Tervehdys teille nuorille aikuisille ja muilleki ihanille tyypeil!

Arvakkaa mitä mä huomasin just tänää? No sen tietty, että en oo kirjottanu tän pitkää aikaa. ja toinen juttu: mä en oo enää kauaa alaikänen teini, joka edes saa kirjottaa tänne. No nytte sitte kirjotan (ehkä viimisen kerran, teille helpotus ja huokaus: "ei tuu toi ämmä enää sanoo mitää!"). Mut emmä mitää luppaa.

Joo, kyl toi nuaruus oli ja on vielki hirvee vaikeet aikaa. Ei se oo semmosta ruusuilla tanssimista. Mutta toisaalt, on siinä niit hyviiki hetkii. Aattel ny, meist jokasest tulee aikanaa sellasii ikävän näkösii mummoi ja pappoi, joita lapsen lapset kattoo halveksuvast, et mitä vitun vanhukset siin tekee, vois men hautaan. Vitun rumii.

Ja mäki oon taas päivän lähempänä sitä aikaa! Voi rutto. Apua, mitä mä teen. Auttakaa muo... yhyyy...

Joo ja yks asii mikä viel tuli mieleen on se, et eiks teistäki tuntunu, ku olitte jotai kymmenen vee, et toi isosisko on hirveen iso ja hyvä ja kaikkee ihmeellistä, ku se oli kaheksantoista. Ja nyt ku ootte ite siin iäs, nii huomaatte, ettei se 18 vuotta ollukaa mikään ihmeellinen juttu: samanlainen juntti mä oon yhä. En osaa yhtää mitää. Millee mun pitäis noi raha-asiatki hoitaa? Ja voi persreikä, mistä mä saan asunnon. Vittu mä tie paskaakaa elämäst. Isä äiti auta! Herra jumala, tätäkö tää nyt sit o? Mä oon kaheksantoista ja ruinaan ku pikkulaps vanhemmilta apuu. Just joo. Tätä tää nuoruus o. Tai siis aikustumine. Pitäis tulla joksiki, mut ei tuu mikskää. Sanokaa nyt teki jottai... Pliis, hanipuudelit, edes jotai vähä... KIITOS!

t.rikkakasvi (perkeleen rikkakasvi!!!)

8

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harva on

      siinä kahdenkympin kieppeillä (n.18-21?) vielä mikään aikuinen!

      Ihan samaa mieltä olen siitä kanssasi :)

    • Kyllä mä vaan täällä viellä kuljeskelen vaikka olenkin 18v. ei täältä mun mielestä tarvi lähtä pois ku täyttää 18.

      • Ei välttäät tarttekaa lähtee, mut moni ehkä toivoo niin (oonhan mä rasittava!).

        ja usein tääl törmää pelkkii10-15veihin. Mut emmä mitää lupaa, et kokonaa poistuisi.. ei-e-ei.


      • kunhan olen

        Minä oon kakskymppinen ja on täällä vanhempiakin näkyny. Ehkä sitä ei sitte vaan halua millään aikuistua.

        Mulla on siis teini-ikä nyt lopullisesti ohi. Ja hyvä niin. Itselle ei tullu sitä aikaa kyllä yhtää ikävä. Alkaa kiertää mahasta ku sitä ajattelee. Tiedän, että mulla on vaan pari ikävää asiaa onnistunu aika totaalisesti sen pilaamaan, mutta kuitenkin.

        Nauttikaa nuoruudesta kun se teillä on mutta älkää takertuko sinne kiinni niinku takiaiset koiran turkkiin. Menneisyys on hyvä olla olemassa mutta ei siihen takertua sovi. Nokka kohti tulevaa niin hyvin menee :).


      • kohti tulevaa
        kunhan olen kirjoitti:

        Minä oon kakskymppinen ja on täällä vanhempiakin näkyny. Ehkä sitä ei sitte vaan halua millään aikuistua.

        Mulla on siis teini-ikä nyt lopullisesti ohi. Ja hyvä niin. Itselle ei tullu sitä aikaa kyllä yhtää ikävä. Alkaa kiertää mahasta ku sitä ajattelee. Tiedän, että mulla on vaan pari ikävää asiaa onnistunu aika totaalisesti sen pilaamaan, mutta kuitenkin.

        Nauttikaa nuoruudesta kun se teillä on mutta älkää takertuko sinne kiinni niinku takiaiset koiran turkkiin. Menneisyys on hyvä olla olemassa mutta ei siihen takertua sovi. Nokka kohti tulevaa niin hyvin menee :).

        sitten kun on siihen valmis.. se menee ihan automaattisesti, ei siitä yleensä tarvitse huolestua :)


    • wönapiiaikuine

      Kyllä meikäki tässä venailee jo nyt "aikuisuutta" ku kuuta nousevaa, pääsee tienaa massii ku hakee sit siiderii ärrältä kaikille teinareille. 8D

      Mut joo on siin varmast hyvii puolii muitaki, kahtoo sit. Tosin sinne on viel melkee kaks vuotta. Mut nou pänik. Ja sulle tsemiä AIKUISUUTEEN ja kaikkeen fiksuuteen. Kyllä niissä raha-asioissa ja muissaki saa varmasti kysyy vanhemmilta niin kauan kun vaan uskoo tartteevansa kunnon apua. Ainaki meitin vanhemmat on senverran avuliasta väkee että kotii vaan jos onkelmia tulee, vaikka kyllä mie kaikkeni teen että miusta tulis viel joskus kunnon kansalainen, emmie haluu mikkää riippuvainen olla. Se ois NOLOO.

    • kullakin

      Eihän se sitä tarkoita että aikuisia heti ollaan kun 18 täytetään. Ei kyllä sun kirjoituksen perusteella uskoisi. Toiset ne vaan ei aikuistu koskaan, mutta onnea sulle sille tielle.

    • Tsilven

      Ihan samanlainen nuori sinä vielä oot, vaikka 18v täytätkii.Oot vielä lapsonen n.25v asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe