Kommenttia kyseisestä kamppeesta.
Onko hyvä reissata kahdestaan?
Kestääkö, osien hintataso, kulutus ym..
Eli kannatteeko laittaa jos haaveilee tämäntyyppisestä härvelistä??
Kapistuksesta on erillaisia versioita, joten niistä vois myös joku kertoa. Lähinnä miten ne eroaa toisistaan.
TransAlp??
15
4893
Vastaukset
- Konkari
Eikait Transalpista ole mitään erikoisia versioita muuta kuin kosmeettisia muutoksia (esim.erilainen etukate vm.94/95->) ja moottorin koon kasvu 90-luvun loppupuolella. tätä parempaa matkapyörää ei olekaan, varsinkin jos haluaa välillä käydä metsäpoluilla tai muuten ajaa vain vaikka pitempää matkaa, on se myös hyvä ajaa kaupungissa. erittäin halpa käyttökustannuksilta ja muutenkin taloudellinen 5-6l/100km, kaupunki ajossa kulutus on n.6l.
- jep
oletko vielä ostanut tälläisen pyörän? jos et niin mulla ois myytävänä -95 transalp ajettu 43tkm ja on todella hienokuntoinen.uudempi malli. kaatumaraudat, takalaukku, hyvät kulutusosat... pistä vastausta palstaan jos kiinnostaa
- Jeps
91-94 malli on paljon tyylikkäämmän näköinen, kuin ns. uudempi malli. Erityisesti jos sattuu saamaaan kysytyn violetti/ hopea värisen!! Ai ai, siitä ei pyörä enää kaunistu!!
- TulevaMotoristi
Jeps kirjoitti:
91-94 malli on paljon tyylikkäämmän näköinen, kuin ns. uudempi malli. Erityisesti jos sattuu saamaaan kysytyn violetti/ hopea värisen!! Ai ai, siitä ei pyörä enää kaunistu!!
Nimen omaan olen tohon haarukkaan kuuluvan lelun ostamassa. Puolisokin tykkäs siitä :-).
Ostanen kamppeen tossa maaliskuussa sopevasti ennen ajokelejä. - nero
TulevaMotoristi kirjoitti:
Nimen omaan olen tohon haarukkaan kuuluvan lelun ostamassa. Puolisokin tykkäs siitä :-).
Ostanen kamppeen tossa maaliskuussa sopevasti ennen ajokelejä.ei sun kannata ostaa tuota vanhemman malli transalppia. paljon ennemmin uudemman mallin. huomattavasti modernimman näköinen ja väritkin on komeammat. hinnoissakaan ei ole hirveitä eroja 6-7t€. käy kattoon kuvia www.mcpoolen.se niin huomaat kuinka komea uudempi malli on. ne jotka väittää että vanhempi on komeampi ovat vain kateellisia kun itsellä on vanhamalli, eivätkä pysty ostaan uudempaa ku kukaan ei halua ostaa niitteen rumaa pyörää pois...jäisivät pian "kahden pyörän loukkuun"...
- Simply the best
TulevaMotoristi kirjoitti:
Nimen omaan olen tohon haarukkaan kuuluvan lelun ostamassa. Puolisokin tykkäs siitä :-).
Ostanen kamppeen tossa maaliskuussa sopevasti ennen ajokelejä."90-"93 mallit on todellakin paremman näköisiä, aivan kuten tuossa joku jo mainitsikin. Lisäksi pyörää ostaessa kannattaa huomioida, että jos mukana tulee laukut, spoileriplexi yms tavaraa, ei niitä tarvitse jälkeenpäin ostaa. -Selvää säästöä!! Ja rahaa jää myös ajovarusteisiin!
Ps. kannattaa katsoa, että kaatumaraudat ovat suorat ja alkuperäisissä maaleissa! Niistä on helppo nähdä onko kaatuiltu. - only 94->
Simply the best kirjoitti:
"90-"93 mallit on todellakin paremman näköisiä, aivan kuten tuossa joku jo mainitsikin. Lisäksi pyörää ostaessa kannattaa huomioida, että jos mukana tulee laukut, spoileriplexi yms tavaraa, ei niitä tarvitse jälkeenpäin ostaa. -Selvää säästöä!! Ja rahaa jää myös ajovarusteisiin!
Ps. kannattaa katsoa, että kaatumaraudat ovat suorat ja alkuperäisissä maaleissa! Niistä on helppo nähdä onko kaatuiltu.olen huomannut että noissa vanhemmissa malleissa on aika paljon sävyeroja nimenomaan tuossa keula osassa ja lisäksi käytäntö on osoittanut että esim. kiihtyvyys on aika paljon huonompi kuin uudemmissa malleissa. minäkin suosittelen vain tuota uudempaa mallia. huippunopeuskin on parempi jos molemmissa pyörissä on samat varusteet esim. etukate samankorkuinen. ja se etuosa vanhemmassa pyörässä on kuin se olis suunniteltu ennen II maailmansotaa...
- motoristi
only 94-> kirjoitti:
olen huomannut että noissa vanhemmissa malleissa on aika paljon sävyeroja nimenomaan tuossa keula osassa ja lisäksi käytäntö on osoittanut että esim. kiihtyvyys on aika paljon huonompi kuin uudemmissa malleissa. minäkin suosittelen vain tuota uudempaa mallia. huippunopeuskin on parempi jos molemmissa pyörissä on samat varusteet esim. etukate samankorkuinen. ja se etuosa vanhemmassa pyörässä on kuin se olis suunniteltu ennen II maailmansotaa...
Kävin katsomassa otsikossa mainitussa osoitteessa kiisteltyjä Transalp malleja ja mielestäni
- dominator
only 94-> kirjoitti:
olen huomannut että noissa vanhemmissa malleissa on aika paljon sävyeroja nimenomaan tuossa keula osassa ja lisäksi käytäntö on osoittanut että esim. kiihtyvyys on aika paljon huonompi kuin uudemmissa malleissa. minäkin suosittelen vain tuota uudempaa mallia. huippunopeuskin on parempi jos molemmissa pyörissä on samat varusteet esim. etukate samankorkuinen. ja se etuosa vanhemmassa pyörässä on kuin se olis suunniteltu ennen II maailmansotaa...
että ei ikinä kannata laittaa tuollaista vanhanmallin transalpia. itselläni on nyt dominator ja olen ajatellut alkaa vaihtaa sen tuollaiseen uuskoppaiseen transalppiin. niissä on paljon komeammat väritkin kuin vanhoissa malleissa ja onhan se paljon tyylikkäämmällä keulalla kuin vanhat. HONDA4EVER!!
- veteraani
dominator kirjoitti:
että ei ikinä kannata laittaa tuollaista vanhanmallin transalpia. itselläni on nyt dominator ja olen ajatellut alkaa vaihtaa sen tuollaiseen uuskoppaiseen transalppiin. niissä on paljon komeammat väritkin kuin vanhoissa malleissa ja onhan se paljon tyylikkäämmällä keulalla kuin vanhat. HONDA4EVER!!
täällähän on kunnon kisat menossa ja ajattelin ottaa itsekkin osaa. itselläni on ollut transalppeja vuodesta 87 ja niitä on ollut useita. on ollut uutta ja vanhaa. tällä hetkellä on uudempi malli ja se kyllä tulee pysymäänkin. se todella kiihtyy ja kulkee paremmin kuin vanhamalli ja onhan se nyt huomattavasti komeampi kuin vanhat mallit. joku kirjoitti tuossa että uudempi malli on kasattu jotenkin ihmeellisesti, mutta nuo jutut ei kyllä pidä paikkaansa. taitaa olla kateus taustalla.
- Anders
Jeps kirjoitti:
91-94 malli on paljon tyylikkäämmän näköinen, kuin ns. uudempi malli. Erityisesti jos sattuu saamaaan kysytyn violetti/ hopea värisen!! Ai ai, siitä ei pyörä enää kaunistu!!
Jeps puhuu asiaa, vastaava peli tuli hankittua keväällä. ~10 000km tuli lasiin ja ei valittamista. Kulkee niin kakspäällä reissussa kuin yksin metsässäkin. Uudemmat (650) painaa vähän enempi ja näyttää tietty vähän toiselta. Teho/paino ~sama kuin ennenkin. Paljon jorinaa löytyy mm. http://www.ta-deti.de/ta/index.html
- XL 1000
Anders kirjoitti:
Jeps puhuu asiaa, vastaava peli tuli hankittua keväällä. ~10 000km tuli lasiin ja ei valittamista. Kulkee niin kakspäällä reissussa kuin yksin metsässäkin. Uudemmat (650) painaa vähän enempi ja näyttää tietty vähän toiselta. Teho/paino ~sama kuin ennenkin. Paljon jorinaa löytyy mm. http://www.ta-deti.de/ta/index.html
täällä asiaa puhutaan tranalpista. hyvä pyörä se on niin maantiellä kuin metsässäkin, ajoi sitten yksin tai kaksin. itselläni on ollut pari sellaista(vm. 92 ja 94) ennenkuin vaihdoin varaderon pyöräksi. uudempi pyörä oli kyllä enemmän mieleeni, olihan se uudempaa korimallia ja taisi olla vähän suorituskyvyiltääkin parempi. 94:sella kävin tekemässä pari euroopan matkaakin ja eipä ollut mitään ongelmia. suosittelen kaikille katuenduroista pitäville. transalp juttuja löytyy myös http://www.transalp.it/
- Itsellä
Itse olen ajellut Africa Twinillä ja ollut tyytyväinen, käy hyvin sorapoluille ja asvaltille.
Transalppi on tuttu vain paperilla ja vierestä katsottuna. Vaikuttaisi melko samankaltaiselta pyörältä mutta ainakin vanhemmat versiot ovat AT:a halvemman oloisesti rakennettuja, mm. takana rumpujarru ja edessä muistaakseni vain 1 levy, takaswingi peltiä kun AT:ssa alumiinia ym. pientä. Siis mikset suoraan ostaisi Africa Twiniä, tehoa hiukan enemmmän..ja niin..mitähän siinä on vähemmän??- tr
mutta eikö africatwin ole vähä liian raskas rakenteinen, liian iso metsässä rypemiseen, liian painava. transalp on paljon ketterämpi käsitellä, ainakin mitä olen itse ajanut... ja niitähän on niin paljo myynnissäkin kokoajan ettei se taida olla kovin suosittu harrastajien keskuudessakaan...matka-ajossahan se voi olla leppoisampi, mutta kukapa nyt enduron laittais asfalttiteille...
- Translappi
Ei siinä at:ssa ole tehoa yhtään enempää, ainakaan käytännössä. Suurempi ja janoisempi moottori ei jaksa täysi varustus ja matkustaja kyydissä vetää yhtään paremmin kuin transalppikaan Norjan vuonoja ylös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760