Tom Parker

Riku

Elääkö Tom Parker vielä? jos ei, tietääkö kukaan milloin hän kuoli? saiko Parker Elviksen testamentissa mitään?

9

1041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selvis

      Parker kuoli 21.1.1997 Las Vegasissa äkillisesti. Elvis ei testamentannut hänelle mitään. Jos osaat englantia, löydät googlettamalla tietoa Parkerista lisää esim. Wikipediasta.

      • Cilla

        Tsjaa...no ehkä olen kyl ollu aika kuivilla jo tolloin eli en enää vaippahousu. Muisteli, että se oli 80`luvulla! Kiitoksia tiedosta Selvis!

        -TCB-


      • Riku

        Näin jonkun Elviksestä kertovan elokuvan ja siinä Parker kuvattiin ahneeksi joka käytti Elvistä Hyväksi ja että hän otti keikkapalkkioista 50% vaikka managerille kuuluu vain25%, pitääköhän nämä jutut oikeasti paikkaansa?


      • Cilla
        Riku kirjoitti:

        Näin jonkun Elviksestä kertovan elokuvan ja siinä Parker kuvattiin ahneeksi joka käytti Elvistä Hyväksi ja että hän otti keikkapalkkioista 50% vaikka managerille kuuluu vain25%, pitääköhän nämä jutut oikeasti paikkaansa?

        Tästäkin asiasta on eri mielipiteitä ilmassa, jotkut ovat sanoneet, että Parker oli kuin toinen "isä" Elvikselle ja toiset pitävät häntä täysin lierona miehenä. Itse en ole saanut vielä selvää mielipidettä tehtyä, ehkä en oikein tiedä oliko Parker lintu vai kala? Olen kyllä jostakin lukenut jossakin vaiheessa, että Parker otti keikkapalkkioista sen 25%, mutta mielestäni Elviksellä ja everstillä oli erilaisia sopimiksia erivaiheissa!?! Onkos Selviksellä tietoa asiasta?

        -TCB-


      • Selvis
        Riku kirjoitti:

        Näin jonkun Elviksestä kertovan elokuvan ja siinä Parker kuvattiin ahneeksi joka käytti Elvistä Hyväksi ja että hän otti keikkapalkkioista 50% vaikka managerille kuuluu vain25%, pitääköhän nämä jutut oikeasti paikkaansa?

        Täällä kaukana Suomessa on mahdotonta tietää varmasti kaikkia yksityiskohtia Elviksen ja Parkerin välisistä liikesuhteista. Varmaa on, että Parker oli laittomasti USA:han tullut hollantilainen. Tästä syystä Elvis ei koskaan tullut Eurooppaan esiintymään, vaikka olisi halunnut. Parker pelkäsi, ettei hän pääse takaisin Yhdysvaltoihin, jos passin haussa käy ilmi hänen laiton statuksensa. Ikävää julkisuutta siitä olisi ainakin tullut.

        Elvis esiintyi Kanadassa vuonna 1957, mutta Parker ei seurannut mukana, päin vastoin kuin Wikipedia antaa ymmärtää.

        Varmaa on myös, että Parker sai kohtuuttoman suuria palkkioita, mutta tietysti Elviksen suostumuksella. Kiistoja käytiin Elviksen kuoltuakin pitkään.

        Parker sai Elviksen isän uskomaan, että Parker olisi Elvikselle kuin toinen isä, ja tämä ainakin osittain myötävaikutti siihen, että Elviksen laajamittainen hyväksikäyttö oli mahdollista. Parkeria ei kiinnostanut mikään taiteellinen tai musiikillinen puoli, ainoastaan raha ja sen tulon maksimointi. Siksi tehtiin iso liuta tosimänttejä leffoja 60-luvulla. Hollywoodissa joku totesi, ettei niille olisi tarvinnut antaa edes nimeä, ne olisi hänen mielestään voitu vain numeroida: Elvis 12, Elvis 13, Elvis 14 jne.

        Parker muutti Las Vegasiin vuonna 1980 ja toimi kuolemaansa asti (87-vuotiaaksi!) Hilton-hotelliketjun 'viihdealan neuvonantajana' - mitä se sitten käytännössä tarkoittikaan.


    • Cilla

      Eipä mies enää elä, sen tiedän ainakin! Epäilen, että Selvis voi vastata tähän viestiin paremmin koska siihen aikaan mitä muistelen koska Parker on kuollut oli vaipat jalassa vielä meikäläisellä. Enkä ole niin keskittynytkään tuohon everstiin! Joten päästän Selviksen estraadille...:)

      -TCB-

      • Kevin

        ...laittomasti USA:ssa koko äijä. Eikä voinut sieltä koskaan poistua kun ei ollut passia. Bisnes jatkui samalla tavalla vaikka artisti kuoli. Ei tainnut tyyppi paljon muusta välittää kuin rahasta.


      • Riku
        Kevin kirjoitti:

        ...laittomasti USA:ssa koko äijä. Eikä voinut sieltä koskaan poistua kun ei ollut passia. Bisnes jatkui samalla tavalla vaikka artisti kuoli. Ei tainnut tyyppi paljon muusta välittää kuin rahasta.

        Eikös hän ollut alkujaan Hollantilainen? Millaista bisnestä Parker teki Elviksen kuoltua? Vaihtoiko toisen artistin manageriksi?


    • A.t

      Muistakaa, että tämä Alankomaalainen Cornelius van Kwiikj "kuoli" ja syntyi Colonel Parker... samlla lailla kuin Elvis Aaron kuoli 1977 ja syntyi Elvis Aron!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe