KOA palkanmaksajana ?

KuskiKalle

Minkälainen Kilon Osuus-auto mahtaa olla työnantajana ? kokemuksia ?

18

9172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuntipalkalla

      Ei niillä ainakaan kiire tunnu olevan, kun samoille purkupaikoille joskus törmätty samoihin aikoihin. Ukkojen jutuista päätellen talossa pääsee helpolla, tahti on löysä...

      • JanneAA

        Kyllä minä ainakin joudun töitä tekee siellä, tuntimiehenä hommissa sillontällön ja alta 12h työpäivällä en vielä ole selvinny, toki siellä tuntuu lusmujakin olevan..


      • hyvät purkupaikat
        JanneAA kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin joudun töitä tekee siellä, tuntimiehenä hommissa sillontällön ja alta 12h työpäivällä en vielä ole selvinny, toki siellä tuntuu lusmujakin olevan..

        Joku väitti, ettei tarvi juuri kun katsella, kun tavarat valuvat autosta oikeille paikoilleen. No, ehkei ihan, mutta kuulopuheiden mukaan hyviä paikkoja, helppoja ja tilavia ajaa laituriin ja tilavat varastotilat. Tiedä sitten. Ja aikataulut niin löysät, että urakkatahtia ylläpitäessä joutuu toimimaan hanskahenkarina vähän väliä.


      • JanneAA
        hyvät purkupaikat kirjoitti:

        Joku väitti, ettei tarvi juuri kun katsella, kun tavarat valuvat autosta oikeille paikoilleen. No, ehkei ihan, mutta kuulopuheiden mukaan hyviä paikkoja, helppoja ja tilavia ajaa laituriin ja tilavat varastotilat. Tiedä sitten. Ja aikataulut niin löysät, että urakkatahtia ylläpitäessä joutuu toimimaan hanskahenkarina vähän väliä.

        No en nyt noinkaan sanois, paskoja purkupaikkoja ainakin tuntimiehille lykätään, laituriin purkamaan olen päässyt 1 kerran.

        Kalusto on hyvää ja meininki ihan leppoisaa, 4-5 paikkaa päivässä pitää viedä kamaa.


      • 4-5 paikkaa päivässä
        JanneAA kirjoitti:

        No en nyt noinkaan sanois, paskoja purkupaikkoja ainakin tuntimiehille lykätään, laituriin purkamaan olen päässyt 1 kerran.

        Kalusto on hyvää ja meininki ihan leppoisaa, 4-5 paikkaa päivässä pitää viedä kamaa.

        että 4-5 paikkaa päivässä ja yli 12 tunnin päivä, on siinä jakarilla kova tahti.


      • kuollakseni...
        4-5 paikkaa päivässä kirjoitti:

        että 4-5 paikkaa päivässä ja yli 12 tunnin päivä, on siinä jakarilla kova tahti.

        ", toki siellä tuntuu lusmujakin olevan.."

        Jätkä tekee yli kahdentoista tunnin päiviä, joihin mahtuu 5-6 purkupaikkaa. Minkähänlainen mahtaa se tahti niillä lusmuilla olla..?


      • JanneAA
        kuollakseni... kirjoitti:

        ", toki siellä tuntuu lusmujakin olevan.."

        Jätkä tekee yli kahdentoista tunnin päiviä, joihin mahtuu 5-6 purkupaikkaa. Minkähänlainen mahtaa se tahti niillä lusmuilla olla..?

        Tähän tahtiin ei tietenkään vaikuta mitään jakomatkojen pituudet ja auton koko tyhjien keräilyt, lajittelut & purku ?

        tervetuloa vaan kokeilemaan :)


      • autot?
        JanneAA kirjoitti:

        Tähän tahtiin ei tietenkään vaikuta mitään jakomatkojen pituudet ja auton koko tyhjien keräilyt, lajittelut & purku ?

        tervetuloa vaan kokeilemaan :)

        Kerran osui yksi näistä Kilon Osuusauton (KOA?) autoista samaan paikkaan samaan aikaan, mukavan oloinen vanha vaari. Autoksi oli annettu liki samanikäinen FL-Volvo, joka oli niin pieni, että keskikokoisen kaupan jakamiseen tarvii varmaan kaksi reissua. Itse en varsinaisesti jaa, mutta olen kuullut, että yleensä nuo jakomiehet noin kymmenkunta paikkaa vetävät 8 tunnissa läpi ja myöhästyä ei saa, tyhjät ja muut on myös pakko ottaa, muuten vaihtuu kuljetusliike.


      • Ei nimi miestä pahenna
        autot? kirjoitti:

        Kerran osui yksi näistä Kilon Osuusauton (KOA?) autoista samaan paikkaan samaan aikaan, mukavan oloinen vanha vaari. Autoksi oli annettu liki samanikäinen FL-Volvo, joka oli niin pieni, että keskikokoisen kaupan jakamiseen tarvii varmaan kaksi reissua. Itse en varsinaisesti jaa, mutta olen kuullut, että yleensä nuo jakomiehet noin kymmenkunta paikkaa vetävät 8 tunnissa läpi ja myöhästyä ei saa, tyhjät ja muut on myös pakko ottaa, muuten vaihtuu kuljetusliike.

        Pienet on autot joo, jos firman nimikin on kilon osuusauto. Paremmin kuvaisi kurmuriliikennettä vaikkapa nimi "Parinkymmenen tonnin osuusauto".


      • JanneAA
        autot? kirjoitti:

        Kerran osui yksi näistä Kilon Osuusauton (KOA?) autoista samaan paikkaan samaan aikaan, mukavan oloinen vanha vaari. Autoksi oli annettu liki samanikäinen FL-Volvo, joka oli niin pieni, että keskikokoisen kaupan jakamiseen tarvii varmaan kaksi reissua. Itse en varsinaisesti jaa, mutta olen kuullut, että yleensä nuo jakomiehet noin kymmenkunta paikkaa vetävät 8 tunnissa läpi ja myöhästyä ei saa, tyhjät ja muut on myös pakko ottaa, muuten vaihtuu kuljetusliike.

        Liian pienet autot? osittain joo, wanha vaari ja volvo jakaa tunneleihin minne ei pääse isommilla.

        Jotenkin tuntuu että ajojärjestely ei pelaa kunnolla. Vuosia olleet kuskit vie sen 6-7 paikkaa päivässä. joskus lähetään vajaalla autolla vaikka samaan suuntaan olis menossa muutakin. On niillä puoliperiä ja täysipitkiä millä viedään pidemmällä ja suurempii marketteihin. tyypillinen pohja 36-38 rlk


      • vuan
        JanneAA kirjoitti:

        Liian pienet autot? osittain joo, wanha vaari ja volvo jakaa tunneleihin minne ei pääse isommilla.

        Jotenkin tuntuu että ajojärjestely ei pelaa kunnolla. Vuosia olleet kuskit vie sen 6-7 paikkaa päivässä. joskus lähetään vajaalla autolla vaikka samaan suuntaan olis menossa muutakin. On niillä puoliperiä ja täysipitkiä millä viedään pidemmällä ja suurempii marketteihin. tyypillinen pohja 36-38 rlk

        Onko tunti vai urakkapalkka?


      • jambalai
        vuan kirjoitti:

        Onko tunti vai urakkapalkka?

        koa on sika jees. laituri paikkaa löytyy ja talo tarjoo kaikki edut ja herkut.koallahan on kaiken kokosta ja näköstä autoo paketti autosta täys pitkään yhdistelmään.


      • koan tuntimies
        jambalai kirjoitti:

        koa on sika jees. laituri paikkaa löytyy ja talo tarjoo kaikki edut ja herkut.koallahan on kaiken kokosta ja näköstä autoo paketti autosta täys pitkään yhdistelmään.

        Hyvä firma. Päivävuoro alkaa n. 5:00, yövuoro n. 16-17. Yövuorossa paremmat paikat, päivävuorossa jaetaan jos jonkunnäköseen alepaan, laitureista ei usein tietoakaan. Rankkaa hommaa rullakoitten kiskominen (välillä ylämäkeen lumisohjossa) mutta homma toimii kuitenkin. Autot uudehkoja Relluja (pari volvon ja scanian vetäjää), joka kokoa. Suurin osa ajaa 80h kahessa viikossa-sopimuksella mutta tunteja saa tehdä niin paljon tykkää. Hyvä homma on että harvemmin tulee "pitäs olla jo"-puheluja, hommat tehdään omaan tahtiin, eipähän hajoa niin paljon tavaraa.


      • kiinnostunut koan yökuski
        koan tuntimies kirjoitti:

        Hyvä firma. Päivävuoro alkaa n. 5:00, yövuoro n. 16-17. Yövuorossa paremmat paikat, päivävuorossa jaetaan jos jonkunnäköseen alepaan, laitureista ei usein tietoakaan. Rankkaa hommaa rullakoitten kiskominen (välillä ylämäkeen lumisohjossa) mutta homma toimii kuitenkin. Autot uudehkoja Relluja (pari volvon ja scanian vetäjää), joka kokoa. Suurin osa ajaa 80h kahessa viikossa-sopimuksella mutta tunteja saa tehdä niin paljon tykkää. Hyvä homma on että harvemmin tulee "pitäs olla jo"-puheluja, hommat tehdään omaan tahtiin, eipähän hajoa niin paljon tavaraa.

        Olis tod. mielenkiintoista nähdä kuinka joku rimpuilee läpi esim. mosan, myllikän, mellunmäen ja länsän molemmat alepat yhden tuurin aikana.
        Ja siis kaikki maidot, hevit, läskit ja kuivat yhteensä viiteen paikkaan.
        Nythän ei puhuta parista rullakosta/narikka
        vaan 10-15 mölöt...ja autoon mahtuu 36pohjaa. siitä voi laskea jos huvittaa, ja kerjätä vaikka lisääkin jos haluaa oikein urheilla.
        Eli saa siellä koallakin painaa hulluna jos haluaa maksimoida kurjuuttaan.
        Yksi asiallisimmista kuljetusfirmoista missä itse olen ollut duunissa, mutta tuskin sieltäkään mitään prenikkaa saa rintaan jos itsensä työllä tappaa.


      • Ammattitaitoinen yökuski / KOA
        kiinnostunut koan yökuski kirjoitti:

        Olis tod. mielenkiintoista nähdä kuinka joku rimpuilee läpi esim. mosan, myllikän, mellunmäen ja länsän molemmat alepat yhden tuurin aikana.
        Ja siis kaikki maidot, hevit, läskit ja kuivat yhteensä viiteen paikkaan.
        Nythän ei puhuta parista rullakosta/narikka
        vaan 10-15 mölöt...ja autoon mahtuu 36pohjaa. siitä voi laskea jos huvittaa, ja kerjätä vaikka lisääkin jos haluaa oikein urheilla.
        Eli saa siellä koallakin painaa hulluna jos haluaa maksimoida kurjuuttaan.
        Yksi asiallisimmista kuljetusfirmoista missä itse olen ollut duunissa, mutta tuskin sieltäkään mitään prenikkaa saa rintaan jos itsensä työllä tappaa.

        Et oo tosissasi? Sillon ennen vanhaan, kun Malmillakin oli alepa, ajettiin tyypillisesti esimerkiksi hakunila kuulakuja, länsimäki mellunmäki myllypuro ja vikana keikkana pukinmäki malmi tapanila. Hakunila tuskin mahtuu ekaan kuormaan (eikä kaikkia rojuja saa edes aikasin illalla sinne), sinne vei joku muu jämät. Tarpeen vaatiessa roiskastiin neljäs keikka täydennykseksi, jos itähelsingin/malmin alue ei kahteen kuormaan mennyt. Niitä rullakoita mahtuu autoon 36 kpl, mut inexin lelupohjia n. 50.


    • Kilon kuski

      Hyvä talo. Liksoista tai mistään muustakaan ei ole tarvinnut olla narisemassa. Johtoporukan kanssa tulee hyvin toimeen (Toki voi tulla myös huonostikkin jos sen vaan itse aiheuttaa). Hommat on ainakin omalta osalta hoituneet sovitusti, palkat tullut ajallaan ja jos jotain on sovittu niin se on pitänyt. Ja kaikki lyödään paperille heti työsuhteen alkajaisiksi. Jos itse hoitaa hommat niin kyllä kiitoskin kuuluu. Eipä ole paljoa talleillekkaan tarvinnut soitella muuta kuin ilmoittaakseen että hengissä ollaan.

    • Anonyymi

      Lopputilin saapi sairaslomalla ja liian vähillä tunneilla ! Hieno firma !

      • Anonyymi

        Palstan ahkerin häirikkö käynyt näköjään ainakin kolmessa keskustelussa esittelemässä omaa älykkyyttään. Ahkera kaveri, täytyy myöntää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe