Kupla

remppa

Sain kaverini vm. -71 kuplan
hitsattavaksi,tarkemmin tutkittuani ko. laitetta,
se osottautui pehmeäksi useasta kohtaa,lattia
tosin melko hyvä.
Sisä(lämpö?)kotelot molemmilta puolilta, ja taka-
akselin kiinnikeiden takaa korissa mätää sekä
edessä myös,sauma-kohdassa. Koppa pitäisi ilm
nostaa pois rungolta, mutta alkaa käydä
isotöiseksi, vai miten on? Lähteekö runko ja kori
miten pienellä (isolla,kai) vaivalla irti
toisistaan? Kuplalla on tunne-arvoa ja työn
teettäjällä rahaa, joten homma pitäisi saada
tehdyksi tavalla tai toisella,patentteja ei
viitsis tehdä.
Vinkkejä tai muuta mitä olis hyvä tietää?

5

2131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T1 -73

      Aiot tehdä siitä pidemmäksi aikaa käyttölaitteen
      kannattaa kori nostaa pois päältä. Työ on
      tietysti kohtuu kova, mutta kyllä se irtoaa
      suhteellisen helposti. Tuohon saa ostettua koko
      kynnyskotelot uudet. Niin tein itse 10v sitten.
      Vieläkään ei ole tarvinnut hitsata mistään
      kohtaa. Kynnyskoteloa vaihdettaessa on
      muistettava tukea korirakenne hyvin niin saa ovet
      sopimaan paljon paremin paikoilleen (meinaan
      kokemusta on). Pohjalevy on paljon helpompi
      hiekkapuhaltaa, kun se on irrallaan(pohjalevyn
      maalaus kannattaa tehdä kunnon maalilla ei siis
      FERREXillä). Samoin saa korjattua rungonpään
      ruostevauriot yms.
      Katsohan www.sci.fi/~fvwa . Siellä on
      keskustelupalsta. Kannattaa kysellä myös tuolla.

      • J

        kannata alkaa näkemään vaivaa - kuplan rullaavia
        koreja saa mielestäni suhteellisen halvalla,
        joten mielestäni kannattaisi hommata tällainen
        (kovapeltinen yksilö) ja siirtää siihen
        kunnollinen tekniikka. Mätä kupla = aito raato.
        Ei siitä enää autoa saa...yhden vm. -67
        kleinbussin pohjan helmat olen kursinut kasaan ja
        kyllähän se katastuksesta läpi meni, mutta
        poishan se oli myytävä, kun uusi ruoste alkoi
        tehdä tuhojaan! Nyt perheessämme on vm. -73
        gubbelwagen, jonka sain puoli-ilmaiseksi ja kori
        on täysin ruosteeton. Kilvet vain puuttuvat,
        mutta eipä noissa yleensä muuta ole kuin jarrut
        vain säätöihin ja kovaa ajoa koko kesä!

        ...toivottavasti tajuat kuinka kova työ se korin
        uudelleen rakentaminen tuoreesta pellistä on!


      • sama remppa
        J kirjoitti:

        kannata alkaa näkemään vaivaa - kuplan rullaavia
        koreja saa mielestäni suhteellisen halvalla,
        joten mielestäni kannattaisi hommata tällainen
        (kovapeltinen yksilö) ja siirtää siihen
        kunnollinen tekniikka. Mätä kupla = aito raato.
        Ei siitä enää autoa saa...yhden vm. -67
        kleinbussin pohjan helmat olen kursinut kasaan ja
        kyllähän se katastuksesta läpi meni, mutta
        poishan se oli myytävä, kun uusi ruoste alkoi
        tehdä tuhojaan! Nyt perheessämme on vm. -73
        gubbelwagen, jonka sain puoli-ilmaiseksi ja kori
        on täysin ruosteeton. Kilvet vain puuttuvat,
        mutta eipä noissa yleensä muuta ole kuin jarrut
        vain säätöihin ja kovaa ajoa koko kesä!

        ...toivottavasti tajuat kuinka kova työ se korin
        uudelleen rakentaminen tuoreesta pellistä on!

        T1 -73. Lähinnä tuli nyt mieleen lisäkysymys
        tuosta sanomastasi 'suhteellisen helposti',eli
        onko kysymys yhdestä viikonlopusta vai esim parin
        vkon työstä,siis pelkästään kopan irroitus? Ovat
        muuten melkoisen hyvän hintasia ne
        sisäkotelot,ainankin motonetissa.Tosin,se on nyt
        sivuseikka :o)

        J. Niin meitinkin mielestä kannattaisi melkein
        tehdä,(toinen koppa ja siihen hyvä tekniikka)
        mutta minkäs voi kun poka sanoo rahat melkein
        kädessä että tee tuosta minulle kunnon kesä-
        auto :o))


      • T1 -73
        sama remppa kirjoitti:

        T1 -73. Lähinnä tuli nyt mieleen lisäkysymys
        tuosta sanomastasi 'suhteellisen helposti',eli
        onko kysymys yhdestä viikonlopusta vai esim parin
        vkon työstä,siis pelkästään kopan irroitus? Ovat
        muuten melkoisen hyvän hintasia ne
        sisäkotelot,ainankin motonetissa.Tosin,se on nyt
        sivuseikka :o)

        J. Niin meitinkin mielestä kannattaisi melkein
        tehdä,(toinen koppa ja siihen hyvä tekniikka)
        mutta minkäs voi kun poka sanoo rahat melkein
        kädessä että tee tuosta minulle kunnon kesä-
        auto :o))

        ainakin laittaisin kuntoon, jos vain
        mielenkiintoa, aikaa ja rahaa riittää. Kopan
        nostaa pukeille kyllä viikonlopussa, jos vain
        saat hyvät neuvot ja apua.
        Esim. sähköt, ohjausakseli, kaikki ne kymmenet
        pultit on muistettava. Kannattaa todellakin
        laittaa kysymys tuonne Volkkariyhdistyksen
        foorumiin. Siellä osataan antaa todella hyviä
        vinkkejä ja linkkejä. Itse maksoin silloin n10v
        sitten kynnyskotelosta 800mk/kpl. En teidä mikä
        on päivän hinta? Oli muuten hieno esitellä
        konttorilla uudelleenrekisteröintikatsastuksessa
        tuota korjausten jälkeen. Inssi sanoi, että onpa
        hyvin tehdyn näköinen. Ja vieläkin kulkee, mutta
        vain kesällä.


      • T1 -73
        T1 -73 kirjoitti:

        ainakin laittaisin kuntoon, jos vain
        mielenkiintoa, aikaa ja rahaa riittää. Kopan
        nostaa pukeille kyllä viikonlopussa, jos vain
        saat hyvät neuvot ja apua.
        Esim. sähköt, ohjausakseli, kaikki ne kymmenet
        pultit on muistettava. Kannattaa todellakin
        laittaa kysymys tuonne Volkkariyhdistyksen
        foorumiin. Siellä osataan antaa todella hyviä
        vinkkejä ja linkkejä. Itse maksoin silloin n10v
        sitten kynnyskotelosta 800mk/kpl. En teidä mikä
        on päivän hinta? Oli muuten hieno esitellä
        konttorilla uudelleenrekisteröintikatsastuksessa
        tuota korjausten jälkeen. Inssi sanoi, että onpa
        hyvin tehdyn näköinen. Ja vieläkin kulkee, mutta
        vain kesällä.

        sanoa, että tuo korin irrotus on kuitenkin aika
        pieni homma verrattuna muuhun kunnostustyöhön
        mitä tuo tarvitsee. Minulla ja isälläni meni noin
        1 vuosi, kun rakennettiin romusta kulkupeli.
        Muuten olen pörrännyt tuolla kuubelilla noin
        120tkm 8v aikana, minkä ajan minulla on ollut
        ajokortti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67
      881
    9. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      877
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      835
    Aihe