Kupla

remppa

Sain kaverini vm. -71 kuplan
hitsattavaksi,tarkemmin tutkittuani ko. laitetta,
se osottautui pehmeäksi useasta kohtaa,lattia
tosin melko hyvä.
Sisä(lämpö?)kotelot molemmilta puolilta, ja taka-
akselin kiinnikeiden takaa korissa mätää sekä
edessä myös,sauma-kohdassa. Koppa pitäisi ilm
nostaa pois rungolta, mutta alkaa käydä
isotöiseksi, vai miten on? Lähteekö runko ja kori
miten pienellä (isolla,kai) vaivalla irti
toisistaan? Kuplalla on tunne-arvoa ja työn
teettäjällä rahaa, joten homma pitäisi saada
tehdyksi tavalla tai toisella,patentteja ei
viitsis tehdä.
Vinkkejä tai muuta mitä olis hyvä tietää?

5

2117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T1 -73

      Aiot tehdä siitä pidemmäksi aikaa käyttölaitteen
      kannattaa kori nostaa pois päältä. Työ on
      tietysti kohtuu kova, mutta kyllä se irtoaa
      suhteellisen helposti. Tuohon saa ostettua koko
      kynnyskotelot uudet. Niin tein itse 10v sitten.
      Vieläkään ei ole tarvinnut hitsata mistään
      kohtaa. Kynnyskoteloa vaihdettaessa on
      muistettava tukea korirakenne hyvin niin saa ovet
      sopimaan paljon paremin paikoilleen (meinaan
      kokemusta on). Pohjalevy on paljon helpompi
      hiekkapuhaltaa, kun se on irrallaan(pohjalevyn
      maalaus kannattaa tehdä kunnon maalilla ei siis
      FERREXillä). Samoin saa korjattua rungonpään
      ruostevauriot yms.
      Katsohan www.sci.fi/~fvwa . Siellä on
      keskustelupalsta. Kannattaa kysellä myös tuolla.

      • J

        kannata alkaa näkemään vaivaa - kuplan rullaavia
        koreja saa mielestäni suhteellisen halvalla,
        joten mielestäni kannattaisi hommata tällainen
        (kovapeltinen yksilö) ja siirtää siihen
        kunnollinen tekniikka. Mätä kupla = aito raato.
        Ei siitä enää autoa saa...yhden vm. -67
        kleinbussin pohjan helmat olen kursinut kasaan ja
        kyllähän se katastuksesta läpi meni, mutta
        poishan se oli myytävä, kun uusi ruoste alkoi
        tehdä tuhojaan! Nyt perheessämme on vm. -73
        gubbelwagen, jonka sain puoli-ilmaiseksi ja kori
        on täysin ruosteeton. Kilvet vain puuttuvat,
        mutta eipä noissa yleensä muuta ole kuin jarrut
        vain säätöihin ja kovaa ajoa koko kesä!

        ...toivottavasti tajuat kuinka kova työ se korin
        uudelleen rakentaminen tuoreesta pellistä on!


      • sama remppa
        J kirjoitti:

        kannata alkaa näkemään vaivaa - kuplan rullaavia
        koreja saa mielestäni suhteellisen halvalla,
        joten mielestäni kannattaisi hommata tällainen
        (kovapeltinen yksilö) ja siirtää siihen
        kunnollinen tekniikka. Mätä kupla = aito raato.
        Ei siitä enää autoa saa...yhden vm. -67
        kleinbussin pohjan helmat olen kursinut kasaan ja
        kyllähän se katastuksesta läpi meni, mutta
        poishan se oli myytävä, kun uusi ruoste alkoi
        tehdä tuhojaan! Nyt perheessämme on vm. -73
        gubbelwagen, jonka sain puoli-ilmaiseksi ja kori
        on täysin ruosteeton. Kilvet vain puuttuvat,
        mutta eipä noissa yleensä muuta ole kuin jarrut
        vain säätöihin ja kovaa ajoa koko kesä!

        ...toivottavasti tajuat kuinka kova työ se korin
        uudelleen rakentaminen tuoreesta pellistä on!

        T1 -73. Lähinnä tuli nyt mieleen lisäkysymys
        tuosta sanomastasi 'suhteellisen helposti',eli
        onko kysymys yhdestä viikonlopusta vai esim parin
        vkon työstä,siis pelkästään kopan irroitus? Ovat
        muuten melkoisen hyvän hintasia ne
        sisäkotelot,ainankin motonetissa.Tosin,se on nyt
        sivuseikka :o)

        J. Niin meitinkin mielestä kannattaisi melkein
        tehdä,(toinen koppa ja siihen hyvä tekniikka)
        mutta minkäs voi kun poka sanoo rahat melkein
        kädessä että tee tuosta minulle kunnon kesä-
        auto :o))


      • T1 -73
        sama remppa kirjoitti:

        T1 -73. Lähinnä tuli nyt mieleen lisäkysymys
        tuosta sanomastasi 'suhteellisen helposti',eli
        onko kysymys yhdestä viikonlopusta vai esim parin
        vkon työstä,siis pelkästään kopan irroitus? Ovat
        muuten melkoisen hyvän hintasia ne
        sisäkotelot,ainankin motonetissa.Tosin,se on nyt
        sivuseikka :o)

        J. Niin meitinkin mielestä kannattaisi melkein
        tehdä,(toinen koppa ja siihen hyvä tekniikka)
        mutta minkäs voi kun poka sanoo rahat melkein
        kädessä että tee tuosta minulle kunnon kesä-
        auto :o))

        ainakin laittaisin kuntoon, jos vain
        mielenkiintoa, aikaa ja rahaa riittää. Kopan
        nostaa pukeille kyllä viikonlopussa, jos vain
        saat hyvät neuvot ja apua.
        Esim. sähköt, ohjausakseli, kaikki ne kymmenet
        pultit on muistettava. Kannattaa todellakin
        laittaa kysymys tuonne Volkkariyhdistyksen
        foorumiin. Siellä osataan antaa todella hyviä
        vinkkejä ja linkkejä. Itse maksoin silloin n10v
        sitten kynnyskotelosta 800mk/kpl. En teidä mikä
        on päivän hinta? Oli muuten hieno esitellä
        konttorilla uudelleenrekisteröintikatsastuksessa
        tuota korjausten jälkeen. Inssi sanoi, että onpa
        hyvin tehdyn näköinen. Ja vieläkin kulkee, mutta
        vain kesällä.


      • T1 -73
        T1 -73 kirjoitti:

        ainakin laittaisin kuntoon, jos vain
        mielenkiintoa, aikaa ja rahaa riittää. Kopan
        nostaa pukeille kyllä viikonlopussa, jos vain
        saat hyvät neuvot ja apua.
        Esim. sähköt, ohjausakseli, kaikki ne kymmenet
        pultit on muistettava. Kannattaa todellakin
        laittaa kysymys tuonne Volkkariyhdistyksen
        foorumiin. Siellä osataan antaa todella hyviä
        vinkkejä ja linkkejä. Itse maksoin silloin n10v
        sitten kynnyskotelosta 800mk/kpl. En teidä mikä
        on päivän hinta? Oli muuten hieno esitellä
        konttorilla uudelleenrekisteröintikatsastuksessa
        tuota korjausten jälkeen. Inssi sanoi, että onpa
        hyvin tehdyn näköinen. Ja vieläkin kulkee, mutta
        vain kesällä.

        sanoa, että tuo korin irrotus on kuitenkin aika
        pieni homma verrattuna muuhun kunnostustyöhön
        mitä tuo tarvitsee. Minulla ja isälläni meni noin
        1 vuosi, kun rakennettiin romusta kulkupeli.
        Muuten olen pörrännyt tuolla kuubelilla noin
        120tkm 8v aikana, minkä ajan minulla on ollut
        ajokortti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7654
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      5979
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      167
      3538
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1997
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      192
      1875
    6. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      19
      1698
    7. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1579
    8. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1484
    9. Miksi haluat alentaa muita?

      Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1431
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

      Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      65
      1398
    Aihe