Olen tehnyt skriptiä, jonka pitäisi soittaa satunnainen kappale soittolistalta mpg123 soittimella.
Ja tarvitsisin bash-komentoa, joka lukee tekstitiedostosta rivin sen mukaan kuinka mones se on tekstitiedostossa?
mp3 herätyskello
5
437
Vastaukset 5
- mp3hälykelo
Mikset asentaisi amaroK-musiikkisoitinta siihen kun löytyy vakiona "mp3-herätyskello" skripti:
Alarm Script:
Makes amaroK play music at a given time. Can be used as an alarm clock for waking up.- keskivertokäyttäjä
Toikin on vaihtoehto, mutta homma pitäisi saada toimimaan myös komentokehotetilassa. On paljon varmempi silloin nääs
- kunniaan?
mpg321 soittaa ihan sen kappaleen kuin haluat komentoriviltä myös skriptissä. Mihin tuossa tapauksessa tarvitset erityistä soittolistaa?
Ajastus taas tapahtuu vaikka anacronilla tai vastaavilla ajastusohjelmilla. Esim. tiedoston 10. rivi:
head -10 tiedosto | tail -1- keskivertokäyttäjä
Juups, sain homman toimimaan tuolla niinkuin halusinkin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta331472- 71931
Kysymys miehille ...
Kertokaapas miehet, että miksi monille miehille on niin hirveän tärkeää määritellä mitä mies saa tehdä ja mitä ei ja mil290819Ttp:llä kuontalot ojennukseen
Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste74744Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii258710- 69684
Itsensäpaljastelija
Mikä juttu tämä nyt on. Ulkomaalainen ahdistelee naisia simpsiöllä Ei pysty lukea Lapuansanomista juttua loppuun asti. O42630- 32579
- 72564
Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty51554