Sheltti

twinkle

Olen hankkimassa shelttiä ja kyselenkin että olisiko teillä kenelläkään kokemusta shelteistä ja shelttikasvattajista Turun alueella.

Jos on tietoa kasvattajista niin voisitko ystävällisesti suositella , ja/tai jos tiedät hyvän kasvattajan jolle on juuri tullut pentuja niin olisin todella kiitollinen tiedoistasi.

Ja muutenkin shelteistä kiinnostuneet, laittakaa vastausta.
=)

23

10791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pentuje vasta syksyllä

      kokeile hakea täältä pentuvälitys.
      Jos on ongelmia kirjoittele tänne niin autan lisää.
      Terv. kasvattaja

      • se osoite

        www.shetlanninlammaskoirat.fi


    • antza

      Fallexen kennel äetsässä on hyvä paikka ostaa sheltti, on kokenut, tunnollinen kasvattaja!!

      • twinkle

        Kiitos =)

        Kotisivuja ?


      • Nimetön
        twinkle kirjoitti:

        Kiitos =)

        Kotisivuja ?

        Ei ole varsinaisesti kotisivuja, mutta on tulossa jyrytuote.com:iin


    • hyvän

      Tässä luotettava kenneli.

      www.geocities.com/zelmarian/

      • Anonyymi

        Zelmarian paras, käyn hoitamassa niiden koiria joka viikko! :)


    • Puuppa

      Mitä sheltin pennuista nykyään pyydetään?

      • krb

        Sheltti maksaa n. 750-900€.


      • Animus
        krb kirjoitti:

        Sheltti maksaa n. 750-900€.

        Mun koiran siskon pennut menivät heti kaupaksi tonnilla. Ja se sama vaaditaan ens viikolla syntyvistä MUN sheltin pennuista...öhöm!


      • krb
        Animus kirjoitti:

        Mun koiran siskon pennut menivät heti kaupaksi tonnilla. Ja se sama vaaditaan ens viikolla syntyvistä MUN sheltin pennuista...öhöm!

        Mielenkiinnosta kysyn, että mitä tällä hinnalla sitten saa ja mitä titteleitä vanhemmilla?


      • Animus
        krb kirjoitti:

        Mielenkiinnosta kysyn, että mitä tällä hinnalla sitten saa ja mitä titteleitä vanhemmilla?

        ...ei mitään titteleitä, isukilla vaikka muille jakaa. Äidin vanhemmilla myös mestaruuksia. En ole koiraihminen, enkä varsinkaan koiranäyttelyihminen, joten en itse asiassa tiedä terminologiasta tuon taivaallista.

        Hinnalla saa pystykorvaisen, aran sheltin jolla hyvä sukupuu ;)


      • krb
        Animus kirjoitti:

        ...ei mitään titteleitä, isukilla vaikka muille jakaa. Äidin vanhemmilla myös mestaruuksia. En ole koiraihminen, enkä varsinkaan koiranäyttelyihminen, joten en itse asiassa tiedä terminologiasta tuon taivaallista.

        Hinnalla saa pystykorvaisen, aran sheltin jolla hyvä sukupuu ;)

        enpä ole koskaan kuullut pystykorvaisesta sheltistä. muuta kuin niillä, joilla ei ole asian eteen mitään tehty. eikös ne korvat nimenomaan pidä saada pysymään alhaalla?
        no, eipä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. ;)
        Kuitenkin itse sain 850,- silmätarkastetun, sirutetun, rekisteröidyn, eläinlääkärin tarkastaman, ja madotetun pennun. että isä on CAN CH KANS MVA LUX MVA NL MVA RSA MVA ja äidillä myös paljon hyviä näyttely tuloksia sekä 2004 vuoden jalostusnarttu 5.
        Ja samaan hintaan sain pennulle mukaan ruokaa, lelun ja pennun hoito-ohjeet sekä shelttiyhdistyksen jäsenyyden vuoden loppuun.
        Mietin vain, että mitä enemmän saa tonnilla?


      • Luinko oikein??
        Animus kirjoitti:

        ...ei mitään titteleitä, isukilla vaikka muille jakaa. Äidin vanhemmilla myös mestaruuksia. En ole koiraihminen, enkä varsinkaan koiranäyttelyihminen, joten en itse asiassa tiedä terminologiasta tuon taivaallista.

        Hinnalla saa pystykorvaisen, aran sheltin jolla hyvä sukupuu ;)

        En ole koira enkä varsinkaan koiranäyttely ihminen... Ja esittelet itsesi pentuja myyvänä kasvattajana?? Kuinkahan moni järkevä ostaja kauppaa kanssasi käy.Ja pystykorvainen arka sheltti. mikähän uusi rotu on kyseessä..? Huh, huh, on meitä moneen junaan on.


      • viuhku
        krb kirjoitti:

        enpä ole koskaan kuullut pystykorvaisesta sheltistä. muuta kuin niillä, joilla ei ole asian eteen mitään tehty. eikös ne korvat nimenomaan pidä saada pysymään alhaalla?
        no, eipä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. ;)
        Kuitenkin itse sain 850,- silmätarkastetun, sirutetun, rekisteröidyn, eläinlääkärin tarkastaman, ja madotetun pennun. että isä on CAN CH KANS MVA LUX MVA NL MVA RSA MVA ja äidillä myös paljon hyviä näyttely tuloksia sekä 2004 vuoden jalostusnarttu 5.
        Ja samaan hintaan sain pennulle mukaan ruokaa, lelun ja pennun hoito-ohjeet sekä shelttiyhdistyksen jäsenyyden vuoden loppuun.
        Mietin vain, että mitä enemmän saa tonnilla?

        Onhan niitä, meilläkin oli 2, se ei kyllä kuulu viralliseen rotumääritelmään, eikä niistä ole näyttelykoiriksi... Sheltti kun sheltti, ihana se on kaikesta huolimatta :)


      • viuhku
        krb kirjoitti:

        enpä ole koskaan kuullut pystykorvaisesta sheltistä. muuta kuin niillä, joilla ei ole asian eteen mitään tehty. eikös ne korvat nimenomaan pidä saada pysymään alhaalla?
        no, eipä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. ;)
        Kuitenkin itse sain 850,- silmätarkastetun, sirutetun, rekisteröidyn, eläinlääkärin tarkastaman, ja madotetun pennun. että isä on CAN CH KANS MVA LUX MVA NL MVA RSA MVA ja äidillä myös paljon hyviä näyttely tuloksia sekä 2004 vuoden jalostusnarttu 5.
        Ja samaan hintaan sain pennulle mukaan ruokaa, lelun ja pennun hoito-ohjeet sekä shelttiyhdistyksen jäsenyyden vuoden loppuun.
        Mietin vain, että mitä enemmän saa tonnilla?

        On joku perimävirhe, en sitten enempää tiedä. Meidän sheltillä yritettiin saada korvat alas, pitämällä sinitarrapainoja, kun oli nuori. Eipähän sitten kumminkaan pysyneet aikuisena.


      • sheltti
        Luinko oikein?? kirjoitti:

        En ole koira enkä varsinkaan koiranäyttely ihminen... Ja esittelet itsesi pentuja myyvänä kasvattajana?? Kuinkahan moni järkevä ostaja kauppaa kanssasi käy.Ja pystykorvainen arka sheltti. mikähän uusi rotu on kyseessä..? Huh, huh, on meitä moneen junaan on.

        mitä tuo nyt tarkoitti?


      • shelttiä hankkimassa
        sheltti kirjoitti:

        mitä tuo nyt tarkoitti?

        vanha ketju,mutta nostetaanpa ylös.. Meillä ollaan niin ihastuneita shetlanninlammaskoiriin ja aikomuksena on joskus tämän rodun edustaja hankkia meidän perheeseen. Hintahaarukka tällä rodulla on melkoinen. Yritin etsiä netistä tietoa, mutta en mistään löytänyt. Kuinka paljon Sheltin hintaa "madaltaa" esim. värivika tai muut seikat(että koiraa ei ole "hyväksi" jalostaa), jotka eivät ole kuitenkaan koiran tervettä vaarantavia. Kiitän jo etukäteen vastauksista. Olisi kiva saada muutakin keskustelua shelteistä aikaiseksi =)


      • ........
        shelttiä hankkimassa kirjoitti:

        vanha ketju,mutta nostetaanpa ylös.. Meillä ollaan niin ihastuneita shetlanninlammaskoiriin ja aikomuksena on joskus tämän rodun edustaja hankkia meidän perheeseen. Hintahaarukka tällä rodulla on melkoinen. Yritin etsiä netistä tietoa, mutta en mistään löytänyt. Kuinka paljon Sheltin hintaa "madaltaa" esim. värivika tai muut seikat(että koiraa ei ole "hyväksi" jalostaa), jotka eivät ole kuitenkaan koiran tervettä vaarantavia. Kiitän jo etukäteen vastauksista. Olisi kiva saada muutakin keskustelua shelteistä aikaiseksi =)

        Uskoisin, että riippuu hyvin pitkälti "virheen" laadusta ja suvusta ennenkaikkea.

        Itse ostin erittäin hyväsukuisen shelttinartun, jolla oli purentavirhe (hampaat vähän vinksin vonksin eikä suu mene kokonaan kiinni niiden vuoksi). Tosin silloin, kun pennun ostin, purentavika oli lähes huomaamaton.

        Pentu oli kuitenkin erittäin kaunis (hyvät korvat, hyvä häntä, hyvä väri, hyvä rakenne jne) ja hyväluonteinen. Joten maksoin pennusta 1000 euroa eikä harmita lainkaan. Niin ihana pikkuinen on, että olisin maksanut vaikka puolitoista tuhatta hänestä.

        Eli jos haluaa löytää pennun halvalla, niin silloin ns. normaalisukuisen pennun, jolla esim. purentavika/värivirhe voisi saada edullisesti.


      • Petu-shetu
        krb kirjoitti:

        enpä ole koskaan kuullut pystykorvaisesta sheltistä. muuta kuin niillä, joilla ei ole asian eteen mitään tehty. eikös ne korvat nimenomaan pidä saada pysymään alhaalla?
        no, eipä se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. ;)
        Kuitenkin itse sain 850,- silmätarkastetun, sirutetun, rekisteröidyn, eläinlääkärin tarkastaman, ja madotetun pennun. että isä on CAN CH KANS MVA LUX MVA NL MVA RSA MVA ja äidillä myös paljon hyviä näyttely tuloksia sekä 2004 vuoden jalostusnarttu 5.
        Ja samaan hintaan sain pennulle mukaan ruokaa, lelun ja pennun hoito-ohjeet sekä shelttiyhdistyksen jäsenyyden vuoden loppuun.
        Mietin vain, että mitä enemmän saa tonnilla?

        Mistä kennelistä olet ostanut koirasi?Etsin itsekin sheltin pentua mutta en ole löytänyt..:D


      • pitza

        Olen onnellinen shelttipojan omistaja. Luovutus 31.12.2010 Hinta 1200e, mutta kyllä sen maksaakin on se niin ihana rotu. Meillätämä jo kolmas. SUOSITTELEN...


    • riiupiiu

      Hellou! Mä haluisin hankkia sheltin tai no saan sellasen synttärilahjaksi. Voisitko kertoa vaikka mitä kenneliä suosittelet. Asun Mäntsälässä mutta käyn melkein joka viikonloppu Iisalmessa. Voisitko auttaa??

      • Dallinger

        750-900 maksavia shelttejä on aika harvassa. "suuret" kasvattajat loistavilla koirillaan voivat pyytää heittämällä 1300-ja ihmisethän maksaa. Me pyydämme pennuistamme 1000 e. Se on minusta paljon,mutta nykypäivän koiranhinta. JA SINÄ,JOKA KÄYT IISALMESSA! Meillä on Littleshet's kennelissä(kiuruvesi-30 km iisalmesta) nyt kaunis merle tyttö kantavana,Iisalmessa myös lemmikkipolun kennel(iisalmessa),erittäin hyvä. Nämä ainakin tästä läheltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe