Elviksen koti

Helppiä

Olen ajatellut lähteä kesälomalla katsomaan Elviksen kotia. Onko täältä kukaan käynyt siellä? ja jos on niin onko siellä paljon katseltavaa.

10

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cilla

      Juu, tulihan tuossa viime vuoden maaliskuussa käytyä siellä. Kyllähän siellä niin paljon on katselemista, että tässä jo miehen kanssa suunitellaan toista reissua Memphisiin. Se on vähän niikun silleen, että katsot ensimmäisen kerran jonkun leffan ja kun katsot sen toisen kerran niin havaitset ihan eri juttuja. Vaikka siellä käydään ryhmissä niin suosittelen ettei kannata hoppuilla...mene ihan omassa rauhassa, ja niin muista kamera! Otin pelkästä Gracelandista 131 kuvaa, nyt on kiva jälkeenpäin muistella! Mukavaa reissua ja aina saa kysellä jos jotkut asiat askarruttaa vielä!!

      -TCB-

      • Helppiä

        Kiitos vaan sulle!


      • Helppiä

        Kysyisin vielä, pääseekö siellä käymään Elviksen haudalla?


      • Selvis
        Helppiä kirjoitti:

        Kysyisin vielä, pääseekö siellä käymään Elviksen haudalla?

        Hauta on lähellä (pientä) uima-allasta, ja pääset aivan sen viereen. Otin itse valokuvan.


      • Cilla
        Helppiä kirjoitti:

        Kysyisin vielä, pääseekö siellä käymään Elviksen haudalla?

        Siinähän ne haudat on mietiskely puutarhassa eli Gracelandin takapihalla. Ken sitten uskoo lepääkö Elvis siellä vai ei, mutta niin on annettu ainakin ymmärtää, että kunkku siellä on ja isä, äiti ja mummo Presley! Mutta kyllä pääset katselemaan niitä kiviä! :)

        -TCB-


    • Selvis

      Kävin ensimmäisen kerran 22.6.1979, jolloin Elviksen isä vielä eli ja häntä hoidettiin Gracelandissä. Niinpä itse rakennukseen (tai rakennuksiin) ei päässyt, vain piha-alueille. Itse asiassa Vernon Presley kuoli muutama päivä myöhemmin.

      Tuolloin hommaan ei liittynyt mitään bisnestä: portit avattiin joskus viikonloppuisin sattumalta, eikä minkäänlaista pääsymaksua kerätty. Huvittavaa oli Vernon Presleyn allekirjoittama kerjuulappu yhden pihatönön ikkunassa. Otin siitä valokuvan, mutta pienestä tekstistä, jota oli aika paljon, ei saa selvää. Sen muistan, että rahaa siinä pyydettiin pudottamaan keruulaatikkoon, koska Gracelandin pitäminen oli kuulemma kallista.

      Mainittakoon, että tuolloin itse Sun-studiokin muistutti vielä koko lailla Jerry Hopkinsin kirjassaan 'Elvis' antamaa kuvausta. Nykyisinhän ns. eteishuonetta, jossa Marion Keisker Elvistä jututti kesällä 1953, ei enää ole. Väliseinä on purettu.

      Toisen kerran vierailin Gracelandissä kesällä 1997, jolloin kaikki oli varmaankin jo aika lailla Cillan kuvaileman kaltaista.

      Mainittakoon, että Gracelandiä ei rakennettu Elvikselle, vaan hän osti sen 'käytettynä'. Tämä mm. selittää sen, että useimmat huoneet ovat yllättävän pieniä.

      • helppiä

        Sinne yläkertaan ei kuulema pääse, pitääkö paikkaansa?paljon sisään pääsy maksu on? Siellähän vierähtää ainakin kolme päivää pälyillessä Taloa ja pihaa. Kiitos vaan teille näistä tiedoista, on se hyvä, että voi kysellä vähän.


      • Kevin
        helppiä kirjoitti:

        Sinne yläkertaan ei kuulema pääse, pitääkö paikkaansa?paljon sisään pääsy maksu on? Siellähän vierähtää ainakin kolme päivää pälyillessä Taloa ja pihaa. Kiitos vaan teille näistä tiedoista, on se hyvä, että voi kysellä vähän.

        ...... taloista olen vieraillut näissä.
        Graceland , Memphis.
        Chino Canyon, Palm Springs.
        Ladera Circle , Palm Springs.
        Tupelon hökkeli eli syntymäpaikka Bel Airissa sijaitsevan talon olen nähnyt ulkoapäin turistibussista.


      • Selvis
        helppiä kirjoitti:

        Sinne yläkertaan ei kuulema pääse, pitääkö paikkaansa?paljon sisään pääsy maksu on? Siellähän vierähtää ainakin kolme päivää pälyillessä Taloa ja pihaa. Kiitos vaan teille näistä tiedoista, on se hyvä, että voi kysellä vähän.

        Yläkertaan ei todellakaan pääse ja alakerrassakin on aika ahdasta. Siksi jokaiselle annettiin henkilökohtainen kuuntelulaite - aikoinaan kasettinauhuri - mikä lie nykyisin, jonka voi käynnistää ja pysäyttää mielensä mukaan omassa tahdissa sitä mukaa kun eteni rakennuksissa. Opastus tuli näin kuulokkeista nauhalta.

        Yhdessä päivässä on valitettavasti selvittävä, sillä jokaiselle päivälle on ostettava uusi lippu. Lipun hintaa en tarkkaan muista, niitäkin on erilaisia: voit ostaa lipun, jolla näkee "kaiken" - siis myös esim. automuseon Gracelandiä vastapäätä - tai lipun, jolla näkee vain itse Gracelandin pihoineen sun muine lisineen. Muistelen, että tällainen 'täyslippu' olisi maksanut vajaat 20 euroa vuonna 1997, mutta en ole varma.

        Lipun voi maksaa Visalla, vaikka USA onkin yllättävän takapajuinen kaikissa pankkiasioissa. Esimerkiksi henkilökohtaisia shekkejä käytetään yhä paljon.


      • Cilla
        Selvis kirjoitti:

        Yläkertaan ei todellakaan pääse ja alakerrassakin on aika ahdasta. Siksi jokaiselle annettiin henkilökohtainen kuuntelulaite - aikoinaan kasettinauhuri - mikä lie nykyisin, jonka voi käynnistää ja pysäyttää mielensä mukaan omassa tahdissa sitä mukaa kun eteni rakennuksissa. Opastus tuli näin kuulokkeista nauhalta.

        Yhdessä päivässä on valitettavasti selvittävä, sillä jokaiselle päivälle on ostettava uusi lippu. Lipun hintaa en tarkkaan muista, niitäkin on erilaisia: voit ostaa lipun, jolla näkee "kaiken" - siis myös esim. automuseon Gracelandiä vastapäätä - tai lipun, jolla näkee vain itse Gracelandin pihoineen sun muine lisineen. Muistelen, että tällainen 'täyslippu' olisi maksanut vajaat 20 euroa vuonna 1997, mutta en ole varma.

        Lipun voi maksaa Visalla, vaikka USA onkin yllättävän takapajuinen kaikissa pankkiasioissa. Esimerkiksi henkilökohtaisia shekkejä käytetään yhä paljon.

        Juu lippu Gracelandiin on n.18 dollaria jos haluaa koko "hoidon"!! Ja kannattaahan se ottaa kaikilla herkuilla jos kerta sinne asti menee!

        -TCB-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe