Näen ennalta mahdolliset kolarit

ja lasken nopeutta...

Mä en tiedä kuuluuko tämä vieti tänne, mutta minulle on tullut viimeaikoina tuntemuksia hirvistä kun ajelen ja aika usein kun tulee tuo tuntemus "aavistus, dejavu, ennalta näky" ja lasken nopeuden, niin aika usein myös se hirvi jököttää jossakin pusikossa.

Johtuukohan tämä vain siitä, että hiljaisemalla vauhdilla vain huomaa ne herkemmin vai onko niitä oikeasti niin helvetisti vai onko tässä kyse jostakin yliluonnollisesta aistista, vaistosta vai jostakin muusta. Esim. kun nyt sunnuntaina ajelin iltamyöhään mailta kotio niin yhtä äkkiä tuli vain ahdistus ja tuntemus siitä että ajan kolarin ja istun savuavassa autossani ojanpohjalla pellit rytyssä päälläni ja sitten havahduin ja laskin nopeutta välittömästi. Viisi minuuttia, niin johan se hirves siellä ojassa möllötteli.

22

5079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Intuitiivisesti vaan

      Olen havainnut samanlaisia juttuja. Näin pyöräillessäni kulman takaa tulevan pikkulapsen potkulautoineen aivan kuin mielessäni olevana kuvana, hiljensin vauhtia, ja 4 sekunnin päästä lapsi ryntäsi eteen.

      Olisi tullut pahaa jälkeä, jollen olisi tottunut luottamaan sisäiseen näkööni, oli aika kova vauhti päällä.

      Katselen myös sisäisellä näöllä milloin jossakin on kolari tai mikä reitti on vähiten ruuhkainen. Kun tätä tottuu käyttämään, elämä helpottuu ja kevenee.

      Sanoisin että sulla on uus aisti alkamassa toimia, ja se on aarre ja lahja, ota se vastaan ja opettele käyttämään sitä. Ihminen on hieno olento, meillä on paljon käyttämättömiä voimavaroja.

      Mutta pidä jalat maassa, tämähän on vain intuition jalostuneempi muoto, sellainen käytännönläheinen intuitio. Meillä kaikilla on valmius sen käyttämiseen, mutta kaikilla ei ole halua ja rohkeutta vielä.

      • Green

        Onko tuo oikeasti totta??


      • fghj
        Green kirjoitti:

        Onko tuo oikeasti totta??

        Tosin unessa. Täsmälleen samalla lailla kuin sitten aikanaan tapahtuu, eli ei mitään enteitä joissa jokin juttu tarkoittaa muka jotakin. Tavallisia tapahtumia joista ei yleensä suurempaa hyötyä. Uudet ihmiset näen kyllä yleensä etukäteen. Samoin matkat. World tradin rysäykset näin ennalta, mutta eihän sitä voinut uskoa kun koneita oli kaksi, eli täysin mahdotonta.

        Joskus hereilläkin jotain pientä. Liikentessä tuntuvat yleensä tutkat, eli en saa sakkoja.

        Kaikki tietysti nyt kysyvät, että miten todistat. En mitenkään, enkä näe edes tarpeelliseksi. Suvussa on ollut muitakin ja ilmeisesti parempia, mutta ei tullut juteltua kun vielä elivät.


      • SiiliII
        fghj kirjoitti:

        Tosin unessa. Täsmälleen samalla lailla kuin sitten aikanaan tapahtuu, eli ei mitään enteitä joissa jokin juttu tarkoittaa muka jotakin. Tavallisia tapahtumia joista ei yleensä suurempaa hyötyä. Uudet ihmiset näen kyllä yleensä etukäteen. Samoin matkat. World tradin rysäykset näin ennalta, mutta eihän sitä voinut uskoa kun koneita oli kaksi, eli täysin mahdotonta.

        Joskus hereilläkin jotain pientä. Liikentessä tuntuvat yleensä tutkat, eli en saa sakkoja.

        Kaikki tietysti nyt kysyvät, että miten todistat. En mitenkään, enkä näe edes tarpeelliseksi. Suvussa on ollut muitakin ja ilmeisesti parempia, mutta ei tullut juteltua kun vielä elivät.

        Viime aikoina olen minäkin alkanut nähdä unia, joissa koen tulevia tapahtumia. Mutta ovat tosiaan ihan arkipäiväisiä juttuja, kuten että tiedän, mitä joku aikoo minulle sanoa tai että huomaan leivän olevan aamulla homeessa tai että kun syön jugurttia, pudotan sitä pöydälle.

        Mitään hyötyä näistä ei todellakaan ole, koska enimmäkseen muistan unen vasta sillä hetkellä, kun asia tapahtuu. Muistuttavat siis dejavuta, mutta muistan selkeästi nähneeni tilanteen unessa.

        Kysyin lääkäriltäni, olenko sekoamassa, mutta hän totesi, että näen mahdollisesti niin paljon unia, että pakostakin yhteensattumia syntyy. Ei ole totta tuo, koska tilanne on täsmälleen identtinen ja yleensä tapahtuu seuraavana päivänä. Ehkä olen sitten sekoamassa. Jee. =)


      • heh
        SiiliII kirjoitti:

        Viime aikoina olen minäkin alkanut nähdä unia, joissa koen tulevia tapahtumia. Mutta ovat tosiaan ihan arkipäiväisiä juttuja, kuten että tiedän, mitä joku aikoo minulle sanoa tai että huomaan leivän olevan aamulla homeessa tai että kun syön jugurttia, pudotan sitä pöydälle.

        Mitään hyötyä näistä ei todellakaan ole, koska enimmäkseen muistan unen vasta sillä hetkellä, kun asia tapahtuu. Muistuttavat siis dejavuta, mutta muistan selkeästi nähneeni tilanteen unessa.

        Kysyin lääkäriltäni, olenko sekoamassa, mutta hän totesi, että näen mahdollisesti niin paljon unia, että pakostakin yhteensattumia syntyy. Ei ole totta tuo, koska tilanne on täsmälleen identtinen ja yleensä tapahtuu seuraavana päivänä. Ehkä olen sitten sekoamassa. Jee. =)

        Sitten olen minäkin, samanlaista ollut ala-asteajoista saakka aina välillä... pieniä, merkityksettömiä hetkiä, mutta ihan täsmälleen sellaisia miten on unessa nähnyt.


      • fghj
        SiiliII kirjoitti:

        Viime aikoina olen minäkin alkanut nähdä unia, joissa koen tulevia tapahtumia. Mutta ovat tosiaan ihan arkipäiväisiä juttuja, kuten että tiedän, mitä joku aikoo minulle sanoa tai että huomaan leivän olevan aamulla homeessa tai että kun syön jugurttia, pudotan sitä pöydälle.

        Mitään hyötyä näistä ei todellakaan ole, koska enimmäkseen muistan unen vasta sillä hetkellä, kun asia tapahtuu. Muistuttavat siis dejavuta, mutta muistan selkeästi nähneeni tilanteen unessa.

        Kysyin lääkäriltäni, olenko sekoamassa, mutta hän totesi, että näen mahdollisesti niin paljon unia, että pakostakin yhteensattumia syntyy. Ei ole totta tuo, koska tilanne on täsmälleen identtinen ja yleensä tapahtuu seuraavana päivänä. Ehkä olen sitten sekoamassa. Jee. =)

        Ihan samanlaista se on minullakin. Turha kertoa lääkäreille, eivät ne pysty ymmrtämään. Itsekään en uskoisi (muuten täysin looginen ja huuhaan kestävä), mutta kun itse tietää miten ne unet ovat niin absoluuttisen täsmällisiä.

        Ensmmäiset näin joskus 3-4 v iässä. Välillä näen useammin ja sitten on taas taukoja (tuntuu vain että nyt unet eivät jää yhtä hyvin mieleen ja vasta aika pitkän ajan päästä muistaa että tuohan oli jo nähty, ennen muistin heti).


      • Anu ja lapset
        fghj kirjoitti:

        Ihan samanlaista se on minullakin. Turha kertoa lääkäreille, eivät ne pysty ymmrtämään. Itsekään en uskoisi (muuten täysin looginen ja huuhaan kestävä), mutta kun itse tietää miten ne unet ovat niin absoluuttisen täsmällisiä.

        Ensmmäiset näin joskus 3-4 v iässä. Välillä näen useammin ja sitten on taas taukoja (tuntuu vain että nyt unet eivät jää yhtä hyvin mieleen ja vasta aika pitkän ajan päästä muistaa että tuohan oli jo nähty, ennen muistin heti).

        Oli räntäsade ja piti lähteä lasten kanssa autolla liikenteeseen,olin nähnyt unen jossa ajamme kolarin joten pelotti mutta ei ollut kanttia kieltäytyä kun oli luvattu tulla.

        Laitoin 3 vuotiaan turvaistuimeen eteen ja vielä luistelukypärän päähän ja vyöt huolella tiukalle.Taakse istui 9 vuotias tytär ja huolehdin hänenkin vyönsä kunnolla kiinni sekä hänetkin sain laittamaan pyöräkypärän.

        Keli oli kurja ja ajoi varovasti mutta kuormuri liukui päälle,mitään ei voinut auto romuksi.Poliisin mukaan turvalaitteet estivät pahemmat vammat mutta olimme pari päivää sairaalassa tarkkailussa.Uni kävi toteen.


      • ..............................
        Anu ja lapset kirjoitti:

        Oli räntäsade ja piti lähteä lasten kanssa autolla liikenteeseen,olin nähnyt unen jossa ajamme kolarin joten pelotti mutta ei ollut kanttia kieltäytyä kun oli luvattu tulla.

        Laitoin 3 vuotiaan turvaistuimeen eteen ja vielä luistelukypärän päähän ja vyöt huolella tiukalle.Taakse istui 9 vuotias tytär ja huolehdin hänenkin vyönsä kunnolla kiinni sekä hänetkin sain laittamaan pyöräkypärän.

        Keli oli kurja ja ajoi varovasti mutta kuormuri liukui päälle,mitään ei voinut auto romuksi.Poliisin mukaan turvalaitteet estivät pahemmat vammat mutta olimme pari päivää sairaalassa tarkkailussa.Uni kävi toteen.

        Sitten tuli vaaleanpunainen elefantti joka nosti kuormurin päältänne, ennen puuha-peten korjaaman ambulanssin tuloa?


      • fghj
        .............................. kirjoitti:

        Sitten tuli vaaleanpunainen elefantti joka nosti kuormurin päältänne, ennen puuha-peten korjaaman ambulanssin tuloa?

        Kyllä. Ei näitä voi uskoa jollei itsellä ole asiasta kokemusta. En minäkään uskoisi. Eräs kaverini piti myös outona, mutta alkoi itse nähdä unia kun odotti ensimmäistään.

        Itse olen aika pitkälle kouluttautunut ja olen yrittänyt etsiä selitystä fysiikan puolelta. Joitain ilmiöitä on havaittu, joissa fotonin ominaisuuksiin vaikuttaa se mihin se tulee myöhemmin osumaan. Jostain tämänkaltaisesta voisi kehittää teoriaa, mutta eivät ole vielä oikein selvillä miten se toimii.


      • SiiliII kirjoitti:

        Viime aikoina olen minäkin alkanut nähdä unia, joissa koen tulevia tapahtumia. Mutta ovat tosiaan ihan arkipäiväisiä juttuja, kuten että tiedän, mitä joku aikoo minulle sanoa tai että huomaan leivän olevan aamulla homeessa tai että kun syön jugurttia, pudotan sitä pöydälle.

        Mitään hyötyä näistä ei todellakaan ole, koska enimmäkseen muistan unen vasta sillä hetkellä, kun asia tapahtuu. Muistuttavat siis dejavuta, mutta muistan selkeästi nähneeni tilanteen unessa.

        Kysyin lääkäriltäni, olenko sekoamassa, mutta hän totesi, että näen mahdollisesti niin paljon unia, että pakostakin yhteensattumia syntyy. Ei ole totta tuo, koska tilanne on täsmälleen identtinen ja yleensä tapahtuu seuraavana päivänä. Ehkä olen sitten sekoamassa. Jee. =)

        Minulla on myös ollut lapsena enneunia, jotka eivät siltä istumalta avautuneet, mutta myöhemmin ihan täysin. Tavallisia asioita. Myös tuon olen etukäteen "silmissäni" nähnyt, että maitolasi kaatuu ja putoaa lattialle ja millaisen jäljen maito lattiaan jättää. Hä hää, ajattelin, pitääpä olla varovainen, mutta 5 min. myöhemmin se tapahtui juuri kuten olin sen nähnyt. Vuosia on kulunut ja nämä varsinaiset "näyt" ovat hävinneet. Sen sijaan on tullut voimakas sisäinen ääni, joka kertoo, ei siis ihmisen puheella, mutta muuten, mitä saisi tehdä tai pitäisi, mitä ei. En sitä suinkaan aina kuuntele ja silloin on käynyt jotain hullusti. Onpa ihanaa kuulla, että muillakin on vastaavia kokemuksia. Muuten, silloin kun nämä olivat voimakkaita, jos olin hermostunut jostain, sähkölaitteet käsittelyssäni menivät protestiin. Esim. sytytät pöytälampun, se simahtaa samantien, painat katkaisijasta, valot eivät tule jne... Nämä ovat aivan todellisia asioita.


    • No mjoo

      Final destination 2 on aika jännä leffa.

      • niin todellisia ole

        ...vaan sitä tuntee sen vaan jotenkin sisällään, että sellainen mahdollisuus on olemassa...
        varmaan olet sinäkin kuullut jonkin vanhan ihmisen höpöttävän "nenää kutisee-tulee vieraita"
        ne on hiukan samanlaisia ja joskus niitä tulee enemmän ja joskus vähemmän ja voi olla että niitten mukaan vaan elää sitten.
        Sitä pelkää jotain niin paljon että alitajunnallisesti "toivoo" sen tapahtuvan
        ja kuinkas se vanha sanonta menikään?
        Varo mitä toivot-se voi toteutua!?


      • mii
        niin todellisia ole kirjoitti:

        ...vaan sitä tuntee sen vaan jotenkin sisällään, että sellainen mahdollisuus on olemassa...
        varmaan olet sinäkin kuullut jonkin vanhan ihmisen höpöttävän "nenää kutisee-tulee vieraita"
        ne on hiukan samanlaisia ja joskus niitä tulee enemmän ja joskus vähemmän ja voi olla että niitten mukaan vaan elää sitten.
        Sitä pelkää jotain niin paljon että alitajunnallisesti "toivoo" sen tapahtuvan
        ja kuinkas se vanha sanonta menikään?
        Varo mitä toivot-se voi toteutua!?

        Jokin aisti sinulla täytyy olla joka saa sinut tuntemaan noin.Tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu.Ellei tämä nyt ollut sitten jokin pila.


      • Alkuperäinen....
        mii kirjoitti:

        Jokin aisti sinulla täytyy olla joka saa sinut tuntemaan noin.Tiedä sitten onko se hyvä vai huono juttu.Ellei tämä nyt ollut sitten jokin pila.

        Minä olen alkuperäinen kirjoittaja ja voin sanoa, että aivan todellisia nuo näyt ovat.

        Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin saan ennakkoaavistuksia juuri esim. hirvistä tms.

        Aika vain hidastuu hetkeksi ja nauha kelaantuu taakse päin enne kuin mitään on tapahtunut ja taas nauha lähtee pyörimään vaikka juuri äsken koin saman. Joskus tapahtumat tapahtuu miltein heti näyn jälkeen, joskus viikkojen päästä.

        Viimeksi vappuna baarissa tiesin täsmälleen että eräs ennalta tuntematon henkilö tulee istumaan pöytääni noin viisi minuuttia ennen ja tuli kanssa - enkä tuijottanut mitenkään, en puhunut mitään, enkä elehtinyt niin että sillä olisi ollut vaikutusta.


      • Jännä juttu
        Alkuperäinen.... kirjoitti:

        Minä olen alkuperäinen kirjoittaja ja voin sanoa, että aivan todellisia nuo näyt ovat.

        Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin saan ennakkoaavistuksia juuri esim. hirvistä tms.

        Aika vain hidastuu hetkeksi ja nauha kelaantuu taakse päin enne kuin mitään on tapahtunut ja taas nauha lähtee pyörimään vaikka juuri äsken koin saman. Joskus tapahtumat tapahtuu miltein heti näyn jälkeen, joskus viikkojen päästä.

        Viimeksi vappuna baarissa tiesin täsmälleen että eräs ennalta tuntematon henkilö tulee istumaan pöytääni noin viisi minuuttia ennen ja tuli kanssa - enkä tuijottanut mitenkään, en puhunut mitään, enkä elehtinyt niin että sillä olisi ollut vaikutusta.

        Mielenkiintoinen juttu..


      • "treenata"
        Jännä juttu kirjoitti:

        Mielenkiintoinen juttu..

        Joskus oli herkempi noihin.
        Nykyään en halua enää "tietää"...
        Se ahdistaa kun koko ajan pamahtaa noita tuntemuksia ja niitten kanssa pitäisi elää, osa ei sitten toteutunut kun parin vuoden päästä ja osa on vielä toteutumatta.
        Onneksi ne unohtaa nopeasti.
        En muista enää mikä sen laukaisi, muistaakseni jokin järkytys oli syy että olin lamaantunut muutaman viikon ja aivot toimi aika kierroksilla.
        Sen jälkeen lopetin tuon murehtimisen ja aivot jäi ylikierroksille.
        Ei ollut YHTÄÄN kivaa.
        koko ajan tuntui kun itse olisit jo katsonut elokuvan ja tympii sitä uudestaan katsoa.


      • minä
        Alkuperäinen.... kirjoitti:

        Minä olen alkuperäinen kirjoittaja ja voin sanoa, että aivan todellisia nuo näyt ovat.

        Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin niin saan ennakkoaavistuksia juuri esim. hirvistä tms.

        Aika vain hidastuu hetkeksi ja nauha kelaantuu taakse päin enne kuin mitään on tapahtunut ja taas nauha lähtee pyörimään vaikka juuri äsken koin saman. Joskus tapahtumat tapahtuu miltein heti näyn jälkeen, joskus viikkojen päästä.

        Viimeksi vappuna baarissa tiesin täsmälleen että eräs ennalta tuntematon henkilö tulee istumaan pöytääni noin viisi minuuttia ennen ja tuli kanssa - enkä tuijottanut mitenkään, en puhunut mitään, enkä elehtinyt niin että sillä olisi ollut vaikutusta.

        Mun vaimolla on kans jotain ennustajan lahjoja. olen huomannut sen että joka kerta kun vastaan tulee poliisiauto niin vaimo varoittaa mua pari kilometriä ennen sitä ylinopeudesta.


    • kokemuksia.

      Valveilla ollessani en tosin näe "näkyjä", mutta jokin saa minut toimimaan vastoin tavallisia tapojani ja olen mm. pelastunut kolarilta tämän ansiosta.

      Unissa näen asioita muista ihmisistä ja se ei aina ole mukavaa.

    • marru

      mulla on kans ollu enteitä ihan pienestä asti ja varmaan sen takia koen se ihan luonnollena asiana.myös papallani oli enteitä,tiesi millon vieraita tulee,rahaa ym. itse näen paljon unia jotka muistan ihan selvästi,joskus tiedän milloin asia tulee tapahtumaan,joskus en.olen myös välttänyt muutaman kolarin ja sakon "tunteen" takia.

      nuorempana asia oli joskus häiritsevä ja pelottavakin mutta nykyään pietän asiaa lahjana,välillä näen sellaisia enteitä joita en haluaisi nähdä mutta sille ei vain voi mitään.

    • siivet81

      kun meillä oli vielä vanhempi ajokki alla, ehtisin kolmesti ( eri kertoina ) heittämään miehelleni ajaessaan ikään kuin läppänä, että pian ollaan tien varressa, ja kuinkas sitten oltiinkaan vajaa kilometriä myöhemmin jokainen kerta. Syynä ei ollut löpön loppuminen kertaakaan vaan ihan tekninen vika.
      Näiden jälkeen äijä on sanonut usein kun olen muistellut em. hetkiä autossa ääneen, että pidä muija turpa kiinni : )

    • samoja

      juttuja.. mutta tiedän kyllä mistä ne johtuu :)

    • tytteli113

      oho...on se musta ainaki aika outoa!!oon yks 13w tyttö oulun seudulta, ja mä en oo ennen ainakaa kuullu mistään tommosesta!! mut varmasti sille joku selitys löytyy...lainaa kirjoja kirjastosta tai etsi netistä. täällä on varmasti paljon siihen liittyvää. monethan näkevät näkyjäkin! ja kun kerran jotkut uskovat saatanaankin, niin on kyllä kumma jos netistä ei siihen viittaavaa löydy!:P hyvää syksyä ja onnea tiedon metsästykseen!! terveisin:tyttönen 13w

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe