
        Olen yrittänyt kirjoittaa asiasta Systeemi.nettiin, mutta kukaan ei ole vastannut. Kuka muuten tätä palvelua pitää yllä? Ei kai tämä mikään ilmassa kelluva homma ole!

        Tuo tunnuksenvaihto-ongelma on ollut Systeemissä jo vuosia. Palvelua ei alun perin (joskus 90-luvulla) ole rakennettu nimimerkin avulla toimivaksi, vaan tunnuksena ja samalla käyttäjän tunnisteena toimii sähköpostiosoite. Tuo ei vielä tee ongelmaa aivan ylitse pääsemättömäksi, mutta kun Systeemi pyörii lähes täysin "omillaan", ilman ylläpitoa, niin ongelma on todellinen ja mahdoton korjata. Tämän olen todennut useiden vuosien aikana Systeemiä käyttäessäni ja "ylläpitoa" seuratessani.

        En tunne Systeemin taustaa, kuka sen on tehnyt ja miksi, mutta arvaan, että tekijä on yksityinen henkilö, jolla on jo vuosia ollut muut intressit. Laskutuskin kuuleman mukaan laahaa joskus vuosiakin perässä... :)

        Neuvon siis joko
        1. tekemään kuin minä, tee spostipalveluusi kaikkien viestien edelleenohjaus uuteen osoitteeseesi - voit säilyttää vanhan osoitteesi Systeemin tunnuksena tai
        2. rekisteröimään itsellesi uusi tunnus.


      • Anonyymi
        pyysalo.kari kirjoitti:

        Erien koko kyllä vaihtelee suuresti,varsinkin kun on myynnissä nähnyt Otsikolla ISO ERÄ ja todellisuudessa on kyseessä nippanappa 10 kpl merkkiä.Samanen ongelma on ulkomaillakin ,vaikka siellä näkyy olevan isompia eriä ja kokoelmia varten omat myyntipaikat ,niin näitä 3-5 merkin kohteita on mukana harmitavan paljon.Toinen asia joka näkyy selvästi tulleen esiin on postimaksulla hinnan hilaaminen ylöspäin ,kun sitä pyydettyä postimaksua ei kuitenkaan ole käytetty kohteen postitukseen,vaan puhtaasti rahastamiseen.Nämähän ovat lähinnä näkemys ja omantunnon asioita ,mutta kun saman harrastuksen parissa elellään niin ...............
        Se että joku on laittanut selvästi ylihintaisen lähtöhinnan on ostajan harkinnassa mistä haluaa maksaa nyt tai odottaa ensiviikkoon ,joltakin toiselta saa asiallisen kohteen oman hinta/laatu suhteeseen sopivan on osa tätä "nappi"kauppaa.
        Nyt kun kesäkin koittaa on mahdollista saada jotain mukavaa huokeallakin.

        Tästä taisi tulla aito valitussivu, merkeillä on kaksi hintaa se millä sitä myydään ja se millä myydään kaikki muun saa unohtaa.
        Jo on ylihintaa sen voi jättä jos hinta sopiva sen voi ostaa, näin se vaan on. Mikä on ylihintaa,joku ostaa tuotteen ja maksaa 200 000€ se on ollut ostajalle sopiva kun suostuu maksamaan joten se ylihinnasta. Perseaukiset vain kitisee.


    • Samuli pohjosesta

      Unohdin laittaa oman nimen vaikka sitä toisilta toivoin :(

      Itse olen tehnyt systeemi.netissä vasta muutaman kaupan ja homma on toiminut loistavasti.

    • Lauri Sadko

      No niin. Olen ostanut systeemistä monia postimerkkejä, mutta vain yksittäiskohteita, ja aina on palvelu ollut hienoa. Vain yksi huono nimimerkillä singha joka ei laittanut kohdetta eikä vastannut kyselyyn. Olen aina laittanut rahana maksun koska tilinsiirto Canadasta on liian kallista, ja useat kauppiaat postittaa kohteen jo ennen maksun saantia. Kyllä systeemissä on aina ollut reilu peli, jos hintavaraus on liian suuri, ei tarvitse ostaa, ja jos postikulut ovat astronomiset voi varoa ensi kerralla tai jättää lunastamatta kohteen. Ei siitä kukaan voi syyttää.
      Kevätterveisiä Suomeen!sano Lauri Nikolainpoika Sadko, Canadassa ollut 40 vuotta.

    • Myyjä

      Unohdit epähuomiossa oman nimesi?

    • JURI

      Oot sie Juri vaa aika epel, et tuaskaan muistanna laittaa nimmeis alle vaikk nii huuat kaikil meill muill jot muisttakkee laittaa nimmeinne alle... ....voi sinnuu Juri-raukkaa

    • Matti K

      Otetaas puheeksi nyt sitten sen niminen kaveri kun HARRI RANTANEN joka ei maksa huutojaan eikä vastaa sähköposteihin. Jättänyt lunastamatta yli 500 € huudot.
      Onko kaverista mitään tietoa ? Tehnyt muille samalla tavalla ? Ja onko muita jotka huutavat mutta ei maksa tai myyjiä ketkä myyvat roskaa ?

      • ostaja

        itse jos saan eka kerralla huonoo matskuu niin en vieraile toista kertaa kyseisen myyjän sivuilla jote oletan että muutkin tekee niin
        eli ei ole pitkä myynti ikä sellasella myyjällä.
        mutta olis tietenkin kiva jos heidät saisi karsituu tai ohjatuu oikean laiseen toimintaa.
        tietenkin toinen onkelma on toi että ovaaleja myydään jotka on jostain ehiöstä leikattu.
        ja yleensäkin arvo merkit nniile pitäs myyjien antaa takuu aiankin palutus oikeus.
        erät on aina joka paikassa välillä hyvi ja välillä huonoja muttta yksitäiset merkit niillä pitäs olla laatu hyvä aina.


    • ostaja

      Niin ikäväkseni täytyy todeta että ei palvele niin kuin pitäs.
      toisii haukutaan ja määrättyjä kohteta pilkataan
      kyseessä on kuitenkin toivomus laatikko
      tietenkin pient mukavat viestit esim. hauskaa vapua ym... sellaset on kivoja mutta noi missä on joku tietty myyjä/ostaja pilkan kohteena ei kiva. eiköhän toi keskustelu palsta ole sitä varten sielä on kyllä asiaa mutta on niitä asiatomuuksia.
      Loppujen lopuksi keräily pitäisi olla hauskaa ja niiten löytöjen tekoo pitäs olla mukavaa
      eli aletaan porukalla pitään siistinä toi musta loota. ja käytäytyyn hyvin toisia kohti kitketään pahuus pois ja annetaan keräilylle se ilo mikä sille kuuluu.

    • Hannu Nummela

      Systeemi on ihan mukava paikka huudella ja ostella kohteita,
      kohteiden hinnat ovat useimmiten aivan "järjellisisssä" raameissa.
      Itse olen tehnyt kauppaa nettihuutokaupoissa jo monia vuosia.

      Muutama epäkohta on tullut vuosien mittaan Systeemiinkin

      Ei pelkästään ostajat jätä kohteita lunastamatta,
      itselläni on muutaman kerran rahat mennyt, mutta kohteita ei ole näkynyt, tässä yhteydessä voisin mainita tuon "rakennusmestari" (J Häkkinen ), eipä ole kaveria senjälkeen näkynyt, rahallisesti menetys ei ollut suuri, mutta petoksen tunnukset siinä täyttyy, on todella "pa kaveri", jos muutaman euron takia moista harrastaa. Enkä tarinoiden perusteella ollut ainoa, jolle kävi näin asioidessaan J Häkkisen kanssa.

      Toinen on yleinen termi "Systeemin terroristit", joiden tunnuksena on, "jollen minä saa kohdetta, niin ei kaverikaan tai ei ainakaan halvalla", nostetaan hintaa juuri kaverin tarjoukseen ja jätetään siihen (Systeemin hinnakorotusautomatiikka), senpä takia Systeemissä ei uskalla laittaa tarjouksia, kuin vasta viime hetkellä ja pienin panoksin (Huudossa tätä epäkohtaa ei ole)

      Viime aikoina yleistynyt 1...1,5euron postikulut ???
      En paheksu moista, jos kohde on asiallisesti/kauniisti paketoitu,
      varustettuna uudemmilla merkeillä ja pikkutoivomuksena vieläpä kauniilla leimallakin...

      toisin on, kohde tulee käärittynä käytettyyn pankin, vakuutusyhtiön tms. kirjekuoreen,
      postimerkkinä laatikon pohjalta löytynyt 70..80- luvun postimerkki, onneton ketjuleima etc.
      kustannukset koko lähetykselle ovat tosi minimaaliset.

      Jos vielä sattuu olemaan muutaman kymmenen sentin yksittäinen kohde tulossa,
      niin kyllä sinä jää ihmettelemään mistä oikein rahastetaan.
      Tämän takia olen jättänyt moniakin kohteita huutelematta,
      uusia tulee ajan kuluessa ja silloin voi olla taas eri myyjä ja eri paketointi menetelmä

      ..mutta kaikesta huolimatta mukavaa "paperinkeräilyä" ja kesän odottelua...

      ps. Systeemin nykyinen hitaus on raivostuttavaa

      • Maksaja

        Systeemissä on "mustassa laatikossa" monta kertaa näkynyt pyyntöjä postikulujen ilmoittamisesta. Monet myyjät jättävät tahallaan postikulut ilmoittamatta, koska ne ovat ylisuuret ja selvästi "hinnanlisä". Itse olen törmännyt myös vastaavaan ja kyllä vaatii melkoista röyhkeyttä pyytää tavallisesta kirjeestä 0,90-1,50 € kuluja. Itse jätän kaikki kohteet joissa ei postikuluja ole ilmoitettu, väliin, huutakoon ken haluaa. Ylläpidolle olen myös esittänut toiveen pakollisesta postikulujen ilmoittamisesta kohteen lisäyksen yhteydessä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Mahtaako edes ylläpitoa olla olemassakaan??????


      • Olavi Helminen

        Hannulle ja muillekin !

        Ainakin minulla on nyt pari päivää Systeemi toiminut kiitettävällä nopeudella.Kuinkahan muilla ? Onkohan ylläpito herännyt ?


      • Eero Mu
        Olavi Helminen kirjoitti:

        Hannulle ja muillekin !

        Ainakin minulla on nyt pari päivää Systeemi toiminut kiitettävällä nopeudella.Kuinkahan muilla ? Onkohan ylläpito herännyt ?

        Systeemi toimii nyt aivan kuin uusi sovellus; on niin nopea ettei ajatus kerkii mukaan.. Hienoa.


      • Hannu Nummela
        Olavi Helminen kirjoitti:

        Hannulle ja muillekin !

        Ainakin minulla on nyt pari päivää Systeemi toiminut kiitettävällä nopeudella.Kuinkahan muilla ? Onkohan ylläpito herännyt ?

        Systeemissä on tällä hetkellä yli tuhat kohdetta vähemmän kuin aikaisemmin talvella, joten siinä on osasyy. Yleensäkin pitäisi välttää laittamasta turhan suuria kuvia, ne hidastaa ja varsinkin jos linkitetään kuvat eri serverille, mikä saattaa jumiuttaa liikennettä. Ainahan ostaja voi sitten kysellä lisätietoja jos kohde kiinnostaa.

        Yleensäkin olen huomannut, että keräilijät siirtyvät ulkohommiin, kesäkunnostuksiin etc. ja vauhti paranee kesäkaudeksi.

        Toivottavasti kuitenkin vauhdin paraneminen on ylläpidon aikaansaannosta. Aikoinaan Huutokin kaatuili ja takkuili melkoisesti, kunnes Sonera luovutti ja antoi tehtävän ammattimiehille :)


      • Eero Mu
        Hannu Nummela kirjoitti:

        Systeemissä on tällä hetkellä yli tuhat kohdetta vähemmän kuin aikaisemmin talvella, joten siinä on osasyy. Yleensäkin pitäisi välttää laittamasta turhan suuria kuvia, ne hidastaa ja varsinkin jos linkitetään kuvat eri serverille, mikä saattaa jumiuttaa liikennettä. Ainahan ostaja voi sitten kysellä lisätietoja jos kohde kiinnostaa.

        Yleensäkin olen huomannut, että keräilijät siirtyvät ulkohommiin, kesäkunnostuksiin etc. ja vauhti paranee kesäkaudeksi.

        Toivottavasti kuitenkin vauhdin paraneminen on ylläpidon aikaansaannosta. Aikoinaan Huutokin kaatuili ja takkuili melkoisesti, kunnes Sonera luovutti ja antoi tehtävän ammattimiehille :)

        No en tiedä kuinka paljon toi Huutonetti parani, itse olen laittanut sinne muutaman nootin parin viikon aikana ja vastauksena oli että Tietoenator
        ei pysty toimimaan?????????????


      • hannu k
        Maksaja kirjoitti:

        Systeemissä on "mustassa laatikossa" monta kertaa näkynyt pyyntöjä postikulujen ilmoittamisesta. Monet myyjät jättävät tahallaan postikulut ilmoittamatta, koska ne ovat ylisuuret ja selvästi "hinnanlisä". Itse olen törmännyt myös vastaavaan ja kyllä vaatii melkoista röyhkeyttä pyytää tavallisesta kirjeestä 0,90-1,50 € kuluja. Itse jätän kaikki kohteet joissa ei postikuluja ole ilmoitettu, väliin, huutakoon ken haluaa. Ylläpidolle olen myös esittänut toiveen pakollisesta postikulujen ilmoittamisesta kohteen lisäyksen yhteydessä, mutta mitään ei ole tapahtunut. Mahtaako edes ylläpitoa olla olemassakaan??????

        Kyllä tänä päivänä postikulut 1,00 / lähetys
        on ihan kohdallaan. (vaikka käytetään vanhempiakin postimerkkejä. Ne kun ovat vielä käypää tavaraa)

        Postikulut koostuvat minulla seuraavasti:
        Postimaksu väh 0,65
        Kirjekuori ajelu postiin 4 km/suunta 0,35

        siitä tulee aika hyvin tuo 1,00 / lähetys.
        Joku huutaja selviää edullisemmin kun ottaa
        useamman kohteen kerralla ja hinta on edelleen tuo 1,00 jos pysyy painorajoissa.


      • hannu nummela
        hannu k kirjoitti:

        Kyllä tänä päivänä postikulut 1,00 / lähetys
        on ihan kohdallaan. (vaikka käytetään vanhempiakin postimerkkejä. Ne kun ovat vielä käypää tavaraa)

        Postikulut koostuvat minulla seuraavasti:
        Postimaksu väh 0,65
        Kirjekuori ajelu postiin 4 km/suunta 0,35

        siitä tulee aika hyvin tuo 1,00 / lähetys.
        Joku huutaja selviää edullisemmin kun ottaa
        useamman kohteen kerralla ja hinta on edelleen tuo 1,00 jos pysyy painorajoissa.

        markkinataloudessa saa jokainen pyytää niin paljon kun sielu sietää ja ostajalla on oikeus valita haluaako maksaa vai ei, pointti ei olekaan siinä, mutta myynti-ilmoituksessa pitää käydä ilmi paljonko ao. myyjän toimituskulut ovat, tämän jälkeen ostajalle jää valinnan vapaus, eikä ole mitään mutisemista

        vanhempien merkkien käytössä ei voi laskea mitään 0,65 euron postitushintaa/kohde,
        noita merkkejä saa postituoreina huutokaupoista 5..20% nimellishinnasta (joutuu tosin etsiskelemään parhaimman hinta/merkkimäärä suhteen)

        ja kuten jo aiemmin mainitsinkin tuosta kuoresta,
        kotiin tullut pankin, joukkopostitteen, vakuutusyhtiön tms käytetty kuori, joten käytännössä ilmainen

        uusien merkkien käytöstä on taas meikäläiselle jotain iloa,
        saan samalla kokoelmaani viimeisimmät merkit leimattuina, varustettunana ehkäpä kauniilla leimallakin :)
        eikä tarvitse metsästää niitä huutokaupoista ja maksaa vielä lisää käsittelykuluja
        ---
        hannu k.
        en uskokaan että lähdet joka kohdetta erikseen viemään postiin ja ajat tuon 2x4km joka kohteelle,
        vaan kyllä tuon kohteen/kohteiden postittamisen yhteydessä hoidetaan muitakin asioita,
        joten auton käyttö ei voi kaatua yhden kohteen hintaan kokonaisuudessaan, pelkästään yksittäisen autolla postiin ajetun kohteen kustannukset olisivat

        auto 8l/100km > 0,08l/km
        matka 2x4km > 8km, bensan kulutus 8x0,08l > 0,64l
        bensan hinta 1,35e x0,64l > 0,86e
        kuori 0,15e
        posti 0,65e
        yhteensä > 1,66euroa

        joten tappiotahan tuossa syntyy, yhden kohteen ja 1 euron käsittelykuluilla... (:
        ---
        Vielä kummallisemmaksi asia menee kun Systeemissä/Huudossa tomivat yksityisyrittäjät pystyvät toimittamaan kohteen 0.70e postimaksulla, heillä luulisi kuitenkin olevan huomattavasti suuremmat toiminnan vaatimat kustannukset/katteet


      • hannu k
        hannu nummela kirjoitti:

        markkinataloudessa saa jokainen pyytää niin paljon kun sielu sietää ja ostajalla on oikeus valita haluaako maksaa vai ei, pointti ei olekaan siinä, mutta myynti-ilmoituksessa pitää käydä ilmi paljonko ao. myyjän toimituskulut ovat, tämän jälkeen ostajalle jää valinnan vapaus, eikä ole mitään mutisemista

        vanhempien merkkien käytössä ei voi laskea mitään 0,65 euron postitushintaa/kohde,
        noita merkkejä saa postituoreina huutokaupoista 5..20% nimellishinnasta (joutuu tosin etsiskelemään parhaimman hinta/merkkimäärä suhteen)

        ja kuten jo aiemmin mainitsinkin tuosta kuoresta,
        kotiin tullut pankin, joukkopostitteen, vakuutusyhtiön tms käytetty kuori, joten käytännössä ilmainen

        uusien merkkien käytöstä on taas meikäläiselle jotain iloa,
        saan samalla kokoelmaani viimeisimmät merkit leimattuina, varustettunana ehkäpä kauniilla leimallakin :)
        eikä tarvitse metsästää niitä huutokaupoista ja maksaa vielä lisää käsittelykuluja
        ---
        hannu k.
        en uskokaan että lähdet joka kohdetta erikseen viemään postiin ja ajat tuon 2x4km joka kohteelle,
        vaan kyllä tuon kohteen/kohteiden postittamisen yhteydessä hoidetaan muitakin asioita,
        joten auton käyttö ei voi kaatua yhden kohteen hintaan kokonaisuudessaan, pelkästään yksittäisen autolla postiin ajetun kohteen kustannukset olisivat

        auto 8l/100km > 0,08l/km
        matka 2x4km > 8km, bensan kulutus 8x0,08l > 0,64l
        bensan hinta 1,35e x0,64l > 0,86e
        kuori 0,15e
        posti 0,65e
        yhteensä > 1,66euroa

        joten tappiotahan tuossa syntyy, yhden kohteen ja 1 euron käsittelykuluilla... (:
        ---
        Vielä kummallisemmaksi asia menee kun Systeemissä/Huudossa tomivat yksityisyrittäjät pystyvät toimittamaan kohteen 0.70e postimaksulla, heillä luulisi kuitenkin olevan huomattavasti suuremmat toiminnan vaatimat kustannukset/katteet

        Niin kalliksihan tuo käy. Minulla kuitenkin tämä homma on niin, että kun tosiaan vien lähetyksiä postiin ei siellä ole minulle mitään muita toimintoja. Myöskään minulla ei tule kyseeseen työmatkat kun en ole töissä.
        Ne jotka laittavat postit liikkeelle noilla 0,70 kuluilla eivät varmasti ole laskeneet tai käyttävät merkkejä uudestaan tai asuvat postilaatikon vieressä tai ovat lisänneet sen jo myynti hintaan tms.
        Se on täällä maalla vähän erilaisempaa. Olen kyllä keskustellut postin kanssa laatikosta. Mutta ei nyt ainakaan vielä ole tulossa. Ja heidän perustelunsa sille, ettei postilaatikoita käytetä ovat aivan oikeassa. Eihän mistään saa postimerkkejä.
        Ja noista vanhemmista postimerkeistä. Nyt en puhunut tosiaan noista "ohileimatuista" joita tuntuu olevan kaikkilalla liikkeellä ja joita käytetään. Teko on kylläkin rikos, siitä mainintani viimeisessä Filatelistissa.

        Siis olen edelleen sitä mieltä, että 1.lk lähetys alemmassa painoluokassa on kohtuullinen kun se on 1,00 euro ja on ennakkoon ilmoitettu. ;-)


      • hannu nummela
        hannu k kirjoitti:

        Niin kalliksihan tuo käy. Minulla kuitenkin tämä homma on niin, että kun tosiaan vien lähetyksiä postiin ei siellä ole minulle mitään muita toimintoja. Myöskään minulla ei tule kyseeseen työmatkat kun en ole töissä.
        Ne jotka laittavat postit liikkeelle noilla 0,70 kuluilla eivät varmasti ole laskeneet tai käyttävät merkkejä uudestaan tai asuvat postilaatikon vieressä tai ovat lisänneet sen jo myynti hintaan tms.
        Se on täällä maalla vähän erilaisempaa. Olen kyllä keskustellut postin kanssa laatikosta. Mutta ei nyt ainakaan vielä ole tulossa. Ja heidän perustelunsa sille, ettei postilaatikoita käytetä ovat aivan oikeassa. Eihän mistään saa postimerkkejä.
        Ja noista vanhemmista postimerkeistä. Nyt en puhunut tosiaan noista "ohileimatuista" joita tuntuu olevan kaikkilalla liikkeellä ja joita käytetään. Teko on kylläkin rikos, siitä mainintani viimeisessä Filatelistissa.

        Siis olen edelleen sitä mieltä, että 1.lk lähetys alemmassa painoluokassa on kohtuullinen kun se on 1,00 euro ja on ennakkoon ilmoitettu. ;-)

        noh, kaippa se on noinkin, itselläni on posti/postilaatikko kivenheiton päässä, joten eipä tule ajateltua, että syrjäseuduilla ei ehkä ole näin hyvin asiat.

        Jokatapauksessa tuo reilu käsittelykustannusten ilmoitus myynnin yhteydessä on hyvä, jää ostajan murheeksi päätellä maksaako vai ei. Itselläni on ainakin vähentynyt minimiin kaikki euron tai yli käsittelykuluja maksavien "hupikohteiden" huutelu ja olen keskittynyt ainoastaan olennaiseen.

        ja kuten yleensäkin tässä yhteiskunnassa, kaikki kallistuu, joten kaippa tässäkin harrasteessa muutaman vuoden kuluessa nähdään ensimmäiset 2..3 euron käsittelykustannuksia pyytävät henkilöt... (:


      • hannu k
        hannu nummela kirjoitti:

        noh, kaippa se on noinkin, itselläni on posti/postilaatikko kivenheiton päässä, joten eipä tule ajateltua, että syrjäseuduilla ei ehkä ole näin hyvin asiat.

        Jokatapauksessa tuo reilu käsittelykustannusten ilmoitus myynnin yhteydessä on hyvä, jää ostajan murheeksi päätellä maksaako vai ei. Itselläni on ainakin vähentynyt minimiin kaikki euron tai yli käsittelykuluja maksavien "hupikohteiden" huutelu ja olen keskittynyt ainoastaan olennaiseen.

        ja kuten yleensäkin tässä yhteiskunnassa, kaikki kallistuu, joten kaippa tässäkin harrasteessa muutaman vuoden kuluessa nähdään ensimmäiset 2..3 euron käsittelykustannuksia pyytävät henkilöt... (:

        Minulla noita vanhempia markka-arvoisia merkkejä riittää vielä joksikin aikaa. Mutta jos ostaja haluaa postitetavan uusilla merkeillä. Se onnistuu. ja sitä ovat jo jotkut osanneet käyttääkin. Asiakas on joskus oikeassa.


      • Maksaja
        hannu k kirjoitti:

        Minulla noita vanhempia markka-arvoisia merkkejä riittää vielä joksikin aikaa. Mutta jos ostaja haluaa postitetavan uusilla merkeillä. Se onnistuu. ja sitä ovat jo jotkut osanneet käyttääkin. Asiakas on joskus oikeassa.

        Miksi on niin VAIKEAA ilmoittaa kohteessa postikulujen määrä???????

        Tiedän vastauksen, mutta en viitsi sitä sanoa. Systeeminetissä ei voi kuluja piiloittaa hintaan, jos ei käytä hintavarausta!


      • ostaja
        Maksaja kirjoitti:

        Miksi on niin VAIKEAA ilmoittaa kohteessa postikulujen määrä???????

        Tiedän vastauksen, mutta en viitsi sitä sanoa. Systeeminetissä ei voi kuluja piiloittaa hintaan, jos ei käytä hintavarausta!

        Yksi pointti on tämä jos myyjä ilmoitaa kohteessaan postikuluja esim. postikulut 1e (jokaisessa kohteessa lukee sama)
        sama huutaja ostaa kymmenen kohdetta eli postikulujahan tulee silloin 10e lyhyellä matiikalla. hurja hinta kun voisi saada lähetettyä ehkä 0,65e kulut "itse en uskaltais huutaa tollaselta myyjältä mitään sillä en halua mitään suurta postimaksu taksaa kontoille."
        eli postikulut pitäisi aina ilmotaa esim postinmukainen taksa painoakohden ...e joka koostuu kuoresta ajettavasta matkasta ja pakkausmateriaalista.

        Olenko väärässä. otakaa kantaa


      • hannu nummela
        ostaja kirjoitti:

        Yksi pointti on tämä jos myyjä ilmoitaa kohteessaan postikuluja esim. postikulut 1e (jokaisessa kohteessa lukee sama)
        sama huutaja ostaa kymmenen kohdetta eli postikulujahan tulee silloin 10e lyhyellä matiikalla. hurja hinta kun voisi saada lähetettyä ehkä 0,65e kulut "itse en uskaltais huutaa tollaselta myyjältä mitään sillä en halua mitään suurta postimaksu taksaa kontoille."
        eli postikulut pitäisi aina ilmotaa esim postinmukainen taksa painoakohden ...e joka koostuu kuoresta ajettavasta matkasta ja pakkausmateriaalista.

        Olenko väärässä. otakaa kantaa

        tuossa talven aikana huusin eräältä myyjältä pari kohdetta a' 0.12e, kohteet ratkesivat peräkkäisinä päivinä, joten pyysin ensimmäsen kohteen kohdalla
        "voitaisiinko yhdistää tuo postitus samaan pakettiin, ettei ainoa voittaja ole Posti"

        kuinkas kävi:
        myyjä ei vastannut mitään sähköpostiin ja sain kummatkin kohteet e r i k s e e n, huolellisesti käärittynä/teipattuna vanhaan käytettyyn kuoreen, päälle oli kaivettu laatikosta 70-luvun postimerkki ja koko komeus varustettuna surkealla ketjuleimalla....
        myyjän käsittely-/postituskustannukset olivat tässä tässä tapauksessa todella minimoitu, mutta kuitenkin lasku oli yhteensä 0,12e 1e 0,12e 1e > 2,24e

        noh, laitoin myyjän nimen muistiin ja täytyy olla todella uniikki kohde että käännyn hänen puoleensa keräilyasioissa

        Onneksi kuitenkin 99% myyjistä on todella reiluja ja asiallisia, tuppaa vaan jäämään herkemmin mieleen nämä ikävät tapaukset

        ..mukavaa kesän odottelua ja siinä sivussa rattoisaa "paperinkeräystä"...


      • Maksaja
        ostaja kirjoitti:

        Yksi pointti on tämä jos myyjä ilmoitaa kohteessaan postikuluja esim. postikulut 1e (jokaisessa kohteessa lukee sama)
        sama huutaja ostaa kymmenen kohdetta eli postikulujahan tulee silloin 10e lyhyellä matiikalla. hurja hinta kun voisi saada lähetettyä ehkä 0,65e kulut "itse en uskaltais huutaa tollaselta myyjältä mitään sillä en halua mitään suurta postimaksu taksaa kontoille."
        eli postikulut pitäisi aina ilmotaa esim postinmukainen taksa painoakohden ...e joka koostuu kuoresta ajettavasta matkasta ja pakkausmateriaalista.

        Olenko väärässä. otakaa kantaa

        Johan maalaisjärkikin sanoo, että kohteet voi yhdistää ja maksaa vain yksi postimaksu.


      • tahwo_82
        ostaja kirjoitti:

        Yksi pointti on tämä jos myyjä ilmoitaa kohteessaan postikuluja esim. postikulut 1e (jokaisessa kohteessa lukee sama)
        sama huutaja ostaa kymmenen kohdetta eli postikulujahan tulee silloin 10e lyhyellä matiikalla. hurja hinta kun voisi saada lähetettyä ehkä 0,65e kulut "itse en uskaltais huutaa tollaselta myyjältä mitään sillä en halua mitään suurta postimaksu taksaa kontoille."
        eli postikulut pitäisi aina ilmotaa esim postinmukainen taksa painoakohden ...e joka koostuu kuoresta ajettavasta matkasta ja pakkausmateriaalista.

        Olenko väärässä. otakaa kantaa

        Mun kohteissa on postikulut aina vahintään 1€.

        Mutta jos huutaa enemmän niin silloin postikulut menee postinhinnaston mukaan.

        Jos joku huutaa useamman kohteen niin voin yhdistellä niitä 1-2 viikkoa riippuen hiukan kohteiden hinnosta. Ja mitä enemmän tekee kauppaa mun kanssani niin toi aika vaan pitenee... Kuitenkin maksimissaan 1 kk.

        Ja postikulut on aina 1€ sen takia koska pyrin pakkaman myydyt kohteet niin hyvin että posti ei varmastikaan niitä pysty tuhoomaan.

        Itse maksan kyllä mielellään 1 € postikuluista jos tietää että saa uuden merkin kuoreen ja huudon hyvin pakanntuna. Huuto.netin puolella on käynyt niinkin että postikulut olivat 1.50 € ja blokki tuli mulle kirjekuoressa ilman mitään suojausta/pakkausta...


      • hannu k
        ostaja kirjoitti:

        Yksi pointti on tämä jos myyjä ilmoitaa kohteessaan postikuluja esim. postikulut 1e (jokaisessa kohteessa lukee sama)
        sama huutaja ostaa kymmenen kohdetta eli postikulujahan tulee silloin 10e lyhyellä matiikalla. hurja hinta kun voisi saada lähetettyä ehkä 0,65e kulut "itse en uskaltais huutaa tollaselta myyjältä mitään sillä en halua mitään suurta postimaksu taksaa kontoille."
        eli postikulut pitäisi aina ilmotaa esim postinmukainen taksa painoakohden ...e joka koostuu kuoresta ajettavasta matkasta ja pakkausmateriaalista.

        Olenko väärässä. otakaa kantaa

        Minun kohteissani on ne sitten missä huutokaupassa tahansa, lukee jokaisessa tuo teksti. (Ostaja postikulut 1,00 / lähetys)
        Ja tarkoittaa sitä, jonka kiitettävän moni on huomannut, että kannattaa kerätä useampi läheys samaan. Esim. parhailla 10 kohdetta ja postikulut edelleen tuo 1,00 alkaa olla jo aika edullista.
        yleensä kun on vaki ostajasta kyse ja menee seuraavaan painoluokkaan laitan postimaksun suuremmaksi perimättä sitä kuitenkaan ostajalta.

        Nähkääs! Me emme voi mitään postin hinnoille, mutta voimme yhdessä sopia erilaisia REILUJA käytäntöjä!


      • tuomas_n
        hannu k kirjoitti:

        Minun kohteissani on ne sitten missä huutokaupassa tahansa, lukee jokaisessa tuo teksti. (Ostaja postikulut 1,00 / lähetys)
        Ja tarkoittaa sitä, jonka kiitettävän moni on huomannut, että kannattaa kerätä useampi läheys samaan. Esim. parhailla 10 kohdetta ja postikulut edelleen tuo 1,00 alkaa olla jo aika edullista.
        yleensä kun on vaki ostajasta kyse ja menee seuraavaan painoluokkaan laitan postimaksun suuremmaksi perimättä sitä kuitenkaan ostajalta.

        Nähkääs! Me emme voi mitään postin hinnoille, mutta voimme yhdessä sopia erilaisia REILUJA käytäntöjä!

        siis kuinka vanhat postimerkit ovat vielä voimassa ja kuinka niiden nykynominaaliarvo lasketaan?


      • hannu k
        tuomas_n kirjoitti:

        siis kuinka vanhat postimerkit ovat vielä voimassa ja kuinka niiden nykynominaaliarvo lasketaan?

        Seuraava lainaus Postin sivuilta:
        Kaikki vuonna 1963 ja sen jälkeen maassamme julkaistut markkapostimerkit kelpaavat postimaksuksi vuoden 2011 loppuun saakka Suomessa ja Suomesta lähetettäessä, mutta eivät Ahvenanmaalla.
        Markkamerkkejä voi käyttää pelkästään, niitä voi yhdistää euromerkkeihin ja ikimerkkeihin tai lähettäjä voi maksaa vain euromerkeillä ja/tai ikimerkeillä.
        Markkamerkkejä ei vaihdeta eikä lunasteta takaisin.
        Laskurin löydät osoitteesta > http://www.posti.fi/hinnat/hintalaskurit/markkamerkkienmuunto.html


      • myyntimijes
        hannu nummela kirjoitti:

        markkinataloudessa saa jokainen pyytää niin paljon kun sielu sietää ja ostajalla on oikeus valita haluaako maksaa vai ei, pointti ei olekaan siinä, mutta myynti-ilmoituksessa pitää käydä ilmi paljonko ao. myyjän toimituskulut ovat, tämän jälkeen ostajalle jää valinnan vapaus, eikä ole mitään mutisemista

        vanhempien merkkien käytössä ei voi laskea mitään 0,65 euron postitushintaa/kohde,
        noita merkkejä saa postituoreina huutokaupoista 5..20% nimellishinnasta (joutuu tosin etsiskelemään parhaimman hinta/merkkimäärä suhteen)

        ja kuten jo aiemmin mainitsinkin tuosta kuoresta,
        kotiin tullut pankin, joukkopostitteen, vakuutusyhtiön tms käytetty kuori, joten käytännössä ilmainen

        uusien merkkien käytöstä on taas meikäläiselle jotain iloa,
        saan samalla kokoelmaani viimeisimmät merkit leimattuina, varustettunana ehkäpä kauniilla leimallakin :)
        eikä tarvitse metsästää niitä huutokaupoista ja maksaa vielä lisää käsittelykuluja
        ---
        hannu k.
        en uskokaan että lähdet joka kohdetta erikseen viemään postiin ja ajat tuon 2x4km joka kohteelle,
        vaan kyllä tuon kohteen/kohteiden postittamisen yhteydessä hoidetaan muitakin asioita,
        joten auton käyttö ei voi kaatua yhden kohteen hintaan kokonaisuudessaan, pelkästään yksittäisen autolla postiin ajetun kohteen kustannukset olisivat

        auto 8l/100km > 0,08l/km
        matka 2x4km > 8km, bensan kulutus 8x0,08l > 0,64l
        bensan hinta 1,35e x0,64l > 0,86e
        kuori 0,15e
        posti 0,65e
        yhteensä > 1,66euroa

        joten tappiotahan tuossa syntyy, yhden kohteen ja 1 euron käsittelykuluilla... (:
        ---
        Vielä kummallisemmaksi asia menee kun Systeemissä/Huudossa tomivat yksityisyrittäjät pystyvät toimittamaan kohteen 0.70e postimaksulla, heillä luulisi kuitenkin olevan huomattavasti suuremmat toiminnan vaatimat kustannukset/katteet

        Kerron mistä postikulungit muodostuvatten.
        Amulla lypsyn jälestä puurolle 0,5e sitten Massey Verkussonnilla Sokoksen lehtiroskikseen (28km löpöä 5,4l n.5e)Leikken etsiskely 15min 4e kotiinvienti ja kirjeestä leikkaus 6e.Sitten alkaa tärkein ossuuus livotus. 2 ämpäriä vettä kaivolta 1e/ämpäri. Liotus ämpärit 4e kpl.
        Sitten huudotaan 3e ja kuivataanten Lapen kuivurilla kuoletukset velasta 20e/kk. Seuraavaksi prässäys: Ostettu 10 osainen tietokirja sarja paino n5kg ja hinta 400e. Seuraavaksi otetaan valokuva kohteesta ,vilmi 6e muovikassi 0,15e. Kuvaus sessio 4e ja ei kun kiikuttamaanten Massikalla naapurin tietokone asiantuntijalle skannattavaksiten 4e. Päivä ruoka keittoa ja leipää 8e. Iltapäivällä huutojen tarkkailua. Huuto kohteen vienti on seuraavanlainen. Tilitys kassaneidille 0,5e ja rahat käteisenä.Kuori minimanistatten 0,15e ja muovikassi0,15e. Kohteen pehmustus suomenmaalla ja laitto kirjueseen 3e . Nuoltaessan kieli kuivuu ja tasapaino saavutetaneen oluella 1e - pantti.
        Masseylllä postiin 3e ja kahaville 4e.
        Sitten on viellä nämät juoksevat kulut: ruokkomaksuten, vekselinlyhennys, Traktorin huoltokulut, saappaat, mäyräkoira ja vaimon kampaamo lasku. Tässä vähän juurta mistätten hinta muodostuusen.


      • Lauri Väätäinen
        hannu nummela kirjoitti:

        noh, kaippa se on noinkin, itselläni on posti/postilaatikko kivenheiton päässä, joten eipä tule ajateltua, että syrjäseuduilla ei ehkä ole näin hyvin asiat.

        Jokatapauksessa tuo reilu käsittelykustannusten ilmoitus myynnin yhteydessä on hyvä, jää ostajan murheeksi päätellä maksaako vai ei. Itselläni on ainakin vähentynyt minimiin kaikki euron tai yli käsittelykuluja maksavien "hupikohteiden" huutelu ja olen keskittynyt ainoastaan olennaiseen.

        ja kuten yleensäkin tässä yhteiskunnassa, kaikki kallistuu, joten kaippa tässäkin harrasteessa muutaman vuoden kuluessa nähdään ensimmäiset 2..3 euron käsittelykustannuksia pyytävät henkilöt... (:

        Olen samoilla linjoilla Hannun kanssa, siinä, että pikkusälää kovilla käsittelykuluilla ei kannata ostaa Systeemistä (saati sitten muistakaan huutokaupoista).

        Itse katson viivan alle: jos kauppahinta lisättynä käsittelykuluilla on edelleen käypäsen tuntuinen, niin en silloin anna painoarvoa sille että maksanko kohteesta pienenmmän hinnan ja isommat kulut vai päin vastoin - kokonaishinta ratkaisee asian.


      • masa
        hannu nummela kirjoitti:

        markkinataloudessa saa jokainen pyytää niin paljon kun sielu sietää ja ostajalla on oikeus valita haluaako maksaa vai ei, pointti ei olekaan siinä, mutta myynti-ilmoituksessa pitää käydä ilmi paljonko ao. myyjän toimituskulut ovat, tämän jälkeen ostajalle jää valinnan vapaus, eikä ole mitään mutisemista

        vanhempien merkkien käytössä ei voi laskea mitään 0,65 euron postitushintaa/kohde,
        noita merkkejä saa postituoreina huutokaupoista 5..20% nimellishinnasta (joutuu tosin etsiskelemään parhaimman hinta/merkkimäärä suhteen)

        ja kuten jo aiemmin mainitsinkin tuosta kuoresta,
        kotiin tullut pankin, joukkopostitteen, vakuutusyhtiön tms käytetty kuori, joten käytännössä ilmainen

        uusien merkkien käytöstä on taas meikäläiselle jotain iloa,
        saan samalla kokoelmaani viimeisimmät merkit leimattuina, varustettunana ehkäpä kauniilla leimallakin :)
        eikä tarvitse metsästää niitä huutokaupoista ja maksaa vielä lisää käsittelykuluja
        ---
        hannu k.
        en uskokaan että lähdet joka kohdetta erikseen viemään postiin ja ajat tuon 2x4km joka kohteelle,
        vaan kyllä tuon kohteen/kohteiden postittamisen yhteydessä hoidetaan muitakin asioita,
        joten auton käyttö ei voi kaatua yhden kohteen hintaan kokonaisuudessaan, pelkästään yksittäisen autolla postiin ajetun kohteen kustannukset olisivat

        auto 8l/100km > 0,08l/km
        matka 2x4km > 8km, bensan kulutus 8x0,08l > 0,64l
        bensan hinta 1,35e x0,64l > 0,86e
        kuori 0,15e
        posti 0,65e
        yhteensä > 1,66euroa

        joten tappiotahan tuossa syntyy, yhden kohteen ja 1 euron käsittelykuluilla... (:
        ---
        Vielä kummallisemmaksi asia menee kun Systeemissä/Huudossa tomivat yksityisyrittäjät pystyvät toimittamaan kohteen 0.70e postimaksulla, heillä luulisi kuitenkin olevan huomattavasti suuremmat toiminnan vaatimat kustannukset/katteet

        Hei

        Tiedän monia yksityis yrritäjiä joilla posti kulkee siten että tuodaan kotiin ja samalla lähtevä posti viedään eli heile tulee tuosta vain se kulu kun pakkaavat ja liimaavat merkit.


      • Postiin 12 km
        masa kirjoitti:

        Hei

        Tiedän monia yksityis yrritäjiä joilla posti kulkee siten että tuodaan kotiin ja samalla lähtevä posti viedään eli heile tulee tuosta vain se kulu kun pakkaavat ja liimaavat merkit.

        Arvaapas huviksesi mitä sellainen palvelu maksaa..


      • masa
        Postiin 12 km kirjoitti:

        Arvaapas huviksesi mitä sellainen palvelu maksaa..

        Hei

        Posti tuosta ei mitään veloita jos lähimpään postitoimistoon on 5 km ..

        Postila kun on ihan sama kun jakaja joutuu kuitenkin joka päivä laatikolla käymään ja latikko tuossa tapauksessa tietysti sitten yritäjän pihalla..

        Eikä postipoika muutenkaan tarvi mitään kun saa joka päivä postia sehän lasketaan ja siten myös ei tule lisä laatikoita kun jaettavaan / tulevaa postia riitävästi..


      • Arja Nevander

        Olen Huuto.netissä postikorttien ostajana tottunut, että homma pelaa rehellisesti. Täällä kun teen tarjouksen, niin parissa minuutissa on hinta kohonnut ylimpään korotukseeni ja sen jälkeen ei kukaan ole kiinnostunut samasta kortista. Kyselin asiaa kauppiaalta, Veijo Korhonen, hänen mielestään se on sattumaa...
        Muiden myyjien kohdalla ei vastaavaa ole tapahtunut. Kunhan saan kortit, joihin olen tarjoukset (tyhmyyttäni korkeat) jättänyt, niin lopetan koko Systeemin käytön. Eilen sain varoituksen ko. myyjästä. Olisinpa lukenut tämän viestisi ennenkuin aloin tarjouksia tehdä! Kiva, kun tämmöinen "kanava" on olemassa.


      • kaltsu22
        Arja Nevander kirjoitti:

        Olen Huuto.netissä postikorttien ostajana tottunut, että homma pelaa rehellisesti. Täällä kun teen tarjouksen, niin parissa minuutissa on hinta kohonnut ylimpään korotukseeni ja sen jälkeen ei kukaan ole kiinnostunut samasta kortista. Kyselin asiaa kauppiaalta, Veijo Korhonen, hänen mielestään se on sattumaa...
        Muiden myyjien kohdalla ei vastaavaa ole tapahtunut. Kunhan saan kortit, joihin olen tarjoukset (tyhmyyttäni korkeat) jättänyt, niin lopetan koko Systeemin käytön. Eilen sain varoituksen ko. myyjästä. Olisinpa lukenut tämän viestisi ennenkuin aloin tarjouksia tehdä! Kiva, kun tämmöinen "kanava" on olemassa.

        ei vissiin ostopakkoakaan kun ei ole myyntipakkoakaan jätä vaan vastaamati s-posteihin sillai ne toiset myyjätkin tekevät(ei kaikki)


      • Hannu Nummela
        Arja Nevander kirjoitti:

        Olen Huuto.netissä postikorttien ostajana tottunut, että homma pelaa rehellisesti. Täällä kun teen tarjouksen, niin parissa minuutissa on hinta kohonnut ylimpään korotukseeni ja sen jälkeen ei kukaan ole kiinnostunut samasta kortista. Kyselin asiaa kauppiaalta, Veijo Korhonen, hänen mielestään se on sattumaa...
        Muiden myyjien kohdalla ei vastaavaa ole tapahtunut. Kunhan saan kortit, joihin olen tarjoukset (tyhmyyttäni korkeat) jättänyt, niin lopetan koko Systeemin käytön. Eilen sain varoituksen ko. myyjästä. Olisinpa lukenut tämän viestisi ennenkuin aloin tarjouksia tehdä! Kiva, kun tämmöinen "kanava" on olemassa.

        ...ei kannata heti masentua, täytyy vaan touhuilla Systeemin raameilla, koskapa Systeemi on varsinainen "villi länsi", ihan omilla säännöillään ja kaikki johtuu tuon valvonnan puutteesta, Systeemin korotusautomatiikasta, kanavalle pesiytyneistä häiriköistä ja suurin puute Systeemissä on julkisen palautettiin puuttuminen

        Huudossa tuonkaltaiset touhuilut eivät onnistu, sieltä moisia touhuja harrastavat "vesselit" lentävät pihalle alle aikayksikön. Huudon korotusautomatiikka on parempi, siellä ei voi haarukoida kaverin tarjousta, saattaa joutua ostamaankin kohteen, jollei sitten kuulu sarjaan "hupihuutajat" ja jättäen kohteen lunastamatta, tällä onnistuu kuitenkin lunastamaan itselleen negatiivisen bongon.

        Tämäkin keskustelu osaltaan tyrehdyttää näiden "vesselien" häiriköintiä, toivottavasti mahdollisimman moni ilmoittaa kokemistaan vääryyksistä, sillähän näiden hiippareiden hommat tyssää heti alkuunsa

        ..mutta kuitenkin mukavaa kesän alkua...


      • Arja Nevander
        kaltsu22 kirjoitti:

        ei vissiin ostopakkoakaan kun ei ole myyntipakkoakaan jätä vaan vastaamati s-posteihin sillai ne toiset myyjätkin tekevät(ei kaikki)

        niin... niin... mutta mä haluan ne kortit enhän mä niitä muuten huutais! Ja olen maksanutkin kiltisti... vaikkakin kalliisti! Ja kyllä rehellinen peli on a&o olkoon foorumi mikä tahansa.


      • Hannu Nummela
        Arja Nevander kirjoitti:

        Olen Huuto.netissä postikorttien ostajana tottunut, että homma pelaa rehellisesti. Täällä kun teen tarjouksen, niin parissa minuutissa on hinta kohonnut ylimpään korotukseeni ja sen jälkeen ei kukaan ole kiinnostunut samasta kortista. Kyselin asiaa kauppiaalta, Veijo Korhonen, hänen mielestään se on sattumaa...
        Muiden myyjien kohdalla ei vastaavaa ole tapahtunut. Kunhan saan kortit, joihin olen tarjoukset (tyhmyyttäni korkeat) jättänyt, niin lopetan koko Systeemin käytön. Eilen sain varoituksen ko. myyjästä. Olisinpa lukenut tämän viestisi ennenkuin aloin tarjouksia tehdä! Kiva, kun tämmöinen "kanava" on olemassa.

        lainaus Systeemin "räppänästä"

        > veijo k vedättää!!!!
        > miten niin
        > tupla nimellä
        > nostaa omia kohteita
        > pitää paikkansa !


      • timo r
        hannu nummela kirjoitti:

        markkinataloudessa saa jokainen pyytää niin paljon kun sielu sietää ja ostajalla on oikeus valita haluaako maksaa vai ei, pointti ei olekaan siinä, mutta myynti-ilmoituksessa pitää käydä ilmi paljonko ao. myyjän toimituskulut ovat, tämän jälkeen ostajalle jää valinnan vapaus, eikä ole mitään mutisemista

        vanhempien merkkien käytössä ei voi laskea mitään 0,65 euron postitushintaa/kohde,
        noita merkkejä saa postituoreina huutokaupoista 5..20% nimellishinnasta (joutuu tosin etsiskelemään parhaimman hinta/merkkimäärä suhteen)

        ja kuten jo aiemmin mainitsinkin tuosta kuoresta,
        kotiin tullut pankin, joukkopostitteen, vakuutusyhtiön tms käytetty kuori, joten käytännössä ilmainen

        uusien merkkien käytöstä on taas meikäläiselle jotain iloa,
        saan samalla kokoelmaani viimeisimmät merkit leimattuina, varustettunana ehkäpä kauniilla leimallakin :)
        eikä tarvitse metsästää niitä huutokaupoista ja maksaa vielä lisää käsittelykuluja
        ---
        hannu k.
        en uskokaan että lähdet joka kohdetta erikseen viemään postiin ja ajat tuon 2x4km joka kohteelle,
        vaan kyllä tuon kohteen/kohteiden postittamisen yhteydessä hoidetaan muitakin asioita,
        joten auton käyttö ei voi kaatua yhden kohteen hintaan kokonaisuudessaan, pelkästään yksittäisen autolla postiin ajetun kohteen kustannukset olisivat

        auto 8l/100km > 0,08l/km
        matka 2x4km > 8km, bensan kulutus 8x0,08l > 0,64l
        bensan hinta 1,35e x0,64l > 0,86e
        kuori 0,15e
        posti 0,65e
        yhteensä > 1,66euroa

        joten tappiotahan tuossa syntyy, yhden kohteen ja 1 euron käsittelykuluilla... (:
        ---
        Vielä kummallisemmaksi asia menee kun Systeemissä/Huudossa tomivat yksityisyrittäjät pystyvät toimittamaan kohteen 0.70e postimaksulla, heillä luulisi kuitenkin olevan huomattavasti suuremmat toiminnan vaatimat kustannukset/katteet

        Sinullapa on kovat vaatimukset... Jos tosiaan haluat uusia merkkejä hyvillä leimoilla, käy itse ostamassa postista. Helppoa, eikä tarvitse pahoittaa mieltään, jos et kirjekuoressa saakaan hienoa merkkiä.

        Oletko sattumoisin ajatellut, että kaikki myyjät eivät välttämättä ole keräilijöitä, tai eivät vaan jaksa olla yhtä tarkkoja. Ei kaikilla ole aikaa/kiinnostusta vahdata silmä kovana kiireisen postineidin leimaamista...

        Nykyaika on kiireistä aikaa, sille ei voi mitään. Helposti-kuoret ovat mielestäni loistava keksintö Postilta, vaikka itsekin olen satunnainen postimerkkien keräilijä - en siis harrastaja kuitenkaan.

        Itseäni ei myöskään haittaa pätkän vertaa, mihin paperiin huuto on kääritty. Pääasia on, että se on hyvin pakattu, eikä tuote rikkoudu postin raakassa käsittelyssä.

        Pakkaamisen lisäksi kuvan ottaminen ja kuvauksen laatiminen vie myös aikaa. Tuskin monikaan haluaa ilmaiseksi toiselle työtä tehdä...


      • Hannu Nummela
        timo r kirjoitti:

        Sinullapa on kovat vaatimukset... Jos tosiaan haluat uusia merkkejä hyvillä leimoilla, käy itse ostamassa postista. Helppoa, eikä tarvitse pahoittaa mieltään, jos et kirjekuoressa saakaan hienoa merkkiä.

        Oletko sattumoisin ajatellut, että kaikki myyjät eivät välttämättä ole keräilijöitä, tai eivät vaan jaksa olla yhtä tarkkoja. Ei kaikilla ole aikaa/kiinnostusta vahdata silmä kovana kiireisen postineidin leimaamista...

        Nykyaika on kiireistä aikaa, sille ei voi mitään. Helposti-kuoret ovat mielestäni loistava keksintö Postilta, vaikka itsekin olen satunnainen postimerkkien keräilijä - en siis harrastaja kuitenkaan.

        Itseäni ei myöskään haittaa pätkän vertaa, mihin paperiin huuto on kääritty. Pääasia on, että se on hyvin pakattu, eikä tuote rikkoudu postin raakassa käsittelyssä.

        Pakkaamisen lisäksi kuvan ottaminen ja kuvauksen laatiminen vie myös aikaa. Tuskin monikaan haluaa ilmaiseksi toiselle työtä tehdä...

        ...eipä tämmönen asia todellakaan meikäläisen mieltä pahoita, siihen eivät näin mitättömät asiat riitä ja olet todellakin oikeassa, postista saan suoraan uudet merkit ja kauniit leimat huomattavasti halvemmalla....

        mutta ajatteleppa seuraavaa
        - huusin ja voitin neljä kohdetta, eri päivinä saman viikon aikana
        - huudon voittosummat pyörivät keskim. 0,15 euron tienoilla
        - kohteiden yhteishinta 0,60 euroa
        - ehdotin myyjälle toimitusten yhdistämistä, säästyisi postikuluissa
        - myyjältä ei tule mitään vastinetta, ainoastaan lasku kohteen voittosumma 1,50 euroa postikuluihin
        - joten koko homman kustannukset, kohteet 0,60 euroa, postikulut 6 euroa
        - postimaksuista ei ollut kohteiden kuvauksissa mitään mainintaa
        - kohteiden toimitus tapahtui vasta seuraavalla viikolla, samana tai peräkkäisinä päivinä, "roskapostina"

        ..edellä oleva on ilmeisesti Sinun mielestäsi aivan reilua ja kohtuullista ?

        Eipä nuo meikäläisen vaatimukset mitenkään hirveitä ole ts. lyhyesti

        - myyjä ilmoittaa selkeästi kohteen lähtöhinnan, (HV tulee sitten automaattisesti jos sen haluaa)
        - mahdollisen postitusmuodon "filateelinen postitus", "roskapostitus" etc.
        - lisäkulut ts. paljonko haluaa lisää euroja että jaksaa/ehtii pakata ja postittaa kohteen

        Noiden lisäkulujen ilmoittaminen tuntuu olevan vaikeata monelle, onneksi melkoinen joukko myyjistä ilmoittaa ne reippaasti

        Kaikkien näiden toimenpiteiden jälkeen minulla on mahdollisuus huutaa tai jättää huutamatta ja miettiä olenko valmis maksamaan myyjälle ylimääräistä, aiheuttamastani työn paljoudesta, etukäteen myynti-ilmoituksen laatimisessa ja jälkikäteen kohteiden postituksessa.

        Kuitenkin, kuten Lauri kirjoituksessaan totesi, kokonaishinta käsittelykuluineen ratkaisee, jos kuluineenkin kohteen hinta pysyy siedettävänä, niin saatan huudella

        mukavaa kesän jatkoa kaikille tasapuolisesti


      • timo r
        Hannu Nummela kirjoitti:

        ...eipä tämmönen asia todellakaan meikäläisen mieltä pahoita, siihen eivät näin mitättömät asiat riitä ja olet todellakin oikeassa, postista saan suoraan uudet merkit ja kauniit leimat huomattavasti halvemmalla....

        mutta ajatteleppa seuraavaa
        - huusin ja voitin neljä kohdetta, eri päivinä saman viikon aikana
        - huudon voittosummat pyörivät keskim. 0,15 euron tienoilla
        - kohteiden yhteishinta 0,60 euroa
        - ehdotin myyjälle toimitusten yhdistämistä, säästyisi postikuluissa
        - myyjältä ei tule mitään vastinetta, ainoastaan lasku kohteen voittosumma 1,50 euroa postikuluihin
        - joten koko homman kustannukset, kohteet 0,60 euroa, postikulut 6 euroa
        - postimaksuista ei ollut kohteiden kuvauksissa mitään mainintaa
        - kohteiden toimitus tapahtui vasta seuraavalla viikolla, samana tai peräkkäisinä päivinä, "roskapostina"

        ..edellä oleva on ilmeisesti Sinun mielestäsi aivan reilua ja kohtuullista ?

        Eipä nuo meikäläisen vaatimukset mitenkään hirveitä ole ts. lyhyesti

        - myyjä ilmoittaa selkeästi kohteen lähtöhinnan, (HV tulee sitten automaattisesti jos sen haluaa)
        - mahdollisen postitusmuodon "filateelinen postitus", "roskapostitus" etc.
        - lisäkulut ts. paljonko haluaa lisää euroja että jaksaa/ehtii pakata ja postittaa kohteen

        Noiden lisäkulujen ilmoittaminen tuntuu olevan vaikeata monelle, onneksi melkoinen joukko myyjistä ilmoittaa ne reippaasti

        Kaikkien näiden toimenpiteiden jälkeen minulla on mahdollisuus huutaa tai jättää huutamatta ja miettiä olenko valmis maksamaan myyjälle ylimääräistä, aiheuttamastani työn paljoudesta, etukäteen myynti-ilmoituksen laatimisessa ja jälkikäteen kohteiden postituksessa.

        Kuitenkin, kuten Lauri kirjoituksessaan totesi, kokonaishinta käsittelykuluineen ratkaisee, jos kuluineenkin kohteen hinta pysyy siedettävänä, niin saatan huudella

        mukavaa kesän jatkoa kaikille tasapuolisesti

        Joo, tuo kuvailemasi tapaus oli kyllä aika törkeää myyjältä, se on totta. Mutta kun systeemissä ei ole edes palautejärjestelmää, ei tuollaisessa tapauksessa tarvitse edes ostaa - myyjä kun ei voi antaa negatiivista palautetta. Ja kuvaushan oli lisäksi virheellinen.

        Oon ihmetelly muutenkin noita systeemin myyntikohteita, kun niistä ei monesti kerrota juuri mitään, vain kohteen nimi... mikä kunto, mikä variantti, vähän tarkempi kuva, postikulut jne olisi kyllä kiva tietää... No, onpa noita muitakin nettihuutokauppoja.


      • Hannu Nummela
        timo r kirjoitti:

        Joo, tuo kuvailemasi tapaus oli kyllä aika törkeää myyjältä, se on totta. Mutta kun systeemissä ei ole edes palautejärjestelmää, ei tuollaisessa tapauksessa tarvitse edes ostaa - myyjä kun ei voi antaa negatiivista palautetta. Ja kuvaushan oli lisäksi virheellinen.

        Oon ihmetelly muutenkin noita systeemin myyntikohteita, kun niistä ei monesti kerrota juuri mitään, vain kohteen nimi... mikä kunto, mikä variantti, vähän tarkempi kuva, postikulut jne olisi kyllä kiva tietää... No, onpa noita muitakin nettihuutokauppoja.

        ja kaikesta oppii, eipä tarvitse enään vaivata sitäkään myyjää...

        Systeemi on Systeemi ja on todella vahinko ettei tuon kanavan ylläpidosta saa mitään responsea kyselyihinsä, muuten olisi ihan toimiva huutokauppa tuokin. Lähinnä tuon Systeemin ilmaisuus perusilmoituksella tuo kohteita sinne myyntiin ja melko usein tuolla näkee ihan kiinnostaviakin

        Onhan näitä huutokauppoja, esim. Huuto, mutta sen kohdalla ei ole enään kysymys "huutokaupasta", enemmänkin postimerkkiliikkestä ja useissa tapauksissa varsin kalliista semmosesta. Muilla nettikaupoilla on pikkasen ongelmia saada itseään kunnolla esille.


      • timo r
        Hannu Nummela kirjoitti:

        ja kaikesta oppii, eipä tarvitse enään vaivata sitäkään myyjää...

        Systeemi on Systeemi ja on todella vahinko ettei tuon kanavan ylläpidosta saa mitään responsea kyselyihinsä, muuten olisi ihan toimiva huutokauppa tuokin. Lähinnä tuon Systeemin ilmaisuus perusilmoituksella tuo kohteita sinne myyntiin ja melko usein tuolla näkee ihan kiinnostaviakin

        Onhan näitä huutokauppoja, esim. Huuto, mutta sen kohdalla ei ole enään kysymys "huutokaupasta", enemmänkin postimerkkiliikkestä ja useissa tapauksissa varsin kalliista semmosesta. Muilla nettikaupoilla on pikkasen ongelmia saada itseään kunnolla esille.

        Postimerkeistä en osaa sanoa, mutta rahapuolella huuto.netissä on monesti halvempia kohteita kuin systeemissä. Toki lähtöhinnat ovat korkeampia - yleensä. Myös nämä työkseen rahoja myyvät laittavat joskus hyviä tarjouksia. Lisäksi huuto.huutoihini en ole (vielä) pettynyt, joihinkin systeemin kohteisiin olen, mutta en olekaan systeemiä kovin pitkään käyttänyt. Nettihuuto.com puolestaan vaikuttaa ainakin rahapuolella vielä enemmän kauppamaiselta, ainakin hinnat tuntuvat olevan siellä korkeampia. Tosin en ole sitä testaillut - juuri noiden hintojen takia.

        Ja onhan se huuto.netkin yhtä lailla ilmainen kuin systeemi.net, paitsi että hintavarauksesta ei tarvi huuto.netissä maksaa... Noniin, tämä menee pian huuto.net vs. systeemi.net -väittelyksi... :)


      • Hannu Nummela
        timo r kirjoitti:

        Postimerkeistä en osaa sanoa, mutta rahapuolella huuto.netissä on monesti halvempia kohteita kuin systeemissä. Toki lähtöhinnat ovat korkeampia - yleensä. Myös nämä työkseen rahoja myyvät laittavat joskus hyviä tarjouksia. Lisäksi huuto.huutoihini en ole (vielä) pettynyt, joihinkin systeemin kohteisiin olen, mutta en olekaan systeemiä kovin pitkään käyttänyt. Nettihuuto.com puolestaan vaikuttaa ainakin rahapuolella vielä enemmän kauppamaiselta, ainakin hinnat tuntuvat olevan siellä korkeampia. Tosin en ole sitä testaillut - juuri noiden hintojen takia.

        Ja onhan se huuto.netkin yhtä lailla ilmainen kuin systeemi.net, paitsi että hintavarauksesta ei tarvi huuto.netissä maksaa... Noniin, tämä menee pian huuto.net vs. systeemi.net -väittelyksi... :)

        ei taas rahapuolesta tiedä yhtään mitään, ainoa kokoelma mitä yrittää rahapuolella kasvattaa sijaitsee lompakossa,mutta aika yksipuoleisen tyhjältä sekin näyttää,ei ole kovin paljon variansseja siinä kokoelmassa :)

        mutta jos "huutokaupassa" melko tavallistenkin kohteiden lähtöhinnat kipuavat 50..60% luettelohinnasta, niin ei voida tosiaankaan puhua huutokaupasta, postimerkkiliikkeilläkin on pienemmät katteet. Nämä havainnot ovat ainoastaan meikäläistä kiinnostavilta alueilta, mutta onhan tuolla toki paljon ihan "säädyllisen" hintaisia kohteitakin

        Itse olen keikkunut näissä nettihuutokaupoissa 1900-luvun loppuvaiheilta ja vähän on ikävä niitä aikoja. Silloin kisailtiin kovastikin kohteista alle kuuden "mummonmarkan", nykyäänhän tuo ei riitä enään edes postituksiin (:


    • kuullukaaaan

      mikä ihmeen syssteemit?

      • ostaja

        systeemissä myydään lähinnä postimerkkejä ja rahoja ym.. keräilyyn liityvää..


    • ostaja

      Onko kellään tietoo millanen paikka toi on ja millaiset myyjät sielä on.
      aika hiljasen näkönen oli kun kävin vilaseen.
      jos jollain tietoo niin kertokaa.

      • Olavi Helminen

        Aika hiljaistahan siellä on. Kuitenkin ne myyjät, joilta olen kohteita hankkinut, ovat toimineet asiallisesti.


      • Huutelija

        Kyllä Merkkinetti on aivan turha myyntipaikka, ostajia ei ole ja myyjiäkin vain muutama. Mielestäni koko Merkkinetin voisi lopettaa. Itse en ainakaan sinne laittaisi kohteita myyntiin, mieluimmin vaikka Systeemiin tai Huutonettiin.


    • -AL

      Systeemi.netin lisäksi on olemassa hyvä pääasiassa postimerkkeihin erikoistunut huutokauppa kerailija.net (tarjonnan määrä vaihtelee suuresti, mutta toimii nopeasti)

    • chalifornia

      kun tässä kerran puhutaan näistä postikuluista aika paljon, ja selvisi että aika moni jättää huutamatta juuri näiden postikulujen takia, niin kysyisin mielipidettä mitä voi parantaa omassa postituskuvauksessa:

      Postitus:

      alle 100 grammaa: 0.85e/lähetys
      100-250 grammaa: 1.15e/lähetys
      samaan lähetykseen mahtuu luonnollisesti monta kohdetta (mahdollisuus yhdistää kuukauden sisällä päättyneet kohteet). Katso muut **-kohteeni!!!
      ________________________________________________

      Hinnanmuodostus menee suunnilleen näin: merkki 0.65 (aina uusi), kuori: 0.05 (aina uusi) ja
      levyt pakkauskartongit: 0.15.

      • hannu k

        Taas lainaus postin sivuilta:
        Sinulla on alihintainen tuo alle 100g,
        Mistä ostat postimerkit?
        Kirje 1. lk
        Paino max./g   Suomi   Euroop-
        pa   Muut maat   
        20   0,65   0,65   0,65   
        50   0,65   0,95   1,20   
        100   0,95   1,30   2,90   
        250   1,40   2,20   4,60   
        500   2,60   3,60   7,60   
        1000   3,90   6,50   13,60   
        2000   6,50   11,70   24,50   
        Posti-
        kortti   0,65   0,65   0,65


      • satunnainen ostelija

        Itse ostan satunnaisesti ja yleensä sitten yhden kohteen kyseiseltä myyjältä. Se on harmittanut kun ei ole postikuluja merkitty, mahdollisesti olisin jopa voinut huutaa enemmänkin jos kulut olisi esitetty kohteen kuvauksessa. Aina ei viitsi kysyä eka myyjältä postitus kuluja.


      • Keijo Kyllönen

        Olen jo useamman vuoden myynyt systeemissä ja välillä sortunut ostamaankin. Minulla on postikulut 0,70 alimman maksuluokan kirjeeltä joka sisältää uuden merkin ja kuoren sekä mikäli mahdollista loisto leimankin. (Riippuu tietysti asiamiespostin leimasimen kunnosta) Joku sanoo että halvalla menee mutta olen ajatellut asian niin että ostajalla on oikeus saada vastinetta rahalleen ja uskoisin että porukka on ollut tyytyväistä. Isompiin postimaksuihin olen noin kuoren hinnan lisännyt. Pitäisi olla kohtuullista vai mitä...? Harrastushan tämä on ja harrastukseen saa pääomaa myymällä itselle joutavia merkkejä eikä ylisuuria postimaksuja...


    • Markku Korkiala alias mk54

      Tässäpä oiva foorumi peukkumerkittömille. Oma on kyllä ansaittu, mutta eipä ole laskua kuulunut.

      Yksi termi joka on kärsinyt inflaation myynti-ilmoituksissa on tuo ”tutkimaton erä”. Mielestäni olisi parempi jos myyjä kertoisi mistä merkit ovat peräisin. Tässä muutama vinkki ja vaihtoehto myyjille markkinoida kohteitaan.

      Kuulusta huutokaupasta tutkimattomana ostettu erä kuponkileikettä. Jätetään kertomatta: Tuntuu kyllä, että parhaat on viety.

      Löytölaatikosta uudelleen myytäväksi pistetty erä. Tätä ei kerrota: Käynyt varmaan niin monen luupin kautta, että en viitsinyt enemmin tarkastella.

      Naapurin konkurssifirman varastosta saksittua liikepostileikettä. Saa kertoa: Tätä riittää sitten jatkossakin myyntiin.

      Vanhan purkutalon ullakon kätköistä löytynyt erä. Kerro tämäkin jos haluat: Ihan vain päällimmäisiä tutkailin josko vaikka zeppeliiniä näkyisi.

      Jos muuten joku löytää kadonneen suurennuslasini jostakin erästä niin palauta.

      Aurinkoista kevättä.

    • kaltsu

      onko tolla mitään merkitystä myyjälle systeemissä että joku voittaa huutokaupan.
      itse voitin yhden kaupan noin viikko sitten eikä myyjästä ole kuulunut mitään.minulla on itselläkin tavaraa myynnissä systeemissä
      kysymys kuuluu että onko täällä sellaiset säännöt että saa valita millä hinnalla myy vaikka ei olekaan hv:tä

      • tahwo_82

        reilua ole. Kyllä mun mielestä kohde pitää myydä sille kenellä on suurin huuto vaikka hv:tä ei olisikaan.
        Mutta olen systeemissä törmännyt myös muutamaan kauppiaaseen jotka tälläistä tekee.

        Mutta kun tämä on suurimalle osalle harrastus niin reilua on että voittaja saa huutamansa kohteen huutamallaan hinnalla.


      • Raimo K

        itse käytän hv kun katson sen tarpeeliseksi
        ja jos tavara menee pilkka hinnalla niin myyty mikä myyty, sillä itselleni tää on pelkää harrastusta ja kokoelman rakentamista.
        MUUTEN olisi kiva jos olisi sellanen palsta jossa saisi vaihdella merkkejä/saada vaihto kaveri.
        Valitettavaa on että joillakin on se tapa
        että valitsee ostajan / jättää ottamatta yhteyttä.
        sitä on myös havaittavissa osto puolella Huudetaan mutta ei lunasteta.
        Toinen huomio on että sivuun kirjotellaan että kieltäydyn myymästä jos ei hinta nouse yli 10% luettelosta tai jotain vastaavaa joka on kyllä hiukan kummalista... EDELLEEN on toi HV olemassa.
        itse kirjaan kaupiaat ylös ja vastaisuudessa jätän huutamatta heiltä tälleen pidän mölyt mahassa enkä turhaan loukaa muita.
        sitä varten on toi hv olemassa että jos haluu jostain kohteesta jonkun tietyn summan... eli niin sanottu kipukynnys.
        Eli en itse ala nostaan mitään hälyy jos joku jätää myymättä sillä jokainen meistä tallaa tyylillään.
        onnekksi on luotettavia myyjiä esim.Jouni, Tommi, Mika, Lasse ja moni muu joiten kanssa olen kaupaa käynyt ja monille muille Kiitos heille kaikkille.


      • Hannu Nummela

        esim. Systeemin säännöissä todetaan asia yksiselitteisesti, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää

        "...Kun myyjä asettaa kohteen myyntiin, hän on velvoitettu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tekijälle hinnasta ja muista tekijöistä riippumatta. Samoin ostajan tarjous on aina sitova. Kauppa voidaan jättää tekemättä vain myyjän ja ostajan yhteisellä päätöksellä...."


      • Raimo K
        Hannu Nummela kirjoitti:

        esim. Systeemin säännöissä todetaan asia yksiselitteisesti, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää

        "...Kun myyjä asettaa kohteen myyntiin, hän on velvoitettu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tekijälle hinnasta ja muista tekijöistä riippumatta. Samoin ostajan tarjous on aina sitova. Kauppa voidaan jättää tekemättä vain myyjän ja ostajan yhteisellä päätöksellä...."

        Kyllä pitää kutinsa mutta valitettavasti ei aina pidä paikaa.
        Mitä pitäs tehdä??


      • Hannu Nummela
        Raimo K kirjoitti:

        Kyllä pitää kutinsa mutta valitettavasti ei aina pidä paikaa.
        Mitä pitäs tehdä??

        Mikäli tämä paljon puhuttu Systeemin ylläpito toimisi, asialle voisi tehdäkin jotain, kuten esim. Huudossa voi aina "mättää" negatiivisia bongoja asiansa hoitamatta jättäneille, joka lopulta johtaa myynti-/huutokieltoon.

        Systeemin säännöt koskevat jokaista rekisteröitynyttä osallistujaa, rekisteröitymällä on velvoitettu noudattamaan niitä. Huutajan/ostajan poikkeaminen noistä säännöistä, täyttää harkitun/suunnitellun petoksen tunnukset.

        Toinen asia on sitten kuka viitsii muutaman euron takia raastupaan lähteä, itse olen kertahuijauksen jälkeen jatkossa välttänyt asioimista ko. ostajan tai myyjän kanssa

        Onneksi nämä tapaukset ovat hyvin pieni osa näitä huutokauppatapahtumia, suurin osa myyjistä/ostajista on perisuomalaisia, rehellisiä, vastuunsa tuntevia keräilyn harrastajia.


      • kaltsu
        Hannu Nummela kirjoitti:

        esim. Systeemin säännöissä todetaan asia yksiselitteisesti, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää

        "...Kun myyjä asettaa kohteen myyntiin, hän on velvoitettu myymään kohteen korkeimman tarjouksen tekijälle hinnasta ja muista tekijöistä riippumatta. Samoin ostajan tarjous on aina sitova. Kauppa voidaan jättää tekemättä vain myyjän ja ostajan yhteisellä päätöksellä...."

        samasta asiasta vielä että voihan täällä esim.julkaista myyjät jotka jättävät myymättä kohteensa ilman pätevää syytä jos järjestelmänvalvoja ei tee mitään
        itse ajattelin odottaa ensiviikon puoliväliin
        ja sen jälkeen kopioin sen tänne muidenkin nähtäväksi(itse en osaa arvioida kohdetta tai hintaa kun olen ostellut noita postareita vähän sillai et kun on kivan näkösii)


      • paljon ostaja

        Minä olen ostellut muutaman vuoden systeemistä. Ihmettelen sellaista,kun huudan vähän ennen kohteen sulkeutumista ja saan kiinityksen.
        Kun kohde sulkeutuu niin minulle ei tule ilmoitusta mahdollisesta voitosta.Mutta ei myöskään ilmoitusta,että joku olisi ylittänyt tarjoukseni.
        Vetääkö tässä myyjä välistä?

        Suurin osa myyjistä on asiallisia,mutta näin monen joukossa on tietysti outoja tapauksia.
        Ostelen aika paljon ja pyydän myyjiä keräämään niitä minulle 1 jopa 2 kuukautta.Suurimmalla osalla se toimii tosi hyvin.
        Muutamalla kaverilla on aina kohteita hukassa.
        Yllätys ei varmaan ole se,että ne kohteet olisin saanut mielestäni tosi edullisesti!
        Ja kyllä sitä jaksetaan selitellä.


      • kaktsu
        kaltsu kirjoitti:

        samasta asiasta vielä että voihan täällä esim.julkaista myyjät jotka jättävät myymättä kohteensa ilman pätevää syytä jos järjestelmänvalvoja ei tee mitään
        itse ajattelin odottaa ensiviikon puoliväliin
        ja sen jälkeen kopioin sen tänne muidenkin nähtäväksi(itse en osaa arvioida kohdetta tai hintaa kun olen ostellut noita postareita vähän sillai et kun on kivan näkösii)

        tällainen kauppias on vissiin hävinnyt maan alle kun ei mitään yhteydenottoa tullut
        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Päättynyt kohde
        Myyjä: [email protected] Alkoi: 05.05.2006 klo 12:13
        Hinta: 5.00 euroa (Ei hintavarausta) Päättyi: 12.05.2006 klo 12:13
        Tarjouksia: 5 kpl Sijainti: Hikiä
        Ostaja: [email protected]
        Kuljetus- ja maksutapa: Sovittavissa Rahtikulut: Ostaja maksaa, lisätään hintaan


        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Postituoreita.
        ilmeisesti lopetan systeemissä tämän jälkeen nämä leikkihuutokaupat


      • hasse
        Hannu Nummela kirjoitti:

        Mikäli tämä paljon puhuttu Systeemin ylläpito toimisi, asialle voisi tehdäkin jotain, kuten esim. Huudossa voi aina "mättää" negatiivisia bongoja asiansa hoitamatta jättäneille, joka lopulta johtaa myynti-/huutokieltoon.

        Systeemin säännöt koskevat jokaista rekisteröitynyttä osallistujaa, rekisteröitymällä on velvoitettu noudattamaan niitä. Huutajan/ostajan poikkeaminen noistä säännöistä, täyttää harkitun/suunnitellun petoksen tunnukset.

        Toinen asia on sitten kuka viitsii muutaman euron takia raastupaan lähteä, itse olen kertahuijauksen jälkeen jatkossa välttänyt asioimista ko. ostajan tai myyjän kanssa

        Onneksi nämä tapaukset ovat hyvin pieni osa näitä huutokauppatapahtumia, suurin osa myyjistä/ostajista on perisuomalaisia, rehellisiä, vastuunsa tuntevia keräilyn harrastajia.

        Kaikki kävisi selvemmäksi kun aloitettaisi lähtöhinnasta, jolla myyjä luopuu kohteestaan!!!!


      • JymyEetu
        paljon ostaja kirjoitti:

        Minä olen ostellut muutaman vuoden systeemistä. Ihmettelen sellaista,kun huudan vähän ennen kohteen sulkeutumista ja saan kiinityksen.
        Kun kohde sulkeutuu niin minulle ei tule ilmoitusta mahdollisesta voitosta.Mutta ei myöskään ilmoitusta,että joku olisi ylittänyt tarjoukseni.
        Vetääkö tässä myyjä välistä?

        Suurin osa myyjistä on asiallisia,mutta näin monen joukossa on tietysti outoja tapauksia.
        Ostelen aika paljon ja pyydän myyjiä keräämään niitä minulle 1 jopa 2 kuukautta.Suurimmalla osalla se toimii tosi hyvin.
        Muutamalla kaverilla on aina kohteita hukassa.
        Yllätys ei varmaan ole se,että ne kohteet olisin saanut mielestäni tosi edullisesti!
        Ja kyllä sitä jaksetaan selitellä.

        Itsellenikin on käynyt samoin... mielestäni olen saanut kohteen kiinni, mutta mitään ilmoitusta ei tule. Sitten menee muutama viikko ja myyjä kyselee etteikö kohde kiinnosta? Tottkai kiinnostaa kun kerran on tullut huudettua.
        Onnkesi 99% myyjistä on kärsivällisiä, sillä kaikki huutoni olen kyllä maksanut ja usesasti olen muutaman euron pistänyt odottelupalkkaa...

        Hyvää kesän/helteiden jatkoa kaikille


      • "Anu"
        tahwo_82 kirjoitti:

        reilua ole. Kyllä mun mielestä kohde pitää myydä sille kenellä on suurin huuto vaikka hv:tä ei olisikaan.
        Mutta olen systeemissä törmännyt myös muutamaan kauppiaaseen jotka tälläistä tekee.

        Mutta kun tämä on suurimalle osalle harrastus niin reilua on että voittaja saa huutamansa kohteen huutamallaan hinnalla.

        -ev-


    • peukkumerkitön

      mikä se peukkumerkki on ja mistä sellaisen saa ja onko sillä mitään virkaa
      PS olen kans huomannu et toiset myyjät jättävät myymättä kohteensa eli ei mitään yhteydenottoa
      minulla on lista niistä ja en huuda niiltä enää mitään.

      • Keijo K

        Peukku merkki olis ihan hyvä jos edes se toimisi. Laskua ei tule vaikka ylläpitoa kuinka pommittaisi. Sitten kun sellainen ihme tapahtuu että laskun saa niin peukkua ei siitä huolimatta tule. Olen jo muutaman peukun menettänyt sen vuoksi että olen muuttanut maili osoitetta ja sehän ei tunnetusti onnistu muuten kun rekisteröitymällä uudelleen. Huutonetissä on parasta palautteet. siinä saa niin ostaja kun myyjäkin ja - sen mukaan kun on ansainnut. Sama sopisi systeemiinkin. Ylläpitoa ei kiinnosta kehittää systeemiä ja näyttää että se pyörii ihan ominnokkineen ilman että ylläpito tekee mitään ja jos näin on niin pitääpä ihailla vakaata järjestelmää


      • tahwo_82
        Keijo K kirjoitti:

        Peukku merkki olis ihan hyvä jos edes se toimisi. Laskua ei tule vaikka ylläpitoa kuinka pommittaisi. Sitten kun sellainen ihme tapahtuu että laskun saa niin peukkua ei siitä huolimatta tule. Olen jo muutaman peukun menettänyt sen vuoksi että olen muuttanut maili osoitetta ja sehän ei tunnetusti onnistu muuten kun rekisteröitymällä uudelleen. Huutonetissä on parasta palautteet. siinä saa niin ostaja kun myyjäkin ja - sen mukaan kun on ansainnut. Sama sopisi systeemiinkin. Ylläpitoa ei kiinnosta kehittää systeemiä ja näyttää että se pyörii ihan ominnokkineen ilman että ylläpito tekee mitään ja jos näin on niin pitääpä ihailla vakaata järjestelmää

        Olen tehnyt systeemissä kauppaa noin kolme vuotta eikä tuona aikana ole saanut yhtään laskua.

        Tuon kolmen vuoden aikana olen lähettänyt ylläpidolle monta pyyntöä laskusta ja monta kehittämisideaa. Ikinä en ole saanut minkäänlaista vastausta.

        Viimeisin ehdotus oli seuraavanlainen:
        Toiveille tehtäisiin oma " palsta " johon toivomuksia voisi jättää.
        Silloin kun toivomuksen jättää niin teksti olisi esim punainen ja sitten kun kohde on
        myynissä niin teksti olisi esim. vihreä. Kohteen myyjä kävisi toivomuksessa painamassa jotain "myynnissä" nappia tai laittaisi sinne linkin kohteeseen tai jotain vastaavaa.

        Mutta kun yp:tä ei kiinnosta niin ei kiinnosta(jos sitä edes on) . Toivotaan että se ylläpito herää jos huuto.net muuttuu maksulliseksi. Silloin olisi systeemillä mahdolisuus siirtyä suosituimaksi nettihuutokaupaksi.


      • Raimo K
        tahwo_82 kirjoitti:

        Olen tehnyt systeemissä kauppaa noin kolme vuotta eikä tuona aikana ole saanut yhtään laskua.

        Tuon kolmen vuoden aikana olen lähettänyt ylläpidolle monta pyyntöä laskusta ja monta kehittämisideaa. Ikinä en ole saanut minkäänlaista vastausta.

        Viimeisin ehdotus oli seuraavanlainen:
        Toiveille tehtäisiin oma " palsta " johon toivomuksia voisi jättää.
        Silloin kun toivomuksen jättää niin teksti olisi esim punainen ja sitten kun kohde on
        myynissä niin teksti olisi esim. vihreä. Kohteen myyjä kävisi toivomuksessa painamassa jotain "myynnissä" nappia tai laittaisi sinne linkin kohteeseen tai jotain vastaavaa.

        Mutta kun yp:tä ei kiinnosta niin ei kiinnosta(jos sitä edes on) . Toivotaan että se ylläpito herää jos huuto.net muuttuu maksulliseksi. Silloin olisi systeemillä mahdolisuus siirtyä suosituimaksi nettihuutokaupaksi.

        miten on tämmönen että kerätään porukka ja laitetaan oma sivu ja rakenetaan se hyvin...
        varmaan löytyy ammatti taitoo tästä porukasta tai on kaveri porukaa joka osaa koodata.
        ei muuta kuin kunnon tiimi ei sillä rahaa tartte tehdä kunhan saadaan häiriköt / huijarit kuriin.
        ja saadaan hyvä sivusto aikaseksi.


      • tahwo_82
        Raimo K kirjoitti:

        miten on tämmönen että kerätään porukka ja laitetaan oma sivu ja rakenetaan se hyvin...
        varmaan löytyy ammatti taitoo tästä porukasta tai on kaveri porukaa joka osaa koodata.
        ei muuta kuin kunnon tiimi ei sillä rahaa tartte tehdä kunhan saadaan häiriköt / huijarit kuriin.
        ja saadaan hyvä sivusto aikaseksi.

        idea... Olen mukana.

        Tarviikohan tollasseen huutokaupan pitämiseen vaan kauheet luvat ???? Tai tuskinpa tarvitsee kun systeemikin on vielä pystyssä...


      • Raimo K
        tahwo_82 kirjoitti:

        idea... Olen mukana.

        Tarviikohan tollasseen huutokaupan pitämiseen vaan kauheet luvat ???? Tai tuskinpa tarvitsee kun systeemikin on vielä pystyssä...

        en usko että pitää olla hirveitä lupia ja jos kaiken hoitaa oikeen niin ei tou ongelmia saadaniitä.
        suurimmat ongelmat on varmaan rahalliset, kun kunnon serverit maksaa jo hiukan paljon sitten paikka missä sitä pitää luulen että sekin maksaa.
        mutta kehitettävä idea toi on. jos saa tarpeeksi hyvän tiimin taakse niin kyllä tollaselle pitäs käytöö löytyy.
        Eli ei muutakuin lyödään porukalla viisaat päät yhteen.


      • tahwo_82
        Raimo K kirjoitti:

        en usko että pitää olla hirveitä lupia ja jos kaiken hoitaa oikeen niin ei tou ongelmia saadaniitä.
        suurimmat ongelmat on varmaan rahalliset, kun kunnon serverit maksaa jo hiukan paljon sitten paikka missä sitä pitää luulen että sekin maksaa.
        mutta kehitettävä idea toi on. jos saa tarpeeksi hyvän tiimin taakse niin kyllä tollaselle pitäs käytöö löytyy.
        Eli ei muutakuin lyödään porukalla viisaat päät yhteen.

        me saataisiin tästä ideasta tietoa myös muille ?????

        Itsellä ei ole ketään tuttua joka osais auttaa.


      • kaltsu
        tahwo_82 kirjoitti:

        me saataisiin tästä ideasta tietoa myös muille ?????

        Itsellä ei ole ketään tuttua joka osais auttaa.

            tällainen kauppias on vissiin hävinnyt maan alle kun ei mitään yhteydenottoa tullut
        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Päättynyt kohde
        Myyjä: [email protected] Alkoi: 05.05.2006 klo 12:13
        Hinta: 5.00 euroa (Ei hintavarausta) Päättyi: 12.05.2006 klo 12:13
        Tarjouksia: 5 kpl Sijainti: Hikiä
        Ostaja: [email protected]
        Kuljetus- ja maksutapa: Sovittavissa Rahtikulut: Ostaja maksaa, lisätään hintaan


        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Postituoreita.
        ilmeisesti lopetan systeemissä tämän jälkeen nämä leikkihuutokaupat


      • Raimo K
        kaltsu kirjoitti:

            tällainen kauppias on vissiin hävinnyt maan alle kun ei mitään yhteydenottoa tullut
        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Päättynyt kohde
        Myyjä: [email protected] Alkoi: 05.05.2006 klo 12:13
        Hinta: 5.00 euroa (Ei hintavarausta) Päättyi: 12.05.2006 klo 12:13
        Tarjouksia: 5 kpl Sijainti: Hikiä
        Ostaja: [email protected]
        Kuljetus- ja maksutapa: Sovittavissa Rahtikulut: Ostaja maksaa, lisätään hintaan


        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Postituoreita.
        ilmeisesti lopetan systeemissä tämän jälkeen nämä leikkihuutokaupat

        itse olen tehnyt kaupaa ja ostanut paljon systeemissä yksi nekatiivinen kokemus jossa rahat meni mutta tavara ei tullut myyjä ei enään vastaa yhteyden ottoihin...
        mutta noita satuu ja on ikävää että sitä ei voi karsii pois.


      • Teemu Puhakainen
        kaltsu kirjoitti:

            tällainen kauppias on vissiin hävinnyt maan alle kun ei mitään yhteydenottoa tullut
        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Päättynyt kohde
        Myyjä: [email protected] Alkoi: 05.05.2006 klo 12:13
        Hinta: 5.00 euroa (Ei hintavarausta) Päättyi: 12.05.2006 klo 12:13
        Tarjouksia: 5 kpl Sijainti: Hikiä
        Ostaja: [email protected]
        Kuljetus- ja maksutapa: Sovittavissa Rahtikulut: Ostaja maksaa, lisätään hintaan


        Nelilöitä 3. **.Lape 49,2€
        Postituoreita.
        ilmeisesti lopetan systeemissä tämän jälkeen nämä leikkihuutokaupat

        Elä nyt vielä lopeta.Onnistuin sotkemaan koneeni ja en saa tuota sähköpostiohjelmaa auki.Otin luukku.com osoitteen käyttöön.
        Melkein 10 vuotta Systeemiä käyttänyt, ensin ostajana ja nyt enempi myyn.


      • Juri ärrä
        Keijo K kirjoitti:

        Peukku merkki olis ihan hyvä jos edes se toimisi. Laskua ei tule vaikka ylläpitoa kuinka pommittaisi. Sitten kun sellainen ihme tapahtuu että laskun saa niin peukkua ei siitä huolimatta tule. Olen jo muutaman peukun menettänyt sen vuoksi että olen muuttanut maili osoitetta ja sehän ei tunnetusti onnistu muuten kun rekisteröitymällä uudelleen. Huutonetissä on parasta palautteet. siinä saa niin ostaja kun myyjäkin ja - sen mukaan kun on ansainnut. Sama sopisi systeemiinkin. Ylläpitoa ei kiinnosta kehittää systeemiä ja näyttää että se pyörii ihan ominnokkineen ilman että ylläpito tekee mitään ja jos näin on niin pitääpä ihailla vakaata järjestelmää

        Isellä tuo peukku on ja laku huiokea 800€
        Joten minulle ainakin sopii että ylläpito ei hoida laskutusta. peukusta ei taida olla mitään hyötyä.


      • Juri ärrä
        Raimo K kirjoitti:

        en usko että pitää olla hirveitä lupia ja jos kaiken hoitaa oikeen niin ei tou ongelmia saadaniitä.
        suurimmat ongelmat on varmaan rahalliset, kun kunnon serverit maksaa jo hiukan paljon sitten paikka missä sitä pitää luulen että sekin maksaa.
        mutta kehitettävä idea toi on. jos saa tarpeeksi hyvän tiimin taakse niin kyllä tollaselle pitäs käytöö löytyy.
        Eli ei muutakuin lyödään porukalla viisaat päät yhteen.

        Tutustukaas osoitteeseen nettihuuto.com
        ¨Tämä tarjoaa kaiken ja vähän enemmän.
        Nopea kohteiden syöttö. Kymmenen kuvaa tumpeloiimmillekin käyttäjille. Hyvä valvonta.Useampi huutokauppamuoto, automaattinen kohteiden uudelleen ilmoitus jne..

        Ongelmana kohteiden ja myyjien vähyys. Täömä olisi myös uuden palvelun ongelma. Joten uusi palvelu ei tarjoaisi muitään uutta.


      • make.stuka
        Juri ärrä kirjoitti:

        Isellä tuo peukku on ja laku huiokea 800€
        Joten minulle ainakin sopii että ylläpito ei hoida laskutusta. peukusta ei taida olla mitään hyötyä.

        Systeemissä on tuo toivomus loota. Ainakun jätän siihen vinkin, mitä ostaisin, niin muutaman minuutin sisällä koko sivu on pyyhkiytynyt tyhjäksi. Muiden ilmoituksia ainakin näkyy olevan siinä ja toisia tosi pitkäänkin. Miksi ??? Siksikö, kun ei oo tuota peukkumerkkiä ?? Jurppii..............,


      • juri ärrä
        make.stuka kirjoitti:

        Systeemissä on tuo toivomus loota. Ainakun jätän siihen vinkin, mitä ostaisin, niin muutaman minuutin sisällä koko sivu on pyyhkiytynyt tyhjäksi. Muiden ilmoituksia ainakin näkyy olevan siinä ja toisia tosi pitkäänkin. Miksi ??? Siksikö, kun ei oo tuota peukkumerkkiä ?? Jurppii..............,

        Jos viestuin joku poistaa, niin se on vai huonoa tuuria. Ei näillä tunnetuilla palstahäiriköilläkään ole peukkua.
        Eniten ehkä ratkaisee päivä jona ostotoiveen jätät. Kun lauantai putelli on korkattu ja juotu niin nämä palstahäiriköt yleensä aloittavat sekoilun. Viikolla laitettu toive säilyy pidempään.


    • Yxs ostaja

      Myyjä Seppo Saastamoinen kateissa?
      Hän ei vastaa yhteyden ottoihin.

      • maasaa

        Kokeile jos toimii tämä osoite.
        [email protected]

        Seponn tuo vanha jippii.fi osoite ei toimi mutta Systeemi ei sitä jostakin syystä ole vaihtanut..


      • yxs ostaja
        maasaa kirjoitti:

        Kokeile jos toimii tämä osoite.
        [email protected]

        Seponn tuo vanha jippii.fi osoite ei toimi mutta Systeemi ei sitä jostakin syystä ole vaihtanut..

        Oikean osoitteen löydyttyä kaupat sujuivat hyvin.
        Hyvää kesää sinulle Seppo Saastamoinen.


    • Juri ärrä

      Kun tuonne systeemiin saa niin ison kuvan kun haluaa ja tarpeen vaatiessa vaikko 100 kuvaa per kohde niin ihmetyttää että miksi porukka myy kuvalla josta ei edes erota merkkejä. Ostajalle ja myyjälle olisi parempi että kuvat ovat kunnollisia.

      • tahwo

        puhuu juri asiaa.


    • wettexi

      Onko muut huomanneet, että systeemi.netissä on mahdollista huutaa kohteita huutoajan päättymisen jälkeenkin? Itseltäni meni tämän takia pari kohdetta sivu suun (no, olin sentään huutanut ihan sopivat hinnat jo etukäteen). Ilmoitus tarjouksen ylittymisestä oli tullut noin 3-4 minuuttia huudon alkuperäisen päättymisen jälkeen!

      Samoin pystyin itsekin huutamaan kohdetta, vaikka huutoaika oli jo päättynyt (EI pelkästään oman kellon mukaan, vaan sekä systeemin että koulun palvelimien kellojen mukaan).

      Laitoin systeemin ylläpidolle tästä valitusta, mutta mitään ei ole kuulunut/tapahtunut. Taitaa olla ylläpito kadonnut kuin tuhka tuuleen, heitä ei kiinnosta. Onneksi on huuto.net.

      • JymyEetu

        Näin se kuule menee... eli sama homma jatkunut jo vuosia. sen kanssa pitää vaan elää. itseltäni mennyt varmaan kymmeniä ellei jo yli sata kohdetta tästä syystä. Mutta ei meillä vikistä...

        Hyvää kesän jatkoa...


      • kamasa
        JymyEetu kirjoitti:

        Näin se kuule menee... eli sama homma jatkunut jo vuosia. sen kanssa pitää vaan elää. itseltäni mennyt varmaan kymmeniä ellei jo yli sata kohdetta tästä syystä. Mutta ei meillä vikistä...

        Hyvää kesän jatkoa...

        kyllä tuota samaa kohteiden sulkeutumista jälkeen alkuperäisen ajan tapahtuu muyön Huutonetin puolella vaikka ei kukaan viimeisen 5 minuutin aikana huudakkaan kun ei tietokoneet aina toimi täsmällisesti..

        Joten jos haluat olla varma että saat kohteen tee kunnon huuto tai sitten vahdi lopuun saakka..


      • justiina

        On kait kaksi tapaa julistaa huutoaika päättyneeksi. Esimerkiksi tässä maailman suurimmassa huutiksessa, eBay:ssa kohde sulkeutuu sekunnilleen ilmoitettuna aikana ja sillä siisti. Viimeisen 10 sekunnin aikana kohde voi nousta moninkertaisiin hintoihin. Systeemissä kohde näköjään sulkeutuu seuraavalla tasa-viisminuuttisella. Eli jos kohteen loppumisaika on 18.51, niin se käytännössä sulkeutuu 18.55. Jos kohteeseen tulee huudon korotus, aikaa annetaan 5 minuuttia lisää huudon sisäänjättöajan päälle. Eli nyt jos tulee korotus klo 18.53, tähän 5 minuuttia tekee 18.58 ja huuto sulkeutuu seuraavalla tasa-viisminuuttisella eli 19.00. Oletetaanpa että tulee uusi korotus klo 18.57 - 5 minuuttia lisää eli 19.02 ja uusi sulkeutumisaika 19.05. Olen myynyt Systeemi.netissä ja pisin toteamani lisäaika omalla kohteellani on ollut 44 minuuttia. Tässä teille faktoja. Kummallakin tavalla on puolensa.


      • wettexi
        justiina kirjoitti:

        On kait kaksi tapaa julistaa huutoaika päättyneeksi. Esimerkiksi tässä maailman suurimmassa huutiksessa, eBay:ssa kohde sulkeutuu sekunnilleen ilmoitettuna aikana ja sillä siisti. Viimeisen 10 sekunnin aikana kohde voi nousta moninkertaisiin hintoihin. Systeemissä kohde näköjään sulkeutuu seuraavalla tasa-viisminuuttisella. Eli jos kohteen loppumisaika on 18.51, niin se käytännössä sulkeutuu 18.55. Jos kohteeseen tulee huudon korotus, aikaa annetaan 5 minuuttia lisää huudon sisäänjättöajan päälle. Eli nyt jos tulee korotus klo 18.53, tähän 5 minuuttia tekee 18.58 ja huuto sulkeutuu seuraavalla tasa-viisminuuttisella eli 19.00. Oletetaanpa että tulee uusi korotus klo 18.57 - 5 minuuttia lisää eli 19.02 ja uusi sulkeutumisaika 19.05. Olen myynyt Systeemi.netissä ja pisin toteamani lisäaika omalla kohteellani on ollut 44 minuuttia. Tässä teille faktoja. Kummallakin tavalla on puolensa.

        Kolmas tapa lienee se, että huuto päättyy sekunnilleen silloin, kun sen on ilmoitettu päättyvän. Mutta jos juuri sitä ennen tuleekin huuto, siirtyy päättymisaika tasan 5 minuuttia siitä eteenpäin - eli niin kuin maalaisjärjellä voisi systeeminkin olettaa toimivan.

        Miksei systeemi sitten suosiolla ilmoita, että huuto päättyykin 19:00 EIKÄ 18:58... Silloin ei kellään olisi mitään aihetta valittaa, ja homma toimisi muutoin juuri samalla tavalla kuin nytkin.

        Mutta kun ylläpitoa ei enää ole, on systeemi kuoleva huutokauppa... jossain vaiheessa varmaan serverit kaatuu ja hajoaa, eikä ketään kiinnosta enää korjata. Ostakaas joku koko systeemi ja pistäkää hommat toimimaan! ;)


      • Henkka
        wettexi kirjoitti:

        Kolmas tapa lienee se, että huuto päättyy sekunnilleen silloin, kun sen on ilmoitettu päättyvän. Mutta jos juuri sitä ennen tuleekin huuto, siirtyy päättymisaika tasan 5 minuuttia siitä eteenpäin - eli niin kuin maalaisjärjellä voisi systeeminkin olettaa toimivan.

        Miksei systeemi sitten suosiolla ilmoita, että huuto päättyykin 19:00 EIKÄ 18:58... Silloin ei kellään olisi mitään aihetta valittaa, ja homma toimisi muutoin juuri samalla tavalla kuin nytkin.

        Mutta kun ylläpitoa ei enää ole, on systeemi kuoleva huutokauppa... jossain vaiheessa varmaan serverit kaatuu ja hajoaa, eikä ketään kiinnosta enää korjata. Ostakaas joku koko systeemi ja pistäkää hommat toimimaan! ;)

        Lienee toisarvoista spekuloida sillä, milloin mikäkin huutokauppa päättyy, ongelma on ratkaistavissa sillä, että tarjoaa ja ennenkaikkea AJOISSA niin suuren summan että kohde tulee itselleen siitä riippumatta mikä oli huutokaupan tarkka päättymisajankohta.

        Ps Kireitä siimoja, huudettavaa saadaan taas kunhan tuleva Hellmanin huutokauppa on ostettu tyhjäksi ;)


      • wettexi
        Henkka kirjoitti:

        Lienee toisarvoista spekuloida sillä, milloin mikäkin huutokauppa päättyy, ongelma on ratkaistavissa sillä, että tarjoaa ja ennenkaikkea AJOISSA niin suuren summan että kohde tulee itselleen siitä riippumatta mikä oli huutokaupan tarkka päättymisajankohta.

        Ps Kireitä siimoja, huudettavaa saadaan taas kunhan tuleva Hellmanin huutokauppa on ostettu tyhjäksi ;)

        Tästä taas päästään siihen systeemin toiseen ongelmakohtaan: hintojen nostattajiin, jotka huvikseen nostattavat huutohinnan niin kauan, että löytävät sen määrän paljonko oikea huutaja on tavarasta huutanut. Onhan se kauppiaan kannalta hyvä, että saa myymästään tavarasta huippuhinnan. Mutta jos kysyntää ei oikeasti ole, niin olisihan se silloin kiva saada huudettava tuote sopivalla hinnalla. Ja joskushan sitä on valmis huutamaan kohteesta enemmän kuin oli alunperin ajatellut, jos kysyntää on enemmänkin.

        Niin tai näin, minusta olisi mukava, että huutokauppaohjelmisto toimisi kunnolla. Se on kai kuitenkin liikaa vaadittu.


    • Antsa

      Aikoinaan (noin pari vuotta takaperin) Huomasin huutonetissä kohteen joka herätti kahden keräilijän kohdalla erittäin voimakasta vastakaikua.
      Kyseessä oli leimakohde jonka lähtöhinta oli about 5€ ja hinta lähti voimakkaaseen nousuun pari päivää ennen kohteen sulkeutumista. Koska itse omistin vastaavia kohteita pari kappaletta, eikä niillä ollut itselleni mitään käyttöä, niin laitoin toisen niistä välittömästi myyntiin samalle osastolle ja myöskin samalla lähtöhinnalla jolla nämä kaksi sankaria huusivat hulluina jo lähellä päättymistä olevaa kohdetta. Eikö mitä, oma kohteeni ei saanut minkäänlaista vastakaikua koko aukioloaikanaan vaikka oli huudettavan kanssa lähes identtinen, päinvastoin, kisa aikaisemman kohteen kohdalla kävi entistäkin kuumempana ja toinen näistä fanaatikoista veti tietenkin pidemmän korren.

      Koko homman pointti onkin se että kun katson olevani kyseessä olevien leimojen osalta jonkinlainen "asiantuntija" ja nimenomaan sillä perusteella, että olen kyseistä leimatyyppiä tutkinut jo yli 20 vuotta niin kysynkin teiltä muilta keräilijöiltä sitä että tuleeko teillä ihan oikeasti tällaisia "Minun on pakko saada tämä, maksoi mitä maksoi!" efekti, vai oliko kyseessä vain pelkkä sattuma jonka todistajaksi osuin.

      PS Olen muutamana harvana kertana päätynyt samaan seuratessani myyntiä Hellmanin tai Merkki Albertin huutokaupoissa muttei sitä voi sielläkään tituleerata kovinkaan yleiseksi ilmiöksi vaan päinvastoin.

      • OKI

        Systeemissä olen ostajan roolissa. Samalla tulee tietysti seurattua muiden huutokauppojen ja postimerkkiliikkeiden hintoja. Vastaukseni (kyllä) perustuu siihen hämmästyneeseen havaintoon, että esimerkiksi 80-90 -luvun postituoreista tai leimatuista vihkoista/blokeista ollaan valmiita maksamaan enemmän kuin niiden hinta on postimerkkikaupoissa saati sitten muissa huutokaupoissa.


    • Petetty

      Systeemi.netin 2 %:n minimikorotus mahdollistaa vedätyksen todella häikäilemättömästi. Esim Kyröskoskelaiselta Myyjältä on korkein huuto Viljakkalalaiselta ostajalta, jonka katuosoitetta ei löydy eniron karttapalvelusta. Ostaja on ilmoittanut puhelinnumeron, Fonecta Finderin tietojen mukaan Puhelinliittymä sijaitsee samassa osoitteessa kuin myyjä ja tällä liittymän haltijalla on sama sukunimi kuin kohteen myyjällä vaikka ostajan tiedoissa oli eri nimi ja osoite, kuin mitä salapoliisityöni sai selville. mitä voimme päätellä tästä? Tämä ei ole todellakaan ensimmäinen kerta kun ko. ihminen huutaa tältä samalta myyjältä. Eli kyseessä on tuplat, mutta puhelinnumeron omistajatiedot paljastivat huiputuksen

      • Henkka

        Nämä ovat ikäviä tilanteita ja systeemin läpinäkymätön tarjousmekanismi mahdollistaa vedätyksen ja hinnannostatuksen esim myyjän bulvaanien avulla.
        Koska kaikesta aktiviteetista jää kuitenkin merkki erilaisiin lokitiedostoihin järjestelmässä, niin tarpeen vaatiessa on mahdollista tehdä esitutkintapyyntö poliisiviranomaisille, tätä mahdollisuutta varten on kuitenkin syytä tallentaa kaikki kauppatapahtumiin liittyvä sähköinen materiaali esim CD-levyille ja varmuuden vuoksi myös paperimuotoon.


      • petetty
        Henkka kirjoitti:

        Nämä ovat ikäviä tilanteita ja systeemin läpinäkymätön tarjousmekanismi mahdollistaa vedätyksen ja hinnannostatuksen esim myyjän bulvaanien avulla.
        Koska kaikesta aktiviteetista jää kuitenkin merkki erilaisiin lokitiedostoihin järjestelmässä, niin tarpeen vaatiessa on mahdollista tehdä esitutkintapyyntö poliisiviranomaisille, tätä mahdollisuutta varten on kuitenkin syytä tallentaa kaikki kauppatapahtumiin liittyvä sähköinen materiaali esim CD-levyille ja varmuuden vuoksi myös paperimuotoon.

        Olen herralta jotain ostanut huuto.netin puolelta, niiden kanssa ei mitään ongelmia ole ollut. systeemistä yritin keväällä huutaa jotain, mutta vedättäjä vei pidemmän korren ja olen siitä saakka jättänyt herran kohteet omaan arvoonsa, vaikka siellä toisinaan jotain olisi voinut ollakin. siitä lähtien olen seurannut herran yrityksiä. Systeemi.netistä seurasin eilen päättynyttä korttierää ja parhaillaan avoinna olevaa paikkakuntakorttierää.

        Jossain vaiheessa kun eilen illalla vilkaisin, oli myyjällä ja voittajahuutajalla sama sukunimi ja paikkakunta. Sattumaako??

        Piruuttani katsoin eniron karttahaulla, niin eipä olekaan kyseisellä paikkakunnalla oikopolkua ;) En sitten tiedä kenelle korttierä jäi, sillä en seurannut sitä loppuun asti. Ihan mielenkiinnosta minulla on nyt tiedossa herran tuplatunnuksista ainakin 3, joista ilmeisesti yksi on vaimo, toinen tytär, ja kolmas kenties keksitty, kaikilla on tekaistu osoite, kahdella on salainen puhelinnumero ja kolmannella puhelinnumero tosiaan johtaa samaan osoitteeseen kuin mitä tämä myyjä ilmoittaa omaksi osoitteekseen.

        Kyttäämistä? Ehkä. Toisaalta, en minäkään luopuisi useasta sadasta postikortista kymmenellä sentillä, mutta systeemin hintavaraus ei nyt niin kamalan kallis ole.


      • myös petetty
        petetty kirjoitti:

        Olen herralta jotain ostanut huuto.netin puolelta, niiden kanssa ei mitään ongelmia ole ollut. systeemistä yritin keväällä huutaa jotain, mutta vedättäjä vei pidemmän korren ja olen siitä saakka jättänyt herran kohteet omaan arvoonsa, vaikka siellä toisinaan jotain olisi voinut ollakin. siitä lähtien olen seurannut herran yrityksiä. Systeemi.netistä seurasin eilen päättynyttä korttierää ja parhaillaan avoinna olevaa paikkakuntakorttierää.

        Jossain vaiheessa kun eilen illalla vilkaisin, oli myyjällä ja voittajahuutajalla sama sukunimi ja paikkakunta. Sattumaako??

        Piruuttani katsoin eniron karttahaulla, niin eipä olekaan kyseisellä paikkakunnalla oikopolkua ;) En sitten tiedä kenelle korttierä jäi, sillä en seurannut sitä loppuun asti. Ihan mielenkiinnosta minulla on nyt tiedossa herran tuplatunnuksista ainakin 3, joista ilmeisesti yksi on vaimo, toinen tytär, ja kolmas kenties keksitty, kaikilla on tekaistu osoite, kahdella on salainen puhelinnumero ja kolmannella puhelinnumero tosiaan johtaa samaan osoitteeseen kuin mitä tämä myyjä ilmoittaa omaksi osoitteekseen.

        Kyttäämistä? Ehkä. Toisaalta, en minäkään luopuisi useasta sadasta postikortista kymmenellä sentillä, mutta systeemin hintavaraus ei nyt niin kamalan kallis ole.

        kyllä oikopolku löytyy osoitteistosta ja tytär on kyseessä


      • en näköjään opi...
        myös petetty kirjoitti:

        kyllä oikopolku löytyy osoitteistosta ja tytär on kyseessä

        ...tai nyt opin! Saa heppu myydä likalleen niin paljon kun sietää. Uuden vuoden aloitti hienosti - likka korotti mun tarjousta, en tahallani tehnyt lisätarjousta ja kortti onkin jo tänään taas myynnissä. Eikä todellakaan ole toinen samanlainen kortti. Huh.


      • unikko0
        myös petetty kirjoitti:

        kyllä oikopolku löytyy osoitteistosta ja tytär on kyseessä

        ...tai nyt opin! Saa kundi myydä likalleen niin paljon ku likka jaksaa huutaa! Mulla oli tarjoukset ja likka korotteli, en tahallani tehnyt lisätarjousta ja tänään oli kortti taas myynnissä, eikä takuulla ole toinen samanlainen kortti. Alkoipa vedättäjällä hienosti taas uusi vuosi. Toivon siitä hänelle onnellista!


    • heleppoheikki

      myyjät vois käydä hakeen postista niitä helposti-kuoria, joilla postikulut pysyisivät painavemmillakin kirjeillä alhaisiksi.. jos mä huudan rahoja, mä EN halua siihen lisäksi kalliita postimerkkejä! postimerkkeilijät on asia erikseen...

      • Raimo k

        kannataa kysyä myyjältä että onistuuko saamaan niissä helposti kuorissa tavaran yleensä myyjät on kyllä valmiita toteutaan asiakaan toivomuksia joitain poikeuksia on mutta ne omaan arvoon.


    • rakera
      • -Ostaja-

        Kyllä siellä on paljon halvemmalla tavaraa.

        Olen saanut paljon halvemmalla tavaraa kuin systeemistä. Systeemi on vedätys huutokauppa.
        Monet korottelevat omia kohteita ja sitten on muutama hullu huutaja, joka ei tiedä mitä on tekemässä.

        Filatelian hintataso on romahtanut!
        Niin monta kuolinpesää on tullut markkinoille.


    • ÄrrMurr

      Näyttää Systeemi.netin raha-osastolla riehua hupihuutaja nimellä "Matti". Sähköpostiosoite lienee toimimaton hotmail-osoite ja puhelinnumero menee jollekin Jussille. Onko kellään kokemusta tästä "Matista"? Huutelee nimittäin aika paljonkin rahoja, mutta sitten ei mitään muuta henkilöstä kuulukaan.

      • mattipattitatti

        toivottavasti tämä uus systeemi.netti toimii kunnolla ja ilman hupi huutajia.


      • ...

        ...paska saatana "100--0" helvetti saakeli perhanan perkule!!!


    • auska

      No nyt systeeminetti ei toimi.Ei koko päivänä ja minulla on kohteita jotka tänään sulkeutuvat ja nyt ei huutajatkaan pääse sivustoille.Ei hyvä.

    • auska

      Kaupankäynti laskee kuin lehmänhäntä niinkuin huutonetissäkin.Nythän on niin että ne rahamiehet huutavat Helmannilta tai muista oikeista huutokaupoista.Ei niitä systeeminetti kiinnosta.Systeemi ja huutonetissä käyvät ne persaukiset.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe