Lumikki ja seitsemän veljestä

Väinö Lumilinna

Luku 1

Olipa kerran Hämeen ja Varsinais-Suomen rajamailla suuri kartano. Kartano seisoi suuren mäen pohjoisella rinteellä. Kartanonrouva oli kaunis kuin keväinen kukkaniitty. Hän synnytti miehelleen tyttären, joka sai lumenvalkoisen ihonsa vuoksi nimen Lumikki. Lumikista näytti varttuvan äitiäänkin kauniimpi neito.

Suuri suru valtasi kartanon eräänä syksyisenä iltana. Lumikin äiti oli kuollut. Lumikin isä suri aikansa vaimoaan, mutta elämä alkoi vihdoin voittaa. Niinpä seuraavana kesänä vietettiin jo Lumikin isän ja äitipuolen häitä. Äitipuoli ei voinut sietää Lumikkia, joka oli palvelusväen ja kyläläisten suosiossa ja joidenkin mielestä vieläpä äitipuoltaan kauniimpi.

Eräänä iltana kartanon ovelle saapui kulkukauppias. Hän sai myytyä äitipuolelle taikapeilin, joka kauppiaan sanojen mukaan kertoisi vastauksen kaikkiin maailman kysymyksiin. Peili oli niin upea kultareunuksineen, että äitipuoli osti sen, vaikkei uskonutkaan sen olevan taikapeili. Hän ripusti peilin makuuhuoneeseensa ja katsoi siitä kauniita kasvojaan. Hän päätti testata peilin taikavoimia.
-Kerro, kerro, kuvastin, ken on maassa kaunehin?
Peilin pinta alkoi aaltoilla ja siihen ilmestyivät vieraat kasvot.
-Sinä olet kaikkein kaunehin!
Vastaus ilahdutti äitipuolta ja nosti hänen itsetuntonsa taivaisiin. Joka ilta hän kysyi peililtä saman kysymyksen ja sai saman vastauksen.

Luku 2

Samoihin aikoihin eteläisessä Hämeessä Jukolan veljekset Juhani, Tuomas, Aapo, Simeoni, Timo, Lauri ja Eero alkoivat saada tarpeekseen lukkarin koulusta. Ainoastaan nuorin veljeksistä, Eero, oppi siellä lukemaan. Jälleen kerran he istuivat lukkarin kovassa kurissa. Tällä kertaa lukkari oli takavarikoinut veljesten eväät ja nälän voimalla yritti saada tietoa koviin päihin. Ovenkin lukkari oli laittanut hakaan, jotta veljekset eivät karkaisi. Vihdoin illansuussa lukkari palautti veljesten eväspussit, mutta pois ei veljeksiä päästänyt.
Juhani: Meidän päämme ovat liian kovat. Ei sinne mikään tieto tunnu uppoavan.
Timo: Olet oikeassa veliseni. Turha on meitä opettaa.
Eero: Älkää nyt veljet, minäkin olen oppinut tavaamaan Abc-kirjaa.
Aapo: Sinä oletkin meitä muita etevämpi ja nokkelampi.
Juhani: Kun lukkari poistuu huoneesta, särjen akkunan ja karkaamme täältä.
Eero: Älä Jussi-hyvä tee niin, siitä seuraa vain ikävyyksiä.
Timo: Akkuna särki vaan ja veljekset vapauteen!
Simeoni: Aivan niin, ne jotka haluavat jäädä lukkarin kuriin, saavat jäädä tänne.
Vihdoin lukkari poistui väkituvasta ja pani oven säppiin.
Juhani: Nyt tai ei koskaan.
Akkuna sälähti rikki, kun Juhani heilautti eväspussiaan. Kaikki seitsemän pakenivat ja juoksivat harjastukat heiluen peltojen ja metsien läpi kotiinsa Jukolaan.

Eipä aikaakaan, kun rovastilta tuli uhkaus, että veljekset joutuisivat jalkapuuhun, kun olivat särkeneet lukkarin akkunan. Muitakin rötöksiä heidän kontolleen laitettiin, suuret korvaukset pitäisi maksaa. Veljekset päättivät paeta korpeen asumaan, siellä ei lukutaidolla ollut niin väliä. Eikä siellä tarvinnut pelätä jalkapuuhun joutumista. Hämäläiseen korpimetsään, Impivaaraan, he rakensivat omin käsin torpan ja asuivat siellä yhdessä. Seuranaan vain uskolliset äkeät koiransa Killi ja Kiiski sekä silmäpuoli hevosensa Valko. Päivät kuluivat metsästäen ja kurraa pelaten. Välillä Taula-Matti kävi kyläilemässä ja kertomassa ryyppyretkistään.

Luku 3

Vuoden vierivät ja Lumikki kaunistui entisestään. Koitti päivä, jolloin Lumikki täytti 17-vuotta. Samana iltana äitipuoli esitti peilille tutun kysymyksen.
-Kerro, kerro, kuvastin, ken on maassa kaunehin?
-Lumikki, tytärpuolesi, on kaunehin!
-Mitä ihmettä?
-Aivan, Lumikki on kaunehin.

Äitipuoli pelästyi ja tunsi kateuden ja vihan nousevan pintaan. ”Minun täytyy olla kaunein!”, hän ajatteli kasvot kateudesta vihreinä. Hän ei saanut rauhaa peilin vastaukselta, niinpä hän kutsui kartanon parhaan metsämiehen luokseen.
-Sinun täytyy viedä Lumikki syvälle metsään ja tappaa hänet. Tuo minulle hänen sydämensä todisteeksi.

Metsästäjä köytti Lumikin tiukasti ja nosti hänet hevosen selkään. Metsästäjä ratsasti Lumikki mukanaan kymmeniä peninkulmia kohti synkkiä hämäläisiä korpia. Vihdoin hän pysähtyi ja laski Lumikin maahan.
-Oi metsästäjä, älä tapa minua.
-Se on emäntäni käsky, en halua menettää asemaani ja hyvää palkkaani.
-Saat mitä haluat, jos säästät henkeni. Lupaan, etten palaa enää ikinä kartanoon.
-No, kukaan ei ole koskaan antanut minulle tyydytystä suullaan. Jos teet sen, säästän henkesi.
Lumikki avasi metsämiehen sarkahousut ja otti kovana sykkivän elimen suuhunsa. Nuori Lumikki ei tiennyt oikeastaan mitään seksistä. Metsämies kertoi tarkat ohjeet ja Lumikki totteli. Viimein metsämies laukesi ja Lumikki sai suuntäydeltä paksua ja suolaista nestettä.
-Kiitos, Lumikki. Nyt voit mennä!

Metsämies ampui lähistöltä peuran ja otti sen sydämen todistuskappaleeksi ilkeälle Lumikin äitipuolelle. Lumikki vaelsi korpimetsässä läpi koko lämpimän kesäyön toivoen löytävänsä yösijan itselleen. Aamun jo valjettua hän päätyi hirsisen tuvan eteen. Ovi ei ollut lukittu, eikä asukkaita näkynyt. Lumikki astui sisään. Pöydällä oli ruisleipää ja marjapuuroa, jotka nälkäinen Lumikki söi nopeasti. Sitten hän laittoi pitkäkseen tuvan nurkassa olevien olkien päälle.

Luku 4

Veljekset palasivat metsästysretkeltään Impivaaraan. Killi ja Kiiski olivat jäljittäneet karhun ja veljekset olivat onnistuneet kaatamaan kontion. He astuivat tupaan ja hämmästyivät.
Simeoni: Kuka on syönyt ruisleipämme?
Lauri: Kuka on syönyt marjapuuromme?
Eero: Kuka makaa oljillamme?
Juhani: Se on kaunis tyttö. Kauniimpi kuin Venla.
Timo: Antakaamme tytön nukkua. Hän on varmasti eksyksissä.
Juhani: Hänestä saisimme oivan piian pirttiimme.
Eero: Älä puhu hulluja Jussi, ei noin kaunis tyttö halua asua tällaisten metsäläisten kanssa.
Aapo: Voisin katsella tuota nukkuvaa neitoa vaikka maailman loppuun asti. Hän on kuin aamukasteinen valkovuokko usvaisessa metsässä. Kuin lumihiutale, joka pelkää putoamista kylmään maahan.
Timo: Lopeta tuo paskanjauhaminen, Aapo ja tule nylkemään ampumamme karhu.

Lumikki nukkui iltapäivään saakka. Hän avasi silmänsä ja näki seitsemän pörrötukkaista päätä tuvan pöydän ääressä.
Lumikki: Anteeksi herrat, että söin ruokanne. Olin niin nälissäni.
Juhani: Emme me mitään herroja ole. Vain tavallisia suomalaisia jörriköitä.
Lauri: Metsässä on enemmän ruokaa kuin tuollainen tyttö jaksaa syödä. Tänäänkin kaadoimme karhun.
Lumikki: Ette siis ole vihaisia minulle?
Eero: Emme toki, haluatko että opastamme sinut ihmisten ilmoille?

Lumikki kertoi julmasta äitipuolestaan ja metsästäjän ystävällisyydestä.
Lumikki: Saisinko jäädä asumaan tänne. Ei minulla ole muutakaan paikkaa. Voin siivota ja antaa teille tyydytystä suullani.
Simeoni: Älä puhu noin riettaita. Vaikka olemme metsäläisiä, emme ole rietastelijoita.
Timo: Niin, jos siivota haluat niin siivoahan aluksi suusi.
Juhani: Jos kaipaisimme naisen syliä, emme olisi muuttaneet tänne Impivaaraan.
Lumikki: Anteeksi, olen tietämätön tyttö. En ole ikinä ollut miehen kanssa, enkä ymmärrä varoa puheitani.
Aapo: Minä voisin esitellä Lumikille lähimetsiä, ettei hän enää eksyisi.
Juhani: Tee se. Me muut valmistamme karhusta hyvän iltapalan.

Luku 5

Metsästäjä toi äitipuolelle peuran sydämen. Äitipuoli halusi kuulla saman tien peililtä vastauksen kuka on kaikkein kaunein.
-Lumikki on kaikkein kaunehin, peili vastasi.
-Lumikkihan on kuollut!
-Lumikki elää seitsemän veljeksen kanssa Impivaarassa, peili kertoi.
-Perkeleen metsästäjä!
Äitipuoli kutsui metsästäjän luokseen.
-Et siis tappanut Lumikkia vaan huijasit minua.
-Anteeksi, säälin tyttöparkaa.
-Minä en sääli sinua! Saat potkut!
-Siinäkö kaikki?
-Häivy ennen kuin haluan satuttaa sinua.
Äitipuoli masentui tyystin ja parin päivän kuluttua hänet löydettiin kartanon ullakolta hirttäytyneenä omaan palmikkoonsa.

Luku 6

Aapo ja Lumikki kävelivät metsässä. Aapo näytti Lumikille maamerkkejä, joista tyttö osaisi suunnistaa aina takaisin Impivaaraan.
Aapo: Halusitko sinä todella antaa meille suullasi tyydytystä?
Lumikki: Sen ansiosta metsästäjä säästi henkeni. Ja se tuntui niin mukavalta minustakin.
Aapo: Veljeni eivät ymmärrä mitään oraalisesta nautinnosta. Männistön muori opetti minulle seksistä paljon ennen kuin muutimme tänne korpeen.
Lumikki: Minä en tiedä seksistä mitään. Voisitko opettaa minua?
Aapo: Tuossa on hyvä sammalmätäs, riisu vaatteesi.
Lumikki: Autatko hieman tämän korsetin kanssa?
Aapo: Rintasi ovat kuin eebenpuun hedelmät, jotka odottavat poimijaansa. Lantiosi kaari houkuttelee minua koskettamaan sitä. Häpykumpusi vaaleat karvat ovat kuin kynnysmatto lemmen kosteaan luolaan. Luolaan, jonne kieleni janoaa tutkimusretkelle.
Lumikki: Puhut niin kauniisti! Miksi tunnen outoa kutinaa jalkovälissäni. Aivan kuin tuhat pientä neulaa pistelisi. Tahdon, että kosketat minua sieltä.
Aapo: Lemmenluolasi tuntuu kostealta ja hyvältä. Ei kai sormeni satuta sinua?
Lumikki: Aaah, ei satuta vaan se tuottaa suurta nautintoa. Odota, minä menen makuulle tähän mättäälle. Toinenkin sormi saattaisi reikääni mahtua.
Aapo: Katso, kuinka pellavaiset housuni pullistelevat. Rakkauden salkoni siellä tahtoo esittäytyä sinulle.
Lumikki: Ota se esiin ja sen jälkeen päästä kielesi tutkimaan salaisia sopukoitani.
Aapo: Miltä tämä punainen jättiläinen näyttää sinusta?
Lumikki: Oih, se on paljon suurempi kuin metsästäjällä. Nuole nyt tätä nipukkaa reikäni yläpuolella. Aah, Aapo juuri siitä. Sinä olet taitava. Hieman kovempaa.
Aapo: Kieleni alkaa väsyä ja tykyttävä elimeni olla kärsimätön.
Lumikki: Minäkin tahdon sisääni jotain suurempaa. Nouse päälleni, oi Impivaaran suurikeihäinen soturi!
Aapo: Olet todellakin vielä impi. Aukkosi on ahdas, mutta liukas.
Lumikki: Elimesi on paksu kuin petäjän oksa. Se sattui ensin, mutta nyt tunnen kuinka se liukuu sisään ja ulos ilman esteitä. Veri kohisee päässäni ja tunnen oudon tunteen sisässäni. Puristele rintojani, joita kukaan ei vielä ole koskettanut.
Aapo: Nännisi maistuvat makeilta kuin vadelmat loppukesällä. Kimmoisat rintasi ovat kiinteät kuin Valko-hevosemme kupeet.
Lumikki: Aaah, Aapo minä taidan pyörtyä. Mikä tämä tunne on? Olen kuin joutunut myrskytuulen riepoteltavaksi. Työnnä lujempaa sitä ihanaa nahkaista patukkaasi.
Aapo: Luolasi seinät puristelevat elintäni ihanasti. Se taitaa sylkeä kohta valkoisen mällinsä. Haluatko sen kasvoillesi?
Lumikki: Tee niin.

Aapo ja Lumikki saapuivat takaisin Impivaaraan. Karhupaistin herkullinen tuoksu oli kantautunut heidän neniinsä jo pitkän matkan päähän.
Juhani: Tunnetko nyt lähimetsät hyvin, Lumikki?
Lumikki: Nyt minun ei tarvitse pelätä eksymistä.
Aapo: Lumikki on mukava ja oppivainen tyttö. Hänestä on vielä paljon iloa.

Veljekset ja Lumikki istuutuivat suuren pöydän ääreen nauttimaan mureaa karhupaistia. Lumikki kumartui kuiskaamaan jotakin vieressään istuvan Simeonin korvaan.
Lumikki: Voisinko mennä huomenna metsään retkelle hevosenne kanssa? Lupaan, etten eksy.

LOPPU

24

4379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alien mushroom maker

Tää oli sekä hauska että hyvä!!!=D

• Aleksis Kivi

ja hyva, etta ahkeroi.

• Jokunen

Toi oli kyl hyvä :)! Oon lukenu sun muitaki kirjotuksia ja ne kaikki on ollu hyviä :).

• Lukija

Vaan mitä mieltä tarinasta onkaan esim A.Kiven perikunta. On suorastaan säälittävää pilkata kansalliskirjailijaa moisella räpellyksellä, hyi hyi ja voi voi

• tyytyväinen

Olen lukenut paljon Tekstejäsi ja on mukavaa huomata, kuinka hyviä ja erilaisia ne ovat.
        Uskon, että tarkoituksesi eivät ole loukata mm.
        suomen kulttuurin tärkeitä henkilöitä, vaan löydät näistä asioista uusia ennenkokemattomia aiheita novelleihisi. Kirjoitelmasi ovat erilaisia kuin tavalliset ns. nussitaan työpaikalla-jutut.
        Jatka samaan malliin! Tähänkin tarinaan olisi hauska saada jatkoa!
        Hyviä kirjoitushetkiä Sinulle!

• Toinen lukija
        Lukija kirjoitti:

Vaan mitä mieltä tarinasta onkaan esim A.Kiven perikunta. On suorastaan säälittävää pilkata kansalliskirjailijaa moisella räpellyksellä, hyi hyi ja voi voi

Älkää nyt aina ottako kaikkea niin vakavasti!Mielestäni väinö osasi yhdistää kaksi mainiota satua yhdeksi ja vielä vähän tehdää leikkimielellä huumoria:)

• Kalastaja
        tyytyväinen kirjoitti:

Olen lukenut paljon Tekstejäsi ja on mukavaa huomata, kuinka hyviä ja erilaisia ne ovat.
        Uskon, että tarkoituksesi eivät ole loukata mm.
        suomen kulttuurin tärkeitä henkilöitä, vaan löydät näistä asioista uusia ennenkokemattomia aiheita novelleihisi. Kirjoitelmasi ovat erilaisia kuin tavalliset ns. nussitaan työpaikalla-jutut.
        Jatka samaan malliin! Tähänkin tarinaan olisi hauska saada jatkoa!
        Hyviä kirjoitushetkiä Sinulle!

Kiitokset taas elävästä tarinasta. Loistokerronta saa jutun kuin jutun elämään. Jatka samaan malliin, äläkä välitä noiden kateellisten vittuilu viesteistä. Ne vain eivät pysty itse samanlaisiin tarinoihin, eivätkä hyväksy toisten lahjakkuutta!

• NN

Jälleen yksi parhaimmista. Kykysi löytää uusia asiayhdistelmiä tuntuu loppumattomalta...

• onko tietoa

Mitkä ovat Aleksis Kiven perikunnan yhteystiedot, asiasta kiinnostunut.

• Väinö Lumilinna
        onko tietoa kirjoitti:

Mitkä ovat Aleksis Kiven perikunnan yhteystiedot, asiasta kiinnostunut.

Tunsit Seitsemän veljestä Aleksis Kiven kirjoittamaksi. Onnittelut siitä. Aleksis Kivi kuoli ikävä kyllä lapsettomana. Seitsemän veljeksen tekijänoikeudet jäivät hänen veljilleen, sen jälkeen luultavasti Suomalaisen Kirjallisuuden seuralle.

Nykyään Seitsemän veljestä on Suomessa tekijänoikeudellisesti vapaa. Ikävä juttu, sillä taatusti näinkin tärkeä julkaisukanava kuin seksinovellipalsta kiinnostaisi kovasti tekijänoikeuden haltijoita.

Tarkista vaikka täältä niin saat rauhan:
        http://www.tml.hut.fi/Studies/Tik-110.350/1997/Essays/kirjat.html

• Mikki Hiiri
        Väinö Lumilinna kirjoitti:

Tunsit Seitsemän veljestä Aleksis Kiven kirjoittamaksi. Onnittelut siitä. Aleksis Kivi kuoli ikävä kyllä lapsettomana. Seitsemän veljeksen tekijänoikeudet jäivät hänen veljilleen, sen jälkeen luultavasti Suomalaisen Kirjallisuuden seuralle.

Nykyään Seitsemän veljestä on Suomessa tekijänoikeudellisesti vapaa. Ikävä juttu, sillä taatusti näinkin tärkeä julkaisukanava kuin seksinovellipalsta kiinnostaisi kovasti tekijänoikeuden haltijoita.

Tarkista vaikka täältä niin saat rauhan:
        http://www.tml.hut.fi/Studies/Tik-110.350/1997/Essays/kirjat.html

kirjoitit väino; sen jälkeen luultavasti jäivät...
        Eli et itsekään tiedä asiaa !!!

Eikö oma mielikuvituksesi riitä mihinkään muuhun kun toisten törkeään kopiointiin ja muunteluun !!

Kirjoittaisit pöytälaatikkoon tai paperille jotka voisit laittaa pöytälaatikkoon.

HÄPEÄISIT, KUINKA KEHTAAT PILKATA SUOMALAISEN KIRJALLISUUDEN KLASSIKOITA !!

• Minni Hiiri
        Mikki Hiiri kirjoitti:

kirjoitit väino; sen jälkeen luultavasti jäivät...
        Eli et itsekään tiedä asiaa !!!

Eikö oma mielikuvituksesi riitä mihinkään muuhun kun toisten törkeään kopiointiin ja muunteluun !!

Kirjoittaisit pöytälaatikkoon tai paperille jotka voisit laittaa pöytälaatikkoon.

HÄPEÄISIT, KUINKA KEHTAAT PILKATA SUOMALAISEN KIRJALLISUUDEN KLASSIKOITA !!

kotiin siitä huutamasta, no hus hus, sinne vaan kaappiin häpeämään! Ei tuolla tavalla morkata toisia, jotka tekevät hyviä tarinoita...ja ota se pipo pois päästä, se taitaa olla kaks numeroa liian pieni sulle...

• Mikki Hiiri
        Minni Hiiri kirjoitti:

kotiin siitä huutamasta, no hus hus, sinne vaan kaappiin häpeämään! Ei tuolla tavalla morkata toisia, jotka tekevät hyviä tarinoita...ja ota se pipo pois päästä, se taitaa olla kaks numeroa liian pieni sulle...

Oletkos mennyt persettä jakamaan väinölle kun noin kirjoitit. Ja mitä siihen pipoon tulee, niin onhan kaksi numeroa pienempi pipo parempi kuin pää jäässä

• Jenna Q

en nyt suuremmin kiihottunut lukiessani novelliasi, mutta täytyy sanoa, että se oli todella hyvin kirjoitettu. on positiivista lueka tällaisiakin juttuja.

lumikki on kovin kaunis tarina, mutta se on vain romantiikkaa ja ihmisen mielkuvitusta. se on kaukana realistisuudesta. sinun tarinasi voisi hyvin olla lumikin realistinen puoli.

jatka samaan malliin!

• lukijasi

Olet tosi ilonen poikkeus tässä joukossa ! Jatka tarinoitasi ja jätä naurettavasti käyttäytyvä taru( vai esko, vai... ? ) omaan arvoonsa. odotan jo uutta noveasi !

• sanneliina

Ei kastu pöksyt vainon kirjoituksista, mutta jos sitten kun lumilinna sulaa..

• sanneliina
        sanneliina kirjoitti:

Ei kastu pöksyt vainon kirjoituksista, mutta jos sitten kun lumilinna sulaa..

en kirjoittanut edellista viestia, mutta olen tyytyvainen, etta joku on lukenut juttujani, koska nimeani jo vaarinkaytetaankin...

• Jaakko
      • Väinö Lumilinna

Todella hauska oli "Herukan" tarina, mutta usko tai et, niin luin sen vasta nyt. Tarinat ovat kuitenkin tyylitään todella kaukana toisistaan.

Lumikki sadun perusideahan on se, että Lumikki tapaa seitsemän miestä. Mitähän todellisuudessa tapahtuisi, jos kaunis neito muuttaisi seitsemän poikamiehen taloon. Aivan, todella älytöntä pillun vonkaamista.

Lumikki-sadun perusideaa käytettiin sekä "Herukan" että minun tarinoissa. Sille en voi mitään, että Lumikki-satu antaa herkullisen lähtökohdan kehittelemään kaikenlaista. Katsohan, jos kyse on seksinovellista, tapahtumat johtavat vääjäämättä seksiin.

On olemassa seksielokuvakin Lumikista ja seitsemästä kääpiöstä. Taatusti joku on jo minuakin ennen yhdistänyt Lumikin ja seitsemän veljestä. Ei se niin nerokas idea kuitenkaan ole.

Yritän tästedes lukea enemmän muiden tarinoita, ettei vastaavia "tää on kopio" -narinoita tulisi.

Kiitos hyvästä linkistä.

• Lukija

Todella hauska oli "Herukan" tarina, mutta usko tai et, niin luin sen vasta nyt. Tarinat ovat kuitenkin tyylitään todella kaukana toisistaan.

Lumikki sadun perusideahan on se, että Lumikki tapaa seitsemän miestä. Mitähän todellisuudessa tapahtuisi, jos kaunis neito muuttaisi seitsemän poikamiehen taloon. Aivan, todella älytöntä pillun vonkaamista.

Lumikki-sadun perusideaa käytettiin sekä "Herukan" että minun tarinoissa. Sille en voi mitään, että Lumikki-satu antaa herkullisen lähtökohdan kehittelemään kaikenlaista. Katsohan, jos kyse on seksinovellista, tapahtumat johtavat vääjäämättä seksiin.

On olemassa seksielokuvakin Lumikista ja seitsemästä kääpiöstä. Taatusti joku on jo minuakin ennen yhdistänyt Lumikin ja seitsemän veljestä. Ei se niin nerokas idea kuitenkaan ole.

Yritän tästedes lukea enemmän muiden tarinoita, ettei vastaavia "tää on kopio" -narinoita tulisi.

Kiitos hyvästä linkistä.

... ehkä nyt muutkin alkavat huomaamaan mikä vaino on "miehiään", ja jättävät novelli kuninkaan paskat oman arvoonsa, hävettääkö väino yhtään kun jää lähes housut nilkoissa itse teossa kiinni

• Väinö Lumilinna
        Lukija kirjoitti:

... ehkä nyt muutkin alkavat huomaamaan mikä vaino on "miehiään", ja jättävät novelli kuninkaan paskat oman arvoonsa, hävettääkö väino yhtään kun jää lähes housut nilkoissa itse teossa kiinni

Ei hävetä, koska en ole jäänyt kiinni mistään. Ja sekös sua vituttaa. Mun asiallisuus sua kohtaan loppui nyt. Jos olisin viisas, mä en tollaselle säälittävälle tumputtajalle edes vastaisi. Sulle, vitun ruttukulli, on aivan turha yrittää puhua järkeä, kun et mitään mistään ymmärrä.

Mikä helvetti sua vaivaa? Sä et saatanan peräpukama tunne mua. Sä et tiedä musta mitään muuta kuin mun nimimerkin. Sä et tiedä edes mun sukupuolta. Silti sä tunnut tuntevan jotain henkilökohtaista kaunaa mua kohtaan. Voiko mun huonot novellini olla kuitenkin noin vaikuttavia?

Ottaako sua kovastikin päähän, kun et itse osaa kirjoittaa muuta kuin negatiivisia kommentteja toisten novelleista? Voi raukka, kunpa osaisit edes perustella haukkumisesi. Novellejani saat haukkua aivan mielin määrin, mutta älä mua, koska et musta mitään tiedä. Lue oikeeta kirjallisuutta, äläkä näitä räpellyksiä, kun nää ei sulle tunnu sopivan.

P.S.
        Mun ei tartte toisten ideoita ruveta varastamaan. Sitten kun omat ideat loppuu, loppuu myös novellit. Ai niin, kerropas onko täällä missään yhtään sun mielestä hyvää novellia?

• Jaakko

Ei hävetä, koska en ole jäänyt kiinni mistään. Ja sekös sua vituttaa. Mun asiallisuus sua kohtaan loppui nyt. Jos olisin viisas, mä en tollaselle säälittävälle tumputtajalle edes vastaisi. Sulle, vitun ruttukulli, on aivan turha yrittää puhua järkeä, kun et mitään mistään ymmärrä.

Mikä helvetti sua vaivaa? Sä et saatanan peräpukama tunne mua. Sä et tiedä musta mitään muuta kuin mun nimimerkin. Sä et tiedä edes mun sukupuolta. Silti sä tunnut tuntevan jotain henkilökohtaista kaunaa mua kohtaan. Voiko mun huonot novellini olla kuitenkin noin vaikuttavia?

Ottaako sua kovastikin päähän, kun et itse osaa kirjoittaa muuta kuin negatiivisia kommentteja toisten novelleista? Voi raukka, kunpa osaisit edes perustella haukkumisesi. Novellejani saat haukkua aivan mielin määrin, mutta älä mua, koska et musta mitään tiedä. Lue oikeeta kirjallisuutta, äläkä näitä räpellyksiä, kun nää ei sulle tunnu sopivan.

P.S.
        Mun ei tartte toisten ideoita ruveta varastamaan. Sitten kun omat ideat loppuu, loppuu myös novellit. Ai niin, kerropas onko täällä missään yhtään sun mielestä hyvää novellia?

Tuossa oli tyyliä!

Palastakseni tuohon lumikki aiheeseen, sekä satu että elokuva ovat tuttuja. Todella inspiroiva teema, nainen ja seitsämän mietä. Tiedä vaikka joskus innostuisin itsekin samasta aiheesta ;)

Nyt vaan oli ihan perhanan huono ajankohta, kun juuri hiljakkoin on samasta aiheeta tarina täällä ollut. Mutta sattuuhan sitä, yhdelle jos toiselle.

Täytyy myöntää erikoinen ajatus tuo kääpiöiden korvaaminen veljeksillä. Herääkin kysymys mistähän noiden veljeksien idea on alkujaan Kivelle tullut...?

• Jaakko

P.S.

Tuossa oli tyyliä!

Palastakseni tuohon lumikki aiheeseen, sekä satu että elokuva ovat tuttuja. Todella inspiroiva teema, nainen ja seitsämän mietä. Tiedä vaikka joskus innostuisin itsekin samasta aiheesta ;)

Nyt vaan oli ihan perhanan huono ajankohta, kun juuri hiljakkoin on samasta aiheeta tarina täällä ollut. Mutta sattuuhan sitä, yhdelle jos toiselle.

Täytyy myöntää erikoinen ajatus tuo kääpiöiden korvaaminen veljeksillä. Herääkin kysymys mistähän noiden veljeksien idea on alkujaan Kivelle tullut...?

• Lukija

P.S.

On se ihme jos et kestä kritiikkiä, miksi luet kritiikkiä jos et niitä kestä, ja mitä tulee hyvistä novelleista, kysymys sinänsä on jo tyhmä, etkö luvannut lukea muidenkin novelleja ettei tulisi edes epäilyksiä lumikin ja muiden kopioinnista, jos lukisit muita novelleja niin etkö huomannut että yriten sanneliina novellia ylistää maasta lähes taivaaseen. Pyrkisit saman tasoiseen eikä kansalliskirjailijoiden kurjaan muunnelmien tekemisiin, mutta toivottavasti sinäkin vielä opit !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6535
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1847
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1224
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1022
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      78
      907
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      31
      827
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      146
      751
    Aihe