Voitto Viro?

Kuka mitä häh?

Mikä tyyppi Voitto Viro on (oli)? Sieltä täältä olen saanut tiedonmurusia, että hän on kirkkoherra, joka tutkii parapsykologisia ilmiöitä. Osaisiko joku kertoa tarkemmin Voitto Virosta?

20

9338

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

...lentokoneellisen verran Filippiineillä jonkinlaisten puoskarien hoidettavina.

En tiedä uskoiko kirkkoherra aidosti puoskareihin vai kusettiko hän näitä toivonsa menettäneitä syöpäsairaita.

Perästäpäin puoskarit osoittautuivat huijareiksi.

O.Velin

• to...

hän on jo kuollut. Oli kiinnostunut monista asioista ja kuten tuossa jo joku kertoi, mm vei suomalaisia Filippiineille henkiparannettaviksi.

• AlpoAhola

Lauttasaaren kirkkoherra, toisinajattelija Voitto Viro (1914-99), jolla oli musta keskikokoinen villakoira Toni, oli saarnassaan toivonut, että tämä pieni veli (koira) olisi häntä vastassa taivaan portilla, kun se aika koittaisi. Eräiden keskustelutietojen mukaan Voitto Viro ei kuitenkaan ollut omasta taivasosuudestaan niin vakuuttunut, kuin uskolliseksi osoittautuneen koiransa.

• Anonyymi00018

Koirat eivät pääse taivaaseen.
        Ilmestyskirjassa on maininta ihmisistä keitä ei päästetä Taivaallisen Jerusalemin porttien sisään.

• Helppo voitto

Viisas mies ainakin oli. Lue kirjat "Totuuden sanakirja" ja "Matkalla ajassa ja ikuisuudessa".

• jasso

..Viro kirjoittaa jatkoa "matkalla ajassa ja ikuisuudessa" kirjalleen? Ainakin suunnitteilla oli kokonainen kirjasarja.

• augusto
        jasso kirjoitti:

..Viro kirjoittaa jatkoa "matkalla ajassa ja ikuisuudessa" kirjalleen? Ainakin suunnitteilla oli kokonainen kirjasarja.

Hän on myös kirjoittanut sotakokemuksistaan kirjan Korsupappina Syvärillä.

• paitsi

Voitto Viro suomensi monta hyvää ja mielenkiintoista kirjaa, kuten esimerkiksi Paul Bruntonin "Salaista Intiaa etsimässä", "Egyptin salaisuuksien jäljillä", "Totuuden jäljillä" jne.

• Anonyymi
        jasso kirjoitti:

Bisnes kansalaisia, vakiintunut palkka seurakunnista, kaikkea muuta sen ohessa, vähintään kahdet rattaat oli kirkkoherran näpeissä

• mumma

hän oli mies,joka yritti olla rehellinen,avoin ja muita tuomitsematon,koska koki itse olevansa "harjoittelija"elämässä.hyvä ihminen.

• virolainen2

Kannattaa myös lukea Voitto Viron "Kirjeitä niille jotka ehkä elävät". Meille hautausmaafriikeille Viro on kirjoittanut myös "Vanha hautausmaa" -oppaan Helsingin Hietaniemen hautausmaasta. - Ja salatieteitä harrastava tietysti tutkii mikä piiri kokoontui aikanaan Lauttasaaren kirkolla, kun Aino Kassinenkin oli paikalla. "Aino Kassinen kertoo" on hänen elämästään tehty kirja.

• avarakatseinenmies

Tilasin juuri antikvariaatista - onneksi löytyi! - Voitto Viron kirjoittaman kirjan Sielu on suunnaton ihme. Aivan ihana kirja, ja sisältää paljon tietoa - myös PSI-ilmiöistä. On kirjoitettu vuonna 1981, mutta harvinaisen hyvin hän oli jyvällä tieteestä, joka pitää tänä päivänäkin paikkansa. Harva tavis tietää tänäkään päivänä sitä mitä hän jo tiesi silloin! Olisipa mielenkiintoita tietää nyt, että miten hän sovittaisi pohdintoihinsa tietokoneen.

• jäi-vaivaamaan

Luin erään Viron kirjan, jossa annettiin ymmärtää, että hänen toisen vaimonsa toinen etunimi oli jotenkin hassu tai ruma. Nimeä ei kuitenkaan mainittu. Tietääkö joku, mikä nimi on kyseessä? Wikipediasta tietoa ei löytynyt.

• Anonyymi

Hänellä oli vain yksi vaimo, mutta vaimolla kaksi etunimeä, joita toinen oli Eufrosyyne

• Anonyymi

Jossain kirjassaan Voitto kertoi, että joku pariskunta halusi antaa tyttärelleen nimeksi Hoosianna. Voitto käytti oveluutta hyväkseen ja sanoi, että ei onnistu, koska Hoosianna on pojan nimi. Lauletaanhan virressäkin, että Hoosianna, Daavidin poika...

• Anonyymi

Olen Voitto Viron kastama Lauttasaaren kirkossa. Hengellisyyteni on ollut aina kyselevää. Olen syvästi ev. lut. kirkkokristitty eivätkä mitkään New age- liikkeet ole minua milloinkaan vetäneet puoleensa. Mutta olen aina keskustellut eri tavoin uskovien kanssa. Olen keskustellut steinerilaisten, ( Kristiyhteisöläisten), buddhalaisten, hindujen, Jehovan todistajien, jne. jne. kanssa. Toisten kanssa voi keskustella. On ollut ilo tutustua moniin täysin eri tavoin uskoviin. Se on rikkautta.

• Anonyymi00016

Minulle on jäänyt mieleen Voitto Viron matka, seuraamaan koetta, kun väitettiin, että eräs nunna eli syömättä ja juomatta, ja hänet oli täydellisesti eristetty, ja jopa hampaiden pesuvesikin mitattiin, ettei hän juonut sitä. Mielikuva on, että kaksi viikkoa hän seurasi, että totta se todella oli. Olisiko ollut tuossa kirjassa Sielu on suunnaton ihme.

• Anonyymi00017

Voitto Viro tutki buddhalaista kirjaa Timanttisutra. Hän löysi sieltä Buddhan sanomaksi kirjoitetun lauseen: "500 vuotta minun jälkeeni tulee mies, jolla on ei vain viiden tai kymmenen, vaan 500 Buddhan valo". Jeesus syntyi 500 vuotta Buddhan jälkeen.

• Anonyymi00019

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä

• Anonyymi00020

Ei kukaan tule taivaaseen muuten kuin hänen kauttaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      64
      811
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      726
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe