Nastarenkaiden käyttöikä/km

Ilman nastoja

Kuinka paljon nastarenkailla voi ajaa ennen kuin ne ovat käyttökelvottomia? Toki tiedän, että kovin on riippuvaista siitä, millaista ajoa on jne.
Kävin tänään vaihdattamassa nastarenkaat kesärenkaiksi ja vaihtajan kanssa huomasimme, että renkaissa ei ollut kuin muutama hassu nasta jäljellä. Tuli itselleni aika yllätyksenä, sillä auto (uusi) on ostettu viime vuonna ja nyt tämä yksi talvi on kyseisillä Nokian renkailla ajettu.

16

3580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu tasan

      siitä miten niitä renkaita käytät. Jos pidät niitä kukkapurkin alusena, kumi karisee aiemmin kuin nastat. Jos pidät auton alla ja vielä ajat sillä autolla, ei ne loputtomiin kestä.
      Harvemmat tosin normaaliajossa niitä yhden talven aikana saa loppumaan. Onnittelut.

      • natsoja

        nokian renkaitten kanssa oli sama ongelma, vaihdoin merkkiä..


    • ....

      meteogrip e uutuusrenkailla viimetalvena , autona vw golf variant TDI ja käsi raamatulla vannottuna , ei ensimmäistäkään nastaa irti !

      Rengas on lisäksi kulunut vain n. 1-2 milliä maksimissaan , olisin olettanut erittäin pehmeän kumiseoksen kuluneen selkeästi enemmän ?

      Pito- ja ajo-ominaisuudet renkaalla selkeästi paremmat kuin edellisilä GY UG500 testivoittajarenkaissa , on IHME jos ei ensi syksyn (tai siis tän talven) rengastesteistä irtoa mairittelevia arvosanoja

      ainii se hinta : 195/65R15 asennettuna 280 euroa

      • vannoo

        Jaahans, taas tuli rengasmyyjä vannomaan oman tuotteensa hyvyyttä. Uskomme toki kaikki.


      • mainostaa
        vannoo kirjoitti:

        Jaahans, taas tuli rengasmyyjä vannomaan oman tuotteensa hyvyyttä. Uskomme toki kaikki.

        ???

        Luulis tohon hintaan katteiden olevan surkian pienet verrattuna esim Nokian ylihintaisiin ja välikädettömiin rinkuloihin joista todella ne palkat revitään rengasmyyjille !


    • nokia renkaille

      onko venäjällä valmistetut.mitkä nastat?

      • renkaista

        lähtee nastat jos riittävästi polkee


    • Ton verran päästelin 200:lla misukoilla. Sakko renkaathan (talvella) ne lopuksi oli ja oli sen verran epätasapainossa etten enää ajanut kesällä loppuun.

      Kyllä renkailla 5 vuotta / 40 000 km ajaa ilman että nastaakaan on irronnut.

      Nokian 4 nastarenkaassahan oli aluksi juuri tuota ongelmaa että nastat katkesi ekana talvena, takuuseen vaihtavat mukisematta.

      • ja nastat pysyy

        Kokemusta on 200 ja 260 misukoista 100 tkm/rengassarja ajettuna. Todelliset ekorenkaat ehtoopuolella, mutta nastat pysy loppuun asti.

        Huvitti aikanaan talvirengastestejä lukiessa (aikana jolloin Michelin yleensä oli jumbosijalla), kun ominaisuuksiltaan parhaan renkaan loppuyhteenvedossa ihmeteltiin, että miksiköhän siitä on jo niin paljon nastoja irronnut testin aikana!!!


    • lähtee

      Nastat lähtee renkaasta kuin renkaasta, jos risteyksissä ym lähtee kumit savuten. Kyllä liikkeelle pääsee sutimattakin. Opettele liikkeellelähtö.

    • Jamppa1

      sanoa mitään tarkkaa. Siellä 20-60 tkm:n tienoilla yleensä. Jos sulla on nokian hakkapeliitta 4, pyydä takuuseen uusia. Niissä on ollut ainakin 2003 valmistetuissa nastavikaa.

      • Hehe

        Onneks ite ei tarttee huolehtia, että omista renkaistani lähtisi nastat irti ja lentäisivät takana tulevan takalasiin. Kitkat on keksitty, ajelkaa niillä urpot.

        Ja vielä haluisin sanoa, että ottaa päähän nastapellet jotka ajelee sulilla teillä ja irrottelevat nastojaan takana tulevien tuulilaseihin!


      • urpo...
        Hehe kirjoitti:

        Onneks ite ei tarttee huolehtia, että omista renkaistani lähtisi nastat irti ja lentäisivät takana tulevan takalasiin. Kitkat on keksitty, ajelkaa niillä urpot.

        Ja vielä haluisin sanoa, että ottaa päähän nastapellet jotka ajelee sulilla teillä ja irrottelevat nastojaan takana tulevien tuulilaseihin!

        heräs taas ylistämään yleisesti testattua paskempaa kompromissivaihtoehtoa auton alle !

        Toivotaan että pysyt edelleen kaukana ääritilanteista sliksoillas ja et tapa ketään lapsukaista liukuessasi kylkiedellä lapsiperheen auton keulaan !


      • fiksu
        Hehe kirjoitti:

        Onneks ite ei tarttee huolehtia, että omista renkaistani lähtisi nastat irti ja lentäisivät takana tulevan takalasiin. Kitkat on keksitty, ajelkaa niillä urpot.

        Ja vielä haluisin sanoa, että ottaa päähän nastapellet jotka ajelee sulilla teillä ja irrottelevat nastojaan takana tulevien tuulilaseihin!

        "Kitkat on keksitty, ajelkaa niillä urpot. "

        Urpot ajelee kitkoilla.


      • Jamppa1
        Hehe kirjoitti:

        Onneks ite ei tarttee huolehtia, että omista renkaistani lähtisi nastat irti ja lentäisivät takana tulevan takalasiin. Kitkat on keksitty, ajelkaa niillä urpot.

        Ja vielä haluisin sanoa, että ottaa päähän nastapellet jotka ajelee sulilla teillä ja irrottelevat nastojaan takana tulevien tuulilaseihin!

        itse asiassa me ajetaankin kitkoilla. Pitikö taas alkaa tää paskanjauhanta, urpo?


      • näin .

        Tais olla nastakuoppa halki tai jotain. Ei se nasta siinä kauaa pysy. Olihan näitä palautuksena ollut Nokialla satoja ellei tuhansia kappaleita. Palautukseen vaan jos ei nastat pysy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe