Millaisia ovat ansiotasonne ja onko kauppaa helppo tehdä toisinsanoen ovatko tuotteet hyviä?
Olen harkitsemassa siirtyä toisen yhtiön asiamiehenä Tapiolaan.
Tapiolan vakuutusedustajat.
55
17762
Vastaukset
- Töpseli-
Tuotteet on kalliita ja tuottavuudelta huonommaista päästä, mutta suht helppo myydä, joten palkkakin sitä kautta ok..
- Tykki
Tapiolalla on ihan hyvät tuotteet, ja tämä toki auttaa myynnissä.
Varsinainen menestyminen myyntityössä on kuitenkin kiinni monista asioita ja ansiot tulevat suoraan tuloksen mukaan.
Välillä siis tulee kylmää vettä niskaan kun paljon työtä teettänyt kauppa ei sitten kotiudu, mutta toisaalta esimerkkejä on toiseenkin suuntaan eli erittäin pienellä työllä toteutuneita kauppoja.
Työ on sinänsä erittäin vastuullista, koska tavoite on auttaa asiakkaita tunnistamaan omat ja taloutensa riskit ja tuomaan vakuuttamisella turvaa/hallintaa riskeille.
Kyseessä ei siis missään tapauksessa ole pelkkä vakuutusten myyminen vaan mukana on myös säästämiseen ja sijoittamiseen liittyvät asiat.- Tykinkuula
Ei sun vastaus saanu mua ainakaan vakuuttuneeksi Tapiolasta työnantajana. Pidä nyt lyhyt ja tehokas esittely miksi mun kannattaisi tulla Tapiolaan töihin! (Olen sitä ihan oikeasti harkinnut!) Mikä teillä on keskikk-ansio? Täräytä mut Tapiolan taivaalle..!!!
- lahtonen
Tykinkuula kirjoitti:
Ei sun vastaus saanu mua ainakaan vakuuttuneeksi Tapiolasta työnantajana. Pidä nyt lyhyt ja tehokas esittely miksi mun kannattaisi tulla Tapiolaan töihin! (Olen sitä ihan oikeasti harkinnut!) Mikä teillä on keskikk-ansio? Täräytä mut Tapiolan taivaalle..!!!
Mikset soita sinne Tapiolaan, ja kysy tarkempia tietoja palkkauksesta ym. työhön liittyvistä asioista.
- Tykinkuula
lahtonen kirjoitti:
Mikset soita sinne Tapiolaan, ja kysy tarkempia tietoja palkkauksesta ym. työhön liittyvistä asioista.
..mutta antavat yhtä ympäripyöreitä vastauksia kuin Tykki. Ymmärrän sen, että tietysti palkka on kiinni omasta ahkeruudesta. Haluaisinkin vaan tietää mitä keskivertoedustaja hankkii. Tietysti olisi mielenkiintoista tietää mitä ne huiput siellä tienaa ja paljonko niillä on asiakaskäyntejä esim. viikossa.. :)
- Tykki
Tykinkuula kirjoitti:
..mutta antavat yhtä ympäripyöreitä vastauksia kuin Tykki. Ymmärrän sen, että tietysti palkka on kiinni omasta ahkeruudesta. Haluaisinkin vaan tietää mitä keskivertoedustaja hankkii. Tietysti olisi mielenkiintoista tietää mitä ne huiput siellä tienaa ja paljonko niillä on asiakaskäyntejä esim. viikossa.. :)
Ansiot tosiaan vaihelee sen mukaan mitkä tulokset on, eli toiset panostaa enemmän ja jos on hyvä ja paljon panostaa, niin silloin on edellytykset hyville ansioille.
Keskiarvoilla ei ole mitään todellista merkistystä, koska keskiarvo on vain matematiikkaa.
Parhaimmillaan edustajat saavat palkkioita erittäin hyvin, eli jopa neljä keraa suomalaisen keskipalkan verran. Kyllä kohtuullisella työllä ja taidoilla päästään palkkioissa yli suomalaisen keskipalkan.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä EI ole palkka vaan palkkio, josta sitten maksetaan kaikki lakisääteiset yms. kulut. Esim. kesälomaa varten kannattaa sitä rahaa jemmata...
Alottavalla on kuitenkin edessään alussa hieman lahdutuskuuria, koska ala on laaja ja tuloksien saavuttamiseksi pitää panostaa opiskeluun melko paljon.
Mielestäni systeemi on ihan hyvä ja toimiva, eli minä en haluaisi enää ns. palkkasuhteeseen.... - Minä vaan
Tykki kirjoitti:
Ansiot tosiaan vaihelee sen mukaan mitkä tulokset on, eli toiset panostaa enemmän ja jos on hyvä ja paljon panostaa, niin silloin on edellytykset hyville ansioille.
Keskiarvoilla ei ole mitään todellista merkistystä, koska keskiarvo on vain matematiikkaa.
Parhaimmillaan edustajat saavat palkkioita erittäin hyvin, eli jopa neljä keraa suomalaisen keskipalkan verran. Kyllä kohtuullisella työllä ja taidoilla päästään palkkioissa yli suomalaisen keskipalkan.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että kyseessä EI ole palkka vaan palkkio, josta sitten maksetaan kaikki lakisääteiset yms. kulut. Esim. kesälomaa varten kannattaa sitä rahaa jemmata...
Alottavalla on kuitenkin edessään alussa hieman lahdutuskuuria, koska ala on laaja ja tuloksien saavuttamiseksi pitää panostaa opiskeluun melko paljon.
Mielestäni systeemi on ihan hyvä ja toimiva, eli minä en haluaisi enää ns. palkkasuhteeseen....Töissä ollaan eli vaihdoin sitten toisesta yhtiöstä Tapiolaan ja olen jo tienannut alle 2 viikossa 1500 euroa..joten olen tyytyväinen.
Asiakaskäyntejä on noin kolme kpl päivässä ja tuotteet menevät suht helposti kaupaksi, autolla ajoahan tämä enimmälteen on. - Tykinkuula
Minä vaan kirjoitti:
Töissä ollaan eli vaihdoin sitten toisesta yhtiöstä Tapiolaan ja olen jo tienannut alle 2 viikossa 1500 euroa..joten olen tyytyväinen.
Asiakaskäyntejä on noin kolme kpl päivässä ja tuotteet menevät suht helposti kaupaksi, autolla ajoahan tämä enimmälteen on.Entä kuinka pitkä on koulutus ennen kuin pääsee "tositoimiin"? Maksaako se tai saako siltä ajalta palkkaa?
- Huonoin työpaikka IKINÄ!
Tykinkuula kirjoitti:
Entä kuinka pitkä on koulutus ennen kuin pääsee "tositoimiin"? Maksaako se tai saako siltä ajalta palkkaa?
Juu. Suosittelen pysymään kyseisestä firmasta kaukana. Työntekijöistä ei olla kiinnostuttu ollenkaan tai oikeastaan yrittäjistä "edustajista". Yrittäjiä kohdellaan normi työntekijää paljon huonommin. Vaaditaan hulluna tulosta ja käsketään suunnilleen pelkkää vapaa-ehtostaista eläkettä myymään. Eli asikasta ei ajatella. Edustajien pakko myydä tuotetta, että selviää hengissä.
Voisin kirjoittaa kymmen A4:sta palautetta yrityksestä. - sitten ne arkit
Huonoin työpaikka IKINÄ! kirjoitti:
Juu. Suosittelen pysymään kyseisestä firmasta kaukana. Työntekijöistä ei olla kiinnostuttu ollenkaan tai oikeastaan yrittäjistä "edustajista". Yrittäjiä kohdellaan normi työntekijää paljon huonommin. Vaaditaan hulluna tulosta ja käsketään suunnilleen pelkkää vapaa-ehtostaista eläkettä myymään. Eli asikasta ei ajatella. Edustajien pakko myydä tuotetta, että selviää hengissä.
Voisin kirjoittaa kymmen A4:sta palautetta yrityksestä.oottelen uteliaana :)
- Niiskuneiti75
Voisin kirjoittaa kymmen A4:sta palautetta yrityksestä.Et tainnut pärjätä työssäsi Tapiolassa ?
Kannatta katsoa ainakin osittain peiliin löytyisikö vika sieltä.
Vakuutusedustajan on oikeasti tehtävä kurinalaisesti töitä ja hankkia asiakkaita mikäli aikoo päästä 3000-4000e ansioihin kuukaudessa.
Ei siihen mahdottomuuksia tarvita kuitenkaan.
Täytyy ymmärtää ja opiskella tuotteet joita myy silloin tulee kauppaakin.
Ei kukaan tee sitäkään työtä puolestasi.
Tapiolassa ja Muissa yhtiöissä on kaikissa omat hyvät ja huonot puolensa!
Vähintään tuo 3-4 tonnia pitäisi tienata, jotta kannattaa yrittäjä työtä tehdä.
Osa meilläkin hankkii 5-8 tuhatta kuukaudessa...ei siis läheskään kaikki. - toiminut edustajana.
Niiskuneiti75 kirjoitti:
Et tainnut pärjätä työssäsi Tapiolassa ?
Vakuutusedustajan on oikeasti tehtävä kurinalaisesti töitä ja hankkia asiakkaita mikäli aikoo päästä 3000-4000e ansioihin kuukaudessa.
Osa meilläkin hankkii 5-8 tuhatta kuukaudessa...ei siis läheskään kaikki.Juu. Kyllähän tuohon 3000-4000€ palkan saamiseen pitä tehdä paljon töitä. Tienaan saman palkan oikeasta työstä ja työ ei ole puoleksikkaan, niin stressaavaa, eikä tarvitse tehdä töitä iltaisin joten aikaa jää kavereille vaimolle ja perheelle. Eikä tarvitse hoitaa mitään yritykseen liittyviä asioita. Normaali työssä saa iltalisät, kun edustaja painaa joka päivä iltatöitä. Siihen nähden että henkilö on todennäköisesti lukionkäynyt tai peruskoulun käynyt hän tienaa hyvin mutta itse ainakin arvostan koulutusta. Joten jos haluaa uraa ei kyseinen ala ole sitä ollenkaan.
Tapiolan hommassa on se huonopuoli ettei perusvakuutuksista saa tarpeeksi rahaa vaan kaikki perustuu henkivakuutusten ja vapaa-ehtoisten eläkkeiden myyntiin. Keskiarvo ihminen ei tarvitse henkivakuutuksia tai ainakaan niin suuria, jolla edustaja tienaa oikeasti. Vapaaehtoinen eläke on taas tosi ISO kusetus niin monella alueella, joten kun myyt niitä muutama sata kpl, niin varmasti saat räkää niskaan kun tapaat vanhoja asiakkaitasi tulevaisuudessa kadulla. Kaikkien näiden juttujen päälle huono työilmapiiri jossa kaikki kilpailee keskenään myrkyttää varmasti.
Itseäni hajotti Tapiolan työssä toi puhelinsoittelu. Kokoajan saa nostaa luuria ja soittaa asiakkaille. Työ on pitkälti puhelinmyyjän hommaa ja sitten pitää vielä siihen päälle myydä tuotteet. Asiakkaat tekee ohareita paljon, varautukaa siihen.
Oma kokemukseni työstä on se että se on raskasta ja vaatii oman elämän siirtämisen toiselle sijalle perheen ja terveyden kustannuksella. Liksaa saa tienata noin tonnin enemmän kuukaudessa jotta se vastaisi normaalityöstä saatua palkkaa. Olet käytännössä aina töissä, myös kotona. Elämän suunnittelu on hankalaa ja työajat 9:00-22:00 välillä. Yleensä painottuu ilta-ajalle. JA muistakaa työ on puhelin soittelua. Jos kuvittelet että sinusta ei ole lehtimyyjäksi, niin tässä työssä on sama homma. Et tee kauppoja yleensä puhelimessa mutta myyt yrityksesi puhelimessa jotta tapaat asiakkaan. Tuotteet myydään sitten kasvotusten.
Tosiaan tämä kokemus Tapiolasta. Ei työkokemusta muista yrityksistä. - pöh2
Voisin kirjoittaa kymmen A4:sta palautetta yrityksestä.Olen juuri lähdössä pois Tapiolasta, koska meitä kaikkein tärkeimpiä, eli myyjiä kohdellaan kuin p**kaa.
Palkkio systeemi on ihan hanurista. Tänään kun teet kaupan, niin voit odotella palkkiota noin 5 kuukauden kuluttua... Ja ihan surkeet palkkiot alan moniin toimijoihin nähden.
Ei enää ikinä Tapiolaan!! - Ei enää. Kiitos.
pöh2 kirjoitti:
Olen juuri lähdössä pois Tapiolasta, koska meitä kaikkein tärkeimpiä, eli myyjiä kohdellaan kuin p**kaa.
Palkkio systeemi on ihan hanurista. Tänään kun teet kaupan, niin voit odotella palkkiota noin 5 kuukauden kuluttua... Ja ihan surkeet palkkiot alan moniin toimijoihin nähden.
Ei enää ikinä Tapiolaan!!Itselläni on ollut juuri samanlainen kokemus Tapiolasta. Lähdin kävelemään tuossa laitoksesta jokin aika sitten. Tuntuu että edustajia (Asiamiehiä / yrittäjiä) kohdellaan paljon paskemmin, kuin normaali työntekijöitä, vaikka ne ei ole edes työsuhteessa koko laitokseen. Palkkioita sai toisiaan odotella 5kk. Palkkiot ovat melko köykäset kilpailijoihin verrattunu, kun olen jutellut kavereiden kanssa, jotka ovat töissä kilpailijoilla. Meni kyllä fiilis koko "brändiin".
- Lissu70
Ei enää. Kiitos. kirjoitti:
Itselläni on ollut juuri samanlainen kokemus Tapiolasta. Lähdin kävelemään tuossa laitoksesta jokin aika sitten. Tuntuu että edustajia (Asiamiehiä / yrittäjiä) kohdellaan paljon paskemmin, kuin normaali työntekijöitä, vaikka ne ei ole edes työsuhteessa koko laitokseen. Palkkioita sai toisiaan odotella 5kk. Palkkiot ovat melko köykäset kilpailijoihin verrattunu, kun olen jutellut kavereiden kanssa, jotka ovat töissä kilpailijoilla. Meni kyllä fiilis koko "brändiin".
Tapiolassa kilpailevat vielä eri osastot keskenään, eli asiakkaista saattaa joutua tappelemaan verissäpäin talon sisällä (yritysasiakkaista).
Lisäksi tuotteet eivät ole tällä hetkellä hinnaltaan kilpailukykyisiä, kun vertaa muihin.
Työilmapiiri on myös aika raskas. - jep jep
Lissu70 kirjoitti:
Tapiolassa kilpailevat vielä eri osastot keskenään, eli asiakkaista saattaa joutua tappelemaan verissäpäin talon sisällä (yritysasiakkaista).
Lisäksi tuotteet eivät ole tällä hetkellä hinnaltaan kilpailukykyisiä, kun vertaa muihin.
Työilmapiiri on myös aika raskas.Täysin samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
- --------------------
Ei enää. Kiitos. kirjoitti:
Itselläni on ollut juuri samanlainen kokemus Tapiolasta. Lähdin kävelemään tuossa laitoksesta jokin aika sitten. Tuntuu että edustajia (Asiamiehiä / yrittäjiä) kohdellaan paljon paskemmin, kuin normaali työntekijöitä, vaikka ne ei ole edes työsuhteessa koko laitokseen. Palkkioita sai toisiaan odotella 5kk. Palkkiot ovat melko köykäset kilpailijoihin verrattunu, kun olen jutellut kavereiden kanssa, jotka ovat töissä kilpailijoilla. Meni kyllä fiilis koko "brändiin".
Edustajia/asiamiehiä(yrittäjiä) nimen omaan kohdellaan kuin paskaa, vaikka he itse asiassa tuovat leijonanosan rahasta taloon, eli hankkivat ne rahat joilla Tapiolan varsinaisen henkilökunnan palkat maksetaan.
- itsetutkistelua
-------------------- kirjoitti:
Edustajia/asiamiehiä(yrittäjiä) nimen omaan kohdellaan kuin paskaa, vaikka he itse asiassa tuovat leijonanosan rahasta taloon, eli hankkivat ne rahat joilla Tapiolan varsinaisen henkilökunnan palkat maksetaan.
Heh, tätä samaa itkuvirttä voit lukea huoletta melkein jokaisen yrityksen myyjien kokemuksista.... Myyntityössä elämä on hjelvetin kovaa jos on alle keskitason, eikä oikein kiinnosta tehdä ahkerasti hommia. Olen nähnyt toisessa firmassa ihan tätä samaa itkemistä livenä ja aina siinä on ollut kyse myyjän asenteesta taikka sitten siitä, ettei hän ole kykenevä taidollisesti myyntityöhön vaan asiakaspalveluun enemmänkin. Eli jos alkuperäinen kysyjä on MYYJÄ, eikä vingu turhista vaan haluaa tehdä tulosta, saa hän lähes firmassa kuin firmassa varsin kovaa palkkaa. Ärsyttää kun jokaisesta firmasta tulee "ei menestyneiden" taholta mustamaalaamista näillä listoilla, katsokaa itkijät peiliin.
- VSL
Firmalla on tietenkin haasteensa. Tuntuu, että edustajien arvostus ja kohtelu on erilaista eri alueilla. Tärkeää porukkaa he joka tapauksessa ovat, sen tiedän. Hintakilpailukyky menee aina aaltomaisesti, välillä ollaan ja välillä ei. Yleensä ollaan. Onneksi brändi on hyvä ja talo uskottava ja luotettava.
- läheltä seurannut
Edustajan työtä Tapiolassa harkitsevalle: teen mielestäni eniten oikeutta toteamalla etten suosittele hommaan ryhtymistä ellei ole "pakko" tai ellei ole ylimääräistä aikaa, rahaa, intoa eikä ole muutakaan tekemistä. Osa edustajista kai onnistuu, mutta karkeasti kolmannes aloittaneista lopettaa ensimmäisenä vuonna ja toinen kolmannes toisena edustajavuotenaan. Edustajien palkkiojärjestelmä kokonaisuutena on heikko, se on sitä ollut kai jo kauan eikä kouriintuntuvaa muutosta tunnuta saavan aikaiseksi tai ei haluta saada aikaiseksi. Myös alueiden ja paikkakuntien välillä on suuriakin eroja, ja jollakin paikkakunnalla ei tunnuta onnistuvan sitten millään; edustajat ja heidän yhteyspäällikkönsä vaihtuvat vuodesta toiseen ja kukaan ei menesty. Kannattaakin selvittää mahdollisimman hyvin sen alueen historia johon on mahdollisesti aikeissa mennä edustajaksi, ja harkita tarkkaan haluaako laittaa puoli vuotta tai vuoden elämästään siihen iloon mitä saa siitä että oppii uusia asioita joita yleensäkin melkein missä tahansa työssä oppii, mutta valmistautua samalla siihen että tulojen vähyys tai olemattomuus saattavat pakottaa lopettamaan homman ennen pitkää, siinä tapauksessa jos hommalla meinaa oikeasti elää.
On myös syytä valmistautua siihen että päälliköt kyttäävät turhan tarkkaan edustajien tekemisiä ja jopa työaikoja, vaikka edustajat ovat yrittäjiä joiden pitäisi olla oman onnensa seppiä ja joilla ei ole työaikoja. Onkin lievästi sanottuna ristiriitaista ja suorastaan ihmisten hyväksikäyttöä, että edustajatoimintaa yrittäjyyden kautta pyörittämällä Tapiola pesee kätensä edustajien eduista, työhyvinvoinnista välittämisestä ja kaikesta muusta sellaisesta mikä liittyisi normaaliin työsuhteeseen ja josta olisi etua työntekijälle eli tässä tapauksessa edustajalle, mutta kohtelee heitä kuin työntekijöitä kaikissa sellaisissa yhteyksissä, missä siitä on etua Tapiolalle. Eli Tapiola toisin sanoen toimii aina sen mukaan ja niiden toimintamallien puitteissa, mistä yhtiö itse kussakin tilanteessa eniten hyötyy.
Ylipäätäänkin luulisi näinä ns. sivistyneen kulttuurin aikoina keksittävän ihmisille järkevämpääkin tekemistä kuin tämäntyyppiset työt, joissa soittamalla puolituputetaan ihmisille tuotteita tai palveluita joita he eivät välttämättä tarvitse. Vakuutus tosin sinällään on moniin muihin myyntiartikkeleihin verrattuna hyvä ja hyödyllinen tuote, mutta viimeistään nykyisenkaltainen, liiallinen kilpailu vakuutusmarkkinoilla tekee vakuutusten aktiivisesta myymisestä helposti varsin epämielekästä touhua; olkoonkin että Tapiolan edustajan työssä puhelimessa on päämääränä sopia vasta tapaaminen asiakkaan kanssa, ei suoraan myydä mitään. Harvalle ihmiselle kuitenkaan on ilo se, että vakuutusedustaja soittaa; kyllä realiteetti taitaa olla se, että vastaavantyyppisiä soittelijoita on riesaksi asti. Jos henkilö on kiinnostunut vakuutuksista niin hän kävelee yleensä suoraan konttoriin tai ostaa vakuutuksensa netistä; ne harvat jotka eivät kuulu näihin ryhmiin ovat useinmiten vakuutusten kilpailuttajia, ja siinä, eli vakuutusyhtiöiden välisessä kilpailussa, ei Tapiola tällä hetkellä taida soitella voittajan viulua. Joten jos kilpailuttajien kanssakin joku muu vakuutusyhtiö syystä tai toisesta, usein hinnasta, johtuen voittaa asiakkaat itselleen, on lopputulos kaikissa edellisessä lauseessa mainituissa tapauksissa se, että Tapiolan edustajan palkkiot ovat näiltä asiakkailta 0 euroa. Edustaja kun ei saa senttiäkään siitä yhtiölle tärkeästä pohjatyöstä jota edustaja jokaisen kaupan eteen tekee; edustajan palkkiothan tulevat yrittäjyyspohjalta toimivan edustajatoiminnan pelisäännöistä johtuen vain edustajan tekemistä uusista vakuutussopimuksista. Palkka on takuupalkka-ajan jälkeen puhdas provisio eli vain asiakkaiden nimet uusissa vakuutussopimuksissa tuovat edustajan palkkapussiin rahaa. Tapiola sen sijaan saa edustajiensa tekemästä ilmaisesta työstä irti enemmän; jokainen edustaja tuo yhtiön näkökulmasta katsottuna ilmaiseksi roimasti näkyvyyttä ja kuuluvuutta Tapiolalle yrittäessään tehdä uusasiakashankintaa, ja pitäessään huolta myös jo olemassaolevista Tapiolan asiakkaista soittelemalla heille lisämyynnin toivossa. Asiaankuuluvaa on, että lähes kaikissa edustajan myyntiartikkeleissa saa edustaja vain kertapalkkion uudesta vakuutussopimuksesta, kun taas yhtiö saa jokaisesta sopimuksesta vuosikausien tuotot, olettaen että asiakas ei pura sopimusta.
Ja vielä: tietenkin Tapiola pyrkii antamaan edustajantyöstään hyvän kuvan ja kertoo vain edustajana onnistujista, joita on liian vähän. Siksikin, ja vaikka yhteiskuntavastuun nimissä, toin tällä kirjoituksellani esiin lisää tätä kolikon toista puolta, joka tieto voi edustajan työtä harkitsevalle olla arvokas; tätä tietoa ei työnhakijalle yleensä tarjota ellei se satu jostain puolisattumalta löytymään, kuten nyt. :) - surkea korvaus!
Niiskuneiti75 kirjoitti:
Et tainnut pärjätä työssäsi Tapiolassa ?
Osa meilläkin hankkii 5-8 tuhatta kuukaudessa...ei siis läheskään kaikki.3-4000e itsenäisenä edustajana?
Tuohan on aivan p"rseestä!
Jos tuosta maksat kaikki omat kulut ja muut niin eihän siitä jää itse palkkatuloa
juuri mitään. Todella surkeat palkkiot!!
Tuon saman summan saa ihan normi palkkaedustajana ihan vaikka mistä b2b hommasta,
jolloin olet toisen palkoilla eikä stressiä yrittäjän arjesta.
En lähtisi tuolla summalla missään nimessä itsenäiseksi edustajaksi!
Naurettavaa - edustaja vaiko ei
läheltä seurannut kirjoitti:
Edustajan työtä Tapiolassa harkitsevalle: teen mielestäni eniten oikeutta toteamalla etten suosittele hommaan ryhtymistä ellei ole "pakko" tai ellei ole ylimääräistä aikaa, rahaa, intoa eikä ole muutakaan tekemistä. Osa edustajista kai onnistuu, mutta karkeasti kolmannes aloittaneista lopettaa ensimmäisenä vuonna ja toinen kolmannes toisena edustajavuotenaan. Edustajien palkkiojärjestelmä kokonaisuutena on heikko, se on sitä ollut kai jo kauan eikä kouriintuntuvaa muutosta tunnuta saavan aikaiseksi tai ei haluta saada aikaiseksi. Myös alueiden ja paikkakuntien välillä on suuriakin eroja, ja jollakin paikkakunnalla ei tunnuta onnistuvan sitten millään; edustajat ja heidän yhteyspäällikkönsä vaihtuvat vuodesta toiseen ja kukaan ei menesty. Kannattaakin selvittää mahdollisimman hyvin sen alueen historia johon on mahdollisesti aikeissa mennä edustajaksi, ja harkita tarkkaan haluaako laittaa puoli vuotta tai vuoden elämästään siihen iloon mitä saa siitä että oppii uusia asioita joita yleensäkin melkein missä tahansa työssä oppii, mutta valmistautua samalla siihen että tulojen vähyys tai olemattomuus saattavat pakottaa lopettamaan homman ennen pitkää, siinä tapauksessa jos hommalla meinaa oikeasti elää.
On myös syytä valmistautua siihen että päälliköt kyttäävät turhan tarkkaan edustajien tekemisiä ja jopa työaikoja, vaikka edustajat ovat yrittäjiä joiden pitäisi olla oman onnensa seppiä ja joilla ei ole työaikoja. Onkin lievästi sanottuna ristiriitaista ja suorastaan ihmisten hyväksikäyttöä, että edustajatoimintaa yrittäjyyden kautta pyörittämällä Tapiola pesee kätensä edustajien eduista, työhyvinvoinnista välittämisestä ja kaikesta muusta sellaisesta mikä liittyisi normaaliin työsuhteeseen ja josta olisi etua työntekijälle eli tässä tapauksessa edustajalle, mutta kohtelee heitä kuin työntekijöitä kaikissa sellaisissa yhteyksissä, missä siitä on etua Tapiolalle. Eli Tapiola toisin sanoen toimii aina sen mukaan ja niiden toimintamallien puitteissa, mistä yhtiö itse kussakin tilanteessa eniten hyötyy.
Ylipäätäänkin luulisi näinä ns. sivistyneen kulttuurin aikoina keksittävän ihmisille järkevämpääkin tekemistä kuin tämäntyyppiset työt, joissa soittamalla puolituputetaan ihmisille tuotteita tai palveluita joita he eivät välttämättä tarvitse. Vakuutus tosin sinällään on moniin muihin myyntiartikkeleihin verrattuna hyvä ja hyödyllinen tuote, mutta viimeistään nykyisenkaltainen, liiallinen kilpailu vakuutusmarkkinoilla tekee vakuutusten aktiivisesta myymisestä helposti varsin epämielekästä touhua; olkoonkin että Tapiolan edustajan työssä puhelimessa on päämääränä sopia vasta tapaaminen asiakkaan kanssa, ei suoraan myydä mitään. Harvalle ihmiselle kuitenkaan on ilo se, että vakuutusedustaja soittaa; kyllä realiteetti taitaa olla se, että vastaavantyyppisiä soittelijoita on riesaksi asti. Jos henkilö on kiinnostunut vakuutuksista niin hän kävelee yleensä suoraan konttoriin tai ostaa vakuutuksensa netistä; ne harvat jotka eivät kuulu näihin ryhmiin ovat useinmiten vakuutusten kilpailuttajia, ja siinä, eli vakuutusyhtiöiden välisessä kilpailussa, ei Tapiola tällä hetkellä taida soitella voittajan viulua. Joten jos kilpailuttajien kanssakin joku muu vakuutusyhtiö syystä tai toisesta, usein hinnasta, johtuen voittaa asiakkaat itselleen, on lopputulos kaikissa edellisessä lauseessa mainituissa tapauksissa se, että Tapiolan edustajan palkkiot ovat näiltä asiakkailta 0 euroa. Edustaja kun ei saa senttiäkään siitä yhtiölle tärkeästä pohjatyöstä jota edustaja jokaisen kaupan eteen tekee; edustajan palkkiothan tulevat yrittäjyyspohjalta toimivan edustajatoiminnan pelisäännöistä johtuen vain edustajan tekemistä uusista vakuutussopimuksista. Palkka on takuupalkka-ajan jälkeen puhdas provisio eli vain asiakkaiden nimet uusissa vakuutussopimuksissa tuovat edustajan palkkapussiin rahaa. Tapiola sen sijaan saa edustajiensa tekemästä ilmaisesta työstä irti enemmän; jokainen edustaja tuo yhtiön näkökulmasta katsottuna ilmaiseksi roimasti näkyvyyttä ja kuuluvuutta Tapiolalle yrittäessään tehdä uusasiakashankintaa, ja pitäessään huolta myös jo olemassaolevista Tapiolan asiakkaista soittelemalla heille lisämyynnin toivossa. Asiaankuuluvaa on, että lähes kaikissa edustajan myyntiartikkeleissa saa edustaja vain kertapalkkion uudesta vakuutussopimuksesta, kun taas yhtiö saa jokaisesta sopimuksesta vuosikausien tuotot, olettaen että asiakas ei pura sopimusta.
Ja vielä: tietenkin Tapiola pyrkii antamaan edustajantyöstään hyvän kuvan ja kertoo vain edustajana onnistujista, joita on liian vähän. Siksikin, ja vaikka yhteiskuntavastuun nimissä, toin tällä kirjoituksellani esiin lisää tätä kolikon toista puolta, joka tieto voi edustajan työtä harkitsevalle olla arvokas; tätä tietoa ei työnhakijalle yleensä tarjota ellei se satu jostain puolisattumalta löytymään, kuten nyt. :)hyvin kirjoitettu koska olen itsekin hieman miettinyt tätä "mahdollisuutta" ryhtyä edustajaksi.
Pari kysymystä.
Myyvätkö edustajat myös yrityksille vai vain kuluttujille?
Itseäni kun mietin niin kuluttujana olen ostanut vakuutukset menemällä konttoriin
ja/tai soittamalla sekä netin kautta. En ottaisi ketään kotiin niitä myymään.
Asun pk-seudulla täällä toimitaan varmaan erilailla kuin maaseudulla.
pk/pien yrityksille voisin edes kuvitella että kauppaa voisi jotenkin tehdä.
Toinen kyssäri.
Joku kirjoitti aikaisemmin että edustajat tienaavat 3-4000e Tapiolassa?
Tosta maksat kaikki omat kulut ja muut niin eihän siitä jää itse palkkatuloa
juuri mitään. Saatikka että kertääntyisi talteen vaikkapa lomia tai sairastumisia varten.
Oma heitto on että "liikevaihtoa" pitäisi varmaan generoida joku 10.000e/kk
jotta voisi puhua järkevästä yrittämisestä. Helposti puolet kun bruttosummasta
menee veroihin ja muihin kuluihin ENNEN omaa bruttopalkkaa.
Olenko oikeilla jäljillä? - tyytyväinen kissa
edustaja vaiko ei kirjoitti:
hyvin kirjoitettu koska olen itsekin hieman miettinyt tätä "mahdollisuutta" ryhtyä edustajaksi.
Pari kysymystä.
Myyvätkö edustajat myös yrityksille vai vain kuluttujille?
Itseäni kun mietin niin kuluttujana olen ostanut vakuutukset menemällä konttoriin
ja/tai soittamalla sekä netin kautta. En ottaisi ketään kotiin niitä myymään.
Asun pk-seudulla täällä toimitaan varmaan erilailla kuin maaseudulla.
pk/pien yrityksille voisin edes kuvitella että kauppaa voisi jotenkin tehdä.
Toinen kyssäri.
Joku kirjoitti aikaisemmin että edustajat tienaavat 3-4000e Tapiolassa?
Tosta maksat kaikki omat kulut ja muut niin eihän siitä jää itse palkkatuloa
juuri mitään. Saatikka että kertääntyisi talteen vaikkapa lomia tai sairastumisia varten.
Oma heitto on että "liikevaihtoa" pitäisi varmaan generoida joku 10.000e/kk
jotta voisi puhua järkevästä yrittämisestä. Helposti puolet kun bruttosummasta
menee veroihin ja muihin kuluihin ENNEN omaa bruttopalkkaa.
Olenko oikeilla jäljillä?Olen Tapiolan edustaja. Ylioppilas koulutuksella en ihan heti voisi kuvitella parempaa hommaa. edustajan kulut ovat melkolailla pienet. tietokoneesta 100€/kk, tähän kuuluu tulostimet ja musteet ja ohjelmat.... jos esim. kone hajoaa ei muuta ku vaihtoon. helppoa. lisäksi tulee auton käyttö (vähennyskelpoinen). Olemattomalla alkupääomalla pääsee yrittämään. Verothan maksetaan joka hommasta olit sitten töissä tai yrittäjä. sosiaalikulut joutuu tietysti itse maksamaan, töissä työnantaja maksaa. 35000€ YEL maksaa aloittavalle yrittäjälle jonkun 460€ pyöreästi. Eli jos palkkioita tulee 4000€/kk -200€ dieseliin -460€yel -100€ tietokone= 3140€ BRUTTO palkka (tästä vähennetään kilometri kulut ja verot että saadaan nettopalkka), tuosta sitten kukin maksaa veroja sen mitä pitää. Eli "edustaja vaiko ei", kun verot ja kulut on otettu kyseessä on jo nettopalkka. Omat palkkiot 3000-7000€/kk tänä vuonna. tässä kuussa näytti lisäpalkkiot olevan 3400€...
Kertokaapas yhtä mukava työ josta saan ylioppilas koulutuksella saman, n. 3200€ bruttona? kyseessä kuitenkin siisti sisätyö, jossa saa olla ihmisten parissa ja keskustella erittäin tärkeistä asioista. MINÄ tykkään tästä työstä.
Soittaminen oli itsellenkin melkoinen peikko alussa, vastauksia tuli jos jonkinlaisia. onnistumis% alussa oli n. 60. Eli puhelimessa esittelen itseni ja kerron mitä asiaa. XXXX XXXXXXXX tapiolasta terve. Voidaanko yhdessä katsoa mitä meillä olisi teille tarjota. Sovin ajan ja käyn asiakkaiden kotona, kaupungissa varmasti sovitaan tapaamisia toimistolle. Nykyisellään soittaminen jää vähemmälle, kun teet työsi hyvin asiakkaat kyllä ruokkii sinua uusilla asiakkailla, tähän menee vuosi - pari. Erityisesti tietyt ratkaisut saavat asiakkaat erittäin hyvälle mielelle, asiakkaiden säästö voi olla tietyissä tuotteissa tuhansia euroja.
Joku aiemmin kritisoi, että myydään tuotteita joita ihmiset ei oikeasti tarvi (vahinkovakuutuksissa myydään tyhjää niin kauan ku sattuu vahinko, asiakashan päättää onko riskin/korvauksen/ehtojen/hinnan suhde oikea), viitaten esim. eläke säästämiseen. Eläkeaika on oikeasti taloudellinen riski (tiedän ettei kukaan kuole nälkään eikä palellu kuoliaaksi, mutta kyllä moni vanhus sanoo että liian tarkalle menee, Tapiolalla tähänkin hyvä RISKITÖN vaihtoehto (selvästi paras vertailuissa!!!!!!), tungen paljon mieluummin tuonne sen rahan ku maksukanaville, viinaan, röökiin, autolainaan, yms.... Kysykääpäs ukilta ja mummolta tuleeko tarpeeks hynaa? saatte myös kotianne laskelmat mikä oma eläke tulee olemaan, riittääkö? Olen jutellut muutamille joilta on palanu navetta, talo tai toinen vanhempi on kuollut perheestä, oikeasti riskejä, joissa vakuutus on pelastanut. Asiakkaat toki päättävät itse mitä haluavat vakuuttaa. pakkohan ei oo ottaa ku liikennevakuutus ajoneuvoihin, ja palovakuutus talolle jos on velkaa sitä vastaan...
Selvää on että tämä homma ei luonnistu ollenkaan kaikilta, voisin olla myyjänä rautakaupassa yms. ja tienata 1700€ nettona, saako sieltä sen verran? Mukavempaa hommaa tämä on ja palkka on parempi. Vaatii opiskelua ja työhön lähtöä/tekoa= sovi asiakkaan kanssa tapaaminen, kerää talouden tiedot, tee tarvittavat ratkaisuehdotukset, kysy asiakkaan mielipide, toteuta asiakkaan haluamalla tavalla, mahdollisuuksien rajoissa=). Monesta on ylevää sanoa olevansa vakuutusyhtiön tai pankin hommissa, mutta kun pitäis kysyä joltakin josko saisi tulla käymään menee pupupöksyyn.... kokemus tuo varmuutta ja ennakkoluulottomuus auttaa pitkästi. Se asiakas joka sanoo sulle "ei puhelimessa ,ei kahen tunnin jälkeen muista koko soittoa. Tai jos muistaa niin, saitpahan puheenaihetta senkin pieneen elämään=) - mun mielipide
tyytyväinen kissa kirjoitti:
Olen Tapiolan edustaja. Ylioppilas koulutuksella en ihan heti voisi kuvitella parempaa hommaa. edustajan kulut ovat melkolailla pienet. tietokoneesta 100€/kk, tähän kuuluu tulostimet ja musteet ja ohjelmat.... jos esim. kone hajoaa ei muuta ku vaihtoon. helppoa. lisäksi tulee auton käyttö (vähennyskelpoinen). Olemattomalla alkupääomalla pääsee yrittämään. Verothan maksetaan joka hommasta olit sitten töissä tai yrittäjä. sosiaalikulut joutuu tietysti itse maksamaan, töissä työnantaja maksaa. 35000€ YEL maksaa aloittavalle yrittäjälle jonkun 460€ pyöreästi. Eli jos palkkioita tulee 4000€/kk -200€ dieseliin -460€yel -100€ tietokone= 3140€ BRUTTO palkka (tästä vähennetään kilometri kulut ja verot että saadaan nettopalkka), tuosta sitten kukin maksaa veroja sen mitä pitää. Eli "edustaja vaiko ei", kun verot ja kulut on otettu kyseessä on jo nettopalkka. Omat palkkiot 3000-7000€/kk tänä vuonna. tässä kuussa näytti lisäpalkkiot olevan 3400€...
Kertokaapas yhtä mukava työ josta saan ylioppilas koulutuksella saman, n. 3200€ bruttona? kyseessä kuitenkin siisti sisätyö, jossa saa olla ihmisten parissa ja keskustella erittäin tärkeistä asioista. MINÄ tykkään tästä työstä.
Soittaminen oli itsellenkin melkoinen peikko alussa, vastauksia tuli jos jonkinlaisia. onnistumis% alussa oli n. 60. Eli puhelimessa esittelen itseni ja kerron mitä asiaa. XXXX XXXXXXXX tapiolasta terve. Voidaanko yhdessä katsoa mitä meillä olisi teille tarjota. Sovin ajan ja käyn asiakkaiden kotona, kaupungissa varmasti sovitaan tapaamisia toimistolle. Nykyisellään soittaminen jää vähemmälle, kun teet työsi hyvin asiakkaat kyllä ruokkii sinua uusilla asiakkailla, tähän menee vuosi - pari. Erityisesti tietyt ratkaisut saavat asiakkaat erittäin hyvälle mielelle, asiakkaiden säästö voi olla tietyissä tuotteissa tuhansia euroja.
Joku aiemmin kritisoi, että myydään tuotteita joita ihmiset ei oikeasti tarvi (vahinkovakuutuksissa myydään tyhjää niin kauan ku sattuu vahinko, asiakashan päättää onko riskin/korvauksen/ehtojen/hinnan suhde oikea), viitaten esim. eläke säästämiseen. Eläkeaika on oikeasti taloudellinen riski (tiedän ettei kukaan kuole nälkään eikä palellu kuoliaaksi, mutta kyllä moni vanhus sanoo että liian tarkalle menee, Tapiolalla tähänkin hyvä RISKITÖN vaihtoehto (selvästi paras vertailuissa!!!!!!), tungen paljon mieluummin tuonne sen rahan ku maksukanaville, viinaan, röökiin, autolainaan, yms.... Kysykääpäs ukilta ja mummolta tuleeko tarpeeks hynaa? saatte myös kotianne laskelmat mikä oma eläke tulee olemaan, riittääkö? Olen jutellut muutamille joilta on palanu navetta, talo tai toinen vanhempi on kuollut perheestä, oikeasti riskejä, joissa vakuutus on pelastanut. Asiakkaat toki päättävät itse mitä haluavat vakuuttaa. pakkohan ei oo ottaa ku liikennevakuutus ajoneuvoihin, ja palovakuutus talolle jos on velkaa sitä vastaan...
Selvää on että tämä homma ei luonnistu ollenkaan kaikilta, voisin olla myyjänä rautakaupassa yms. ja tienata 1700€ nettona, saako sieltä sen verran? Mukavempaa hommaa tämä on ja palkka on parempi. Vaatii opiskelua ja työhön lähtöä/tekoa= sovi asiakkaan kanssa tapaaminen, kerää talouden tiedot, tee tarvittavat ratkaisuehdotukset, kysy asiakkaan mielipide, toteuta asiakkaan haluamalla tavalla, mahdollisuuksien rajoissa=). Monesta on ylevää sanoa olevansa vakuutusyhtiön tai pankin hommissa, mutta kun pitäis kysyä joltakin josko saisi tulla käymään menee pupupöksyyn.... kokemus tuo varmuutta ja ennakkoluulottomuus auttaa pitkästi. Se asiakas joka sanoo sulle "ei puhelimessa ,ei kahen tunnin jälkeen muista koko soittoa. Tai jos muistaa niin, saitpahan puheenaihetta senkin pieneen elämään=)myyntialan liiton jäsenten mediaanipalkka vuonna 2009 oli noin 3800e.
Kyseessä siis yleensä b2b myyntiä tekevät, usein esim ns kenttämyyjät
ja erilaisten palveluiden tai tuotteiden myyjät jotka tapaavat asiakkaita paikanpäällä.
Jos katsotaan enemmän kokemusta omaavien palkkoja, ne alkavat 4000e> ja siitä ylöspäin.
Itselleni mm. 4500e kiinteä bonus edut, puhelin ja auto firmalta.
Rahapalkan pyöriessä 5000e nurkilla.
Tällä kokemuksessa sanon että tuollainen 3000 palkka itsenäisenä edustaja on
ERITTÄIN SURKEA! Suorastaan NAURETTAVAN VÄHÄN!
Miten on sinun vakuutukset, sairaudenhoito tai lounas, maksaako Tapiola?
Entä puhelinkulut, et mainittu niistä mitään.
Entä jos olet lomalla tai sairastut? Miten kesällä? Juokseeko palkka?
En tiedä sinusta, mutta minusta tuo palkka on KAMALAN HUONO verrattuna
siihen että olet "vain" palkkarenkenä jollain ILMAN riskiä. - myyjäkkpalkalla
mun mielipide kirjoitti:
myyntialan liiton jäsenten mediaanipalkka vuonna 2009 oli noin 3800e.
Kyseessä siis yleensä b2b myyntiä tekevät, usein esim ns kenttämyyjät
ja erilaisten palveluiden tai tuotteiden myyjät jotka tapaavat asiakkaita paikanpäällä.
Jos katsotaan enemmän kokemusta omaavien palkkoja, ne alkavat 4000e> ja siitä ylöspäin.
Itselleni mm. 4500e kiinteä bonus edut, puhelin ja auto firmalta.
Rahapalkan pyöriessä 5000e nurkilla.
Tällä kokemuksessa sanon että tuollainen 3000 palkka itsenäisenä edustaja on
ERITTÄIN SURKEA! Suorastaan NAURETTAVAN VÄHÄN!
Miten on sinun vakuutukset, sairaudenhoito tai lounas, maksaako Tapiola?
Entä puhelinkulut, et mainittu niistä mitään.
Entä jos olet lomalla tai sairastut? Miten kesällä? Juokseeko palkka?
En tiedä sinusta, mutta minusta tuo palkka on KAMALAN HUONO verrattuna
siihen että olet "vain" palkkarenkenä jollain ILMAN riskiä.hah. naurettava kommentti. itse työskentelen urheiluliikkeessä ja kokoajan harkinnassa siirtyä myyntihommiin jossa palkka tulee myynnin mukaan. voin sanoa että ei pääse 3000 kk palkkaan tässä työssä... ei myöskään ole näkynyt lounas seteleitä, puhelimen käytöstäkin maksan itse. toki työpuheluja ei tule...kerropas mitä myyt kun on noin kova liksa=)=) veikkaan että olet vain kateellinen "tyytyväisen kissan kirjoitukseen". Yrititkö muttei susta ollutkaan?
- myyntialalla oleva
myyjäkkpalkalla kirjoitti:
hah. naurettava kommentti. itse työskentelen urheiluliikkeessä ja kokoajan harkinnassa siirtyä myyntihommiin jossa palkka tulee myynnin mukaan. voin sanoa että ei pääse 3000 kk palkkaan tässä työssä... ei myöskään ole näkynyt lounas seteleitä, puhelimen käytöstäkin maksan itse. toki työpuheluja ei tule...kerropas mitä myyt kun on noin kova liksa=)=) veikkaan että olet vain kateellinen "tyytyväisen kissan kirjoitukseen". Yrititkö muttei susta ollutkaan?
vaan tosinta totta.
Toimin it/ict -alalla myyden palveluita yrityksille.
En ole yrittänyt enkä yritä Tapiolan edustajaksi, se on päivän selvää!
Varsinkaan tuollaisille palkoille.
Täällä on lounarit ja firman puhelimet tottakai, kuuluu pakettiin.
Autoetu myös.
Siellä tiskintakana "myyminen" on sitten ihan eri asia.
Tai eihän se mitään myymistä ole vaan kassakoneen käyttöä ja hyllyn täyttöä. - Gunter.
myyntialalla oleva kirjoitti:
vaan tosinta totta.
Toimin it/ict -alalla myyden palveluita yrityksille.
En ole yrittänyt enkä yritä Tapiolan edustajaksi, se on päivän selvää!
Varsinkaan tuollaisille palkoille.
Täällä on lounarit ja firman puhelimet tottakai, kuuluu pakettiin.
Autoetu myös.
Siellä tiskintakana "myyminen" on sitten ihan eri asia.
Tai eihän se mitään myymistä ole vaan kassakoneen käyttöä ja hyllyn täyttöä.Tuo mitä tuossa edellä kirjoiteltiin on aivan totta. Tuollaiset edut normaalilla edustalla on ihan normaalit. Urheiluliikkeen henkilö taisi olla normaali kaupantiskillä oleva henkilö, kun edellä oleva oli edustaja.
Näillä on yön ja päivän palkkaerot.
Mutta asiaan. Olen aivan samaa mieltä, että Tapiola edut, palkat yms ovat täysin paskat. Olen itse toiminut kyseisessä yrityksessä töissä ja en voi valitettavasti sanoa mitään hyvää yrityksestä. Raskas / paska työilmapiiri yhdistettynä siihen, että edustajia kohdellaan, niinkuin koiraa.
En suosittele koko yritystä kenellekkään. Tosiaan yrityksestä kertoo se aikapaljon, että edustajista on osa lukiosta juuripäässeita, eli mitään koulutusta ei tarvita. Riittää vain, että on energiaa ja olet nälkäinen, kunnes väsyt ja yritys on saanut mitä haluaa.
Tapiola ei ole kiinnostunut mielestäni työntekijöistä yhtään. Olen ollut elämäni aikan useassa yrityksessä töissä ja Tapiola oli aivan surkea firma. Pahoitteluni suorasanaisuuteni, mutta haluan olla rehillinen. - ex myyjä
Voisin kirjoittaa kymmen A4:sta palautetta yrityksestä.Tulee ISO NÄLKÄ.Huomaat että rahasi saat,vasta jos,Asiakas maksaa vakuutuksen.
Ja hei ,ne rahat tulee. viiveellä.Tarkoitan provisioita!
AINUT VOITTAJA ON VAKUUTUSYHTIÖ (kaikki samanlaisia).
SINULLA ON YRITTÄJÄRISK100%,EI MAHDOLLISUUTTA YRITTÄJÄN TULOTASOON.
VAKUUTUSYHTIÖN RISKI 0%VAKUUTUSYHTIÖ TUOTTOPROSENTTI 80-90%
MYYNNISTÄSI-ONNEA!
- sitten
siirtyä sinne??
- kierrän kaukaa
Fennia rakentaa myös edustajaverkostoa etelään, pk-seudulle.
Mutta ihan samaa shittiä sielläkin on.
Sama malli kuin tapiolassa.- kateus voitta kiiman
Aivan sama mikä ala tahansa, sama itkuvirsi niiltä jotka eivät osaa myydä. Suuri osa muka "myyjistä" ovat väärällä alalla. Myyntityössä ei kaikki pärjää ja hyvät pärjäävät tosi hyvin. Ei kaikki putkimiehetkään ole yhtä päteviä ja osa on aivan väärällä alalla.
Sitten nämä hunot myyjät itkevät että kaikki on niin huonosti ja vaihtavat toiseen firmaan mymään. Sielläkään he eivät pärjää vaan kaikki on taasen niin huonosti, sitten he vaihtavat jälleen ja aina yleensä huonompaan merkkiin koska parempaan ei pääse kun ei ole näyttöä. Lopulta he poistuvat alalta ja uusia surkimuksia tulee tilalle. Kymmenestä myyntialalle tulevasta ehkä max kahdesta tulee hyvä myyjä.
En usko että tapiolassa on vika, minulla on useita tuttuja siellä töissä myyjänä ja he pärjäävät tosi hyvin, ovat rakentaneet omakottalot ja ajavat uudella autolla jne. - tapiolalainen
kateus voitta kiiman kirjoitti:
Aivan sama mikä ala tahansa, sama itkuvirsi niiltä jotka eivät osaa myydä. Suuri osa muka "myyjistä" ovat väärällä alalla. Myyntityössä ei kaikki pärjää ja hyvät pärjäävät tosi hyvin. Ei kaikki putkimiehetkään ole yhtä päteviä ja osa on aivan väärällä alalla.
Sitten nämä hunot myyjät itkevät että kaikki on niin huonosti ja vaihtavat toiseen firmaan mymään. Sielläkään he eivät pärjää vaan kaikki on taasen niin huonosti, sitten he vaihtavat jälleen ja aina yleensä huonompaan merkkiin koska parempaan ei pääse kun ei ole näyttöä. Lopulta he poistuvat alalta ja uusia surkimuksia tulee tilalle. Kymmenestä myyntialalle tulevasta ehkä max kahdesta tulee hyvä myyjä.
En usko että tapiolassa on vika, minulla on useita tuttuja siellä töissä myyjänä ja he pärjäävät tosi hyvin, ovat rakentaneet omakottalot ja ajavat uudella autolla jne.Olen Tapiolassa juuri aloittanut ja voin kertoa, että ainakin meidän toimistolla on hyvä yhteishenki. Tapiola järjesti alussa kunnon perehdytyksen alaan ja ainakin omasta mielestäni Tapiolan suunnalta on kaikki järjestetty hienosti. Loppu onkin sitten itsestä kiinni. Faktaa on että jos homma menee pieleen niin peiliin voi katsoa. Itsellä ei siis ole mitään pahaa sanottavaa Tapiolasta. Ehkä ainoa miinus on se, että Tapiola järjestää koko ajan kaikenlaisia "vapaaehtoisia" tilaisuuksia, jotka käytännössä ovat tavallaan pakollisia. Tuntuu ainakin että paikallisjohtaja katsoo aina pahasti kun kieltäydyn osallistumasta johonkin tapahtumaan. Ja itse en ainakaan viitsisi viettää vapaa-aikaanikin työasioiden merkeissä, toimistolla kun tulee välillä niin pitkiä päiviä että mieluusti varaan kaiken liikenevän vapaa-ajan perheelle.
- kapioka
Joo,
eiköhän noin yhteishenkiasiat ole ihan toimistokohtaisia... ne töissä olevat ihmisethän sen yhteishengen luo!
Kyllä mun mielestä Tapiolalla otetaan henkilökunta huomioon.- veikko veikkolasta
Olen ollut Tapiolassa edustajana 11-vuotta,tosin sivutoimisena mutta kuitenkin.Palkkiot eivät ole tuona aikana kehittyneet lainkaan vaan päin vastoin pysyneet samana tai jopa joissakin tuotteissa tippuneet rajusti.Omaeläkkeestä on jauhettu koko ajan kun olen ollut ko. firmassa.Tosi asia on että tuote ei ole kummoinen ja sen tuomat edut asiakkaalle ovat olemattomat,tuote on täysi fiasko,on lukemattomia parempia säästömuotoja.Vahinkovakuutuspuoli on yhtiöllä hyvä.Harva pärjää vakuutusedustajana pelkästään täytyy olla muuta siinä sivussa.Tosin nyt kun palkkiot ovat reilusti huonontuneet ei sivutoiminen edustaja enää paljoa tienaa.Silloin kun Tapiolaan tuli pankki alkoi palkkiot tippumaan,ja myös moni vakio henkilökuntaankin kuuluva on vaihtanut toiseen yhtiöön tai muihin hommiin.Tuotttet Tapiolassa hyvät,mutta muuten mennään taaksepäin.
- -
veikko veikkolasta kirjoitti:
Olen ollut Tapiolassa edustajana 11-vuotta,tosin sivutoimisena mutta kuitenkin.Palkkiot eivät ole tuona aikana kehittyneet lainkaan vaan päin vastoin pysyneet samana tai jopa joissakin tuotteissa tippuneet rajusti.Omaeläkkeestä on jauhettu koko ajan kun olen ollut ko. firmassa.Tosi asia on että tuote ei ole kummoinen ja sen tuomat edut asiakkaalle ovat olemattomat,tuote on täysi fiasko,on lukemattomia parempia säästömuotoja.Vahinkovakuutuspuoli on yhtiöllä hyvä.Harva pärjää vakuutusedustajana pelkästään täytyy olla muuta siinä sivussa.Tosin nyt kun palkkiot ovat reilusti huonontuneet ei sivutoiminen edustaja enää paljoa tienaa.Silloin kun Tapiolaan tuli pankki alkoi palkkiot tippumaan,ja myös moni vakio henkilökuntaankin kuuluva on vaihtanut toiseen yhtiöön tai muihin hommiin.Tuotttet Tapiolassa hyvät,mutta muuten mennään taaksepäin.
Kummallista valitusta. Oma palkkiotasoni on viimeisen vuoden aikana parantunut hurjasti. Mitä tulee omaeläkkeeseen, niin kannattaako täällä haukkua tuottetta, jota et ilmeisesti tajua/osaa myydä.
- Sunami
Täällä myös huono kokemus Tapiolasta ja allekirjoitan täysin edelliset kommentit. Tämä on vanha topic, olisi kiva tietää, moniko vielä on alalla?
Itseäni mietityttää nyt tämä 2-vuoden karenssi, ettei saisi siirtyä toisen vakuutusyhtiön palvelukseen. Onko tuo edes laillista, kun toiminimellä työtä on tehnyt? Onko kellään kokemusta vaihdosta? Itselleni en saanut mitään kopioita allekirjoitetuista sopimuksista, vaikka pyysin (frankkari-yrittäjältä)- -------
Edustaja sopimukset tehdään aina kahtena kappaleena. Oma mokasi, että et allekirjoittaessasi huolehtinut asiasta.
Mitään kahden vuoden karenssia ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
Onko kenellekkään teistä, jotka täällä olette haukkuneet Tapiolan tarjoamia edustajan tehtäviä, tullut mieleen, että syy epäonnistumiseenne olisikin teissä itsessänne.
- haastatteluuun..
miksi MUUT PANKIT kuin tapaiola ei ilmottele noin ahkerasti netissä noista myjien/neuvottelijoiden/edustajien paikoista. tämä mua ihmetyttäää``? vaihtuvuus ilmeisesti suurta.
- G83-Kymi
Ex-edustaja kertoo:
Myin vähintäänkin keskivertoisesti, mutta todella surkea, suorastaan laittoman rikollisen huono palkkiotaso yhtiössä, ei ollut tästä maailmasta. Auto-ja kotivakuutukset olivat suorastaan masentavat. En tiedä kuka niiden myynnillä pärjäsi, mutta ei ainakaan edustaja. Henki-ja sairaspuolen jutut olivatkin sitten niin tarkasti ja taitavasti miinoitettu terveysselvityksellä, että harva selvisi ilman merkittäviä rajauksia ja se oli jo useimmalla helppo päätös hylätä tarjous. Miksi maksaa jostain, mikä ei korvaa p...n vertaa ? Harva otti, vielä harvempi niistä mitään tulee samaan. Jos tykkää tehdä paljon töitä pienellä palkalla, niin Tapiola on silloin paikkasi. Itse kiertäisin paikkaa kuin ruttoa.- kkhgk
Mitä jos katsoisit itseäsi peiliin. Oma vikasi, että et ole pärjännyt.
- Diktaattori-Pomo
VOI herranjestas. Eikö kukaan ole suomessa keksinyt sellaista asiaa vielä kun Meklariksi ryhtyminen ? Voit kirjaimellisesti näyttää kaikille vakuutusyhtiöille keskisormea ja myydä kaikkien firmojen vakuutuksia. Kun on meklarin kokonaisasiakkuus, niin sinne ei ole kenelläkään asiamiehellä MITÄÄN asiaa. Eli, meklari kilpailuttaa kaikki vakuutuksesi ja antaa sitten halusi mukaisen (yleensä edullisimman) ratkaisun ja mikäli säästöä edelliseen ratkaisuun ei tule, et maksa mitään. Itse yhdysvalloissa käyneenä AON:in edustajat ainakin meidän kaupungissa ruoskivat ankarasti paikallisia pullamössö-vakuutusyhtiöitä. Suomessa kun ollaan kuitenkin niin toopeja, että uskotaan ennemmin sanomalehtiä kun omaa järkeä, niin tottakai suolletaan schaissea meklarifirmoista. Ovat se kaikista kauhen asia normi vakuutusfirmalle. Suosittelen ainakin kuuntelemaan mitä meklarilla on sanottavaa, vertaileminen EI MAKSA MITÄÄN. Googlatkaa itse vakuutusmeklareita. En rupia mainosmieheksi...
- Vesa-Vesa555
Ihan pakko heittää meklarille vähän asiantuntija palautetta. Mitä vertailua se sellainen on, että aina myydään samaa tuotetta ? Eihän se asiakas-raukka tiedä että myyt joka putiikkiin vain SINULLE parhaat palkkiot maksavan firman jutut ?? Että näin se meklarimaailmassa, yhtään sen pyhempää kun muutkaan myyntihommat....
- insurance-fucker
Toi meklarin homma on noin 10x parempaa verrattununa johonkin Tapiolan juntti-edustajan työhön. Palkkiot on ihan tolkuttoman paljon paremmat kun pihissä vakuutusyhtiössä jossa vain vittuillaan omille edustajille.
Meklarilla vielä hyvien palkkioiden lisäksi on aina etu puolellaan, tarjolla kaikkien vakuutusyhtiöiden vakuutukset, eli kaupan saa aina meklari.
Meklariksi pääseminen kylmiltään ei ole niin helppoa kuin vakuutusyhtiön edustajaksi, kannattaa ehkä hakea kokemusta edustajan hommista ja viedä asiakkaat mukana sitten kun kokemusta kertyy siirtyessään meklariksi. Vakuutusyhtiöissä on aina hyvät asiakaskannat, se on ainoa hyvä puoli niissä.- Sisäpiiri
Meklarin homma vasta paskaa on. Joudut tulostamaan kaikkien firmojen tarjoukset 500 sivua ja käymään ne läpi. Tosiaasia on että aika guru saa olla, että homma kulkee oikeasti. Meklarit on yhtä huijariporukkaa.
- Y.T. Tapiola
No ei hemmetti että moni edustaja vois itte vaikuttaa palkkaansa positiivisesti olemalla vain aktiivinen. Kaksi Tapiolan edustajaa viimeisen kahden vuoden aikana ottaneet yhteyttä mutta kun en ole heti tehnyt päätöstä niin sen jälkeen ei ole kuulunut ressukasta mitään. Kyse ei ollut siitä ettenkö olisi ollut kiinnostunut vaan halusin miettiä. Noh. Nää on ollut muuten vakuutusmyyjien parhaimmistoa mutta jos asenne kaupansaamiseen ja työmäärään on edellä mainitun kaltainen niin en ihmettele että kaupat jää saamatta. Toisessa oli vielä kyse aika isosta määrästä firman vakuutuksia. Ja minähän en myyjän puolesta hänen hommaansa tee. Tiedän helkkarin hyvin tienaavia vakuutusmyyjiä ja heitä on ehkä 1/30. Ja he nimenomaan ovat yhteydessä jos ovat luvanneet, eivät jätä soittopyyntöjä vastaajaan ym. shittiä vaan ovat itse aktiivisia. Tekevät siis sitä työtä mihin heidät on palkattu.
- Röstipottu
Pitääkö myydä paljonkin että pärjää? Millainen provisio?
- ----------------
huonoimmat eivät tienaa mitään, paras tienaa yli 20 000 euroa kuukaudessa.
- Vakuutus-Vesa J:kylä
Jaa että tapskalassa 20.000 kk. !! Oliko kyseessä Kenties Asmo Kalpala, Tapiolan toimari ?? Voe ruoja että mitä shaissea nämä tapiolan would-be ytheyspääliköt jaksaa suoltaa...ja vielä näköjään työaikaan kun pitää taas kerran selittää aluejohtajalle miksi KAIKKI myyjät ovat kadonneet, taas kerran. Se että ihminen alkaa yrittäjäksi on jo iso päätös, olisko % provisiot ehkä enemmän kohdillaan ??
- Kyllä
Paras todellakin tienaa yli 20 000 kuukaudessa. Seuraavat tienaavatkin siinä 9000-13000 euroa kuukaudessa, mutta heitäkin on vain tusinan verran.
- Jo vain
??
- VEnturo
Paras tienaa yli 20.000 e. Todellakin.
- noup noup
ei pärjää. jos teet töitä 4h. käyt asiakkaalla, kaikki paperityöt ja koneelle laitot menee v*tuiksi moneen kertaan enneku löydät oikeen paikan soitettua muutaman kerran osastolle kunnes saat kaikki kuntoon ja tästä kaikesta tienaat 7€. kannattavaa?
- Minne töihin
ei ainakaan kannata hakea, on juuri ne toimipisteet joihin haetaan edustajia usein. Juku siellä mättää, kun ei väki pysy. Kokemusta on, että edustajia ei pidetä ihmisinä ollenkaan ja sehän se vasta paha on, jos erehdyt olemaan jostakin toista mieltä tai tuot oman ajatuksesi julki. Juuri näissä paikoissa "tuuli käy ovissa". Kierrä kaukaa.
- meklari2
Onko muillain vakuutusyhtiöistä vastaavaa
- tapiolatapsa
Tuttavani joka on ollut Tapiolan edustajana niin kertoi ainakin tienanneensa hyvin, mutta töitä sai tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1751990- 1721721
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691588Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241393Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys991372- 1001037
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1541028Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c731027Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228856Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56800