onko muilla ongelmía ylen kanavien kanssa ja niiden tekstityksissä digiboksin kautta....
misä mättää... onko boksissa vikaa...
tekstitys
5
773
Vastaukset
- vikaa.....
luulisin Ylen vikoja olevan kun teksti jää kuvaan olemaan liian pitkään. Myös suomen ja ruotsinkielinen tekstitys samaan aikaan.
Boksin ohjelmistovikaa on tekstityksen puuttuminen tai sen loppuminen kesken ohjelman. Siihen auttaa yleensä boksin käyttö hetkeksi toisella kanavalla taikka töpselin irroittaminen seinästä ja takaisinlaitto. Tosin tuota kanava-töpselirumbaa joutuu tekemään koko ajan. - ominaisuus
Tekstityksen ongelmat johtuvat epäonnistuneesta standardista, jonka mukaan purkkimaakarit eivät saa matolaatikoitaan toimimaan.
Tilanne on sama kuin GSMän alkuaikoina, sitä pät...ki...mis...tä niks naks, mutta silloin pystyi halutessaan käyttämään vielä ARPpia ja NMTtä, toisin kuin ensi vuonna TVeen katselussa.- tekstitys
jos ylen tekstit ei näy boksilla oikein, niin silloin ne voi valita teksti-tv:stä sivulta 451 alkaen.
yle voisi siirtyä käyttämään tuota teksti-tv-tekstitystä pelkästään, kuten muutkin kanavat (tv1000, canal , discovery, animal planet jne) niin ongelmat loppuisivat heti.
dvb-tekstitys on sarjassamme ihan turhia keksintöjä. tekstin laatukaan ei ole niin selkeä kuin teksti-tv-tekstityksessä.
- ...
Pari vuotta on ollut ongelmia jo boxeillani. Tekstitys ei aktivoidu, tulee väärään aikaan, jää ruudulle, tekstityksiä tippuu, se ei tallennu kunnolla...
Ja aivan uusissakin laitteissa tuntuu samat ongelmat jatkuvan. Esim. TM kertoi digi-LCD-taulutelkkarivertailussa että Philipsissä DVB-tekstit jäivät ruudulle pitkäksi aikaa.
En usko että tekstitys tulee koskaan toimimaan kunnolla suuressa osassa laitteita.- Pissa
Nämä dikiongelmat kuvaavat hyvin sitä asiaa, että päättäjät kusettavat kansaa miten haluaa ja kansa maksaa kaikesta paskasta ihan turhaa itsensä kipeäksi.Esim. saksassa luopuvat analogisesta vasta v.2015. Ja eipä ole typerämpiä vehkeitä, kun tallentavat dikipöksyt/tallentavat DVD:t. Tommoset pitäisi olla yhdessä poksissa eikä erikseen, että todellakin voisi tallentaa. Retteri Järvinen on kirjoitellut asiasta/ongelmista eri lehtien palstoilla (kaverilla on oikea näkemys asiaan) Elikkä homma on täysin keskeneräistä ja nokiaan ja finluksiin (orginaalia) ei saa enää päivityksiä! Turha niitä HDTV- vehkeitä on hankki kun ei suomessa ole HD-lähetystäkään(paitsi kaapelissa 1 kanava. ompa järkeä)Tästä asiasta vois vaikka kirjottaa romaanin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 953859
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli473245Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.1002857- 1362550
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572490- 612408
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172407Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212354Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv232336- 642100