kivien syönti

kodapentu

miksikähän pentu syö pikkukiviä?onko tähän mitää järkevää selitystä vai huvikseenko niitä syö? eli kyseessä on 8vko kaukaasianpaimenkoira.sitten aattelin kysyä onko kellään mitään"kikka kolmosia" sisäsiistiksi opettamiseen tiedän kyllä nämä perinteiset ja koira käy 1-2h välein pihalla silti liruuttelee sisälle tod pieniä lammikoita ympäriinsä ja yölläkin käy 2krtaa pihalla.sekä tuohon pureskeluun eli puree käsiä(nyt myös kun kieltään ottaa huulesta ja tiukka ei nii koira"näykkääsee"kädestä,juoksee perään ja puree jalkoja.onko muuten kokemuksia kellään ko rodusta?

6

510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmasi,kodasi ei taida olla karhunpoika koda joka oli kiltti =)
      kaukaasialainen on hyvin vaativa ja tekstisi kertoo sen hyvin,ikää 8 viikkoa ja jo kovin koittelee herruudesta mitellä.Pidä aina huoli että ojennettuasi pentua tuosta puremisesta sinä saat viimeisen sanan,eli jos se ryntää perään puremaan niin uusi ojennus kunnes loppuu.Paras ote on tukevasti ravistaa niskasta ja kun pentu kasvaa rajujen leikkien aikana voit sen selättää,siis laittaa selälleen ja pitää tiukasti kiinni sekä tuijottaa hetken silmiin.Monille roduille tuo on liioittelua,kaukkarille ei.Tiukat(ei väkivaltaiset)otteet ja tarkka kuri on rodun kanssa ainoa tie onneen,sillä se haluaa hallita ja hampaiden käyttö ei välttämättä jää siitä mittelöstä pois vaikka koira kasvaakin.Pennut tykkää maistella kaikkea,jos se nyt ei kiloa kiviä syö niin....
      Siisteyden oppii vain ahkeralla opetuksella,pikkuhiljaa pidennät aikaa ulosviemisten välillä,kaukkari viihtyy myös hyvin ulkona ja uskoisin että noin 12 viikon iässä se on aika siisti kaveri jos annat siihen mahdollisuuden =)

      • se riitä?

        Entä jos pentu siinä selällään ollessakin vain "ärisee", tuijottaa ja puree heti kun pääsee irti? Suurimmaksi osaksi vielä leikkiä siltä, mutta silti? Millaiset olisivat seuraavat otteet, kun tuijotus ja selätys eivät riitä?


      • se riitä? kirjoitti:

        Entä jos pentu siinä selällään ollessakin vain "ärisee", tuijottaa ja puree heti kun pääsee irti? Suurimmaksi osaksi vielä leikkiä siltä, mutta silti? Millaiset olisivat seuraavat otteet, kun tuijotus ja selätys eivät riitä?

        vaan ärisee takaisin ja alkavat näykkimään kun päästää irti,voimakas luonne on siitä p*****a ettei siitä oikein voitolle pääse.
        Kuitenkin koira tuossa kasvaa ja silloin tällöin juuri esim leikin lomassa selätys(minkä pitää tapahtua nopeasti)kertoo koiralle että emäntä/isäntä on sittenkin vielä vahvempi.Silläkin on iso merkitys vaikkei koira varsinaisesti alistuisi ollenkaan.Eikä ole tarkoitus pelotella,usein kaukkari on omalle perheelle uskollinen ja mukava koira,mutta varoitan siksi että tiedän myös poikkeuksia olevan,niitä jotka ei päästä omistajaa kotiin kun eivät usko tutun äänenkään perusteella että omistaja tulee tai sama autossa.Vallan kahvaan päässeenä se ei epäröi purra myöskään omistajaa,se on nähty.Kaukkarin tarkoitus on suojella ja vahtia omaisuutta,siinä se on hyvä mutta joskus turhankin hyvä.


      • kodapentu
        davalyan kirjoitti:

        vaan ärisee takaisin ja alkavat näykkimään kun päästää irti,voimakas luonne on siitä p*****a ettei siitä oikein voitolle pääse.
        Kuitenkin koira tuossa kasvaa ja silloin tällöin juuri esim leikin lomassa selätys(minkä pitää tapahtua nopeasti)kertoo koiralle että emäntä/isäntä on sittenkin vielä vahvempi.Silläkin on iso merkitys vaikkei koira varsinaisesti alistuisi ollenkaan.Eikä ole tarkoitus pelotella,usein kaukkari on omalle perheelle uskollinen ja mukava koira,mutta varoitan siksi että tiedän myös poikkeuksia olevan,niitä jotka ei päästä omistajaa kotiin kun eivät usko tutun äänenkään perusteella että omistaja tulee tai sama autossa.Vallan kahvaan päässeenä se ei epäröi purra myöskään omistajaa,se on nähty.Kaukkarin tarkoitus on suojella ja vahtia omaisuutta,siinä se on hyvä mutta joskus turhankin hyvä.

        kyseessähän on siis narttu pentu=) juu koira on kehittynyt valtavasti näiden "parin viikon"sisällä.käyvimme tossa vappuna avomiehen vanhemmilla siellä on sellanen sekarotunen pystykorva jo 10v rupesi tätä alistamaan(jatkuvaa alistamista) ja eihän tämä suosiolla alistunutkaan sille ja tappeluhan siitä tuli koirat jouduttiin erottamaan.tästä viisastuneena pentu sitten "alistaa" kotona toista koiraamme n.50kg urosta hyppäämällä tän pään päälle kun koira on makuulla ja"nylkyttää"päätä uros sietää sitä aikahyvin vaikka kyseessä onkin dogo argntino uros nousee vaan ylös ja lähtee kävelemään pois ja pentu tipahtaa pään "päältä".menen toki väliin jos nään tämän tapahtuvan.siiten tuosta haukkumisesta pentu haukkuu suht paljon onko se ominaista näille roduille myös aikuisena vai jääkö pois? kerjää osittain huomiota kun siitä on komennettu niin tämä hokasi että käynpäs haukkumassa ja pinkasen karkuun=)mutta haukuskelee yksikseenkin ja hyppii tasajalkaa :)


      • kodapentu kirjoitti:

        kyseessähän on siis narttu pentu=) juu koira on kehittynyt valtavasti näiden "parin viikon"sisällä.käyvimme tossa vappuna avomiehen vanhemmilla siellä on sellanen sekarotunen pystykorva jo 10v rupesi tätä alistamaan(jatkuvaa alistamista) ja eihän tämä suosiolla alistunutkaan sille ja tappeluhan siitä tuli koirat jouduttiin erottamaan.tästä viisastuneena pentu sitten "alistaa" kotona toista koiraamme n.50kg urosta hyppäämällä tän pään päälle kun koira on makuulla ja"nylkyttää"päätä uros sietää sitä aikahyvin vaikka kyseessä onkin dogo argntino uros nousee vaan ylös ja lähtee kävelemään pois ja pentu tipahtaa pään "päältä".menen toki väliin jos nään tämän tapahtuvan.siiten tuosta haukkumisesta pentu haukkuu suht paljon onko se ominaista näille roduille myös aikuisena vai jääkö pois? kerjää osittain huomiota kun siitä on komennettu niin tämä hokasi että käynpäs haukkumassa ja pinkasen karkuun=)mutta haukuskelee yksikseenkin ja hyppii tasajalkaa :)

        rodulla voimakas haukkumisen tarve eli hiljaista siitä ei tule ikinä,nyt kun on vasta pentu niin harjoittelee tulevan varalle.
        Vai että tappelun sai jo aikaiseksi tuossa iässä,siitä on sanottava että neidistä taitaa tulla erittäin vallanhaluinen koira,joten olkaa tiukkoja.Dogon kasvatus on varmaan jo sitä asiaa opettanutkin,mutta pitäisin kaukkaria vieläkin voimakkaampana tahdoltaan,sen kanssa voi asiasta joutua painimaan hyvinkin seuraavat pari kolme vuotta.Hyvä tavallaan että aikuisen pinna kestää,mutta kuten arvata voi,joku päivä se loppuu kyllä.


    • Myös meidän nuorempi koira söi pentuna kiviä. Ei harmainta aavistusta,
      miksi, koska se sai riittävästi ruokaa ja oli terve, joskin tosi laiha.

      Lopulta koiralle hankittiin kuonokoppa, sellainen, jossa menee hihna
      niskaan ja tarralla säädettävä kangas kuonon ympärillä. Aluksi pentu ei
      tietenkään sietänyt sitä, mutta tottui. Aikanaan tämä
      belgianpaimenkoira sitten kasvoi ulos kapistuksesta eikä enää
      syönytkään kiviä. Kakkea muuta se kyllä söisi teiden varsilta.
      Kuonokoppaa käytettiin siis vain ulkoillessa!

      Mtv 3:n keskustelupalstalla joku ehdotti kieltämistä, mutta se ei ainakaan
      meillä toiminut, koska oli tosi vaikeaa huomata, koska koira naposteli
      soraa. Tietenkin olisi hyvä, jos osaisi opettaa koiralle, että maastosta
      ei syödä mitään, mutta minä en tiedä, miten se tehdään.

      Onnea koirankasvatukseen!

      (Viesti on lähes suora kopio eräälle ihmiselle lähettämästäni sähköpostiviestistä.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe