Kommentteja Passat 1.6 sta

Primerasta Passattiin?

Onko Passat 1.6 koneella liian tehoton sekä onko siinä kone vika herkempi kuin vastaavat isommalla koneella?
Kannattaako Passat hankkia käytettynä uudella korimallilla?

17

5036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gti 16V

ööö juu... aikas pienihän se 1.6 on mutta kyllä silläkin pärjää. keppiä saa kyllä heiluttaa ahkeraan.
      en sitte kulutuksesta tiedä onko yhtään taloudellisempi ku 1.8 20v.

• Osta vaan mutta vähintään 1.8

Kyllä tuntuisi siltä että 1.6 on hieman "laiska" niinkin painavaan autoon.

Itselläni on 97 1.8 20V passat, kilometrejä minun omistuksessa 12 tkm(nyt ml 112 tkm). Auto on toiminut ihan hyvin ja se mitä täältä saa lukea ettei muuta ole kuin vikaa niin on vain kateellisten panettelua.

• van Piska

Aikoinaan ajoin n.3000km -97 Passatilla (1,6ltr, 101hv).

Kyllähän se kone normaaliin liikenteeseen riittää, mutta ohituksissa voimattomuus vaivaa.

Kulutus pyöri siinä n.8ltr:n kieppeillä, mutta kuuleman mukaan 1,8 konekin on aika janoinen. Muuten auto oli kiva ja tukeva ajaa kelillä kuin kelillä ja suht´koht kovaakin ajettaessa.

• VW, auto siinä missä joku muuk
        van Piska kirjoitti:

Aikoinaan ajoin n.3000km -97 Passatilla (1,6ltr, 101hv).

Kyllähän se kone normaaliin liikenteeseen riittää, mutta ohituksissa voimattomuus vaivaa.

Kulutus pyöri siinä n.8ltr:n kieppeillä, mutta kuuleman mukaan 1,8 konekin on aika janoinen. Muuten auto oli kiva ja tukeva ajaa kelillä kuin kelillä ja suht´koht kovaakin ajettaessa.

1.8 20V kone kulutti minulla tuossa pakkasilla (lämppäri käytössä aamuisin) siinä 9 l sadalle. Ajo kaupungissa pyörimistä.

Matka-ajossa talvella sellaiset 8 l/100 km.

Itse en pidä tuota kulutusta kokoon nähden pahana. Litran vähempi kulutus meidän ajoilla tekee n. 100 mk/kk, joten ei haittaa.

Kesästä en osaa sanoa, kun en ole kesäkulutusta voinut vielä seurata. Ei varmaan paljon putoa, olisiko 8,5 kaupunki, 7 matkassa. Silti tuo litra sataselle on niin pieni, että ei tunnu missään.

• PeltiLehmä

on kokemusta, että omistin Octavian tolla 1,8 moottorilla ja se on aika sähäkkä liikkuja sillä koneella.

Nyt sain just ton 1,6 Golf Variantin ja se ei kyllä liiku samaan malliin kuin toi Octavia.

Se mitä haen on se, että tää sama 1,6 kone Passatissa, joka on raskaampi, on pakko olla viellä laiskempi kuin mikä se on Golfissa. Mutta eiköhän se johonkin puksuta sekin. Mikään tykki se ei taatusti voi olla.

Olikohan toi ny ihan kamalan sekavaa ;-)

• CBR

Kokemus,keväällä 2000 ostin uuden Golf variantin 1,6 8 venttiili koneella ja se oli kyllä omalla kohdallani virhe.Kaupunki
        ajossa ei ollut ongelmia mutta maantiellä kone ainakin noin
        painavaan koriin 1340 kg on hieman alimitoitettu eli oma 1,6
        vaihtui joulukuussa samanlaiseen Golffiin mutta TDI malliin
        johon olen todella tyytyväinen.Kulutus tuolla bensa koneella
        oli ajotietokoneen näyttämänä kesällä 7.8 ja talvella 8.2 lisäksi
        5 vaihde saisi olla pidempi sillä moottoritiellä kone huuti
        aika korkeilla kierroksilla,nythän on tosin markkinoilla 16 v kone jossa kuulemma on tuo sama äänekkyys tallella vaan
        pitää tuo TDI:kin meteliä.Nämä olivat siis vain omia kokemuksia enkä etsi sen enenpää huonoja enkä hyviä puolia
        vaan joka kulku vehkeessä on omat juttunsa.

• PeltiLehmä
        CBR kirjoitti:

Kokemus,keväällä 2000 ostin uuden Golf variantin 1,6 8 venttiili koneella ja se oli kyllä omalla kohdallani virhe.Kaupunki
        ajossa ei ollut ongelmia mutta maantiellä kone ainakin noin
        painavaan koriin 1340 kg on hieman alimitoitettu eli oma 1,6
        vaihtui joulukuussa samanlaiseen Golffiin mutta TDI malliin
        johon olen todella tyytyväinen.Kulutus tuolla bensa koneella
        oli ajotietokoneen näyttämänä kesällä 7.8 ja talvella 8.2 lisäksi
        5 vaihde saisi olla pidempi sillä moottoritiellä kone huuti
        aika korkeilla kierroksilla,nythän on tosin markkinoilla 16 v kone jossa kuulemma on tuo sama äänekkyys tallella vaan
        pitää tuo TDI:kin meteliä.Nämä olivat siis vain omia kokemuksia enkä etsi sen enenpää huonoja enkä hyviä puolia
        vaan joka kulku vehkeessä on omat juttunsa.

oikein sanoa vielä mitään. On vasta 200 km mittarissa. Mutta tämä versio on nyt se 16V kone.

• Kuulosuojaimia ostamaan?
        PeltiLehmä kirjoitti:

oikein sanoa vielä mitään. On vasta 200 km mittarissa. Mutta tämä versio on nyt se 16V kone.

Resoinoiko sun 1.6 16V kone noin 4000 kierroksella? Itseäni koneen pitämä melu ottaa todella päähän moottoritiellä ajettaessa. Melu on suorastaan karmea vauhdissa 130-140. Eli tuosta on haittaa lähinnä kesällä, mutta joka tapauksessa olen todella pettynyt koneen äänieristykseen. Osittain ongelma johtuu kylläkin lyhyistä välityksistä, mutta ei pelkästään.

• PeltiLehmä
        Kuulosuojaimia ostamaan? kirjoitti:

Resoinoiko sun 1.6 16V kone noin 4000 kierroksella? Itseäni koneen pitämä melu ottaa todella päähän moottoritiellä ajettaessa. Melu on suorastaan karmea vauhdissa 130-140. Eli tuosta on haittaa lähinnä kesällä, mutta joka tapauksessa olen todella pettynyt koneen äänieristykseen. Osittain ongelma johtuu kylläkin lyhyistä välityksistä, mutta ei pelkästään.

toi omistamani Octavia oli senverran "sportti", että äänikin oli kohtuu miehekäs. Tähänasti on ollu ihan pelkästään kaupunkiajoa. Alla on Nokian Hakkapeliitta-2 ja mielestäni auto on näillä nopeuksilla hiljaisempi kuin toi Octavia jossa oli noi Ivalot alla.

• SH

että Passattia ei ole edes tarjolla moisella mopon moottorilla missään muualla kuin täällä AUTOVERO-Suomessa.

• vw

... riittää loistavasti.

Koneet on luotettavia ja passat ei ruostu, joten käytettynäkin yleensä turvallinen valinta.

• Jorma

Saattaa tuntua Passatti aikamoisen laiskalta Primeran jälkeen. Jos tykkää pappamenosta ja haluaa ajella isolla autolla, niin mikä estää hankkimasta sitä. Noin pieni mylly tuntuu vaan aika hullulta noinkin isossa autossa. Vähän sama kuin laittaisi Boraan 1.2 koneen. Toisaalta ovathan saksalaiset tehneet näitä alitehomalleja kautta aikojen. Muistaakohan kukaan enää Passatin tai Sierran muinaisia 1.3-malleja? Ei ollut ruiskuja eikä ylimääräisiä venttiileitä näissä vehkeissä. Ei ne kyllä sitten kulkeneetkaan mihinkään..

• Kohta vaihtoon

On kyllä nykyliikenteessä luvattoman laiska. Ohitukset ovat todella tuskaisia, lienee kokoluokkansa laiskin auto.

• TeroPee

Ei se Passat mikään raketti 74Kw moottorilla voi olla, mutta rauhalliseen ajotapaan oikein sopiva. Tuovathan jotkut Saksasta saakka W124 Mersuja 200D -moottorilla...

• Prut prut

Sen täytyy olla aika laiska. Mielestäni 1.8T moottori tekee passatista siedettävän, ei nopeaa mutta tarpeeksi jotta ei jää tukkimaan ohituskaistaa.

• Primerasta Passattiin

Nyt olen viisaampi.
      lisää voi laittaa kommentteja vielä toki.

• Passat -99

...käyttö tarkoituksesta.
      Jos ajat kaupungissa ja haluat kiihdytellä kilpaa
      kaiken maailman "riisikuppien" kanssa niin siinä
      tapauksessa se on vähän laiska. Mutta jos käytät
      sitä ihan normaaliin ajoon niin se riittää ihan
      varmasti !!
      Itselläni on -99 Passat(sedan) 1.6 ja sillä olen
      kerenny ihan riittävästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3734
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1458
    Aihe